bij1 komst groot rotterdam

Plaats reactie
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

22-01-2011 15:32

rik het is gewoon belangrijk dat hier zoveel mogelijk mensen naar toe komen en zoveel mogelijk vragen zijn ookiemand van zwn mag hierbij zijn des te meer informatie wij rijker worden en misschien dat er dan beter uitgelegd kan worden hoe alles nouw precies zit en werkt
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

22-01-2011 16:01

Beste Rik, lijkt mij het beste dat jij en Leon samen op een lijn komen, voor de 31 ste, komen naar mijn weten toch wat mensen op af door jullie inzet, zou mooi zijn als we dan ook wat van de grond krijgen! Dus neem effe contact op met elkaar ivm. eventuele vragenlijst. Lijkt mij beter dat twee man het woord voeren, dan dat wij met een hele groep door elkaar heen praten. Denk dat wij qua ongenoegen uiten allemaal redelijk op een lijn liggen! Zijn achter de schermen, telefonisch, mail, mond op mond, toch mensen voor jullie bezig! Hoop ook dat dat naar voren komt de 31 ste, en dat dat straatje in ommoord vol staat van de leden. Of zit nu weer te zwetsen. :D :D :D
dave staal

22-01-2011 16:03

Leon Van Kooten schreef:maar wel 15000 kilo vis laten verdwijnen en verkopen uit de kralingseplas maar niet uitzetten waar dit nodig is pure wanbeleid


citaat Evaluatie rapportage uitdunning visstand kralingse plas
2.3 Bestemming gevangen vis.

In overleg met de Hengelsport ,OBR en gemeentewerken is nog gekeken of de basem in andere wateren kon worden uitgezet.Dit bleek echter niet wenselijk te zijn.

Daar kun je als wit/wedstijdvisser je vraagtekens bij zetten.Maar als karpervisser.....vul maar in.Voor ons karpervissers alles goed verlopen of groot Rotterdam nog ergens bij betrokken is geweest weet ik niet ,niemand gezien of gehoord.

2.2 UItvoering van de uitdunningsvisserij.De communicatie met de plaatselijke sportvissers(karpervissers) verliep uitermate goed.al in een vroeg traject is er contact gezocht door de plaatselijke sportvissers en door het hhsk zijn ze betrokken bij de uitvoering van het project.voorafgaand is met de karpervissers afgesproken dat alle karper werd teruggezet.
Het voordeel van deze goede samenwerking is dat wij de sportvissers op de hoogte hielden van de voortgang van de afvissing en dat wij in overleg meer te weten zijn gekomen over de Kralingse Plas.Ook hielden ze ons op de hoogte van eventuele vernielingen en opvallende zaken op en rond de plas.De sportvissers zijn nagenoeg alle dagen aanwezig geweest tijdends de uitvoering van de afvissing.

De plas ook een water waar het hele jaar nachtvissen zou moeten kunnen,daar wordt alles gedoogd wat god verboden heeft,behalve karpervissers. :(
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-01-2011 16:30

Leon Van Kooten schreef:treed toe tot de karpercommisie trap er niet in zo is de oude commisie er ook ingeluisd ze zijn jaren keihard bezig geweest van plannen tot jeugddagen tot uitzetprojecten plannen enz nachtvissen vissen met vistent enz enz .Ze zijn er niet voor niets uitgestapt omdat ze niks voor elkaar kregen dus waarom zal het ons wel lukken we krijgen alleen iets voor elkaar als we met zovel mogelijk man op de b1komst zulle zijn en laten horen da t niet verder kan zo en zuid west nederland moet erbij zijn de gzh en iedereen die hier bij bertokken is


1. trap er niet in ? wie gaat het uitvoeren dan, jullie geven zelf al aan dat er niks gebeurt, één vergadering zal niks veranderen

2. i.d.d. ze zijn niet voor niks gestopt , zoals ik al aangaf door randdibielen , http://karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=18&t=53354

3. alleen voorelkaar krijgen door 1x met z'n allen op de bres te springen ? ik denk aan het malieveld van afgelopen week, is het nu gelijk geregeld voor die studenten dan ? nee dat kost tijd, en wellicht komt het er niet , maar achter de schermen zijn er na de protest aktie wel nog mensen die er wat van gaan of proberen te maken.

maar om niet in herhaling te vallen, hou ik het hierbij

mvg, Raymond
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

22-01-2011 17:01

het lijkt er zoals gewoonlijk weer op, dat bij voorbaat er weer voorbaat vanuit word gegaan dat dit iniatief gedoemd is om te mislukken! Randdebielen, uitlatingen die allemaal eigenlijk niet ter zake doen. Ook gebruiken de Po Po, Federatie ZWN dit graag als excuus voor een nieuw gevonden melkkoe (BOETE S). Zijn wel ergere dingen in zuid holland, dan karpervissers!!!!!! Wat belangrijk is dat er weer wat gaat gebeuren hier in R DAM, die extra vergadering is ieder geval de eerste stap. Dus Rik, Leon gewoon doorgaan waar jullie mee bezig zijn!

