vier dode hondjes aan het Apeldoorns Kanaal!

Chris Groenewold
Berichten: 112
Lid geworden op: 04-03-2008 13:47
Locatie: hattem

07-06-2011 17:29

Afgelopen dinsdag 31 mei struinde ik s'avonds langs het kanaal tussen Oene en Vaassen. Ik keek of er vis lag want ik wilde er gaan vissen.
Toen ik daar langs het kanaal liep zag ik ineens een soort van vacht in de berm tussen de weg en het kanaal liggen. Toen ik beter keek ontdekte ik tot mijn verbazing dat er 3,4 dode hondjes lagen!
Er kwam een enorm gore lucht vanaf en er kropen al allemaal maden overheen. In eerste instantie leken het puppies.
'Tja, wat doe je dan' dacht ik en besloot de politie te bellen welke mij vervolgens doorverbond met de dierenambulance.
Een bizar verhaal vonden ze en ze zouden de honden z.s.m. op halen om de zaak verder te onderzoeken.

Afbeelding

Zo werd ik vanmorgen gebeld door de dierenbescherming, ze vroegen me álles wat ik gezien had en ook wat ik de dagen ervoor gezien had. Maandagavond was ik er nl ook al langs gekomen, maar toen zag ik twee heren op bij de stek staan. Ook stonden er twee auto's bij (Golf 3 en Corrado). Ik dacht dat het vissers waren die bijvoorbeeld hadden gevoerd of iets dergelijks. Ze waren niet aan het vissen. De dierenbescherming was bijzonder geinteresseerd in deze heren echter meer dan dit kon ik ze niet vertellen.
Ook kon ik bevestigen dat de hondjes er zondagmiddag rond 16:00uur nog niet lagen omdat ik er er toen ook aan het vissen was.
Zij wisten mij overigens te vertellen dat het niet om puppies maar om vier volwassen Teckels zou gaan.

Vanmiddag belde er ineens een dame van SBS 6. Ze gaan hier een item van maken in Hart van Nederland, met de vraag of ik er aan mee wilde werken. Ze gaan namelijk een oproep plaatsen om te proberen een spoor van de dader te vinden.
Daarom ook hier de vraag: Is er iemand die tussen zondag 29 mei en dinsdag 31 mei iets bijzonders heeft gezien aan het Apeldoornskanaal tussen vaassen en Oene ergens rond de Nijbroekerweg?
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

07-06-2011 17:46

schofterig.. als het blijkt dat ze iets te maken hebben met die hondjes, en ze bijvoorbeeld hebben vermoord ofzo mogen ze van mij de kogel. stel gestoorde sadisten.
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

07-06-2011 18:04

ik vind dat er om een paar dode honden (niet dat het niet erg is )
vaak nog meer ophef is als dat er iemand (persoon) word vermoord

en ook de sraffen voor dierenmishandeling (nogmaals het is niet minder erg)
zijn bijna het zelfde als je iemand vermoord
en dat vind ik niet normaal

maar dat is mijn mening :wink:
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-06-2011 18:07

:o

weet je dat zeker Justin?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-06-2011 18:08

Wauw wat een triest verhaal :-(

Maar laten we met zijn allen niet te snel (ver)oordelen, misschien zijn de honden wel dood gegaan door een ziekte? Mischien wist de eigenaar niet wat hij ermee aan moest? Misschien had deze eigenaar, die misschien wel dierenliefhebber in hart en nieren is, echt geen geld om ze 'fatsoenlijk' af te laten voeren? Vragen vragen vragen.

@Jasper,
Niet te snel oordelen en zeker niet te snel dit soort teksten plaatsen man. IK weet dat je nog jong bent,maartoch. Wat nu als de dader dadelijk met een kogel in zijn bast gevonden wordt? Reken maar dat men jouw tekst vind op internet, moet je niet willen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

07-06-2011 18:28

Dan nog. gewoon geen dieren mishandelen? is niet moeilijk toch, er gewoon van afblijven. ik heb zo iets van hun vinden het leuk om te doen.. vinden ze het vast ook leuk om zelf mee te maken.
het gaat toch van kwaad tot erger. eerst diertjes.. en dan kleine kinderen? mischien geen kogel dan. maar toch wel achter slot en grendel. gestoorde gasten.. bah
Laatst gewijzigd door jasper rosman op 07-06-2011 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

07-06-2011 18:28

een echte dierenvriend in hart en nieren die geen geld heeft om ze te laten afvoeren,
Heeft dan waarschijnlijk ook geen geld gehad om ze eten te geven of iets dergelijks.

