Schiet partij Alphen.

Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-04-2011 17:46

In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven vanmiddag een schietpartij plaatsgevonden. Er zijn zes doden gevallen en zeker elf gewonden. Onder de slachtoffers zijn ook enkele kinderen.

Vier van de gewonden zijn zeer zwaargewond, zei waarnemend burgemeester Eenhoorn van Alphen aan den Rijn op een persconferentie. Zij worden geopereerd en voor hun leven wordt nog gevreesd.

Onder de doden is ook de dader. Hij liep al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.

De dader is een autochtone man uit Alphen aan den Rijn. Hij is een bekende van de politie en zijn huis is doorzocht, maar de politie wil zijn identiteit nog niet bekendmaken.

Paniek

Op het moment van de schietpartij was er veel publiek in winkelcentrum De Ridderhof. Volgens ooggetuigen brak er paniek uit toen de schutter het vuur opende. Veel winkels sloten de deuren en lieten rolluiken neer.

De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er waren veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."

Een andere ooggetuige vertelde dat ze zich met twee bejaarde vrouwen opsloot in een toilet. Van daaruit belde ze met de politie, die intussen al onderweg was. Weer een ander heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.

Crisisteam

Het winkelcentrum is ontruimd en het gebied is afgezet. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.

Voor slachtoffers is een lokaal telefoonnummer opengesteld: 0172 - 465 073. Ook het landelijk nummer van Slachtofferhulp, 0900-0101, is bereikbaar.


Drie van de gewonden zijn opgenomen in het Groene Hart-ziekenhuis in Gouda. Zij verkeren buiten levensgevaar. De meeste slachtoffers liggen in het Rijnland Ziekenhuis in Alphen aan den Rijn.

Laffe hond!
Wordt steeds gekker hier in het Land. Wat is het nut om kinderen en winkelende mensen dood te schieten,die gewoon aan het winkelen zijn. Terwijl de dader zijn leven 1 grote tyfuszooi is!

10 tot 20 minuten geschoten heeft ie. Blijkt een Junk te wezen. Fijn hoor drugs en wapens in de wereld.
Pak je eigen en neem geen andere mee in je ellende!!

Daggie vissen is voor mij al weer vergeten nu ik dit net te horen kreeg,en op internet zag!

Zo laf dit allemaal!!

:cry:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

09-04-2011 18:40

Te triest voor woorden... :cry:
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

09-04-2011 19:41

Begint een beetje op amerika te lijken hiero.

Te triest voor woorden idd.
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

09-04-2011 20:27

triest voor alle nabestaanden maar ook voor de ouders van die wacko, die worden er voor de rest van hun leven ook mee geconfronteerd, of ze moeten van hetzelfde slag zijn als die gek, dan maakt het ze waarschijnlijk niet uit.....stakkers
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

09-04-2011 20:35

Ellende...
Ik weet het ook allemaal niet...
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

09-04-2011 21:14

Dan ben je ook goed ziek in je hoofd als je zoiets doet...
Las op internet dat een van de gewonden nu ook overleden is.
Sterkte aan de nabestaanden van de slachtoffers.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-04-2011 07:59

Inderdaad, verschrikkelijk!
Gedachten gaan dan ook uit naar gewonden, nabestaanden, getuigen en hulpverleners.

Tristan, moet wel goed de weg kwijt geweest zijn om dit te bedenken en uit te voeren.

Wat ik wel jammer vind is dat de speculaties alweer losbarsten terwijl onderzoek nog in volle gang is. Maar dat schijnt dan inherent te zijn aan deze tijd. Geen info? dan verzinnen we zelf wel het e.e.a.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

10-04-2011 10:31

En dan heb je weer een zieke geest van 17 uit rdam, die hierop zonodig moet twitteren, dat hij het wel ff dunnentjes overdoet.
Ik hoop dat deze zieke een tbs je aan zijn broek krijgt
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Chris van Leeuwen
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-06-2010 21:45
Locatie: Alphen aan den Rijn

10-04-2011 11:19

Tja is allemaal veelste gek ben zelf bewoner van het aidaplein dat is de flat die aan de ridderhof grenst. Ik kon deze walgelijke tragedie vanaf het balkon mee maken. De dader woont bij mij aan de overkant, het is hier momenteel helemaal vol nog met politie.
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

10-04-2011 13:49

verschrikkelijk he ! :o

hang jezelf dan lekker op, ipv andere ook te naaien :wink: (dit taalgebruik mag hier wel!)

chris, sterkte, zal je niet zo snel vergeten ben ik bang!
MVG, Bart Bosch.
Roy Zwets
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-12-2009 15:25
Locatie: Den Haag

10-04-2011 15:05

Mischien is het ook een idee.
Dat mensen met een schiet vergunning hun wapens bij hun schiet vereniging achter moeten laten in een kluis.
In plaats van meenemen naar huis en daar in een kluis..

Sterkte !

Mvg,
Gebruikersavatar
Chris van Leeuwen
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-06-2010 21:45
Locatie: Alphen aan den Rijn

10-04-2011 19:12

Ben gelukkig niet binnen geweest maar normaal om dat tijdstip doen we daar boodschappen gelukkig die dag niet.

@ leroy een wapenvergunning is ook niet zo gemakkelijk te verkrijgen. Maar gezien zijn verleden is hij in 2003 inaanraking geweest met justitie inverband met illegaal wapenbezit en hij heeft toch een wapenvergunning gekregen. Dus is allemaal gek zat.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-04-2011 20:32

Wat is uberhaupt het nut en het doel van een wapenvergunning?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Chris van Leeuwen
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-06-2010 21:45
Locatie: Alphen aan den Rijn

10-04-2011 20:40

@ henk

Het nut van een wapenvergunning is dat je eigen wapens mag kopen want een vereniging heeft maar bepaalde wapens in zijn assortiment, en dit zijn alleen handwapens. Dus als je een automatische geweer wil dan heb je een wapenvergunning nodig.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-04-2011 21:06

Wapenwet
Zelfverdediging wordt niet beschouwd als een geldig argument voor het bezit van een pistool, en alleen de politie mag een ​​wapen dragen. Het belangrijkste doel van de Nederlandse wapenwetgeving is het creëren van een duidelijke onderscheiding tussen legale wapenbezitters en mensen die vuurwapens gebruiken voor criminele doeleinden. Tot dusver was Nederland redelijk succesvol in het bereiken van deze doelstelling.

Wapenbezitters

Wie de schietsport wil beoefenen moet lid worden van een schietvereniging. Wie lid wil worden krijgt eerst een proefperiode, zodat de club kan uitvinden wie ze te maken hebben, inclusief een antecedentenonderzoek door het ministerie van Justitie. Een strafblad betekent diskwalificering van de aanvrager, en al helemaal als er sprake is geweest van betrokkenheid bij geweldsincidenten.

Regelgeving schietvereniging

2.7.1. Verboden wapens

Wapens waarmee (vol)automatisch kan worden geschoten en wapens waaraan het (vol)automatische
karakter onvoldoende duurzaam is ontnomen;
· Wapens waarvan de loop of de kolf is afgezaagd of op andere wijze ingekort, anders dan ter verbetering
van de schietprestaties.
Deze opsomming van kenmerken is niet uitputtend en is slechts bedoeld als hulpmiddel.

2.7.2. Ongewenste wapens
Wapens die voldoen aan onderstaande criteria zijn ongewenst ten behoeve van de schietsport. Een
verlofaanvraag voor een dergelijk wapen dient dan ook te worden afgewezen tenzij op de aanvraag de
overgangregeling (zie onderdeel B 2.8.1.) van toepassing is.
· Vuurwapens die door de fabriek zijn vervaardigd om volautomatisch30 mee te schieten maar waarin
een duurzame blokkering is aangebracht of waarvan onderdelen duurzaam zijn aangepast zodat
volautomatisch schieten onmogelijk is, tenzij dit is geschied voor 1 augustus 2005. Dit kan worden
aangetoond door middel van:
a. Een door een erkenninghouder afgegeven en ondertekende verklaring waarin vermeld
wordt dat de blokkering voor 1 augustus 2005 is aangebracht en dat de blokkering voldoet
aan de eisen zoals opgenomen in bijlage C2 bij deze circulaire; of
b. Een kopie van een verlof ten behoeve van de schietsport waaruit blijkt dat het wapen voor
1 augustus 2005 op een verlof was bijgeschreven; of
c. Een verklaring van de korpschef van een politieregio waaruit blijkt dat het wapen voor
1 augustus 2005 op een verlof was bijgeschreven.
· Schoudervuurwapens met een totale lengte van 60 cm (23,6 inch) of minder of een looplengte31 van
30 cm (11,8 inch) of minder;
· Schoudervuurwapens zonder schoudersteun;
· Semi-automatische- en repeterende (pomp mechanisme, hendel- en grendelrepeteer)
hagelgeweren32;
· Vuurwapens voorzien van een geïntegreerde geluiddemper, met uitzondering van schutterijbuksen
die specifiek gemaakt zijn voor gebruik bij de door regionale schutterijen en schuttersgilden
georganiseerde historische geweerwedstrijden;
· Meerloops pistolen;
· Vuistvuurwapens in het kaliber 6.35 (.25 ACP) of met een looplengte31 van 2,5 inch (6,35 cm) of
minder.


Maar het is allemaal wel leuk die regels.
Voorlopig worden ze verkocht aan mensen. (Helaas illegaal)


Het is ook gewoon zo,iedereen weet dat het verboden is om met een vol automatisch geweer bezig te zijn/in het bezit te hebben. In verenigingen zijn ze strikt verboden

Een beetje gezond iemand die een automatisch geweer koopt,weet dat hij in overtreding is,en dan heb je niks een een vergunning.

Zelfde als 3e hengel. Dan is de vergunning ook niet geldig.
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 10-04-2011 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-04-2011 21:07

Afschaffen dan!

Er is trouwens geen wapenvergunning mogelijk voor een repeteervuurwapen. Dat ding is dus illegaal.

Maar wat is het nut van deze discussie? Voor hetzelfde geld pak je een auto en rijdt je op een menigte in.

Het is intriest dat er zulke gekken rondlopen. Met geen woord te beschrijven. Mijn oprechte deelname gaat uit naar de nabestaanden die met het leed van dit zinloze geweld verder zullen moeten leven.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

10-04-2011 22:51

Een wapenvergunning krijgen moeilijk???????????? Hou toch op!

Je hoeft alleen maar lid te zijn van een vereniging, een aantal keer per jaar je papiertje aanvinken dat je geweest bent en je hebt een vergunning!
Tight Lines !
Mark Gorte
Berichten: 151
Lid geworden op: 12-11-2006 21:37
Locatie: Amersfoort

11-04-2011 07:38

Als ik het goed heb begrepen mag je wel een machinegeweer hebben dat omgebouwd is tot een enkelschots vuurwapen. Het schijnt alleen vrij makkelijk weer om te bouwen te zijn naar een automatisch geweer en dat is wat hier gebeurd is meen ik.
Ik denk dat dit soort excessen gewoonweg niet te voorzien en te voorkomen zijn. Heel erg triest voor de slachtoffers en nabestaanden.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

11-04-2011 09:56

Prima te krijgen al die ongein.
geef mij 10.000 en ik breng je het einde van de dag een arsenaal waar Rambo het schaamrood van op de kaken krijgt.
Is hier in Rotterdam kwestie van de goede.....of beter gezegd de verkeerde kroeg in te lopen.
Politie weet precies welke kroeg in te lopen hier maar hebben het veeeeeeel te druk met bonnen schrijven.
Heel de wapenvergunning is een lachertje.

in en in triest dat dit hier kan gebeuren.... :cry:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-04-2011 14:35

1 van de wapens schijnt wellicht een AK47 te wezen
Die heb je in enkel/semi en vol automatisch.



AK47 is het wapen die het makkelijkste aan te schaffen is,als je weet waar je moet wezen.
Allemaal ex Rusland en Soviet wapens.

Gewoon kut dus.

(Hier een beetje moeilijk lopen doen om een katapult,kunnen beter achter de wapenhandel aan gaan,en iedereen controleren die bij een vereniging zit)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

11-04-2011 22:13

alle wapen bij de vereniging laten is ook geen optie.
Stel dat de vereniging 150 leden heeft.
je mag max 5 wapens hebben stel dat 50 man er 5 heeft 50 man er 3 en 50 man er 1 dat is bijelkaar 450 wapens.
waar ga je dat laten als vereniging zijnde.

Ik zit ook bij een schietvereniging maar
wapens verbieden is ook niet iets wat zomaar te doen is.
de regels aanscherpen voor een verlof of verlening daarvan zou wel wat strakker mogen.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

12-04-2011 19:07

diep triest zon geval.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-04-2011 08:16

Verbieden is natuurlijk wel erg gemakkelijk te realiseren! Het handhaven is alleen niet te doen.
Iemand zou 20 - 30 jaar een wapen thuis kunnen hebben zonder dat de bekende haan kraait. 1 verkeerde dag, voor sommige mensen, en presto je hebt een explosieve situatie.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-04-2011 08:43

Hoe triest dit ook is, maar dit soort excessen zijn nooit te voorkomen met geen enkele regel of wet. Ik vind alleen dat wij als burger er natuurlijk over moeten praten, hoe erg wij dit vinden en verafschuwen. Maar ik vind dat zoals gewoonlijk de media en de zogenaamde geleerden doorslaan we zijn nu vier dagen verder, maar deze jongen heeft nu al vier dagen of fame gehad ipv van 15 min. Hele praatprogramma's worden aan hem gewijd, ik zou zeggen beperkt dit, en toekomstige mafkezen die dit soort acties willen doen staan dan niet zo in de belangstelling, waar het hun uiteindelijk mede om te doen is imo.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

13-04-2011 13:03

Iedereen gaat er lijkt het wel vanuit dat dit voorkomen had kunnen worden door verscherping van een vergunning. Zou misschien wel kunnen zijn maar denk als die mafkezen echt kwaad willen dan komen ze wel op een andere manier aan wapens. Die dwaas kon nu op een legale manier aan wapens komen maar als het zo'n wapenfreak was had ie het waarschijnlijk wel op een andere manier geprobeerd. Binnen een paar uur zitten die dwazen in Tjechie of zo. Sinds het oostblok is opengegaan met de grenzen is er veel ellende deze kant opgekomen inclusief illegale wapens (Scorpions en Kalashnikovs etc.). Je kan het alleen aanpassen als je het beleid europees verscherpt en niet alleen in dit kleine landje met de grenzen wagenwijd open.