6 mei 2003

Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

27-04-2003 20:59

Beste karpervissers,

Het is bijna 6 mei en dat is alweer een jaar geleden dat onze Pim Fortuyn is vermoord. Omdat ik een grote fan van hem was wil ik er hier toch nog even aandacht aan besteden. Eventjes een moment om terug te denken aan deze verschrikkelijke gebeurtenis, gebeurt wat mij betreft ook aan de waterkant.

Pim, Soldaat van Oranje, ik zal je nooit vergeten.....
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-04-2003 22:44

Ik mocht die man niet, maar ook niet netjes om hem dan z'n kop in te knallen. Maare, om voor een persoon een hele herdenkingsdienst te gaan beginnen lijkt me ietwat overdreven. Daar doe ik dus niet aan mee.
groeten Daaf
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-04-2003 22:53

Ik dus wel !!!!!!!!!!!
Pim,je was waarschijnlijk onze laatste redding...........
En ook ik zal je NOOIT vergeten !!
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

28-04-2003 07:24

Pim, zonder jouw, de ondergang tegemoet.............

Jij was de enige hoop.......

Soms schaam ik me dat ik in Nederland woon. Woon ik nog wel in Nederland?
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

28-04-2003 09:22

Pim, was een hele goede als premier denk ik het was een man die wist wat hij deed en hij zegde het gewoon waar het opstaat en dan knalt zo'n vieze linkse (groene) flikker hem neer en die lul krijgt maar 18 jaar (moest ik ff kwijt)

Gr,
kevin
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

28-04-2003 12:41

Tja, wat als………….dan misschien…………. Dit zullen velen van zijn aanhangers zich afvragen. Herben en co hebben zijn complete erfenis in hoog tempo er doorheen gedraaid. Puin hebben ze ervan gemaakt. Als ie nog geleefd had, dan had de LPF een krachtige leider gehad en dan was dit allemaal nooit gebeurd.

En kijk nu…..De grootste puinzooi aller tijden ! CDA mietje Balkenende die wat nog te dom blijkt n kabinet te formatteren, laat staan stand te laten houden. Wat n zwoele nicht! Bos…….rijmt op OS, dat zegt genoeg. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Hij maakte de politiek weer intressant en bespreekbaar. In 1x was daar die man die Nederlands sprak, nederlandse politiek die weer verstaanbaar werd, ipv politiek voeren met allerlei dure woorden waar niemand iets van begreep, iemand die dingen durfde te zeggen wat n hele hoop mensen dachten, maar niet uitspraken, of die niet belangrijk genoeg waren om naar te luisteren. Ineens volgde ik ook politiek discussies, schitterend Fortuyn vs. Rosemuller!

En toen….was ik onderweg van werk naar huus…fortuyn had ik zojuist op t werk nog gehoord in interview op 3fm…..hoor ik in de auto op de radio…hij zou neergeschoten zijn….??? Dat kan niet…rechterpedaal in…tv aan thuis…jawel hoor!! Leeft ie leeft ie niet meer…fuck…!! Helaas….!

Dan zie je die eikels in Den Haag, wat m maandenlang zwart hebben gemaakt ineens binnen 10 minuten op tv….tragisch…erg…verslagen!! Dikke Lul drie bier!!!! Dat kwam ze mooi uit!! Ben ik toch maar gaan stemmen..op LPF natuurlijk. En de tweede keer heb ik alweer niet gestemd en is alles weer bij het oude! Saai..het gaat nergens om…loze beloftes…en nog steeds niet in de gaten hebben dat de gemiddelde inwoner van nederland zich groen en geel ergert aan de problementik rond allochtonen.

Daarnaast heb ik nog steeds t vermoedden dat Volkert van der G absoluut geen solo actie pleegde maar dat dat van hele hoge hand gekomen is.

Nou ja, ik zal m wel missen ja! En net zoals anderen hiero, vraag ik me wel ns af: Woon ik in nu Nederland of ben ik op vakantie en 40 landen tegelijk. Ergens moet t afgelopen zijn.

Greetz Tim
Willem Barnas

28-04-2003 17:08

Tim,

J.U.I.S.T.

Waarom geen herdenkingsdienst voor een persoon? Nou, zet mij dan ook maar bij het grofvuil als ik m'n laatste karpers heb gevangen, zinloos om dan nog moeilijk te gaan lopen doen op een begraafplaats..... Of niet Daaf?

Nederland; letterlijk en figuurlijk Low Life, wat een ellendige klerezooi daar in Den Haag. Ze strijken elke maand een salaris op, waar je nog geen -U- tegen durft te zeggen, dragen verantwoordelijkheden van jewelste, maar nee... Het volk heeft gestemd, maar 'we willen niet samen in de zandbak spelen'... "Het draait om normen, waarden en wederzijds respect", aldus de heren 'WEETNIET' en 'WILNIET'...

Ik had graag dhr. Fortuyn de kar zien trekken!

Inmiddels ben ik al zover dat ik me er helemaal niet meer mee bezighoud, ik erger me namelijk groen en geel!

:mad:

Blij om visser te zijn, weg van alles en iedereen je lekker verstoppen in Weitjens' "gindse rietkraag", zoek 't maar uit met z'n allen!

Vang ze,
WB :wink:
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

28-04-2003 17:12

Hallo Fortuynisten,

Leuk om te lezen dat ook politiek leeft op deze site.

Ik ben jarig op 6 mei, en ook Pim fan, dus wel zuur dat ik uitgerekend op die dag hoorde dat hij overleed.

Jammer, dat de huidige politiek, de LPF inclusief, uiteindelijk niets contructiefs met zijn ideëen en ideologieen heeft gedaan.

Dit zegt alles over het het vak dat politici zeggen te bedrijven. Zij nemen met name zichzelf erg serieus. En dat zegt alles.

Helaas hebben er maar minimaal invloed op eens per vier jaren.

Gewoon lekker blijven karpervissen.

Vang ze!
Tight Lines!
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

28-04-2003 17:23

Denken jullie dat het een politieke moord is geweest?

GR,
kevin
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

28-04-2003 18:12

Beste mensen,

Persoonlijk denk ik dat het niet de goede kant uit zou zijn gegaan als onze Pim aan het roer kwam te staan. Dit vanwege het feit dat hij riep wat er speelde bij de inwoners van Nederland en overal tegenaan schopte, maar zijn stellingen/plannen niet wist te onderbouwen. Ik denk dat hij wat betreft onze "donkere" landgenoten iets te radicaal was.

Ik zeg ook niet dat het goed is dat hij dood is, maar ben wel blij dat hij niet is verkozen, met zijn partij.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

28-04-2003 19:04

Iets te radicaal tegen donkere landgenoten? Helemaal niet!!!
Vorige week was ik nog in een parfumerie een kado kopen, 2 marokkanen lopen binnen en jatten gewoon wat weg en fietsen snel weg met een fiets die buiten stond. Ik weet ook wel dat niet alle buitenlanders zo zijn maar als je kijkt naar dat 90% in de gevangenissen alochtonen zijn is er toch echt wel iets goed fout in dit land.
Pim was degene die hiertegen op wou treden en daar zijn gewoon harde maatregelen voor nodig.

Helaas kan je niks meer terugdraaien, ik hoop dat er nog een nieuwe "pim" komt maar eigenlijk is hij gewoon niet te vervangen.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-04-2003 19:06

Neen, ik ben geen Fortuynist,

Stil staan bij 1,4 en 5 mei ja, juich ik van harte toe.
Dat de heer Fortuyn de kans werd ontnomen te laten zien hoe hij in zijn werken was is intriest.
Maar, we moeten wel verder met het land besturen!

De politieke zelfmoord van D66 bij toetreding aan deze () (zelf invullen) regering is m.i nog veel erger!!

Voor de die-hards van
"Het vroegâh met Pim zou het eventueel beter gaan als hij niet werd vermoord publieksteam".

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.lijstpimfortuyn.nl/partij/partij.html" target="_blank" class=bericht>http://www.lijstpimfortuyn.nl/partij/partij.html</a><!-- BBCode auto-link end -->

ennuh een forum is er ook

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.pim-fortuyn.nl/" target="_blank" class=bericht>http://www.pim-fortuyn.nl/</a><!-- BBCode auto-link end -->

Met politiek correcte groet,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

28-04-2003 19:52

Nou Bas, iets tegen de donkere landgenoten?? Schijnbaar heb jij de heer Fortuyn niet helemaal goed gevolgd, daar hij helemaal niet rascistisch bezig was! Hij zei alleen duidelijk dat we vol zijn en dat er niks meer bij kon.

