Ze hebben hem....

K. van den Herik

12-01-2011 07:23

Het zal u niet ontgaan zijn, maar ze hebben hem!!!

Het heeft 23 jaar geduurd voordat de Amsterdamse hermandad de blinde Benny kon betrappen.

Maar nu eindelijk is hij door 4 agenten opgebracht omdat hij met zijn orgeltje stond te spelen. De blinde benny schijnt inmiddels onder zware druk bekend te hebben.

EEn woordvoerder berichtte zeer blij te zijn. Op de opmerking van iemand die het lot van Benny aantrok, dat Benny geen vergunning nodig heeft. Antwoordde de woordvoerder niet bang te zijn dat dit feit onder het kleed verdween.


1 hoera voor de hermandad en een bos bloemen voor welten....
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

12-01-2011 16:11

ik begrijp je frustratie helemaal maar(en bedoel het echt niet rot) hij heb een vergunning nodig.
die hebben wij ook nodig om te vissen.
ok wat benny doet vind ik irritant ik hou gewoon niet van die "gezellige" straatmuziek maar als ik iets irritant vind zijn het die halfvergane oost europeanen op een harmonica of een blokfluit.
en maar zielig doen.
vaak zijn de opbrengsten 50 euro of meer per dag.
dan doe je het niet slecht per maand en geen cent belasting.
maar snap niet hoe die agent zichzelf kan aankijken in de spiegel al doet hij wel gewoon z'n werk.
wat ik van een hoop controleurs aan de waterkant niet kan zeggen helaas.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-01-2011 16:17

Hij heeft geen vergunning nodig, brengt geen versterkte muziek te gehore dus mag een half uur vrij zonder vergunning..

Diezelfde agent is te laf om in te grijpen als het echt ergens om gaat. Een blinde, met 4 man ajjestewen en 2 uur verhoren :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

12-01-2011 16:34

precies hetzelfde geld voor die oostblokkers en die kut indianen.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

12-01-2011 16:48

even voor de duidelijkheid het is niet kwaad bedoelt voordat ik weer allemaal gezeik over me heen krijg het regent al hard genoeg.
sven je heb gelijk alleen niet voor waar benny speelt.
is een staatsplein of iets dergelijks blabla.
Vis is vis
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

12-01-2011 18:45

"ben"ny mag gewoon weer vrolijk spele

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8711 ... tml?p=38,1
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-01-2011 18:55

Geen dank Ben ( Scholten), aanvaard ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

12-01-2011 19:14

Weet je, ik zou het ECHTE verhaal hierachter wel eens willen horen, er wordt zo vaak iets geroepen terwijl men niet gehinderd wordt door enige kennis. Hij had kennelijk ook een verboden mes op zak, maar dat terzijde. Was natuurlijk om z'n appeltje te schillen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

12-01-2011 20:30

Nee dat mes die was voor het afstellen van zijn instrument, maar goed je kunt er wel weer a\eem ander verhaal aan willen hangen om zo het belachelijke gedrag van sommige goed te praten.
Je moet toch echt wel hopeloos zijn wil je nog politieagent worden!!



Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-01-2011 21:01

Pff, schokkend. Ach ja, 800 miljoen voor meer blauw op straat. Maar als het om een individueel geval gaat is het zielig en doet blauw belachelijk. Maar het zal wel goed gaan, de helft van de uit RTL Boulevard bekende Nederlanders bemoeien zich er al mee.

Oud nieuws verder. Bennie gaat natuurlijk door en na een half uur gewoon een stukje lopen.

http://www.at5.nl/artikelen/55541/blind ... -vernederd

En gelijk heeft hij. :wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

12-01-2011 21:35

Tuurlijk Gradus, maar je moet toch minstens een flinke stiletto of vouwmes bij je hebben voordat het een verboden wapen is heur. Verder vraag ik me af waarom er pas na 23 jaar actie wordt ondernomen, misschien regende het klachten over het gedrag van de man? Ik noem maar wat hoor, die agenten zullen vast niet hebben gezegd:"Laten we vandaag die blinde halve zool eens effe pesten". Dat dus.

Kijk, uit ervaring weet ik dat heel veel zaken (waar ik zelf bij was) in de pers nogal geromantiseerd danwel opgeklopt worden. Soms zodanig dat je denkt dat het over een andere gebeurtenis gaat dan je zelf hebt gezien. Vervolgens gaan er allerlei mensen (tegenwoordig ook politici) over roeptoeteren zonder hoor en wederhoor. Precies wat hier nu gebeurt.

O, en trouwens, afgelopen nacht nog een paar Litouwse auto-inbrekers klemgereden en in de boeien geslagen, dan voelt het best goed om agent te zijn hoor. Elk werk heeft z'n leuke en minder leuke klussen, het gaat erom of je altijd de menselijke maat neemt en de pisvlekken in de maatschappij hard aanpakt.

Er worden in het geval van Benny kennelijk regeltjes ineens strenger nageleefd, daar was de kiezer kennelijk voor en de gemeenteraad van Amsterdam heeft dat in de APV gezet. Natuurlijk heel zielig dat je blind bent, maar als iedere blinde van die kudtherrie op straat gaat maken, zou ik ook in staat zijn om ze met hun wit/rode stokkie een liedje op hun derriere te spelen. 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

12-01-2011 21:46

Kees, de politie van tegenwoordig is toch niks meer. Kom op zeg, door dit soort zielige trieste loze acties toont de politie maar weer eens waarom mensen geen respect meer hebben voor oom agent.

Deze man speelt orgel voor wat centjes, die word opgepakt, prioriteit.

