Aanslag Oslo

Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-07-2011 20:18

Meerdere doden bij bomaanslag Oslo

In de Noorse hoofdstad Oslo is vanmiddag rond half vier een zware explosie geweest bij een regeringsgebouw in het hart van het politieke centrum van het land. Er zijn zeker zeven doden gevallen. Zeker vijftien mensen zijn gewond geraakt.

De politie heeft bevestigd dat het om een aanslag gaat. De straten rond het getroffen gebouw worden uitgekamd, omdat er mogelijk nog meer bommen liggen.

De schade is groot. Op amateurbeelden was al snel te zien hoe de straten zijn bezaaid met brokstukken. De klap was zo krachtig dat de meeste ramen van het regeringsgebouw van zeventien verdiepingen werden weggeblazen. Op het moment van de explosie was het druk in de regeringswijk. Er zijn veel meldingen van ooggetuigen die mensen bloedend op straat hebben gezien.

Volg de ontwikkelingen in Oslo live op nos.nl.
Premier

Er is wat onduidelijkheid over premier Stoltenberg. Eerder werd gemeld dat hij gewond is geraakt, maar hoe ernstig was niet bekend. Zijn kantoor zit vlakbij de plek waar de bom is afgegaan. Inmiddels heeft hij de Noorse tv telefonisch te woord gestaan. Volgens Stoltenberg lijkt het erop dat alle Noorse ministers in veiligheid zijn.

Grote delen van het centrum van Oslo zijn inmiddels ontruimd. Alle toegangswegen naar de regeringswijk zijn afgezet en de politie probeert de mensen zoveel mogelijk weg te krijgen uit het centrum van de stad. Ook het Centraal Station van Oslo is ontruimd. De politie adviseert mensen binnen te blijven en geen gebruik te maken van mobiele telefoons.
Daders?

Wie er achter de aanslag zit, is nog niet bekend. Wel wordt er in Noorwegen gespeculeerd dat het om moslimterroristen gaat. "Twee Noorse terreurexperts hebben het over moslimterrorisme. De Noren zitten in Afghanistan en daarom zijn er eerder bedreigingen geweest, maar men heeft nog geen concrete aanwijzingen," aldus onze correspondent.

Doelwit van de aanslag is mogelijk het Ministerie van Olie en Energie, zegt correspondent Dirk Evers. "Dat is een erg belangrijk ministerie in Noorwegen. De bom ontplofte in het hartje van politiek Oslo. Ze hebben echt het centrum van Noorwegen willen treffen."

Afbeelding

''De explosie komt op een moment dat Noorwegen worstelt met een aan Al-Qaeda gelieerd terreurplan. Twee verdachten zitten op het moment in de gevangenis in afwachting van de tenlastelegging.

http://www.ad.nl/ad/nl/6967/Buitenland/ ... kamp.dhtml

Schietpartij op jeugdkamp partij Noorse premier

Bij een jongerenbijeenkomst van de partij van de Noorse premier Stoltenberg heeft een man vanmiddag, een paar uur na de explosie in Oslo, het vuur geopend. Het is nog niet duidelijk of en hoeveel slachtoffers er zijn gevallen. Enkele Noorse media spreken van vier doden.

De schutter zou gekleed zijn geweest als politieagent en zei volgens ooggetuigen dat hij kwam voor een routinecontrole na de explosie in Oslo. Kort daarop zou de man het vuur hebben geopend op de bijeenkomst in Utoya, een eiland in de buurt van Oslo. Rond zeven uur werd hij door de politie gearresteerd.

De Noorse politie zei vanavond te vrezen dat er misschien nog explosieven liggen op het eiland. Volgens de politie zijn er goede redenen om aan te nemen dat de explosie in Oslo en de schietpartij op het kamp met elkaar in verband staan.