Tweede punt: ik weet niet hoe t met jou zit maar volgens mij ben jij nu net degene die discrimineert: Jij concludeert schijnbaar dat 'buitenlanders' altijd donker zijn! Volgens mij zijn er meerdere kleuren buitenlanders waaronder ook blanken. Denk ook dat de kleur niet zo belangrijk is dan he? engelsen fransen amerikanen enzv zijn ook buitenlanders naar mijn id

We zijn vol, we kunnen ons kikkerlandje niet blijven volproppen. Daarbij komt (en dat kan niemand ontkennen) dat er wel degelijk n probleem is met allochtone inwoners! Dit is geen mening, dit berust al op keiharde feiten! Dit kun je op meerdere manieren proberen op te lossen. Maar om nu het land nu maar vol te blijven proppen en je nog meer zeik op je nek te halen totdat de bom barst en er alleen nog kwaadschikse oplossingen zijn is ook geen manier van doen.

Dhr fortuyn heeft ook nooit iets gezegd in de trand van buitenlanders eruit of blablablabla..hij riep niet eens dat de grenzen dicht moeten maar wel dat t tijd werd om al die asielzoekende regeltjes eens drastisch te gaan verscherpen. En terecht!

Als jij andere dingen gehoord hebt dan wordt t misschien tijd voor de oorarts
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-04-2003 20:12

Heren,

Ben er eens in Z Afrika geweest. Als je het over discrimineren hebt? Niet alleen wit / zwart he. Ook wit en zwart onderling.

Natuurlijk ook in de bus aparte plekken. Ruzie natuurlijk. De chauffeur werd dit helemaal zat. Microfoon gepakt en iedereen eruit gestuurd. Hij begon een toespraak, die eindigde: "Iedereen is voor mij gelijk. jullie zijn allemaal groen."Aplaus natuurlijk. Na een paar minuten was het stil. Chauffeur dirigeerde iedereen weer in de bus:"Lichtgroen voorin, donkergroen achterin."

Of kan dat niet?

What if... werkt niet.

Maar... elk land krijgt de regering die het verdiend..

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

28-04-2003 21:38

Gelukkig zijn hier ook nog niet-Fortunisten, ik begon me al eenzaam te voelen. Heeft iemand van de fortunisten hier zijn boeken en zijn verkiezingsprogramma ook gelezen. Als je het daar mee eens bent is het je eigen mening, als je alleen een aanhanger bent/was omdat hij het zo leuk bracht moet je misschien eens kijkenwat die man verder allemaal wilde. Ik las toevallig ooit in een verkiezingsprogramma van de LPF een puntje over ruimtebesparing: Vee houden in flatgebouwen. Veel succes! Waarom stemden eigenlijk al die mensen in Rotterdam op hem? Hij wou het grootste deel van de Rotterdamse haven dichtgooien, een groot deel van die mensen hun baan kwijt! Een extra kerncentrale is natuurlijk ook altijd handig, gaat alleen een beetje ten koste van de natuur. Niet discrimineren, maar wel artikel 1 van de grondwet af willen schaffen!
Dit om maar even een paar vreemde punten te noemen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen fortunisten, ik heb wel iets tegen mensen die niet eens weten wat die man wou en toch fan van hem waren. Ik vond het echt niet leuk toen hij dood geschoten werd, maar ik had hem ook liever niet als premier willen meemaken. Ik vind trouwens 18 jaar cel vrij veel voor een moord door iemand zonder strafblad. Het zou volgens de wet niet uit moeten maken of hij de tuinman van mijn overburen of de koningin heeft afgeknald. Maar nu het Fortuin is ligt het blijkbaar voor veel mensen iets anders. Over inconsequentie gesproken.
groeten Daaf
ps Iemand veroordelen om een eigen mening is nooit goed, zolang het een serieuze mening is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Daaf Wolters op 2003-04-28 21:41 ]</font>
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

28-04-2003 21:48

DAAF?????????? :eek: :eek: :???:
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

28-04-2003 22:26

Wijze woorden Daaf! Mooi stukje! :smile:
Willem Barnas

28-04-2003 22:59

John,

Heppie slechte daup gerauk, je trek wel heil rare bekke!?

WB :wink:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

28-04-2003 23:06

Wimke,

Ik dach dattut un kautubletjuh teguh muh maachsuah was!

J :wink: hn
Willem Barnas

28-04-2003 23:09

JA!

Is het ook!

WB :wink:
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

28-04-2003 23:26

Daaf, Fortunisten......(?)

