Gerechten

danny boss
Berichten: 62
Lid geworden op: 28-06-2011 13:12
Locatie: Kampen

23-04-2012 18:23

medevissers,

nu had ik laatst tijdens het (nacht)vissen verschillende etenswaren mee om die te gaan koken. maar dit waren gewoon te standaard dingen zoals: frikandellen, hamburgers, pantosti's, roerei,warm water voor cup a soup en warme chocomel. nu wou ik graag weten of jullie nog leuke makkelijke gerechten hadden om te maken tijdens het vissen ?

danny
2012:

SpiegelKarper; 0
SchubKarper; 2 16, 18
Brasem; 0
Zeelt; 0
Wijnand Lubbertsen
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-01-2012 08:27

23-04-2012 21:50

Noodels ofzo doen 't ook aardig, kant en klare produkten uit de supermarkt.
Ook bestaat er een firma die voedsel heeft wat zichzelf verwarmt, dacht dat Raven dat verkoopt weet ik niet zeker.
Heb je weer iets op weg geholpen hoop ik en anders de telefoon, pizzaboer of shaorma zaak.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

23-04-2012 21:58

veel magnetronmaaltijden kunnen ook gewoon in heet water verwarmd worden (au-bain-marie)....boerenkool/rode kool met worst/gehaktbal (ah)..heerlijk ...mihoen goreng met een mora kipsate-tje....hutspot..curryworsten uit duitsland (meica) ......zo'n honig soep in zak kun je ook gewoon in heet water zetten.....als je van vis houd...john west makreel in pittige tomatensaus (blikje)...of gewoon wat vis(sticks) bakken en op een broodje doen met wat bernaise sauce..broodjes knakworst met mosterd :lol: ....noem maar op...
al eens aan gedacht om een pan met frietvet mee te nemen ? :lol:

en s'morgens eerst wat gerookte ontbijtspek krokant bakken, en dan 2-3 eitjes erover op een paar boterhammen :P
@hieronder
Of een mini bbq mee, en speklapjes, worstjes, karbonades!

dat mag hier dus in n-limburg niet meer langs het water tijdens het (nacht) vissen, want dan word je ''nachtvispas'' ingetrokken voor een jaar oid :o .....als je niet aan het vissen bent is barbequen geen probleem :evil: :( (
Laatst gewijzigd door dennis gerits op 23-04-2012 22:32, 15 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

23-04-2012 22:08

Wat is er mis met fricandellen en hamburgers? :D :D :D groenten vreet ik thuis al genoeg! :D

Maar probeer eens te combineren, broodje hamburger met gebakken ei! Heeeeeel lekker!
Uitsmijter met plakjes fricandel! Hmmmmm en voel die kilotjes over je heen kruipen! :D

Of een mini bbq mee, en speklapjes, worstjes, karbonades!

En als je gezond wil doen vraag je je vrouw/vriendin of moeder om een bord eten te brengen! :wink:

Mvg tino
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-04-2012 22:30

ja ik ben laatst naar frankrijk geweest met een masterchef. :D
vacuum verpakte nasi van uncle bens.
gewoon in de koekepan en 2 eetlepels water erbij en tadaa en nog lekker ook.3
vervolgens heb je van unox vacuum verpakte hamburgers, beefburgers (smaakt hetzelfde) die snij je in stukjes en gooi je bij de nasi.
3 minuutjes bakken en whooaaap ......vretuh maar.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Elwin Bruins
Berichten: 213
Lid geworden op: 26-02-2012 09:55
Locatie: Zuidwolde (Drenthe)

23-04-2012 23:14

Pannekoeken en Zwitserse aardappelschotel doen het ook erg goed bij mij, Idd hamburgers worden een keer saai om te eten haha.

