inbreker 17 dood gestoken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

25-10-2011 19:32

Wat mij opvalt is dat mensen die "rechts" uit de hoek komen altijd (lees: meestal) voor racisten worden gehouden......
Ik voel me meestal (lees: altijd) door links gediscrimineerd, het is maar net hoe je het bekijkt.

En wat die volbloed Nederlander betreft die dezelfde daad heeft begaan: die hangen we er naast!!!
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

25-10-2011 19:38

Kees Verheij schreef:Tuurlijk, volbloed Nederlanders doen ook wel eens nare dingen, net zoals er ook prima Marokkanen zijn. Als je echter de cijfers weet, valt er niet zoveel meer recht te lullen wat krom is. En dat zie ik hier weer wel voorbij komen door theedrinkende linksdraaiende figuren. Kijk nou toch eens wat vaker naar de realiteit mensen, en niet naar individuele ervaringen, maar naar tendenzen. Ik noem nog maar een keer Opsporing Verzocht. Vooral de misselijkste, gewelddadigste en lafste misdrijven worden voornamelijk gepleegd door???


100% eens!
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-10-2011 19:49

Marcel extreem of het nu van links of rechts komt is altijd bedreigend en fout.
Idioot eigenlijk dat een bepaalde partij door voor en tegenstanders als rechts wordt gezien maar feitelijk erg links is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

25-10-2011 20:16

Daaf Wolters schreef: maar dat neemt niet weg dat het een drama is als iemand van 17 jaar op het verkeerde pad komt en daarbij om het leven komt.



val jou ook niet aan douwe


daaf vind het een drama

ik vind het hoe het vaker zou moeten gaan
en daar komt nog eens bij dat deze meneer 86 is
dat maakt voor mij het bericht nog mooier
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-10-2011 20:33

Naïef en weinig empathisch idee van de werkelijke situatie. Sorry hoor. Ik vrees dat de betrokkenen, en dan doel ik met name op het oudere echtpaar, het alles behalve mooi vinden. Als het was gegaan zoals het had moeten gaan, dan hadden ze onverstoord van hun oude dag kunnen genieten. Er is niks gewonnen, maar alles verloren. Gelukkig wordt het gebeuren als zelfverdediging opgenomen. Hoop voor ze is dat het OM bij dat standpunt blijft en een nader onderzoek zonder consequenties blijft.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-10-2011 20:45

Kees volkomen maar dan ook volkomen met je eens.

Wil je echter nog wel iets meegeven.

Stel dat ik tot op die leeftijd fit en fief blijf en, moge de voorzienigheid het voorkomen, het overkomt mij en of vrouw.
Geloof dan maar niet dat een steek per ongeluk in de nek komt.
Ik heb teveel getraind met en tegen het mes ook met z,n tweeën om niet te weten wat mogelijk is.
Ik wil niets suggereren maar niet iedere 80 er is weerloos.

Ik hoop dat het inderdaad zelfverdediging blijft de rest van het beetje leven is toch al kapot.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

25-10-2011 20:50

Douwe Bijlsma schreef:Marcel extreem of het nu van links of rechts komt is altijd bedreigend en fout.
Idioot eigenlijk dat een bepaalde partij door voor en tegenstanders als rechts wordt gezien maar feitelijk erg links is.


@Douwe, om even terug te komen op jouw "extreem", vind je de daad van die ouwe extreem dan?

@Kees, natuurlijk is dit voor die ouwe mensen een drama maar ik denk dat dit soort acties van zelfverdediging door die en gene worden bejubelt omdat er van hogerhand geen of ongepast lichte straffen worden opgelegd aan daders die dit soort laffe daden verrichten. Bij mij wekt dit namelijk ook een soort "boontje komt om zn loontje" gevoel op!

Mijn inziens ontstaat "de eigen rechter" door het falen van "de rechter".
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

25-10-2011 20:56

@Douwe, eigenlijk suggereer jij nu dat het haast geen zelfverdediging kon wezen maar een bewuste daad is geweest. Vervolgens geef je aan dat je voor die man hoopt dat het toch als zelfverdediging wordt gezien. Ben je het dan wel of niet eens met het opzettelijk doodsteken van een Marokkaan.......?????