Hmmmmm, hopelijk met het karpervissen meer fortuin....

Fortuynisten zul je bedoelen...

Enneh wie bepaalt welke mening serieus is?

Jij?

Maar goed verder wel 100% tukker?

Groeten uut Borne en misschien treffen we elkaar eens aan de waterkant hier in de buurt. Misschien kunnen we dan eens onze visies over de boeken van Fortuyn delen. Ik neem aan dat je ze hebt gelezen?
Tight Lines!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

28-04-2003 23:33

Dat laatste zou ik niet zonder meer aannemen Bianca. Wist je trouwens dat begrijpend lezen best wel eens lastig kan zijn?

J :smile: hn
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

29-04-2003 06:49

Jij blijkbaar wel, John!
Tight Lines!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

29-04-2003 10:20

Dame(s), heren,

Beetje politiek dan.

Vreemd: Via kieswijzer komt LPF het meest voor als stemadvies. Nummer 2 de Gristen Unie.

Veestapel / stapelvee: Waarom wel mensen in een flat en geen koeien? Zal niet te verwezenlijken zijn, maar 10 boerenschuren met 50 koeien / kalveren naast elkaar of op elkaar. Had er nog niet van gehoord, maar dom? Nee…

LPF: ongeveer 70% van hun verkiezingsprogramma spreekt mij in elk geval aan. Bij overige partijen ben ik al blij met 30%.

Met Pim had de LPF iemand die er een beetje richting kon geven. Daarnaast was hij ook nog eens iemand met een bepaald charisma, die veel mensen aansprak. Hoe nodig zijn ideeen over politieke wijzigingen, bijv. de achterkamertjes, is, blijkt nu wel weer. D 66 verkwanselt al zijn ideeen en wordt nog eens uitgespeeld t.o. SGP en CU.

18 jaar en langer. Het zal niet uit mogen maken wie er vermoordt wordt. De straf zal hetzelfde moeten zijn. Helaas zijn sommigen meer gelijk dan anderen. 18 Jaar lang? Doe je ogen eens dicht en stel je voor dat er iemand jou zoon / dochter / vader / moeder heeft vermoord. Zomaar… 18 Jaar nog steeds kort? Dacht het ook niet.
Moedwillig een moord plegen? Levenslang. De straffen van verschillende feiten mogen van mij bij elkaar opgeteld worden. ( Woody Allen in ..?- 352 jaar gevangenis. Hij hoopt op de helft strafvermindering voor goed gedrag..)

Domme mensen. Natuurlijk enkele 100 duizenden hebben op Pim gestemd. De helft weet / wist waarschijnlijk niet waar hij voor stond. Meelopers? Het zal. Meer waarschijnlijk mensen die de huidige politiek zat zijn / waren. Fans. Kan. Neem het Nederlands elftal. WIJ hebben gewonnen. 9 Miljoen voor de buis. Nederlands elftal weer verloren. Rare lui die hollanders.

Boeken: Boeken hebben een begin, een middenstuk en een eind. Passages uit een boek overnemen, zonder een bepaalde context, is voor mij mede de oorzaak van de moord op Pim.

MVG

Klaas
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

29-04-2003 10:34

Wat betreft die straf moeten we het even van twee kanten bekijken denk ik. 18 jaar is zwaar bestraft als je kijkt naar andere moordzaken. Wat dat betreft vind ik gewoon: Geen onderscheid, of je nu de koningin vermoord of Klaas v/d Herik(no hard feelings, moest n voorbeeld hebben klaas!), dat mag niks uitmaken. Dus als jantje klaas vermoord en hij krijgt 10 jr, dan mag pietje geen 20 jr krijgen omdat hij toevallig de koningin vermoord. Daarbij moest dat eigenlijk andersom zijn natuurlijk want klaas doet veel meer voor de karpervisserij als Bea :smile: :wink:

Wat ik wel vind is dat wij in nederland veel te lage straffen uitdelen. Een moedwillige moord mag van mij beloond worden met de doodstraf, en 5jr in een celletje wachten op de dag des doods. Zeker als t gaat om moedwillige moorden om geld, politiek enzv.

Jatten?? handjes eraf! Verkrachten? Eerst peimeltje eraf, dan publiekelijke in elkaar trappen, herstellen, inelkaar trappen, herstellen enzv, en dan na 5 jr herstel en in elkaartrapperij alsnog de doodstraf! LOL