Water claimen ......pfffffffff

Gebruikersavatar
gerald schuurman
Berichten: 16
Lid geworden op: 27-03-2007 14:20
Locatie: hengelo ov

03-10-2011 16:19

Heb het dit weekend weer aan de lijve ondervonden........

Auto volgeladen (al een beetje laat) op zaterdagavond zodat we net voor het donker het aas in het water konden hebben Komen we op onze stek aan , alles uitgeladen hoorden we in ene ahum "waar gaan jullie vissen" nou "hier" zeiden we ,
OWW we hebben hier gevoerd melde de bewuste visser........ Nou ben ik beslist niet bang uitgevallen,maar om in het begin al gekloot te hebben om een visstek .............nou dan heb ik al gegeten en gedronken.
Terwijl we aan het inpakken waren kwam de visser bij ons om te vertellen dat hij het wel kon waarderen.....
DAAR WILDE IK HET GRAAG BIJ LATEN !!!!!!!!!!!! Vertelde ik hem (op gepaste wijze) :)


op een redelijk groot water met maar 3 vis stekken hadden ze doodleuk het hele water geclaimd , we wilden weer eens een putje proberen ............. niet dus !!!!

Alles maar weer ingepakt en maar naar het kanaal gereden , heeft geen vis opgeleverd maar wel een paar erg mooie stekken gevonden (was het toch nog ergens goed voor)

wilde het toch ff van me afschrijven ( ben en nu nog meer pissed over dan die desbetreffende zaterdagavond)

maar goed............... denk dat wel meer mensen dit meegemaakt hebben

grtz en tight lines !!!!!!!!!
Tight lines !!!!!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

03-10-2011 16:35

"hier hebben wij gevoerd"

"nou, bedankt dan hoef ik het niet meer te doen"

En lekker gaan vissen.

Zolang er niemand zit te vissen kun je er gewoon gaan zitten toch? Je zal ze de kost moeten geven die beweren dat ze gevoerd hebben alleen omdat ze niet willen dat je er vist.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

03-10-2011 16:46

moet je vragen hoelang ze aan het voeren zijn

nou uuhhh 3 weken

zeg je o jammer voor je
ik ben al 3,5 week aant voeren

huuuuu
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

03-10-2011 19:31

gerald ik snap het wel dat je geen zin heb in gezeik maar als je zo altijd moet denken ken je dalijk nergens meer vissen bij wijze van.
ik heb het eens gehad op een ringvaart.
zaten daar om 3 uur smiddags.
7 uur (vrijdagavond na de spits) kwam er een busje met 2 man.
komen even een babbeltje maken en zeggen he wel jammer wij hadden hier willen vissen.
ik zeg doodleuk ja wij ook en weg was die weliswaar girriteerd.
vraag me dan wel eens af wat er door het hoofd gaat van dat soort mensen.
zouden ze nou echt denken/verwachten dat andere (in dit geval ik) weg zouden gaan?
Vis is vis
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

03-10-2011 19:53

als t fff kan...
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

03-10-2011 20:12

Als je dat niet weet. Bedankt voor het voeren en zitten :o
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

03-10-2011 20:33

nou bedankt he mitchel :wink:
waar is dat feestje :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

03-10-2011 23:26

Het zomaar ergens ineens neerploffen is voor de serieuze visser die veel moeite doet om het ergens aan het lopen te krijgen weer een doorn in het oog.

Vele kilometers gereden om te voeren en dan nog niet te spreken van al het zelfbereide of gekochte aas.. in weer en wind vissen. Voor je werk en of na je werk voeren. Kind van 10kg onder de ene arm en al het voer en de pijp in de andere. Het hele jaar op een topwater bezig zijn Dan aankomen en er iemand anders aantreffen, die wel een keertje zin had om met een maatje te vissen... :evil: :evil:

ach eindeloze discussie dit en van beide kanten wat te zeggen. Net zoals wel of geen betaalwater

overbezette putjes

gevlochten lijn
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-10-2011 23:45

1 Die putjes of laten schieten

2 Grotere reden voor een boot :wink: als het op groter water is

3 Samen delen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

03-10-2011 23:47

Tsja moet je maar niet gaan voeren op een stek die voor iedereen toegangkelijk is. Nope is verkas niet en zeker niet op een putje. Hoe dom kun je zijn om te gaan voorvoeren, dat is vragen om frustraties.