Premier Jens Stoltenberg had oorspronkelijk voor vandaag een bezoek aan het jeugdkamp gepland.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

22-07-2011 22:50

Echt krankzinnig waar een mens toe in staat kan zijn!
Geen enkele straf is hoog genoeg voor de persoon die dit gedaan heeft als je het mij vraagt.
M.v.g Stef Jansens
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

22-07-2011 22:57

leen het maakt me niet echt uit maar waarom plaats je dit hier?
op alle tv kanalen +teletekst en ook internet paginas zie je dit.
denk kom even lekker naar visjes kijken en erover lullen en staat het hier ook :-?
Vis is vis
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-07-2011 23:50

Ben
Als je er al moe van wordt....

Je hoeft ook niet te reageren/kijken ;)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-07-2011 08:46

Ja leen dat wou ik juist hier ff kijken ff los van de echte harde wereld :D
word er zo moe van plopperdeplop.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

23-07-2011 09:20

Maar goed dat er zoveel mogelijkheden zijn om er niet naar te kijken.....!!!!

Tenminste als je dat echt niet wilt...!!! :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-07-2011 10:49

Ja Jan die mogelijkheid dacht ik hier te hebben gevonden.
Is dit een samenzwering van de ...... :wink: ( geintje)
maar gewoon serieus een vraag zonder kwade bedoelingen maar vind je nou niet dat dit hier niet thuishoort?
Nogmaals mijn mening , want de wereld zit al zo vol ellende
Vis is vis
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-07-2011 11:15

Ben; dit board is een afspiegeling van de mens achter de karpervisser geworden.
IMO ja het kan hier geplaatst worden, wil je niet zien dan niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-07-2011 11:52

Uhmmm.
Wat is imo?
Vis is vis
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

23-07-2011 12:00

In mijn ogen
gewoon normaal bespreekbaar aan de koffietafel.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-07-2011 12:40

Aha in mijn ogen.
Ja bespreken doe ik het nu toch al dus kom maar op dan hahahaha.
Wat moet je zeggen dan.
Uhmmmm ow ja.
Erg hè..... Ja heel erg
Vis is vis
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

23-07-2011 13:12

Our Time Won't Live That Long..

http://youtu.be/guahMldjNo8

Voor de kids van deze zinloze slachtpartij.

:(
nico drent
Berichten: 71
Lid geworden op: 14-07-2011 12:28

23-07-2011 19:35

... ik ga deze vakantie naar een plek 3km van oslo snoekvissen .... ik weet niet meer of ik wel ga nu ik dit weet xD
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-07-2011 21:52

Onzin Nico!
Dit kan overal gebeuren.
Vangse
Vis is vis
Stephen Ram
Berichten: 52
Lid geworden op: 01-05-2010 01:05

23-07-2011 23:12

Het blijkt nu dus om een PVV-symphantisant te gaan. Precies hierom vind ik vooroordelen zo gevaarlijk. De moslims zijn vandaag en gisteren zeker niet voor zomaar iets verantwoordelijk gehouden.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat alle extremisten (red. links,rechts,islamiet,jood,christen etc) bij voorbaat worden opgepakt en gedetineerd, want op deze manier zijn zelfs wij vreedzame karpervissers niet veilig! Ze mogen wat mij betreft beginnen bij Wilders en die Haagse Imam. De maat is vol sinds vandaag.
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

23-07-2011 23:19

Ik vernam dit met verslagenheid op mijn strecher liggend. Ik was even erg misselijk. In mijn hoofd zag ik de beelden het bloedbad. Wat een zieke vent. Bah :cry:
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-07-2011 23:44

stehen.?
zelfs wat jij nu zegt is extremistisch.
Vis is vis
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

24-07-2011 03:35

Stephen , vreedzame karpervissers ?? Nog geen 2 dagen geleden is mijn zoon met lege bierflessen bekogeld aan de waterkant . Dus zo vreedzaam is een deel van ons karpervolkje niet. En het kwaad zit in bepaalde personen en niet in hele bevolkingsgroepen , en dat over Wilders mag jij vinden , ik heb er mijn eigen mening over. Maar je ziet maar zo heeft iedere groep wel extremisten deze was christelijk ....en gestoord
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-07-2011 09:20

Stephen?
Are you out of ya freaking ......... ?