Pannekoeken is erg makkelijk, gewoon zo'n shaker halen bij de supermarkt, en melk meenemen;)
Aardappelschotel is nog makkelijker, gewoon bakken in een pan haha.
Wel die van Aviko halen, is het lekkerst
Hengelsportvanderwal.nl
AOC de Groene Welle / SPORTVISACADEMIE!
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

23-04-2012 23:39

Omdat ik t spontaan in me kop krijg te gaan vissen heb ik meesatal enkele pakketjes van dit spul in me uitrusting liggen,gewoon water inslaan hoppa naar het water.Tot nu toe is me nog geen smaak tegen gevallen.
De voedingswaarden zijn erg hoog voor een statische karpervisser wahahahahahahah.http://www.bever.nl/index.cfm/fuseactio ... /1/tab/304
m,v,g Ronnie.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-04-2012 00:15

Niks mis met hamburgers, knakworsten en diverse schnitzels. Echter als je twee of meer nachten per week vist gaat dat een keer tegenstaan.
Vrijwel elke magnetronmaaltijd is uitstekend aan de waterkant te bereidena, nog een tip zijn éénpansgerechten van oa iglo uit de diepvries. Heb er meestal wel een paar in de diepvries voor onverwachte sessies of als ik geen zin heb om boodschappen te doen. Blikken knakworsten etc vormen vaak mijn noodvoorraad, omdat die lekker lang in de tas kunnen blijven zitten. Lupack burgers etc hebben weinig met voedsel te maken en komen er alleen in bij zeer lange sessies zonder de mogelijkheid om tussendoor boodschappen te doen. Verder nog een aardige tip: adventure food van de bever, droog, uiterst compact en licht, makkelijk te bereiden en naar omstandigheden goed te bikken. Wederom noodvoorraad. In hetzelfde assortiment zitten ook toetjes die met alleen een beetje water te bereiden zijn en een flinke energieboost geven.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

24-04-2012 08:24

De aviko heeft een goede klant aan mij met hun wereldgerechten.
En ander de meest goedkope blik bami met een lading sate-saus. Vult heerlijk....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-04-2012 08:48

Als ik thuis eten over heb vries ik het in. Aan het water opwarmen en klaar! Bij de action hebben ze momenteel zakken met pasta carbonara, quattro formaggi og bolignese. Ff wat water erbij en een paar min koken en klaar!

Mvg martijn
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

24-04-2012 09:34

gewoon thuis wat maken en meenemen..

kant en klaar maaltijden doen het altijd goed, zoals vele hier al beschreven hebben...

zelf maak ik vaak pastas klaar en neem die mee of lekker hasjee met wat rijst...

verder ligt het er ook aan of je 1 nacht gaat of 2/3 nachten..
en waar je zit, want ik kom soms op een plek daar kun je gewoon de bezorgers bellen en dan kan je van alles kiezen zelfs de spare ribs ;)

succes!
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

24-04-2012 09:36

Voor de vissers die het niet erg vinden om wat meer aandacht aan het kokkerellen te besteden een gerecht waarvan de ingrediënten langer houdbaar zijn buiten de koelkast en toch voor een verassend smakende en voedzame maaltijd garant staat. Je kan hier makkelijk met zijn tweetjes van eten of anders 2 dagen. Eet smakelijk!

Nooitgedacht


Ingrediënten

• 1 pot kapucijners
• Zakje sajoeran kering conimex
• 2 uien
• 300 gr dobbelsteentjes vetspek
• 2 hamburgers in blokjes
• 3 teentjes knoflook
• 1/2 tl sambal
• 1/2 tl kerrie
• peper

Bereiden

Bak het spek langzaam uit in de pan met het gas op een lage stand.
Fruit er daarna de gesnipperde uien goudgeel in.
Doe de blokjes hamburger in de pan en bak het even mee.
Voeg de gekneusde knoflook, kerrie, sambal en peper en toe.
Roer daarna de gedroogde groenten en de kapucijners met het kapucijnernat door de inhoud van de pan.
Sluit de pan en laat het gerecht in 20 minuten langzaam goed van smaak en warm worden.
Proef of de smaak nog correctie nodig heeft.

Als je het écht af wilt maken kan je er een banaan bij bakken, wat voor een fris contrast zorgt.
Nadeel kan zijn dat er die nacht wat blaasmuziek vanuit je bivvy kan klinken

Mzzl, Jan
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

24-04-2012 09:55

jeetje jan neem je ook een wokpan mee :D
wanneer kan ik komen eten?
r de winter....komen die echt?
heb het nog nooit geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat bezorgers zoiets hebben van ja daagggg ik ga een beetje de bosjes in.
dit ivm overvallen
Vis is vis
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

24-04-2012 10:07

ben scholten schreef:jeetje jan neem je ook een wokpan mee :D
wanneer kan ik komen eten?


