écht mooie muziek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

13-09-2013 12:22

Jan, als ik een keer niet kan slapen ga ik zeker dat filmpje aanzetten :wink: :lol:

ik ben zelf 32 maar van mij mag er wel iets meer pit in, buiten dat zeker mooie muziek daar niet van. :D


Moet je zeker eens proberen Michel, meer pit moet er voor het slapen niet in naar mijn smaak.
Ach, ouwe lullen muziek uit mijn jeugd, ha ha.

Ik zal het goed maken met klanken uit een donker Afrika. Hopelijk niet te trippy voor je:

Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-09-2013 12:56

hahaha

alleen dat plaatje is al te trippy voor mijn tere zieltje :D

wel natuurlijk beluistert ,denk dat dat meer Daan zn ding is :D

you can give my portion to fikkie if you don't mind :wink:

vraagje.. hoe oud ben je als ik vragen mag? gezien de foto van je avatar lijk je mij haast een leeftijdsgenoot, echter kan die foto ook uit 1982 zijn natuurlijk. :)
die van mijn avatar is uit 2002 namelijk .
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

13-09-2013 13:06

Ik had je vader kunnen zijn :lol: Ik durf het haast niet te zeggen - volgende maand word ik 62. Bij leven en welzijn :D
Avatar is van 2011. Toch bedankt voor compliment!
Ouwe hippie ben ik. Muziek houd me jong van geest. Veel in bandjes gespeeld - net als jij meen ik.
Toch kan ik genieten van de muziek die jij en Daan hier presenteren. Ik vind het altijd tof iets nieuws te horen. Thnx!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-09-2013 13:58

Ik had je vader kunnen zijn :lol:


had voor mij zeker geen ramp geweest hoor hahahaha :P niks mis met ouwe hippies :wink:

stukken beter als 20jarige bureaucraten :D

ik ben ook altijd op de uitkijk voor nieuwe muziek (invloeden)
zelf ook opgegroeid met muziek, nooit zelf in een band gespeeld, maar een maat van me wel en drumt al sinds hij 9 was. andere maat zit nog wel in een band op de basgitaar.

mijn persoonlijke muzieksmaak begon met beasty boys, bob marley , ub40, doe maar, cypress hill , GnR,Rage against the machine en metallica etc.
vroeger ook veel geweest op illegale houseparties, luna /multigroove , krakersfeesten en ruigoord (over oude hippies gesproken hehehe, en daar een stel maffe dingen meegemaakt :o :o :o )
mn zus was vaak te vinden op Goa trance feesten vroeger zoals de trance boeddah op de oudezijds voorburgwal ik zat weer vaak in cofeeshop get down in de leidsche dwarsstraat (keiharde rock, pooltafels blowen en drinken tegelijk whooohooe ) en amnesia ( hakkuh)
ja.. was een mooie tijd voor mij die jaren 90 ook veel concerten bezocht.. bijv mijn eerste concert de "BAD" tour van Michael Jackson geweest begin jaren 90 in de kuip, ben op de black album tour van metallica geweest in de brabandt hallen toen ik 12 was en de use you illusion tour van GnR ook in de kuip. Eminem in de arena, rolling stones , en history tour van MJ in de Arena.eek a mouse in de melkweg, black uhuru, alpha blondy, Israel vibration, reggae sunsplash (sundance) in Eindhoven,6x slipknot gehad, toxicity tour van SOAD in de HMH <-- vetste concert ooit ,was vrijwilliger bij racism beat it festival in Spaarnwoude en stond toen tussen OP op het podium en het publiek in.zooitje festivals geweest vroeger, maar ga tegenwoordig liever naar concerten. duurt me anders allemaal te lang :D laatste waren sonisphere en zwarte cross.
had kaartjes voor nirvana maar helaas pleegde K.cobain zelfmoord 2 a 3 maanden voor het concert in de kuip plaatsvond. cypress hill gezien live, metallica nu al zo een 7x ondertussen. en nog een zooi. enige wat ik nog graag wil meemaken is een prodigy concert en een cavalera conspiracy/soulfly / sepultura concert.

ik noemde mezelf altijd rap/rock/houser vroeger want wilde niet in een hokje geplaatst worden..in die tijd begrepen weinig mensen dat je van verschillende soorten muziek kon houden ... :roll: sinds 99 luister ik geen house meer.. kan het niet meer aanhoren en de bezoekers zijn er naar mijn idee ook niet leuker op geworden maar DnB , triphop,2 step/garage hoor ik nog wel graag.
Mn oom had vroeger 2 shops in Amsterdam en ik heb nog enkele reggae cassette bandjes uit die shops van hem uit 1976 of zo. echt grappig al klinken ze voor geen meter meer kwa kwaliteit. en ook de dub op die cassettes trek ik slecht :lol:
ook was mn oom bij Bob Marley thuis geweest in Jamaica met een vriend van hem om te praten over een platen label ,een foto van hun op Bob zn portiek hangt nog steeds aan de muur bij hem thuis. echt vet! in 1981 is hij naar Thailand vertrokken ( en gelijk heeft ie) ik probeer ook lekker van het leven te genieten vandaar dat ik van fanatieke voetbalsupporter / houseparty ganger overgestapt was naar het vissen toen ik een jaar of 18 a 20 was. daarvoor tussen mn 6de en 12de viste ik ook.

iig muziek houdt je jong en fris je kan er je ei in kwijt en van genieten , ik snap ook echt totaal niet dat er mensen bestaan die niet van muziek houden..