Stuur ik geld naar iemand via marktplaats en hij stuurt me goederen niet en ik ben 500euro lichter, dan is dat voor oom agent geen prioriteit. :roll:

Geef mij maar de agenten van zon 15jr terug, daar had je nog respect voor.
Nu gaat het alleen om geld innen, boetes, quotum halen(anders krijg je geen kerstpakket ofzo).
Ze kunne die politie beter privatiseren, goed voor de marktwerking.
geel he
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-01-2011 21:46

[quote="Kees Verheij"]Tuurlijk Gradus, maar je moet toch minstens een flinke stiletto of vouwmes bij je hebben voordat het een verboden wapen is heur

Das niet helemaal waar kees. Ik weet niet hoe het daar in A'dam geregeld is. HIer mag je in het uitgaansgebied ook geen mes bij je hebben, nee ook niet een gewoon lullig zakmesje. Bij controle worden die zaken in beslag genomen...
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

12-01-2011 21:47

Terecht geen prioriteit Patrick, als je zo dom bent om 500 euro naar een onbekend persoon over te maken...
Ik zeg het misschien hard, maar zo denk ik er wel over, je creeert zo je eigen probleem.

O, en politie privatiseren? Je weet niet waarover je lult man, dan krijg je een organisatie die winst wil draaien en mag jij 1 keer raden waar die winst vandaan gaat komen. Ik geef je een hint: inbrekers oppakken of boete's uitschrijven?
Laatst gewijzigd door Kees Verheij op 12-01-2011 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

12-01-2011 21:50

Martijn Nederpel schreef:uote="Kees Verheij"]

Das niet helemaal waar kees. Ik weet niet hoe het daar in A'dam geregeld is. HIer mag je in het uitgaansgebied ook geen mes bij je hebben, nee ook niet een gewoon lullig zakmesje. Bij controle worden die zaken in beslag genomen...


Dat kan, feiten en omstandigheden noemen ze dat, alles ter voorkoming van zinloos geweld. In uitgaansgebied is het dan een wapen van de catgeorie 4, dat kan ook een houten stoelpoot zijn of een kapotte bierfles.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-01-2011 21:52

Kan me voorstellen dat ze dat in dit geval ook gebruikt hebben. Klein beetje overbodig lijkt me bij iemand die niet kan zien..........
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

12-01-2011 21:59

Kees Verheij schreef:Terecht geen prioriteit Patrick, als je zo dom bent om 500 euro naar een onbekend persoon over te maken...
Ik zeg het misschien hard, maar zo denk ik er wel over, je creeert zo je eigen probleem.

O, en politie privatiseren? Je weet niet waarover je lult man, dan krijg je een organisatie die winst wil draaien en mag jij 1 keer raden waar die winst vandaan gaat komen. Ik geef je een hint: inbrekers oppakken of boete's uitschrijven?


Nou je zegt het zelf, als ze dan alleen dat gaan doen wat jij hier neerzet, Dan moeten ze maar snel privatiseren.
Want het draait nu toch om boetes? of niet dan??? met die quotums die ze moeten halen, zoveel bonne per jaar bladibla.
Mijn 12fietsen heb ik nog niet terug?
De daders van de inbraak hier zijn ook nooit gepakt! Dus wie lult er nou, de politie doet geen moer!
Dan privatiseer het lekker, dan lijkt het nog ergens op.
geel he
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

12-01-2011 22:05

patrick.
niet dat ik nu wil opnemen voor de plissie maar ooit bij nagedacht dat die mensen hun werk doen en misschien boetes uitschrijven omdat dat van hun chef moet.
ik weet niet wat jij voor werk doet en dat doet er ook niet toe maar als jou baas zegt ik wil dat jij dit doet dan doe jij dat toch ook?
of denk jij dan ja dag ja maar dat doe ik niet.
zou mooi zijn maar helaas werkt dat niet zo.
Vis is vis
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

12-01-2011 22:09

Zorruggg dat je erbij ben, bij de plissiee
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-01-2011 22:12

Bolderkar,
Toverlantaarn,
't Hofnarretje..

Bennie is blind en nooit voor een slaapfeestje bij de directeur gevraagd..hoeveel geluk wil je nog hebben?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

12-01-2011 22:13

Ben, boetes uitschrijven mot je pas doen als de rest van de strafzaken zijn opgelost, zoals moorden, inbraken, verkrachtingen,
diefstallen, etc. heb je dan tijd over, ga dan lekker boetes schrijve! Dan ben je tof, je stoer, en word je gerespecteerd.
Tot die tijd mogen ze op een bankstick zitte van mij.

Want tja als ik een agent een klootzak noem, gaat ie al naar de rechter. Zieligerds.
Laatst gewijzigd door Patrick Visser op 12-01-2011 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
geel he
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

12-01-2011 22:14

in the navy :wink:
Vis is vis
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

12-01-2011 22:14

Patrick Visser schreef:Nou je zegt het zelf, als ze dan alleen dat gaan doen wat jij hier neerzet, Dan moeten ze maar snel privatiseren.
Want het draait nu toch om boetes? of niet dan??? met die quotums die ze moeten halen, zoveel bonne per jaar bladibla.
Mijn 12fietsen heb ik nog niet terug?
De daders van de inbraak hier zijn ook nooit gepakt! Dus wie lult er nou, de politie doet geen moer!
Dan privatiseer het lekker, dan lijkt het nog ergens op.



100 punten!
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-01-2011 22:23

Ach, en als het dan ook nog niet eens precies klopt?

http://www.at5.nl/artikelen/55573/polit ... uitgekleed

Maar Bennie is geroerd door de belangstelling hoor. 8)

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

12-01-2011 22:45

Gelijk dan het Wetboek van strafrecht ook maar privatiseren..
:(