Zoals Martijn boven al aangeeft.......................
Gebruikersavatar
Sjors Keij
Berichten: 289
Lid geworden op: 01-05-2011 10:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

04-10-2011 10:16

Zelfde van het weekend gehad alleen het kan ook anders gelukkig

Heerlijk te vissen en tijdens het eten komt er iemand met een werppijp en een emmer voer aan lopen. Gesprek liep aardig de persoon bleef rustig en wij gaven gewoon antwoord. Hij voerde op andere tijdens dan wij die week deden dus konden elkaar ook nooit gezien hebben.

Geen enkel probleem. Aangegeven wanneer wij weer zouden vertrekken en elkaar een goede vangst gewenst en wellicht tot de volgende keer.
Jum jum vissie!
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

04-10-2011 12:17

ben scholten schreef:nou bedankt he mitchel :wink:
waar is dat feestje :D


Hier is dat feestje :wink: En de kuip die was van ons :lol:
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

04-10-2011 12:46

Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van de situatie.
Op een putje waar maar een paar stekken zijn heeft de persoon die ballen heeft gestrooid pech, zeker als alle meuk al staat.
Op groot water een stek claimen omdat er nooit een hond komt en er al een seizoen word gevoerd kan ik me iets bij voor stellen.
In sommige regio's is het (helaas) zo druk met visserts dat je er wijs aan doet eerst is een paar keer een rondje te lopen en een babbeltje te maken om te weten wat er speelt. Dit kan in veel gevallen een hoop ergernis schelen..
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

04-10-2011 16:52

wat een onzin
afhankelijk van de situatie?
voor na tijden je werk voeren?
uren erin steken?


het water is openbaar

iedereen met een vergunning mag er vissen

klaar
niks discussie
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

04-10-2011 17:06

@ wes
Ben t met je eens dat het water van iedereen is..
Kijk is naar water zoals haringvliet, rivieren, ijsselmeer enz. Zat stekken waar iedereen zijn/haar ding kan doen. Als iemand dan een hoop moeite doet, euries in t water stort, tijd erin steekt om een 'stek' te maken dan kan ik me voorstellen dat de visser diegene die op t desbetreffende stekkie aan de slag wilt gaan probeert te ontmoedigen.
Kan me ook weinig voorstellen bij een zgn. karpervissert die (willens en wetens), in zo'n situatie, kickt op t afromen van andermans voerstek..
Op putjes is t een ander verhaal, zeker als er maar een paar plekken zijn waar je kan zitten.. dan is t de voerder die willens en wetens gaat voeren terwijl de kans groot is dat..
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

04-10-2011 21:32

Ja het is wat dat voorvoeren op een mooi watertje. Waar wij momenteel vissen is een groepje van een mannetje of acht actief de meeste hebben zo hun eigen stekjes maar er wordt echt niet moeilijk gedaan als er iemand anders zit, al in the game volgens mij.
Het is de keuze van de visser om voor te voeren en daarmee het risico te lopen dat de stek niet vrij is als je aankomt op je stek. Voor mij in ieder geval een reden om met name instant te vissen en uitgebreide voorvoercampagnes achterwege te laten.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-10-2011 21:07

Degene die voorvoert neemt het risico. Niet meer niet minder. Ik probeer er altijd wel rekening mee te houden, maar zoals James al zegt:

Er zijn er genoeg die beweren te voeren maar je ziet ze nooit aan het water. Gewoon om je weg te hebben..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
gerald schuurman
Berichten: 16
Lid geworden op: 27-03-2007 14:20
Locatie: hengelo ov

05-10-2011 21:28

We zijn nu een paar dagen verder :)......