Ach als het dan geen zelfverdediging genoemt mag worden, laten we dan een wet maken die we "verdediging van zuurverdiend geld en goed" noemen. Of moeten we voortaan als er een gek ons huis leeg haalt naar beneden lopen en vragen of tie een bakkie koffie wil..??? :o
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-10-2011 21:36

Marcel goed lezen is een zegen.
Ik suggereer niets, ik geef alleen maar aan dat het niet een weerloos persoon hoeft te zijn.

Het is altijd zelfverdediging in dit geval fataal voor een mens.

Gezien jou toon lijkt het mij beter om er niet verder op in te gaan.

Het is achterlijk om te suggereren dat ik voor het doden van iemand zou zijn.

Jij haalt mijn woorden uit hun context, en dat bevalt mij allerminst.

En inderdaad is de daad op zich extreem of wil jij zeggen dat het normaal is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

25-10-2011 21:44

Marcel Tromp schreef:Mijn inziens ontstaat "de eigen rechter" door het falen van "de rechter".


Dus wanneer de inmiddels doodgestoken inbreker een zwaardere straf boven het hoofd zou hebben gehangen, zou de bejaarde man hem zijn gang hebben laten gaan?! :-?

Vind dit trouwens uberhaupt een vreemd topic... :roll:
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

25-10-2011 21:46

De meest laffe daad is het, om de ouderen van deze samenleving slachtoffer te maken.

Deze keer was de man het zat en heeft gevochten voor zijn leven, vrouw en bezittingen!

Natuurlijk is het niet goed. Begrijpelijke actie? Tuurlijk!!! Verdient hij straf? Ik vind van niet.

Is al triest genoeg dat de man tot deze daad gedwongen werd.
Tom De Clerck
Berichten: 66
Lid geworden op: 22-04-2004 16:03
Locatie: Wielsbeke.be

25-10-2011 22:40

ter info, deze lieve jongen was al 43 keer voor de jeugdrechter verschenen en was slechts 17 jaar!
Een werkongeval zeker?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

25-10-2011 22:48

Nou dan lijkt het meer op een falend justitieapparaat.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

25-10-2011 22:59

Douwe Bijlsma schreef:Hmmmm Bouke je maakt er nu helemaal iets leuks van.


Waar heb ik iets leuks van gemaakt Douwe ?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-10-2011 23:12

Bouke van rakkers naar rukkers. Lol
Vissen is een hobby, geen religie!
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

25-10-2011 23:15

Kees Verheij schreef:Nou dan lijkt het meer op een falend justitieapparaat.


Juist, daar komt dit hele verhaal wel op neer ja. Kan ook niet anders, is niet bepaald afgestemd op de huidige samenleving. Leg de schuld maar waar die hoort. Net als bij de economie reageert het beleid hier ook veel te traag.

Verder een boel kortzichtige en gefrustreerde reacties hier. Hetgeen op zijn beurt wel begrijpelijk is maar getuigt van weinig inzicht en/of inlevingsvermogen. Toch jammer
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

25-10-2011 23:15

Hahaha was me nog niet eens opgevallen.
Zal het ff veranderen.


Edit: krijg het niet meer gewijzigd sorry
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-10-2011 23:32

Lol
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

26-10-2011 07:02

Dus wanneer de inmiddels doodgestoken inbreker een zwaardere straf boven het hoofd zou hebben gehangen, zou de bejaarde man hem zijn gang hebben laten gaan?!


@ Olger, nee, maar als al zn voorgangers hun klauwen eraf gehakt waren door de overheid dan had deze jongen zich wel hondert keer bedacht voordat ie een huis in zou gaan waar hij niet de rechtmatige eigenaar van is!!!!!!! Jou reactie is net zo als die van die simpele politici, daarom verandert er niks!!

@ Douwe, niet persoonlijk bedoelt ofso, en of ik het extreem vind? nou ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen traan om kan laten en als ik er al om zou janken dan is het voor die oude mensjes!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-10-2011 07:52

Mannen,

Volgens mij zijn wij het eens dat wij inbreken niet goed keuren? Of benzine jatten en dan iemand doodrijden? Of (100) kinderen misbruiken?
Persoonlijke denk ik dat de stemming hier niet zo zeer om de persoon zelf gaat, dus de inbreker in dit geval, of de komaf van deze persoon. Waar het in mijn ogen mis gaat is de reactie van de achterban van in dit geval de inbreker. Hoezo verontwaardigd dat de bejaarde zijn huis en haard verdedigt heeft? Hoezo dreigen? En zeker als ik nu moet lezen dat de inbreker al 43 keer gesnapt is? Hoezo de politie heeft een fout gemaakt door een file te veroorzaken? Hoezo is benzine jatten minder erg dan een overval op een geldtransport wagen? Hoezo mijnheer de advocaat?

De reacties van de gepakte mensen vind ik altijd zo verschrikkelijk sneu, jij deed iets fout sufer the consequences.

Strafmaat heeft helemaal niets met het vaker voorkomen van misdrijven van doen. Het gaat om het tanende gevoel van mijn en dijn, als die er ook nog maar ergens zou zijn.

Ik ben voor een andere maatschappij, waarin iemand die inbreekt al zijn rechten verspeeld. Er is geen enkele reden om in te breken, echt geen enkele! Er zijn ook geen verzachtende omstandigheden, iedereen die niet snapt dat dit niet mag / hoort is niet geschikt om vrij rond te lopen. Breek jij bij mij in, ga je gestrekt naar buiten, ongeacht komaf / opvoeding etc. Jij neemt willens en wetens een risico .........
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-10-2011 07:56

Hulde! Ban Ki Moon :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

26-10-2011 08:35

Juist Marc!

Gr.
©
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

26-10-2011 19:26

wes daan2 schreef:geinig vervolg

eigelijk nog intressanter dan het nieuws bericht zelf

mensen die klagen over elkaar
over het onderwerp dat niet op het board past
dat de 1 discrimineert ( he ben :lol: )(ander topic)

het is en blijft koffietafel gelul

vind je het niks ken je beter je ziggo of je upc afzeggen
je scherm het raam uitgooien
en de radio ook de kliko in

dit is het nieuws tegewoordig

mensen die medelijden hebben met de jongen die maar 17 was
sorry maar dat kan er bij niet in

diegene lachde zeker wel 3 weken geleden toen 85 jarige vrouw werd verkracht in nl
precies het tegenovergestelde
is dit dan wel koffietafelpraat?
is dat niet een walgelijk onderwerp?


laat mij erbuiten wes ik wil hier niet mee geassoicieerd worden.....stelletje rascisten.
ik durf bijna geen mening meer te geven over dit soort zaken wes want me kop werd/word er zowat afgebeten.
2 weken terug ging ik weer vissen in het park.
ik lopen met me kar zitten er 5 bontkraagies.
kale he kale.........HE KALE.
ik denk gewoon niet reageren ben niet doen relax.
toen gingen ze in hun eigen taal dingen naar me roepn en daar ken ik dus helemaal niet tegen.
dus ik zet me kar neer draaie me om en loop terug naar ze toe.
alle 5 springen gelijk op en ik vraag wat er is.
ik zeg ik roep toch ook niks naar jou of wel.
nou ja je kent het wel ik kon dit en dat krijgen en hun van mij ook maar heb het erbij gelaten en ben verder gelopen.
eenmaal op de stek in de bosjes zie k ze weer lopen maar ditmaal vergezeld door 3 oudere broers of vriendjes en druk pratens wijzend de waterkanten aflopend.
leuk he :-?
maar zoals gezegd ik hou me mening hierover voor mezelf.
Vis is vis
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

26-10-2011 19:28

vind je trouwens van die dode die is gevallen door die door de politie veroorzaakte file?
mot toch niet gekker worden.
een file is een file en wat de oorzaak ervan is staat hier totaal buiten.
heb enigste wat jammer is is dat er een onschuldige dood is en niet de dader.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-10-2011 22:34

Moet je die gozert horen lullen over dat ongeval... typisch weer.
Dan komt z'n advocaat aan het woord, die is helemaal van de pot gerukt zeg!

http://tvblik.nl/nieuwsuur/25-oktober-2011

Vanaf 22.30 minuten. :o
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!