Een echte dierenvriend,zou ze dan ten minste nog begraven of de dierenambulance bellen en zeggen dat hij ze gevonden heeft oid.Dan ben je een dierenvriend.

Dit is in mijn ogen gewoon bewust gedaan.en die mensen die dit geflikt hebben,mogen van mij ook de kogel krijgen. Net als mensenmorrdenaars enz enz.
:evil: :evil:
groeten nico
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

07-06-2011 18:32

daar bij, als het door een ziekte zou komen.. wel toevallig dat er meteen 3/4 honden te gelijk gaan van dezelfde grote. lijkt me niet dat ze zouden wachten tot ze allemaal dood waren en in een keer zouden neer dumpen ergens.
Chris Groenewold
Berichten: 112
Lid geworden op: 04-03-2008 13:47
Locatie: hattem

07-06-2011 19:28

justin waayer1 schreef:ik vind dat er om een paar dode honden (niet dat het niet erg is )
vaak nog meer ophef is als dat er iemand (persoon) word vermoord

en ook de sraffen voor dierenmishandeling (nogmaals het is niet minder erg)
zijn bijna het zelfde als je iemand vermoord
en dat vind ik niet normaal

maar dat is mijn mening :wink:



Justin, ik vroeg me ook af waarom er zoveel ophef gemaakt wordt over de dood van deze honden. De beesten gaan morgen namelijk zelfs voor forensisch onderzoek!

Daarom vroeg ik dit ook aan de dame van de dierenbescherming. Haar antwoord was helder. Ze zei namelijk dat 80% van de daders die dit soort acties uithalen, meer op hun kerfstok hebben. En niet zelden komen er zedenzaken aan het licht.

Iemand die in staat is dit te doen is dus vaak ook in staat om ergere daden te doen.

Toen hoefde ik niet meer te twijfelen of ik hier aan mee wilde werken.
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

07-06-2011 19:47

Kijk dat bedoelde ik maar. Het blijft niet alleen bij hondjes hoor.. gaat 9 van de 10 keer veel verder.
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

07-06-2011 20:45

[/quote]


Justin, ik vroeg me ook af waarom er zoveel ophef gemaakt wordt over de dood van deze honden. De beesten gaan morgen namelijk zelfs voor forensisch onderzoek!

Daarom vroeg ik dit ook aan de dame van de dierenbescherming. Haar antwoord was helder. Ze zei namelijk dat 80% van de daders die dit soort acties uithalen, meer op hun kerfstok hebben. En niet zelden komen er zedenzaken aan het licht.

Iemand die in staat is dit te doen is dus vaak ook in staat om ergere daden te doen.

Toen hoefde ik niet meer te twijfelen of ik hier aan mee wilde werken.[/quote]

als je het zo zegt kan ik het zeker snapen, :wink:
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

07-06-2011 20:53

Ik zal als dierenvriend mij maar onthouden van commentaar......!!!!!!!!!!!!

Ik heb ooit eens tijdens een vissessie een vuilniszak opgevist, die tegen mijn lijn was aangedreven, ik heb die zak toen met mijn schepnet naar de kant getrokken, en toen ik de zak op de kant trok scheurde deze open, en buiten de lucht die ontstond toen de zak scheurde bleek er een dode moederhond met 4 pups in te zitten, en iedere keer als ik zoiets als dit tegen kom zie ik steeds opnieuw die zak voorbij komen, en de lucht die er uit kwam ruik ik dan opnieuw. Helaas is bij mij weten toen niemand opgepakt voor deze laffe daad. Ondanks dat ik toentertijd zowel politie en de DB er bij gehaald heb.

Ik zou graag met een dergelijk persoon een half uurtje opgesloten worden in een rondkamertje.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
mario van leeuwen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-03-2008 17:57
Locatie: me bivvy

08-06-2011 05:58

euh jan
zo kan je ze niet alle hoeken van de kamer laten zien. :D
allemans vriend.......
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-06-2011 06:58

Whoehahahahahaha,
LMAOROFLOL

Dus omdat een mevrouw van de dieren ambulance iets zegt is de 'dader' over een tijdje een zedendelinquent? Ik zeg bij achterhalen identiteit vast een enkelbandje om, voor gemakkelijke toekomstige arrestatie. Of zullen we maar gelijk het gevang in gooien als preventie tegen een mogelijke toekomstige zeden misdrijf?

God jongens, een paar vragen hoor ....
1. Hoe weet die mevrouw dat? Gaat politie met hen in overleg bij zeden zaken om te kijken of 'dader' ooit 4 hondjes dood in de berm heeft gegooid?
2. Wat doet de mevrouw van de dieren ambulance in haar echte leven? Is ze misschien officier van justitie?

Ik denk dat mevrouw, die waarschijnlijk in haar werktijd een net gerelateerde baan heeft, zich even belangrijk voelde en haar mening ten gehore gaf. Want ja ZEI is tenslotte de mevrouw van de dieren ambulance.

Ja, onderzoek wijst inderdaad uit dat bepaalde misdadigers in het verleden ook aan dierenmishandeling hebben gedaan. Maar andersom is het nooit bewezen dat ALLE dierenmishandelaars later ook andere dingen gaan doen.

Koe = dier, dier is geen koe verhaal.

Toeval allemaal ziek?
Samen iets gevonden om te eten? 'fokker' die de zaken niet op orde heeft? vergifitgd door een boze buurman? Gezwommen in water waar bluwalg zit? .........
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
joey capelle
Berichten: 6
Lid geworden op: 17-12-2010 16:56

08-06-2011 11:43

zulke mensen verdienen niks minder dan een kogel door de kop naja liever eerst een paar door zijn benen
echt waar hoe kun je zo zielig zijn weerloze hondjes afmaken en dumpen
zulke mensen verdienen het bestaan niet op deze wereld
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

08-06-2011 12:48

Justin, mark :o
geen begrip voor
Vis is vis
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

08-06-2011 16:57

ben scholten schreef:Justin, mark :o
geen begrip voor



ik denk dat je toch is wat beter moet lezen ,want ik zeg toch dat ik erg vind, maar wat ik voor de rest geeft dat is gewoon mijn mening.
dat je als een je een mens vermoord de bijna de zelfde straf krijg als dat je een hond vermoord

maar nogmaals dat is mijn mening :wink:
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

08-06-2011 17:04

En ik hou meer van mijn hond, dan van bepaalde mensen!

mvg.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

08-06-2011 17:18

Marc Schrikkema schreef:Toeval allemaal ziek?
Samen iets gevonden om te eten? 'fokker' die de zaken niet op orde heeft? vergifitgd door een boze buurman? Gezwommen in water waar bluwalg zit? .........


Komkommer? :oops:

Gekheid :wink:

Wie de mens leert kennen.....
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-06-2011 17:19

Een hond heeft ook hersenen en een hart en gevoel!

Het kan alleen niet praten.En ziet er wat anders uit!

Al geven ze een dader 20 jaar voor een moord op een hond! prima toch?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

08-06-2011 17:27

ik ben het eens met leen niks meer aan toe tevoegen
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

08-06-2011 17:35

daar ben ik het ook mee ens
maar dan voor een moord op een mens nog zwaarderde straffen
dat ze niet met een paar jaar wel op straat lopen en, opnieuw in de fout gaan :wink:
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

08-06-2011 17:50

Marc heb jij ze daar neergelegd ofzo?
Jezus wat loop jij die zieke figuren te verdedigen zeg..

Als je nou eens goed leest staat er meestal heeft zo iemand meer op zn kerfstok.
En de dieren ambulance staat in samenwerkingsverband bij dit soort zaken.
Als je zo over dit geval denkt,ben ik zeer benieuwd hoe jij met dieren omgaat met name de karper dan.

Als de buren de honden heeft vergiftigd of ze hebben wat geks gegeten,ga je ze echt niet achterlaten op zo'n plek.dan bel je de politie of dierenambulance en de rekening komt later wel..
groeten nico
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

08-06-2011 18:31

Is marc toevallig advocaat?
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

08-06-2011 18:37

Justin.
Een beest of dier vermoorden vind ik zelfs nog erger als een mens vermoorden.
Tuurlijk kan je als mens weerloos zijn maar een dier trekt altijd aan het kortste eind en zijn van ons afhankelijk.
Wat betreft jouw mening das prima maar nogmaals daar heb ik geen begrip voor en dat is mijn mening.
Vis is vis