:o zo.. dat was het weer.. tot de volgende keer maar weer meneer :P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

13-09-2013 14:35

Leuk om iets van je muzikale verleden te weten. Mooi verhaal en inderdaad vet van die oom.
Het zou te ver voeren als ik alles over mijn muzikale verleden zou vertellen. In een notendop kan ik zeggen dat vissen en muziek altijd grote passies van me zijn geweest. Inderdaad in de hippietijd begonnen, maar mijn echte roots liggen in de jaren 60. Beatles, Stones, Who, Kinks, Animals. Blues, Rock, zelfs nog vetkuivenmuziek als Buddy Holly, Chuck Berry, Litle Richard.
Vroeger heb ik op zolderkamer opnames gemaakt van eigen songs. Later Met een plaatselijke band veel opgetreden. Hoogtepunt was met Ready Kilowatt in het voorprogramma van de Scorpions in Paradiso. Ook supporting act van Brood geweest. Mean Streets heeft de hitlijsten niet gehaald, maar we hadden veel werk in die tijd. Je ziet me op gitaar toen ik nog jong en knap was: :oops:



Later in vele andere formaties gespeeld. Onder andere blues:



Momenteel speel ik af en toe met oude maten voor de lol en thuis met akoestische gitaar op de bank.

Dit waren de waterstanden van hedenochtend verzorgd door Rijks Waterstaat.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-09-2013 15:37

vette muziek! dat is kwaliteit

ik wou dat ik zo goed kon spelen hahaha.

vooral die mondharmonica hou ik van.(ken je ook de NL band the red devils ? )

heb ook een blauwe maandag gitaar gespeeld althans.... had in een impuls een Yamaha fender model met dubbele humbucker gekocht :D

ik probeerde het mezelf te leren via ultimateguitar tabs.com verder dan een paar intro`s en metal rifjes kwam ik niet,kwam wel veel verbetering in het begin maar ergens stopte mijn progressie en liep op een gegeven moment aardig vast op dit GEWELDIGE nummer.



dit vind ik ook een topper van RHCP

Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-09-2013 16:01

hier nog een paar "normale" nummers die ik leuk vind :D











een van mn favoriete solo`s in het nummer hieronder



deze vind ik ook leuk

Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

13-09-2013 16:25

Thnx Michel.
Ik kan er niet meer over oordelen, vind nu dat sommige dingen wel beter hadden gekund.
Wel kan ik zeggen dat ik een geweldige tijd heb meegemaakt, dat had ik niet willen missen.
Ik zie al dat jij echt wel weet wat goeie muziek is. Bob Seger, daar hebben wij met Kilowatt ook nog nummers van gecoverd. Lynyrd Skynyrd, legendarische groep waar het meen ik niet goed mee af is gelopen. Maar te gekke muziek destijds. Red Devils - goeie bluesband.
Red Hot Chilipeppers. Ook mooie muziek. De gitarist heeft veel naar Hendrix geluisterd.
Was het niet de zanger die met de Tatoo koning Schiffmacher een reis door Borneo heeft gemaakt? Een reuze kakkerlak is in zijn oor gekropen en hij moest in het ziekenhuis verwijderd worden. Je maakt als muzikant nog eens wat mee.
Zelf heb ik ook veel door Indonesië gezworven – weer een andere passie van me.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-09-2013 13:41



Laatst bij SOAD in de Ziggo geweest 8)


Was kort maar zeer krachtig, setlist was hetzelfde als op Rock 'n Heim meen ik :)

Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-09-2013 09:57

Sven van Anrooy schreef:Laatst bij SOAD in de Ziggo geweest 8)



Vet! :D

wij wilden ook gaan echter waren er op dat moment nog enkel kaarten voor de ring te koop en om nou zwart 150+ eu te betalen voor veldkaarten hadden we geen trek in.

ook wilde ik het concert van de toxicity tour in de HMH in (2001 of 2002?) niet tekort doen dat was echt een top concert. bij het nummer bounce was de hele zaal met elkaar aan het smijten een grote pit. nooit meegemaakt dat ze van voor tot achter ,van links naar rechts allemaal aan het pogo-en waren.
na de eerste keer slipknot ( SIC tour ) werd het ook steeds minder.. helaas zie je dat bij meer bands.. ze hebben geld,living the good live, stoppen met het ruige leven en hun muziek gaat helaas mee in deze spiraal en worden ze soft :P

binnenkort de eerste keer Ziggo dome voor mij. ga 3 dec naar Nitro Circus live ,hoop niet dat er een crossmotor in mn schoot belandt :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

25-09-2013 09:14

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... Ty5yjccZzE

Voor degenen die Retrospect hebben gemist, hier een mooie preview van de DVD die binnenkort verschijnt.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

27-09-2013 14:16

De drie gitaristen op deze filmpjes zijn echte helden voor mij. Blues is eigenlijk mijn basis geweest en wat deze heren uit hun gitaren wisten te toveren was voor mij een push en een inspiratiebron.