Heb het ff laten bezinken , en vind het wel best eigenlijk !
zal in het vervolg eerst ff een rondje om het water maken , om te zien of er niet niet zo'n koekebakker het water loopt te claimen :p

mag om mij wel een slotje op
bedankt voor de reacties
Tight lines !!!!!
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

05-10-2011 22:19

standaart doe ik altijd. :D :D :D claimen die shit.

dit claim ik
Afbeelding
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

06-10-2011 10:59

Persoonlijk doe ik nooit moeite om mensen van mn plek te jagen als ik ergens gevoerd heb. Ik ga gerust een praatje aan en vertel ze dat ik gevoerd heb, maar wens ze vervolgens veel plezier en zoek een andere stek, helaas pindakaas, dat is het risico! Andersom laat ik me dan ook niet zomaar wegjagen, maar dat verschilt ook per situatie. Als ik net zo goed eventjes verderop kan gaan zitten, dan vind ik dat ook prima. Ik ben niet zo moelijk en vang mn visje toch wel..
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

06-10-2011 14:01

Een stek claimen kan niet behalve op een betaalwater waar je voor geld een stek reserveert. Als je gaat voeren op een water, waar jan en alleman naar toe kan gaan op het tijdstip dat hem het beste uitkomt, dan kan je erop wachten dat er een vent/vrouw op je stek zit te vissen als jij je stekje wil afromen. Murphy's Law!
Al heb je er voor 300 euro aan gouden ballen in geflikkerd dan is dat gewoon pech en inderdaad, zoals hier al eerder aan gegeven, risico van het 'vak'.
Geen uitzondering.

Gr Bas
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-10-2011 17:05

ok andre dat het geen vloeken en tieren word ben ik met je eens maar dat je er niet een klein beetje van baalt ken je me niet wijsmaken toch?
je had immers je zinnen gezet op de stek en mischien al van gedroomd wat je er misschien ging vangen anders was je er ook niet gaan voeren.
voor de rest ben ik het wel een met de stelling dat je geen stek kan claimen.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

06-10-2011 20:08

Tuurlijk, enorm balen! maarja gewoon pech gehad...
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

06-10-2011 22:59

Er zijn altijd putten met reputatie vanwege de vis die er zit. Daar plof je niet zomaar neer, omdat je wel even zin in een gezellig nachtje hebt. Of omdat je sinds lange tijd wel eens zin om een dikke vis te vangen.

Je mengt je er gewoon netjes tussen en dan kom je met een eigen strijdplan. Je krijgt het vertrouwen van de locals. Je hebt er op de lange terrmijn wat aan. Want je kunt het met elkaar doen of tegen elkaar.

Ondertussen heb je alles door. Mensen die lullen dat ze voeren en over mensen die serieus zijn,

respect daar gaat het om..gentlemen
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-10-2011 07:48

Ook al heb ik gevoerd, als er mensen op 'mijn' stek zitten te vissen dan maak ik een praatje en ben ik weg. Zonder boos te worden, ze wisten het waarschijnlijk niet.

Als ik zit te vissen en men gaat naast mij zitten en gooit hengels op 2 van mijn visstekken, omdat ze daar nu eenmaal al een week voeren ...... ga ik uit mijn plaat en mag men blij zijn dat ik nooit fysiek wordt. Afgelopen weekend heb ik dit meegemaakt en ik ben er nog een beetje bozig over. Wat een losers!
Toegegeven ik lag nog in mijn mandje toen ze bij het water aan kwamen maar ze konden prima zien waar mijn hengels naar toe wezen en dus een inschatting maken waar ik zou kunnen liggen. Maar nee hoor, ze gooiden precies op mijn stek.

Er zijn nu eenmaal zielige mensen op deze wereld.

Oh en mochten jullie hier ook rondhangen, dan weten jullie precies wie ik bedoel, bedenk dan dat ik ook wel eens vis met vismaten die stukken minder tolerant zijn.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)