Ha ha, een wok zou mooi zijn. Maar in een hapjespan gaat het ook.
Wie weet waar en wanneer aan welke waterkant? Voor 2 man koken is evenveel werk als voor 1.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-04-2012 10:53

Fazanten met spek, knoflookworst, aardappelpuree en Elzasser zuurkool is ook wel lekker.
En goed te doen in een skottelbraai. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

24-04-2012 10:54

ben scholten schreef:r de winter....komen die echt?
heb het nog nooit geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat bezorgers zoiets hebben van ja daagggg ik ga een beetje de bosjes in.
dit ivm overvallen



ja die komen echt en zeker waar ik bestel want bestel daar ook gewoon als ik thuis ben dus dat zit wel goed. en ik loop ze vaak te gemoed dan hoeven hun de bosjes niet in he..

mocht je het niet geloven vraag peter ens maar eens die is keer mee geweest met mij en die begreep het ook niet maar heeft wel lekkere spare ribs gegeten ;) en gaf al aan dat het voor herhaling vatbaar is hahaha
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-04-2012 13:13

"Wat is uw adres meneer?"
"Kanaaldijk, komende vanaf Delden de tweede tent rechts"

:lol: :lol: :lol:

Als je maar ergens langs een weg zit, niet te ver bij de bezorgtent vandaan en je kan goed lullen dan komen ze echt wel ja. Niet vergeten je mobiele nummer te geven mocht die bezorger aan de verkeerde tent staan :P
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

24-04-2012 13:22

ik laat altijd een pizza bezorgen bij mijn vis stek :lol: :lol:
En soms vaar ik even met mijn boot naar de afhaal chinees :lol:

En in het buitenland als dit niet mogelijk is bak ik meestal een ei of maak wat hamburgers :D
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
danny boss
Berichten: 62
Lid geworden op: 28-06-2011 13:12
Locatie: Kampen

24-04-2012 14:07

nou ik heb al veel leuke en lekkere ideeën gezien maar bezorgen doen ze volgens mij niet hiero.
of moet je gewoon vermelden welke kolk je zit? ik zal het in ieder geval een keer proberen! allemaal al wel bedankt voor de reacties :)
2012:

SpiegelKarper; 0
SchubKarper; 2 16, 18
Brasem; 0
Zeelt; 0
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

24-04-2012 15:30

simpel; ei, knakworst, snitzel, hamburger, gehaktbal, frikandellen, kipfingers/kipcorns, soepen, bonen, aardappelshotel (diepvries), pizza, shoarma, bami en nasi.

Maakt mij niet uit wat, bijna alles valt aan de kant te bereiden.

Jáá, de chinees, patat, pizza en shoarma laten bezorgen of even halen is ook heerlijk.
MVG, Bart Bosch.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-04-2012 15:33

Eendenborstje, hmmm. Met een knappe salade erbij, jammie jammie.. Wat aardappels koken, verzuipen in de kruiden en deze dan even laten indrogen om ze vervolgens te bakken..

Bezigheidstherapie
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

24-04-2012 16:10

Wokken 8) .
Kipfiletje, verse roerbakgroenten, wokmix, builtje rijst, beetje pindasaus, sambal.
Na een flinke regenbui ben je dan een echte modderwokker..

Met 2 gaspitten tot je beschikking heb je binnen 10 minuten een gezonde en lekkere hap.

Nb.
Niet de Conimex wok-olie vergeten! 10W40 bakt kut.
Wijnand Lubbertsen
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-01-2012 08:27

24-04-2012 19:27

He die Ben als je bij Jan gaat eten haal mij dan ook ff op, zag er heel goed uit wat hij langs de waterkant klaar maakt.
He gat in de markt, geen boullies maken maar eten voor de sessies langs de waterkant, na een telefoontje hup op de fiets en bezorgen maar.

Mvgr. De Lekkere Hap
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

24-04-2012 19:45

ja het lijkt me nog gezellig ook.
is weer eens wat anders als boillie recepten uitwisselen :wink:
zie je de bezorgers al rijden?
ipv een berenhelm een rugvin op de bovenkant en vinnen aan de zijkant hahahaha
Vis is vis
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

24-04-2012 20:09

Koeken, cola en toetjes, daar doe ik 't meestal mee. Als 't moet bestel ik een shoarmaatje of richting de mac.