Water claimen ......pfffffffff

Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

07-10-2011 08:35

Ik vind er een wezelijk verschil zijn tussen een heel water claimen of een stek,...
maar ook het zomaar ergens neerploffen of gaan voeren zonder ook maar iets van de locals te weten of een praatje te hebben gemaakt is op bepaalde waters gewoon stom.
ik ga vanavond weer richting een plas waar ik hoop dat er mensen zitten te vissen....niet om te vragen of ze iets vangen of wat er zwemt, maar gewoon om er achter te komen wie waar zit te vissen.
Ik gun namelijk iedereen zijn vis,...
En als je goed met je hobby bezig bent en goed in je vel zit komt die vis van je buurman ook echt wel bij jou op de mat.
Ik heb ooit hier eens een topic gestart over wie waar zat op de zevenhuizer plas....verder wilde ik niks weten gewoon welke plekken bezet waren.
De reacties die je dan krijgt van sommige mensen (narrow minded) is echt om te huilen.

Ik denk als iedereen gewoon eens rekening zou houden met elkaar dat alles een stuk makkelijker en gemoedelijker verloopt aan de waterkant.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

07-10-2011 09:58

Jeroen v Engelenburg schreef:Ik denk als iedereen gewoon eens rekening zou houden met elkaar dat alles een stuk makkelijker en gemoedelijker verloopt aan de waterkant.

Klopt, maar betreft niet enkel aan de waterkant.

“Mijn” stek bestaat niet. Kan dus ook niemand gaan zitten.
Het is aan de vissert welk water hij/zij kiest om te bevissen toch?
Als je ervoor kiest om een drukbevist water te gaan bevissen weet je dat de kans groot is dat “jouw” stek bezet is bij aankomst. Gewoon kijken wat de anderen (niet) doen en daarop inspelen. Voeren hoort daar vaak niet bij, want dat doen de anderen wel voor je. Zeker in deze tijd van het jaar. Zit m vaker in andere “kleine dingetjes”

Je zou ook voor een stek/water kunnen kiezen waarvan je gewoon voor 99.9% zeker weet dat er niemand vist. Kun je met een gerust hart gaan voeren hoeveel, waar, wat en wanneer je wilt.
Zijn vaak wel wateren waar de visjes geen namen hebben en er niet tot op de gram bekend is wat er zwemt en dan wordt het voor sommigen al eng. Durf op je bek te gaan en wees blij met elke karper, groot of klein.
Claimen? Keus is aan jezelf of je ermee geconfronteerd wilt worden lijkt me. Ik ben er mee geconfronteerd en das heel kut. Kwaad worden en evt geweld gebruiken? Hahahahaha, ik kijk wel uit!

Het is nog altijd een hobby/liefhebberij waar je plezier in moet hebben en houden. Zodra ik me ga ergeren aan een ander ben ik weg.
Ben overigens maar wat blij dat karpervisserts enorme kuddedieren zijn.

Ciao
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-10-2011 10:02

Jeroen v Engelenburg schreef:ik ga vanavond weer richting een plas waar ik hoop dat er mensen zitten te vissen....niet om te vragen of ze iets vangen of wat er zwemt, maar gewoon om er achter te komen wie waar zit te vissen.
Ik gun namelijk iedereen zijn vis,...
.


lol,als ik zoiets doe kijken ze je vaak eerst argwanend aan ,vervolgens zijn ze bang dat ik "hun" vissen wil vangen of nog erger "hun" stek wil hebben,dan beginnen ze dat er veel mensen bezig zijn op dit water en alle stekken constant bezet zijn ,maar ga het gerust proberen er zit toch amper vis en ze bijten al helemaal niet :lol: :lol: :lol:

Ik gun namelijk iedereen zijn vis


maar de meeste gunnen het jou niet :roll:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

07-10-2011 11:17

sommige gemeenten kan je je graf reserveren, heb je in elk geval je eigen plekkie ( voor een paar jaar)
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-10-2011 12:13

Sommige kerkhoven ligt zelfs nog een putje aan/op
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

07-10-2011 14:58

precies: :lol:
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

07-10-2011 17:13

Ja bij la botte lagen er ook een paar op iemand zijn stek.. Krijg je dat weer :lol:

Gr.
©
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

07-10-2011 17:28

ik heb een kogelwerend vest Klaas. :lol: :wink:

Michel,

Is zeker niet dat ik de wereld wil of kan verbeteren maar ik heb altijd de hoop dat en heb meestal ondervonden dat mensen het wel op prijs stellen wanneer je eerst vraagt wie waar zit.
het standaard openingszin ''Vang ie wat'' loopt meestal na een snelle NEE uit op een stilte.
en heb ook ondervonden dat ze dan hun pijn die ze hebben als je een hernia zit te vangen erg goed kunnen onderdrukken :lol:
Ik zal je ook eerlijk zeggen dat ik echt kan genieten van iemand die een vis vangt.
soms nog meer dan wanneer ik er zelf 1 vang,....zeker als ik zie hoe sommige daar zo hun best voor hebben gedaan. denk aan voeren, observeren, kilometers rijden, in weer en wind en tot hun nek in de blubber als het moet.
Kijk ik weet al wat er zwemt anders had ik er niet specifiek gaan kijken...maar hoe minder je elkaar in de weg zit hoe langer de rest in leven blijft....

ehhhhh hoe gezelliger het blijft natuurlijk :lol:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

25-10-2011 19:46

Daaf Wolters schreef:Sommige kerkhoven ligt zelfs nog een putje aan/op


Zo heb ik hier in de buurt ook zo'n putje,( even heel wat anders hoor,) je kan er alleen vissen als je het terrein van het kerkhof oploopt en daar dus gaat zitten , nu vroeg ik mezelf af, mag dat eigenlijk wel?
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

25-10-2011 20:51

uhmmm nee dat mag niet.
begraafplaatsen zijn meestal van de gemeente of van particuliere bedrijven.
Vis is vis
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

26-10-2011 10:31

:lol: een grafstek dus
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

26-10-2011 14:14

Dus toch naar 8 -9 de grafstek :wink: