tekening fietskar

Plaats reactie
walter verheij
Berichten: 77
Lid geworden op: 14-09-2002 02:00
Locatie: hendrik ido ambacht

13-05-2003 22:28

hallo jongens en eventueel meiden

ik ben spoedig op zoek naar een tekening of maten van een fietskar.

van goed formaat zodat mijn stretcer enz. er gewoon met passen en meten erin kan.

groetjes walter
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

13-05-2003 22:51

die vraag wou ik net gaan stellen
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

14-05-2003 01:13

Ik wilde die vraag ook gaan stellen... (nu je't zegt)...

Hey vraagje Walter:
Heb jij ooit gediscucieerd op het forum van <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.nietindehaak.nl" target="_blank" class=bericht>www.nietindehaak.nl</a><!-- BBCode auto-link end --> ???
walter verheij
Berichten: 77
Lid geworden op: 14-09-2002 02:00
Locatie: hendrik ido ambacht

14-05-2003 16:43

nee, ken ik ook niet, ga er ff kijken
walter verheij
Berichten: 77
Lid geworden op: 14-09-2002 02:00
Locatie: hendrik ido ambacht

14-05-2003 16:45

wat is dat voor boel shit!!!!!!!!!!!!!!

maar nu ff terug naar wat ik vroeg
joop van eerbeek
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00

03-07-2003 12:34

beste walter

ben net ff voor je in me achtertuin weze kijken, het was al weer een paar jaar geleden dat ik mijn fietskar heb gebouwd.
maar ik heb de maten ff voor je opgenomen:
mijn fietskar heeft een frame van ijzeren strips van 3 cm breed die aan elkaar gelast zitten dit geeft een lichte constructie de maten van het frame zijn: 1m lang 60 cm breed en 40 cm hoog.

in dit frame heb ik een houte bak gemaakt die ik aan de binnenkant met hoekwerkstrips heb verstevigd. de maten van de bak zijn: 1m lang 65 cm hoog en 60cm breed (breder moet je m niet maken anders kom je moeilijk tussen die roodwitte paaltjes op fietspaden door).
je ziet dus aan deze maten dat de bak 25 cm boven het frame uitsteekt daarom is dat hoekwerk wel ergbelangrijk om de bovenkant van de bak goed te verstevigen.
als wioelen heb ik gebruikt gemaakt van BMX wielen met een kleine diameter. die klkeine diameter zorgt ervoor dat je je fietskar best zwaar kan beladen (80-100kg) en dat je makkelijk door gras en akkers kunt rijden (mits langzaam)als je grotere wielen zou gebruiken zouden deze eerder dubbel vouwen.

ik heb een beugel gemaakt die in hoogte verstelbaar is en heb bij de fietsen zaak een kogelkoppeling gekocht die ik aan deze beugel bevestigd heb zo heb je een draaipunt je moet wel zorgen dat die beugl zo hoog is dat ie je bagagedrager niet raakt.

op de zij- en achterkant heb ik lange reflectoren bevestigd (van een uitelkaargehaalde gevaren driehoek) omdat ikj veel in polders en langs rivieren vis en daar is niet altijd veel verlichting (en me hengels zijn me zoveel waard dat die niet kapot gereden hoeven te worden)

die fietskar zoals ik hem beschreven heb bied voor mij ruimte aan mijn rodpot, tent , tackle box (een heele grote, stretcher,slaapzak, rugtas, coleman two pit stove,emmer met aas foudraal (er boven op) buzzerbarbag, pannenset, eten enz enz als je alles met van die spinners vast zet zal het er haast niet af kunnen vallen.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

t, ambacht licht wel dicht bij Barendrecht ( waar ik woon) dus als je zin mocht hebben om te kijken om zo ideeen op te doen moet je maar ff mailen.

groeten

Joop
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

28-01-2004 19:07

[wahaha joop,dat ik jou hier tegen kom,ik ben Danny Schaltin,de vismaat van lodge,ik geloof dat je nu in australie zit,nou ik hoor je hier wel,later!
jochem L van den oetelaar
Berichten: 148
Lid geworden op: 05-12-2003 01:00
Locatie: udenhout

31-01-2004 11:23

ik heb de maten zo niet in mijn binnenzak zitten maat ik heb wel een tip.

ik weet niet of de kar achter een brommer of fiets komt te hangen maar zorg dat je een setje goeie crossfiets wielen hebt. die kunnen namelijk gerust een stootje hebben en ze kunnen veel gewicht aan.

ik zal kijken voor je of ik een tekening van de kar kan maken.

gr. jochem
Plaats reactie