Mvg. Robert.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-01-2011 17:02

robert smith schreef:Beste Rik, lijkt mij het beste dat jij en Leon samen op een lijn komen, voor de 31 ste, komen naar mijn weten toch wat mensen op af door jullie inzet, zou mooi zijn als we dan ook wat van de grond krijgen! Dus neem effe contact op met elkaar ivm. eventuele vragenlijst. Lijkt mij beter dat twee man het woord voeren, dan dat wij met een hele groep door elkaar heen praten. Denk dat wij qua ongenoegen uiten allemaal redelijk op een lijn liggen! Zijn achter de schermen, telefonisch, mail, mond op mond, toch mensen voor jullie bezig! Hoop ook dat dat naar voren komt de 31 ste, en dat dat straatje in ommoord vol staat van de leden. Of zit nu weer te zwetsen. :D :D :D


ik wil graag dat iedereen dadelijk op 1 lijn zit,vandaar ook dat ik het topic viewtopic.php?f=33&t=60677 aangemaakt heb,hier kan men zijn vragen kwijt.en ik zal daar dus 1 vraag lijst van maken.word hier niet voldoende op gereageerd dan zal er dus tal van losse vragen komen van iedereen die aanwezig is.en of dat goed uitpakt weet ik niet ?
dus reageer aub via de mail of eventueel via het forum hier viewtopic.php?f=33&t=60677
dave staal

22-01-2011 17:16

raymond renirie schreef:i.d.d. ze zijn niet voor niks gestopt , zoals ik al aangaf door randdibielen ,



Arend Termorshuizen :

Uit een anonieme bron heb ik gehoord dat de rol van GZH uiterst discutabel is geweest. Het hele verhaal dat er heel veel wantoestanden zouden zijn geweest is verzonnen. Men zou t gebied om te controleren te groot hebben gevonden. Nou ben benieuwd wat de grote 3 voor invloed heeft op de verruiming van het nachtvissen. GR heeft er tot op heden niks aan gedaan. Ze beloven van alles, maar de bla bla van invloed in de federatie en het GZH is een schijnargument.
Op 31 januari is de ALV, dus karpervissers komt allen. Ik hoop maar dat de nieuwe visserijwet volgend jaar van kracht is. In principe dan het hele jaar door nachtvissen, op natura 2000 gebieden na dan.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

22-01-2011 17:25

Rik, probeer echt met je mee denken hoor! Maar zit net een stukje in de discussiehoek ( nachtvisvergunning Zuid West Nederland 2011) te lezen. Waar me bek weer van openvalt! Zie quote Dhr. Temorshuizen!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

22-01-2011 17:28

Dave je was me al voor zie ik!
dave staal

22-01-2011 17:32

Ja man wat we al dachten!!

:evil: :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-01-2011 17:36

ja dat verhaal klopt ook,dat wist ik al enige tijd geleden uit een betrouwbare bron.triest dat het dan over de rug van ons karpervissers gaat,agh ja de slechte naam hebben we toch al en niemand die het door heeft dat dit leugentje om eigen best wil gaat.gelukkig zijn er meerdere die dit bevestigen,ben ik in ieder geval niet de enigste die volgens sommige uit zijn nek zwamt over deze toestand.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

22-01-2011 17:39

mag ik vragen wie of welke 2 het woord gaan voeren op de 31e?
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-01-2011 17:41

wel ik wil best het woord voeren aan de hand van een vragenlijst die ik wil gaan maken,maar tot nog toe is er weinig amino voor een vragenlijst lijkt wel,ik krijg geen enkele reactie of response hierover.dus als iemand anders betere ideen heeft omtrend de vergadering hoor ik dat graag.
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