De naam Duke Robillard zal weinig mensen iets zeggen, behalve misschien de diehard fans van Tom Waits en Bob Dylan.
De man speelt een stijl van blues met een vleugje jazz. Geen racewagenwerk, maar luister eens goed naar de solo. Hier kunnen veel gitaristen nog een puntje aan zuigen! Zoals de reactie van een liefhebber het onder het filmpje formuleert: 'Yea, this guy is on the bad motha fucka list!!!!'




Steve Miller is altijd een van mijn favoriete gitaristen geweest. Bij het grote publiek bekend geworden door onder andere The Joker en Fly like an Eagle. Hier speelt hij op de 90e verjaardagspartij van Les Paul. Een levende (toen nog!) legende. De man leed destijds aan een ziekte die zijn vingers verkrampten, dus kon niet meer zo spelen als in zijn jongere jaren.
Les Paul was de mede uitvinder van de gitaar met een massieve body die later zijn naam zou dragen. Hij was ook de uitvinder van overdubbing, tape delay, phasing effects en multitrack recording.

Oneerbiedig schuift Steve Miller hier aan met een Fender!!! En hij maakt grappend al aanspraak op zijn gitaar en effectpedalen voor als hij komt te overlijden. Dat zou vier jaar later gebeuren.

Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-10-2013 14:28



Lekker knallen!!
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

18-10-2013 00:01

Remko, Limp Bizkit vindt ik nog wel tof. Maar Lil Wayne... Dat kan echt niet hoor. :P :lol:
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

18-10-2013 09:21

Daan Titalepta schreef:Remko, Limp Bizkit vindt ik nog wel tof. Maar Lil Wayne... Dat kan echt niet hoor. :P :lol:


idd lil wayne hadden ze eruit moeten laten, maar verder is het wel een vette plaat..
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-10-2013 10:40













:o
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Ed Siol
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-06-2011 21:53
Locatie: Steenbergen (N.B.)
Contacteer:

06-11-2013 17:15

Voor de muzikale karpervissers in de regio Zeeuws Vlaanderen misschien een leuk weetje: Samen met een goede vriend en neef van mij geven we in de Grote Kerk te Groede een bijzonder duo concert. Dit vind plaats op 25 jan 2014.

Een aantal voorbeelden wat we zoal spelen:

Intro:


een van mijn songs:

(opgedragen aan Ruben & Julian)

Nog eentje met beelden uit de winterefteling:


Een van de songs van mijn neef zijn project (in machine ghost)


Wees welkom!
En anders enjoy de bovenstaande clips
Toch echt mooie muziek :)

Voor meer informatie pb
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-11-2013 10:21

Sorry Edwin, niet mijn smaak. Verder alles goed met jou?
Gebruikersavatar
Ed Siol
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-06-2011 21:53
Locatie: Steenbergen (N.B.)
Contacteer:

07-11-2013 11:52

Aart Lokhorst schreef:Sorry Edwin, niet mijn smaak. Verder alles goed met jou?


Ha die Aart. Ik had jou toch ook niet direct tot mijn doelgroep gerekend :)

Het gaat eigenlijk best goed hier. Ik woon alweer jaren samen.
De teller staat inmiddels op 14 jaar samen, das mooi toch?

Bovenstaande muzikale ontwikkelingen zijn erg spannend, daar ik daar eigenlijk pas voor het eerst sinds al die jaren mee naar buiten treed middels optredens etc. Ik ben druk aan de slag met het werken in de techniek langzaam wat te vervangen door mijn eigen muziek en beeldende vormgeving.

En het lijkt er steeds meer op dat dat gaat lukken.
Leuk jou hier nog aan te treffen. Nog steeds aan het vissen?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-11-2013 11:58

Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Niek Van Renterghem
Berichten: 79
Lid geworden op: 12-02-2012 15:53

03-12-2013 18:41

Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-12-2013 09:19

Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

14-12-2013 03:35

We all feed on tragedy it's like blood to a vampire.

Tool rules!

http://www.youtube.com/watch?v=zb88usOBud0
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-12-2013 09:03

Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

15-12-2013 03:50

Elvis has left the building.

http://www.youtube.com/watch?v=HBsZbL-Akms