Allereers poneer je een stelling die nergens over gaat, daarnaast is jouw post er een vol vooroordelen om vervolgens over te stappen op extremistische oplossingen.

Nu weet ik dat lezen een vak blijkt, maar nergens blijkt dat hij een PVV simpatisant is hoor. Lees eens iets verder dan de telegraaf of powned joh ;-).
Welke maat is overigens vol als jij Wilders wilt oppakken omdat hij zijn mening uit. Wiens mening is dan leidend? Wiens ideeen de juiste? Die van Stephen Ram? Laat me niet lachen want diens ideeen zijn wellicht erger dan wat Wilders tot op heden ook heeft uitgekraamd.

Ga maar vissen man, is wellicht beter voor jouw bloeddruk.

Overigens, ten overvloede uiteraard, maar ik verwerp de daad in Noorwegen ook.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

24-07-2011 15:37

Van mij mogen ze die vent gebruiken voor testen van chemische middelen en dan vooral in zijn ogen, wat een idioot
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

25-07-2011 16:29

Van mij mogen ze die vent een eerlijk proces geven.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

25-07-2011 19:07

Heel leuk allemaal hoor, maar in Noorwegen krijg je maximaal 21 jaar plus evt 2x 5 jaar.
Deze maximale straf zou niet´eerlijk´zijn, Veels te lief zelfs.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-07-2011 19:18

En iemand moet de PVV er weer bij betrekken :roll:

Die Anders had het over verschillende politieke groepen,en dus niet alleen over de PVV alleen.
Wat Wilders zegt is hooguit zijn eigen mening,en daar is het mee gedaan! of heb jij iets gezien in je dromen?

Moet niet gekker worden Stephen. Jij zegt nu eigenlijk dat een eigen mening dus ook niet meer mag.

Ontopic

Wat die vent gedaan heeft daar in Noorwegen is verrot,ziek en striest! Of je nu rechts bent of niet,of je nu extreem recht bent of niet! Als de wereld op deze manier verder moet gaan,en stel dat er meer van die zieke geesten opkomen,tja dan is het einde zoek.

De normale mensen onder ons willen wel graag op een normale manier leven.

Als hij daadwerkelijk zo'n hekel heeft aan de islam en immigratie,had hij een Moskee bij wijze van moeten pakken,en niet het eigen volk. Ook dan keur ik het niet goed!! :evil:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

26-07-2011 16:39

Ik stond vanochtend te flippen dat die gek, zoals Michiel al schreef, max 21 jaar + tbs krijgt....ze zouden nu aan het onderzoeken zijn of hij berecht kan worden op grond van misdaden tegen de menselijkheid (zie die gekken uit het oostblok die nu in Scheveningen zitten)....het is toch te gek!!! In die fantastische (ahum) V.S. krijg je dat al, als je een agent aanvalt, laat staan wanneer je zoveel mensen kapotschiet...die gast moet naakt met een groep moslim-extremisten in een cel worden gezet....eens kijken hoe snel hij van zijn geloof valt............

Ik heb het nog het meest (naast alle nabestaanden van de slachtoffers natuurlijk) te doen met zijn oude vader, die in een interview bijna huilend zei dat zijn eigen zoon beter een kogel door zijn eigen kop had kunnen schieten.. Die man heeft nu levenslang (ook al is die al oud), als ouder zijnde, kun je dit in mijn ogen niet verteren/ verwerken....

btw (en ik bedoel geen betaalwater), die gek, die gisteren heeft geroepen dat hij bij de koers van boxmeer ook even wat zou gaan doen, mogen ze van mij ook aan de hoogste boom opknopen, wat een gek!!!!! :evil:
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

26-07-2011 18:21

hier een medeflipper peter.
tis gvd ongelofelijk.
dapper van die man(vader) dat ie op tv komt
Vis is vis