22-01-2011 17:41

Ha Leon, over welk water heb je het?
Nou dat s een gek verhaal zeg. Zal het de 31e eens hardop zeggen in de vergadering. Zat die anonieme in de karperafdeling? Ja ik ben gestopt om het feit dat ik al 3-4 jaar de kar trok. Niemand wilde het stokje over nemen helaas, ook gevraagd of iemand mee in het bestuur ging. We hebben een mooi beleidsplan geschreven voor het bestuur oa een SKP voor 010 oa 7 huizerplas. Is door federatie ZWN afgewezen. Bestuur niks mee gedaan. heb ook 1 jaar in bestuur gezeten, maar toen eruit gestapt. Er werden steeds meer activiteiten van mij verwacht. Ging ook een studie doen trouwens. Bestuur zegt dat ze heel vel invloed hebben, maar in de praktijk komt daar niet veel van terecht.
Karpervissers zijn vervelend voor een hsv bestuur. Maar ook vaak niet bereid wat te doen.
Wij karpervissers moetenzelf zaken organiseren, buiten dit bestuur om.
Nog ff en dan is d nieuwe visserijwet van kracht(2012) en dan mogen we t hele jaar nachtvissen. Dankzij de KSN en Sportvisserij NL.
heb 2 regels verwijders omdat die niet slim zijn hier misschien in het openbaar bekend te maken uit goede zorgen dit bericht komt van arend af als mensen nog steeds denken dat de karper afdeling gestopt is omdat er zogenaamd een paar vissers de boel verziekt hadden
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

22-01-2011 17:46

iedereen moet zijn vraag ook gewoon zelf kunnen stellen er zal tijd zat zijn en gemaakt worden zodat iedereen zijn vraag kan stellen denk dat we met een hoop man dezelfde vragen hebben dus stel ze gewoon als je er bent gooi je hand in de lucht en wacht tot je aangewezen word er zullen hier ook mensen aanwezig zijn die verstand hebben van zaken en ervaring hebben op bepaalde gebieden die moeten ook gewoon hun vragen kunnen stellen en niet alleen ik en rik heb voor mezelf al wel wat vragen gesteld op papier waarom het in andere gedeelte van het land allemaal wel lukt in samenwerken met waterschap provincie politie gemeente enz enz
waar gaat het geld naartoe wat er opgehaald word
is er een plan van aanpak?
Is het mogelijk om een gedoogbeleid te realiseren.
ga zo maar verder
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-01-2011 17:48

Arend weet waarover hij praat , dus heb ik niks tegen in te brengen.
Wat mij nog steeds stoort is dat er nu mensen op de bres springen met allemaal goede bedoelingen en ideeen , maar geen tijd hebben om de handschoen op te pakken. ( bv. leon topic starter, niet op de man, maar geeft zelf al aan , ik heb geen tijd om dingen te doen) En dat is iemands goed recht.
Maar je moet alsnog de juiste mensen bijeen roepen die het verschil gaan maken. En dat is niet met 1 vergadering met z'n allen erheen, dat helpt niks.
Het gebied is groot om te controleren zeggen ze dus, helaas hebben de hengelsport verenigingen niets te vertellen, als de eigenaar van de plassen zegt ik zie er niks in, en kost ons geld, houd het echt op , hoe frust. dat ook is (hoop op beter resultaat volgende week donderdag als we overleg hebben)

Ik probeer ook zeker niet dit initiatief te dwarsbomen , want daar lijkt het op als ik alles terug lees, gaat mij erom dat alleen je ongenoegen uiten niet genoeg is.
Het begon over de visstrefte LBB en het slechte onderhoud, nu is dat dus alweer naar achteren geschoven en gaat het nu weer over de tent danwel plu - kinderachtige controleurs ect. Dus eigenlijk meerdere punten die dadelijk op tafel liggen. en dan maar wachten tot het opgelost word.

Maar ben benieuwd en oprecht geintresseerd in de opkomst , en hoe die opkomst op de reguliere ALV is dit jaar in rotterdam

raymond

ps. ik push omdat een karpercommissie rotterdam en delft en GHV samen mijn inziens erg sterk kunnen staan.

@ Leon ...Ik weet dus niet hoe GR met zijn commissie leden omgaat, en wellicht loopt het daar verkeerd. Maar jij weet denk ik als geen ander dat als er niemand iets doet vanuit "binnen" de vereniging er zeker niks gebeurt.
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

22-01-2011 17:56

raymond o nrust stoker op dit onderwerp ik geef aan wel tijd te hebben maar niet veel en wil best wat beteken moeilijk he begrijpend lezen ondersteunen van uitzettingen enz of jeugdagen enz wil ik en kan ik best ondersteunen ik kan niet buiten mijn volcontinu dienst mijn gezin en mijn hobby en mijn eigen werkzaamheden binnen mijn eigen vereniging dalijk ook nog is hier 20 uur per week in gaan stoppen
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-01-2011 18:09

