SVBD 100 jaar!

Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

20-06-2011 15:23

probleem zat verder:

HengelaarBond Vlaardingen, de Eerste Westlandse Hengelaars Vereniging en de HSV “De Hofvissers” Per 1 Januari 2007 is ook HSV haastrecht toegetreden.


en niet:
DHV, Groot Rotterdam en de Haagse gefuseerd en is het SVBD geworden.


Waarom druk maken? Omdat recht recht is.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

20-06-2011 17:12

Klaas, fijn dat je dat recht heb gezet.

Daarom speciaal voor jou:

Afbeelding

Doe je ding. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

20-06-2011 18:10

Het negativisme kent weer hoogtij dagen op kwo :-?

Ik ben benadert om met een standje te staan en heb zelf aangeboden om de boot mee te brengen.
Dus voor mensen die tips en tricks betreft bootvissen zoeken zijn ook welkom.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-06-2011 07:47

Eus,


Bedankt voor je positieve bijdrage aan dit topic. Leuk voor de organisatie, die zijn al weken bezig om er een leuke dag van te maken. Een dag waarbij leden en niet leden kennis kunnen maken met de hengelsport.

Een dag die goed is voor imagoverbetering van de hengelsport. Niet dat dat belangerijk is hoor.

Hartelijk bedankt nog. Enne kom je met de familie in de tuin wonen of zo? Je doet maar.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

21-06-2011 09:05

Graag gedaan Klaas.

Omdat ik een constatering doe die niemand hier kan ontkrachten is het plotseling negatief? Mijn enige negatieve uitlating in dit topic is geheel niet jegens de SVBD of hun feestje maar jegens die verrekte vispas waar ik me genaaid over voel.

Ik weet niet hoe dat met jou zit maar ik krijg daar heel erg het-kwartje-van-kok-gevoel over.

Enne, imagoverbetering? Worden hengelaars tegenwoordig gezien als criminelen dan? Nooit wat van gemerkt eigenlijk Klaas maar als het jou een goed gevoel geeft wie ben ik om dat dan in de weg te staan? Om met jouw woorden te spreken: Je doet maar. ;)

Het valt me tegen dat je de hint met de mier niet begrijpt trouwens. :D
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-06-2011 10:24

Eus,
Als je ergens 10- vrijwilligers voor krijgt verdiend dat alleen maar lof.

Vispas heeft geen ene kut van doen met een dag die door een hsv wordt georganiseerd. En ja, zeker de karpervissers worden gezien als een stelletje randdebielen, die overal schijt aan hebben en maar lekker doen waar ze zin in hebben, en passant alles onderschijten, overige recreanten bedreigen.

En sorry, ik voel me niet genept met die vispas. Ik zie het voordeel niet helemaal, maar ik betaal maar 1 keer voor de SVN, dat was vroeger anders. Betaalde ik elke hsv de volle mep. Op zich dus geen nadeel.

Ben je ergens tegen, vecht dat uit waar het er toe doet. Dat begint dus binnen het bestuur van je HSV, die zijn nl lid van de federatie en die regelen weer de vispassen etc.

Zelfs bij de KSN, ook lid van federaties, zou je je ei kwijt kunnen. Briefje met hoe en waarom

Er zijn hier zelfs topics geweest.

Mijn generatie karpervissers, dus die nu zeg maar 25 jaar of langer dit spelletje doen, hebben verzuimd iets met de jeugd te doen. De stap van min of meer een beetje verstopt vissen naar 3,5 persoons tenten was een beetje te groot en te opvallend voor niet vissers. Het educaten is er bij ingeschoten.

Ik vind dus dat dat nu goed wordt opgepakt. Ook weer door zo'n dag.

Ik heb van Rene begrepen dat er een jeugdplein is, waar jonge gastjes wegwijs gemaakt worden. Als "wij" ( ja jij en ik dus wel wij en niet men of ze :lol: ) ze dan een goed voorbeeld geven, hebben we daar ook zelf voordeel van?

Leg maar eens uit waarom je niet 5 meter naast een ander gaat zitten?

MVG

klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

21-06-2011 16:39

Klaas,

Ik zou een heel verhaal kunnen tikken hier maar denk niet dat het echt relevant is, zal daarom heel kort ingaan op de door jou aangehaalde zaken.

Dat jij je in een hokje gedrukt voelt en dan een bepaald etiket opgeplakt krijgt vind ik sneu voor je maar ik voel dat totaal niet zo, wellicht omdat ik me ook niet schuldig maak aan alles wat jij beschrijft.

Het opvoeden van de jeugd zie ik niet als mijn taak maar de taak van hun ouders. Ook hoef ik ze niet enthousiast te gaan maken voor het vissen want ze vinden hun weg naar de waterkant toch wel, meer dan me lief is zelfs.

Wat betreft de vispas, mijn portemonnee staat verdomme bol van de vispassen en nog kan ik nergens normaal vissen. Man wat zijn we opgeschoten met de vispas, stukken beter nu!

The end.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-06-2011 17:18

zeg ik... klagen waar het hoort hokjesgeest van verenigingen of bij de muur.

Ik word niet in een hoek gedrukt, mocht het toch dreigen te gebeuren, bijt ik wel van me af en hard ook alst moet. Kwalijker vind ik het dat een aantal gasten in de zeik gezet worden en een bestuur voor paal wordt gezet en dan met argumenten van lik me kut.

Met vispas kan en mag je tig watern bevissen. Ligt aan de hsv dat ze de watren niet inbrengen. Syseem is niet anders dan het al 15 jaar is en was meen ik? Ik moet nu een pasje laten zien ipv een kaart met zegel te kopen en lid te worden bij een hsv. Boekje is nog steeds gelijk. en ga dan eens ergens op in:

Ik hoef maar bij 1 vereniging afdracht te betalen en dat was vroeger bij allemaal. Scheelt mij ongeveer eur 27 hoi he...


Niks the end. Begint pas... morgenochtend bijvoorbeeld Ik hoorde een tamtam over een landelijke nachtvispas...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

21-06-2011 20:59

Wat loopt een groot deel te zanikken zeg.
Wat maakt die locatie nou uit?Je komt toch niet om te vissen...
Ik vindt het water ook niets meer,na die ene ervaring,maar ik ga voor een gezellig dagje van de vereniging.
En mocht het toch niets vinden,dan kom je toch lekker niet.. :-? Blijft het misschien gezellig...
groeten nico
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-06-2011 07:26

cu jou dan he.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay