bij1 komst groot rotterdam

Plaats reactie
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

29-01-2011 18:27

Zoals ik het lees ziet het er uit alsof nu opeens het wiel is uitgevonden. Allemaal naar de ALV en het komt wel goed. Was het maar waar. Vanwege mijn werk kan ik niet op iedere ALV zijn, maar ik ben genoeg geweeest om te kunnen zeggen dat dat niet de plek is waar zaken geregeld worden. Het bestuur komt ieder maand bij elkaar en dan worden zaken geregeld. Op de ALV zijn het merendeels mededelingen.

Ik hoop wel dat de nieuwe afdeling wel slaagt waar wij het de afgelopen jaren niet voor elkaar gekregen hebben. Nogmaals veel succes gewenst.
Wat de info betreft ben ik straks heel benieuwd wat er gezegd wordt over het uit elkaar vallen van de 'oude' afdeling.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-01-2011 18:29

Beste Robert,

We zitten hier op een forum, en worden er wel eens sarcastiche opmerkingen gemaakt als grapje, en mijn persoonlijke mening is dat je het allemaal te persoonlijk oppakt, danwel dat je alles negatief opvat.
Op deze manier ben je heel snel opgebrand, ik heb daardoor ook al wisselingen in de commissie gehad de afgelopen jaren.
Deze mensen leggen alleen uit hoe het werkt, en hebben daarin ook gelijk. Het is niet zo moeilijk om een keer te zeggen. U had gelijk.
Ik heb dit zo vaak moeten doen, alles heeft een leercurve. En binnen korte tijd ben je ook op de hoogte van alles, als je een paar keer op een vergadering bent geweest, en een ALV heb meegemaakt.

Verder Heren veel succes met de KCR, en we zullen elkaar binnenkort persoonlijk wel een keer ontmoeten als we gezamelijk de karpervisserij belangen behartigen, want alleen Eric ken ik van eerdere ontmoetingen op een beurs.

Raymond
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

29-01-2011 18:33

Op een alv kan zeker wel voor een aantal zaken gestemd worden dat dit in het verleden nooit gebeurd is komt waarschijnlijk omdat er nooit een motie is voorgesteld tijdens een alv.

En peterhou alsjeblieft op om dit soort dingen hier te zeggen wij willen dat er zoveel mogelijk karper leden er op de alv zijn met dit soort berichten hou je dat tegen.Waarom wij dit zo belangrijk vinden moet je even privee aan de heer eric verhiest vragen maar stop alsjeblieft met dit soort dingen hier te schrijven.Op een alv hebben de leden wel degelijk invloed opzaken.Want groot rotterdam is een democratische visvereniging en leden zijn hier in mede bepalend.Dit dit niet de plek is waar zaken geregeld worden heeft mede te maken met dat er nooit seriuze voorstellen op een alv gedaan worden maar dat iedereen er maar een beetje zit en de meeste wat individuele vragen stellen. vriendelijke groeten leon
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

29-01-2011 18:35

Weer die Veren!!!!!!!! :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

29-01-2011 18:46

@Raymond ben toch blij dat je de belangen afgelopen donderdag hebt behartigt! Hoop dat de Fed. en het GZH. er daadwerkelijk wat mee doen. En jullie adviezen/ voorstellen ter Harte nemen. In ieder geval, tik meestal sarcastisch is totaal niet persoonlijk bedoelt!

mvg Robert.
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

29-01-2011 18:50

meneer smith moet je niet vissen?
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

29-01-2011 18:52

Jij zat tog graag achter de stokken.Haha wat maakt jou het nou uit wie de belangen behartigd (Sarcastisch)Voor de mensen die denken dat het seriuus is.
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

29-01-2011 18:57

Leon Van Kooten schreef:En peterhou alsjeblieft op om dit soort dingen hier te zeggen


Censuur.... Dat is niet democratisch. :wink:

wat ik bedoel is het volgende:

Zorg als afdeling voor een goed plan, Waar het bestuur iets mee kan. Dat kan dan als agendapunt op de ALV komen. Al of niet ter stemming van de leden.
Blijft nog de taaie democratie. Wanneer je op de ALV iets inbrengt, bijvoorbeeld een derde-hengelvergunnig, of nachtvistoestemming, dan kun je daar met zijn allen wel ja op zeggen, maar wat dan???
Daar komt nog wel meer bij kijken. Dat moet langs het ministerie, maar ook naar de eigenaren van het water, de beheerders en de controlerende instanties en als daar een dwarsligger tussen zit gaat het mis, of op zijn minst heel lang duren.

Wanneer er een goed plan is, waar voor gestemd moet worden, dan is het inderdaad handig zoveel mogelijk stemmers te mobiliseren.
Behalve daarvoor vind ik dat er sowiso veel meer mensen op de ALV moeten zijn. Ten eerste weet je dan ook eens wie 'het bestuur' is. (Je kan zelfs met ze praten) en ten tweede krijg je toch meer info dan alleen uit de notulen te lezen is..
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

29-01-2011 19:00

Leon, mijn hengels staan echt al klaar maak van de week zeker wat uren, bij jou in Krimpen. Of ik wat vang dat kan ik niet zeggen, thuis in ieder geval niet!

mvg. Robert.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

29-01-2011 19:01

Vraag, zou er oud zeer zitten???? :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-01-2011 19:05

Wat denk je zelf, als mensen gestopt zijn omdat ze geen steek verder kwamen :D
Daarom proberen ze ook richting te geven met goedbedoelde adviezen.

Ray
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

29-01-2011 19:15

peter ik denk dat je een beetje het idee heb dat er mensen in de karpercommissie zitten die geen hersens hebben.We zijn geen domme koeien.Ik zie jouw kritiek als afzeiken en gelijk negatief .Als je het opbouwend bedoeld had waarom was je er afgelopen donderdag avond niet bij dan?Ik hou er totaal niet van als mensen dingen roepen dat het ons gelijk niet gaat lukken dan voeg je niks toe en kan je beter je mond houden.Wij kcr zijn met iets moois bezig en wij zijn er vollop mee bezig om in de toekomst het 1 en ander van de grond te krijgen als je tips en of vragen heb voor de 2e keer pb eric en ga niet hier gelijk lopen gillen als je niet weet waar we mee bezig zijn vriendelijke groeten leon
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

29-01-2011 19:19

Raymond, adviezen moeten neergelegd worden bij de juiste persoon, in dit geval Dhr. Verhiest! Neemt verder niet weg dat ik alles wat geuit wordt, lees. En zoals gewoonlijk daar ook een mening over heb. In ieder geval, hoop dat het Rottemeren gebied weer opnomen word in de nachtvisvergunning! PLU of TENT maakt niet uit. (Hoewel mijn voorkeur uit gaat naar de tent). :wink: :D

Mvg. Robert.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-01-2011 19:34

We hebben ons best gedaan, maar de tent word zeker niet gehonoreerd.
Dat kon ZWN ons "garanderen"
Word dus gewoon pluutje, echter zelf geen problemen mee, tis maar van maart tot okt. dus echt koud is het niet :roll:
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

29-01-2011 19:49

Leon, ik zeg nergens dat het niet gaat lukken. Ik wil wel aangeven waardoo het de vorige keer zo moeizaam verliep. Daar kun je volgens mij je voordeel mee doen.

En verder maak ik zelf wel uit of ik mijn mond houd.
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

29-01-2011 19:50

ray maart roert zijn staart dan kan het ook gewoon koud zijn hoor hahaha.Het blijft natuurlijk van de zotte dat als je langer dan 1 nacht wilt vissen dat je het met je plu moet doen ik ken geen plu waar ik alles onder ken leggen wat ik nodig heb als ik 48 uur of langer gaat vissen.Met als gevolg je dingen gaat stapelen of proppen waardoor er iets kapot kan gaan.Je altijd alles kwijt bent als je iets nodig heb vooral ik ben echt een vuilnissort in me hoofd op het moment dat alles op elkaar licht .Of je mot dingen buiten je plu leggen met gevolg dat het gestolen kan worden of nat word blijf het tog raar vinden.Bij ons heb je en surfplas je mag er niet met tentje vissen maar er zijn somers wel hele families aan het bbqen met party tent de meeste vissers ruimen hun rommel op die families met party tent laten een rommel achter wil je niet weten ik snap er niks meer van.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

29-01-2011 19:53

Zit zelf ook onder die plu, maar dan niet voor meer dan een nacht! De tent heeft mijn voorkeur in verband met de ruimte en dat ik niet graag mijn spullen open en bloot heb liggen! Neemt niet weg dat dat tent verbod mij weg zal houden langs de waterkant! Aan gezien ik het liefst 2 a 3 nachten achtereen wil maken met het nodige voorwerk, gaat mijn voorkeur uit naar een tent. Hopende je hiermee een inkijk te hebben gegeven in dit persoontje!

Moet maar gaan wennen om weer meerdere nachten onder mijn plu door te brengen. het water wat ik graag bevis zijn die uren wel nodig! Maar dat is uiteraard mijn mening.

mvg. Robert.
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

29-01-2011 19:57

Peter waarom het de vorige keer zo moeizaam verliep?Ik heb alle documenten en plannen van de vorige commisie gelezen deze plannen waren gewoon goed onderbouwd en hadden een zeer goeie inhoud.Het waren niet zomaar verhaaltjes.Het waren echt zoals gezegd (politieke) documenten.Ik weet niet waar jij je informatie op basseert.Maar er klopt niks van.Dus de rede dat het de vorige zo stroef liep heb hier niks mee te maken je mag de documenten wel hebben hoor als je interesse heb geef je email adres anders via een pb .Dan kan je zelf zien hoe profesioneel de stukken zijn uitgewerkt en hoeveel tijd erin gestoken is vriendelijke groeten leon
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

29-01-2011 20:16

Peter@ Ruud @ Ruud@ Peter, de juiste persoon! Was volgens mij ook uitgenodigt, voor Donderdag, maar moest wat was het ook alweer, de maandag na donderdag, op werkweek!

Mvg. Robert.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

29-01-2011 20:23

Begin, gewoon te stotteren van de man! :evil:
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-01-2011 20:25

Leon Van Kooten schreef:Bij ons heb je en surfplas je mag er niet met tentje vissen maar er zijn somers wel hele families aan het bbqen met party tent de meeste vissers ruimen hun rommel op die families met party tent laten een rommel achter wil je niet weten ik snap er niks meer van.


gaat de GZH erom dat er dag recreatie is, waarbij mensen een tent mogen opzetten, deze moet weg en er mag niet worden gekampeerd.
Dit word geregeld door de gemeente zelf tegenwoordig en de eigenaar van een terrein.
GZH zegt : wij kunnen en mogen geen onderscheid maken tussen recreanten, je kan iemand niet uitleggen dat zijn tent weg moet en dat jij in een groene tent blijft zitten, wij zijn niks meer en minder dan een vissende recreant.
en dat dan je spullen nat worden onder een plu, dan zeggen ze als het regent gaat dan lekker warm thuis zitten.

Ik weet ook wel dat het kort door de bocht is , alleen wij als karpervissers hebben onzo hobby zo hoog zitten, wij denken vissen doen vissen en alles zal moeten kunnen om het ons "gemakkelijker" te maken. En daar wringt de schoen , er zijn nu eenmaal beperkingen waar je je bij neer moet kunnen leggen.

dus de wateren van de GZH kan je denk ik wel vergeten, neemt niet weg dat jullie wel eventueel bij de rotterdamse gemeente een apv kunnen aanvragen voor andere wateren. Alleen dan praat je wel over water wat van de rotterdamse is, en niet die van de Federatie danwel terrein van de GZH

Ray


ps . niet doen Robert, is nergens voor nodig :)
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

29-01-2011 20:42

Leon Van Kooten schreef:Peter waarom het de vorige keer zo moeizaam verliep?Ik heb alle documenten en plannen van de vorige commisie gelezen deze plannen waren gewoon goed onderbouwd en hadden een zeer goeie inhoud.Het waren niet zomaar verhaaltjes.Het waren echt zoals gezegd (politieke) documenten.Ik weet niet waar jij je informatie op basseert.Maar er klopt niks van.Dus de rede dat het de vorige zo stroef liep heb hier niks mee te maken je mag de documenten wel hebben hoor als je interesse heb geef je email adres anders via een pb .Dan kan je zelf zien hoe profesioneel de stukken zijn uitgewerkt en hoeveel tijd erin gestoken is vriendelijke groeten leon


??? Die documenten heb ik ook. Ik heb er zelf over mee zitten praten. Prima plannen... en wat is er van terechtgekomen. Niets. En wanneer ik dan hier aan wil geven dat het een moeizame weg is ben ik een negatieve zeikerd.

Raymon je hebt pb

Groeten Ruud
(dat van Ruud/Peter had ik al eens uitgelegd.)
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

29-01-2011 21:09

bedankt voor je info ray het meeste wist ik wel maar tog bedankt je heb wel gelijk en het is wel zo maar het frustreerd me wel natuurlijk hoe vaker ik er aan denk hoe kwader ik erom kan worden haha.
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

29-01-2011 23:30

Heren,

willen jullie aub berichten die door mensen op het bord gezet worden eerst 2x lezen en bedenken dat wat u leest in uw emotie wordt gelezen en niet zoals een ander ze bedoelt.
Wat ik hiermee probeer te vertalen is dat peter in zijn eerste bericht niet negatief is maar slecht pijn heeft van al dat werk wat de vorige commissie er in heeft gestoken en ons waarschuwt tegen al te veel enthousiasme zoals ik al op ons vooroverleg melde het wordt een lange taaie strijd om iets voor elkaar te krijgen en als leden van de oude commissie ons willen steunen zijn we daar ontzettend blij mee. Dus probeer elkaar niet af te zeiken op het bord over dit onderwerp maar betrek elkaar op een positieve wijze we willen er straks allemaal beter van worden.

Met vriendelijke groet
Eric verhiest
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

29-01-2011 23:45

je heb gelijk eric ik lees ook iets in mijn emotie en ben een positief gestemd persoon.Peter begrijp me niet verkeerd ik ben ervan overtuigd dat we het 1 en ander kunnen bereiken en dat ook zeker gaan doen.Of we het beter gaan doen dan de oude commissie weet ik niet.Wel weet ik dat iedereen uiteraard zijn best zal doen om wat te bereiken wat jullie ongetwijfeld ook gedaan hebben.Maar ik denk dat het belletje nu wel is gaan rinkelen her en der waardoor we licht aan het einde van de tunnel zien branden ,tuurlijk krijgen we tegenslagen.maar daar wil ik nu het nog niet zover is nog niet over piekeren eerst maar kijken wat we wel voor elkaar kunnen krijgen.Daarna met de dingen aan de slag gaan die in de eerste instantie niet lukken om mischien in de toekomst wel een kans van slagen te geven jongens tot maandag en groeten.