Beste Leon, zorg dan dat er mensen komen die het wel willen doen, anders is dit zonde van de tijd.
Ik zeg niet dat jij dat moet doen, ik gaf een voorbeeld. Want ik weet hoeveel tijd het kost en gaf al aan , dat kan/kon alleen omdat ik een eigen zaak had. Jij heb de tijd niet en dan moet je het ook niet doen , want half werk is wat er nu ook geleverd word.
We moeten ( we is een raar woord) mensen hebben met passie, die dit ook voor andere vissers en de volgende generatie doen.
Het lijkt of we niet op één lijn zitten, maar dat juist wel, alleen dit gaat geen zoden aan de dijk gaat zetten.
Dan moet er worden samengewerkt , en daar op die bijeenkomst met 5 man zeggen: wij gaan een commissie opstarten, welke garantie geeft U dat er ook naar ons geluisterd gaat worden. want in het verleden ........

Dan kan er een stap voorwaarts gemaakt.

Raymond
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

22-01-2011 18:11

Rik koster schreef:wel ik wil best het woord voeren aan de hand van een vragenlijst die ik wil gaan maken,maar tot nog toe is er weinig amino voor een vragenlijst lijkt wel,ik krijg geen enkele reactie of response hierover.dus als iemand anders betere ideen heeft omtrend de vergadering hoor ik dat graag.


dat er weinig animo is wil nog niet zeggen dat je geen vragenlijst kan maken.
ik ga ervanuit dat je best aardig wat vragen zelf te stellen hebt ook...????
ik wil je best helpen maar dan moet je me eerst even vertellen wat je precies wil bereiken....via pb mag altijd
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

22-01-2011 18:30

raymond renirie schreef:Beste Leon, zorg dan dat er mensen komen die het wel willen doen, anders is dit zonde van de tijd.
Ik zeg niet dat jij dat moet doen, ik gaf een voorbeeld. Want ik weet hoeveel tijd het kost en gaf al aan , dat kan/kon alleen omdat ik een eigen zaak had. Jij heb de tijd niet en dan moet je het ook niet doen , want half werk is wat er nu ook geleverd word.
We moeten ( we is een raar woord) mensen hebben met passie, die dit ook voor andere vissers en de volgende generatie doen.
Het lijkt of we niet op één lijn zitten, maar dat juist wel, alleen dit gaat geen zoden aan de dijk gaat zetten.
Dan moet er worden samengewerkt , en daar op die bijeenkomst met 5 man zeggen: wij gaan een commissie opstarten, welke garantie geeft U dat er ook naar ons geluisterd gaat worden. want in het verleden ........

Dan kan er een stap voorwaarts gemaakt.

Raymond


Wederom de tekortkomingen uit het verleden onderbouwen!! FF postief dan weer negatief uiteindelijk negatief! Lees toch echt dat die mannen proberen iets positiefs proberen op te starten.

KLEIN BEGINNEN/ GROOT DENKEN! :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

22-01-2011 18:43

Oh ja, geloof Dhr. Temorshuizen ook! Al met al worden de leden van de HSV s (Groot R DAM, DELFDLAND en let op de GHV) toch al een tijdje flink gescrewd, of moet ik dat vertalen! Door de FEDERATIE.

mvg. Robert.
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

22-01-2011 18:56

zou je nog wat vertellen in delfland is er wel het 1 en ander voor elkaar gekregen tog?Daar zijn wel speigelproject plannen tog die zijn goed gekeurd of gaande zijn?Onder welke federatie valt delftland ?
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

22-01-2011 19:03

federatie zuid west nederland?
Wat raar die hebben wij tog ook? waarom lukt het andere hsv s wel met deze federatie een groot rotterdam niet ben blij dat er een baletje is gaan rollen bij vissers en er word steeds meer duidelijk
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

22-01-2011 19:21

kan et gewoon niet uitstaan dat er in den haag en omstreken en amsterdam en omstreken en weet ik het waar allemaal wel dingen voor elkaar gekregen zijn en hier rotterdamen omstreken niet ik twijfel niet aan de inzet van de jongens die in het verleden in de karperafdeling gezeten hebben hoor twijfel wel aan het bestuur of zei er alles aangedaan hebben met hun zogenaamde groote invloed.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-01-2011 19:25

Ik denk dat de bezuinigingen in en om Rotterdam te letterlijk genomen worden

Bezuinigingen moeten niet ten koste gaan aan de natuur.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust