Jaarlijkse schoonmaakdag Flevoland.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

14-02-2011 16:57

Na het succes van de schoonmaakdag van 2010 gaan we óók in 2011 weer een schoonmaakdag organiseren, en we hebben inmiddels een datum geprikt:

zaterdag 26 februari 2011.

Ik heb contact opgenomen met Staatsbosbeheer om weer papierprikkers te kunnen lenen, en dit is het antwoord:

Wij als Staatsbosbeheer vinden het geweldig dat jullie met zo'n groep vrijwilligers een schoonmaak actie organiseren langs de Lagevaart. Jullie kunnen deze dag onze prikstokken gebruiken. Hou ons op de hoogte.
Met vriendelijke groet,


Staatsbosbeheer heeft dus wederom toegezegd voor prikkers te zorgen, de firma Beijer zal wederom een container leveren voor de afvoer van het afval, en de HSV zal zorgen voor de nodige versnaperingen. We zoeken alleen nog deelnemers, en bij deze dan de datum zodat je hem alvast in de agenda kunt zetten :lol: :lol:

Afbeelding

Ook nu geldt natuurlijk weer: hoe meer deelnemers, hoe meer resultaat. De insteek is wederom om het gehele wedstrijdparcours onder handen te nemen, maar dat zal afhangen van het aantal vrijwilligers op deze dag. Vorig jaar heb ben we een hoop leermomenten opgedaan, qua planning moet het daarom deze keer toch beter kunnen. Qua datum zijn we er weer vroeg bij zodat je er alvast een beetje rekening mee kan houden. Vorig jaar was het echt reuze gezellig, en dit jaar zal het niet anders worden!!

Afbeelding

Meer info vind je via de website van de KCA ( http://www.hsvog.nl/kca ), maar we verzamelen in ieder geval om 10:30 in de manege van Lies Beuker te Almere Buiten waar de HSV jullie vooraf alvast op een consumptie trakteerd.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

14-02-2011 16:58

Afbeelding

Geïnspireerd door initiatieven als “de Kika Tukker Cup” en “Catch for CliniClowns” heb ik zitten nadenken of we vanuit de KCA misschien ook eens iets ten gunste van een goed doel op touw konden zetten, en dat gaat daadwerkelijk gebeuren tijdens de jaarlijkse schoonmaakdag op 26 februari.

Voor iedere kilo zwerfafval die wordt opgehaald tijdens onze jaarlijkse schoonmaakdag rondom Almere doneert “HSV Ons Genoegen-Almere” 3 euro aan “de speelkamer” op de kinderafdeling van het Flevoziekenhuis hier in Almere. Deze speelkamer is uitsluitend bestemd voor patiënten van de kinderafdeling en niet toegankelijk voor bezoek. Er is momenteel een beperkte sortering van spel en speelgoed aanwezig die zeker wel de nodige aanvullingen kan gebruiken, en daar gaan wij ons voor inzetten!

Dus: mocht je zaterdag de 26e vrij zijn, kom dan helpen!! Het is leuk om te doen, en je dient er meerdere doelen mee, waaronder dus ook bovenstaande aktie. Hoe meer deelnemers, hoe meer kilo’s afval, en hoe groter de opbrengst voor deze speelkamer!!

Hopelijk krijgen we genoeg vrijwilligers om ook de Noorderplassen mee te kunnen pakken, want zeker dáár liggen wel de nodige kilo's te wachten.

NB: het is natuurlijk niet de bedoeling om bovenstaande te gebruiken als excuus om voortaan je afval niet op te ruimen ……………….. :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Jos Holla op 28-02-2011 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

14-02-2011 22:18

Mooi initiatief Jos, Hoop dat er nog meer donateurs mee willen doen :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

14-02-2011 22:42

Het is allemaal een beetje kort dag, dit jaar zoek ik alleen nog een sponsor voor de broodjes worst en de soep :lol: :lol: . Volgend jaar ga ik er wat meer werk van maken, eerst maar weer eens kijken hoe dit gaat aflopen, want alles staat of valt natuurlijk met het aantal mensen wat een vrije zaterdag op wil offeren.

Maar ik vind het wel leuk om er een goed doel aan kan verbinden, beetje van mezelf en een beetje van jullie :lol: :lol: .
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

22-02-2011 20:09

Toch wel apart: vorig jaar hadden we er géén goed doel aan verbonden, en was er ondanks het maatschappelijke signaal nog geen rookworstje aan sponsoring te verkrijgen. Nu zit er een mooi doel aan vast, en was 1 simpel mailtje voldoende voor de volledige catering voor 30 man.

Nu nog vrijwilligers, maar dat komt vast wel goed!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

26-02-2011 17:46

Respect!!!!! ………….

………. voor de 25 bikkels die ondanks de slechte weersvooruitzichten van vandaag toch kwamen helpen. We hebben wat mij betreft echt een topprestatie neergezet, qua inhoud hebben we ongeveer 7 kub afval opgehaald. Hoeveel kilo het was hoor ik nog, maar ik denk dat het toch een beste hap is geworden en dat er een leuk bedrag naar de kindertjes kan.

We hebben het Kotterbos, de Vaartplas, het gehele wedstrijdtraject, de parkeerplaats bij de Reigersplas en de nachtviszone op de Noorderplassen opgeruimd, dus dat is een behoorlijk stuk. En we hebben mazzel gehad met het weer, 95% regenkans en bijna geen druppel gehad .

Hierbij een paar fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

10-03-2011 10:28

Onze schoonmaakactie was een groot succes, ik had ongeveer 250 kilo zwerfvuil verwacht, maar het werd het dubbele. We hebben een cheque ter waarde van 1500 euro kunnen overhandigen tbv de speelkamer op de kinderafdeling van het Flevoziekenhuis.

Een schoonmaakdag die dus op alle punten geslaagd is! Ik heb er natuurlijk weer een verslag van gemaakt, je vind het terug op de onze website: http://www.hsvog.nl/kca

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

10-03-2011 10:51

Klasse! respect voor het initiatief en de vrijwilligers!
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

10-03-2011 19:14

RESPECT!!!!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Plaats reactie