Ze hebben hem....

K. van den Herik

18-01-2011 10:18

denk dat mourad ook gaat steigeren als mijn zoon roept dat zijn moeder een k... hoer is, Kees.

Verschil is alleen dat wanneeer ik er achterkom dat hij dat doet, ik hem tot de orde roep. Daarna doet hij dat echt niet meer.

Politie moet nu roeien met de riemen die ze hebben en uitvoeren wat leidinggevenden beslissen. Helaas deugd de leiding niet en stellen die verkeerde prioriteiten.

De linkse poppenkast heeft zich nu echt te kakken gezet, waarmee hopelijk het pappen en nathouden tot het verleden behoort. Kijken of deze regering het vastgeroeste zooitje in beweging krijgt.

Dacht dat Leers een redelijk voorbeeld gaf door zelf in te grijpen. Kijk ook de IND moet "wennen"
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2011 10:22

een moderator mag ook een mening hebben lijkt me ?

of zijn die er enkel voor de orde handhaving?

@Kees, jij mag toch ook een mening hebben? of mag je alleen praten vanuit het oogpunt van de politie ?

ik heb verder mijn mening al gegeven in dit topic,nog ff kort:

Politie: beanbags,rubberen kogels,de burger dienen en criminelen opsporen en vooral actie ondernemen JA!

Politie: verkeer handhaven ,geld innen voor overheid ,gefrustreerd zijn en onredelijk zijn NEE!

politie je vriend? nee,tegenwoordig niet. kan je op ze rekenen wanneer je ze nodig hebt? vaak niet.

wie zn schuld? de mensen die de verkeerde prioriteiten bij ze neerleggen (lees:overheid)

uitkomst? geen respect.

oplossing? respect terug winnen door de prioriteiten anders te stellen.

taak overheid? luisteren naar de burger.

gebeurt dat wel eens? Nee! zie EU,Euro referendum.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-01-2011 10:24

Kees, het hebben van respect is mij inderdaad met mijn opvoeding meegegeven. Ik heb ook voor iedereen respect, tot ik vind dat de respect niet wederzijds is. Dan stopt mijn respect voor degene en zal hij het maar terug moeten verdienen, als hij respect wilt hebben. Dat is mij met mijn opvoeding ook meegegeven. Niets verkeerds mee. En waarom zie jij het zo zwart wit? Het is niet OF boeven vangen OF verkeer. Het is het vinden van een juiste balans en die balans is er niet! Dat komt ook door het quotum-systeem wat doorgevoerd is. En je kan het geheel wel romantiseren en zeggen hoe goed de politie is, dat er wel degelijk zo'n balans is en verschillende afdelingen erbij halen die THEORETISCH GEZIEN taken en verplichtingen hebben gekregen van de overheid, maar mensen zijn niet zo dom Kees. De praktijk wijst anders, Kees. Mensen weten wat zij zelf meemaken, zien en horen. En baseren hun meningen daarop.

En wat ik mij afvraag is, waarom zeg jij dat het een Marokkaan is op die foto? En hoe het ontstaan is, boeit mij niet eens. Het feit dat jij al je antwoord klaar hebt staan waardoor deze situatie onstaan ZOU KUNNEN ZIJN, zegt iets over de stereotype gedachte van jou. Zo'n jochie is minderjarig en zal niet stilstaan bij zijn daden. Maar oom agent, die beter zou moeten weten, grijpt deze jongen vol woede bij zijn kraag. Wat nou als het een Nederlands jochie geweest zou zijn? Nog steeds wegsturen met ouders en al? :lol: Naar één of ander dorp ergens in het achterhoek? Als het een Nederlands jochie was, zou hij zijn moeder niet hebben uitgescholden zeker? Nee, ze spelen een spelletje, tikkertje. Nu is het de beurt van de agent, op moment van nemen van de foto zegt de agent "Tikkie, jij bent em".

Nee, romantiseren werkt niet. Ik zelf ben misschien geen agent, maar ik ken er wel wat. Zelfs zij zeggen dat het hele systeem krom in elkaar zit. En het feit dat ik hier een moderator ben, houdt niet in dat ik geen mening heb. :wink:

Kees Verheij schreef:Nogmaals Mourad, het hebben van respect is iets dat je bij je opvoeding is meegegeven, of niet? Het is de manier waarop je ouders spraken over docenten, verpleegkundigen, de brandweer, het leger, de politie. Op allerlei gebied heeeft de politie inspanningsverplichtingen, opgelegd door de politiek. En zoals bij een grote, logge overheidsorganisatie past, worden er jaarwerkplannnen gemaakt en dus acties vantevoren gepland. De recherche doet opsporing, de wijkagent z'n wijk, de surveillancedienst doet de 112-klussen, surveillanten en verkeershandhavingsteams (die mogen en kunnen zelfs niets anders doen) houden zich bezig met verkeershandhaving.

Stel dat de politie alleen maar boeven ging vangen en niets deed aan verkeer. Nederland zou een stuk onveiliger worden en er zullen vele honderden doden en duizenden zwaargewonden extra vallen. Toch wat erger dan wat inbraakjes?

Die praat hierboven doet het leuk bij een borrel op een verjaardag, maar als je iest verder zou nadenken en de politie als organisatie wat beter zou kennen, dan moet je je mening toch wat nuanceren denk ik. Iets wat een moderator overigens niet zou misstaan.



Enne, die foto van dat marokkaanse rotjochie dat daar wordt vastgepakt, hoe zou dat zijn ontstaan? Wat zou die geroepen hebben over de moeder van die agent? Alweer: Kwestie van (geen) opvoeding, mag van mij met ouders en al zo hup, de grens over, terug naar het rifgebergte.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-01-2011 10:25

K. van den Herik schreef:denk dat mourad ook gaat steigeren als mijn zoon roept dat zijn moeder een k... hoer is, Kees.


Ik heb ook geen voorbeeldfunctie in de maatschappij, Klaas. :wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2011 10:36

Mourad Aviara schreef:Ik heb ook geen voorbeeldfunctie in de maatschappij, Klaas. :wink:


wel op het board hier, maar ik zie nergens dat je een verkeerd beeld van een moderator weergeeft.

als je nou zoals ik deed.... tja. :D

maar dat doe je niet :wink: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-01-2011 10:39

Sorry hoor Mourad, maar dit jochie heeft inderdaad de uiterlijke kenmerken van een Fries, nu zie ik het pas. En hij heeft die agent natuurlijk zojuist vriendelijk goedendag gezegd met een raar Friesch accent. 8)

Ik zal je dit vertellen en daar is het in NL fout gegaan, zo'n snotaap hoort een draai om z'n oren te krijgen dat het schalt. Maar dat mag tegenwoordig natuurlijk niet meer. Vroeger, toen de politie kennelijk nog wel respect afdwong, kreeg je die namelijk dubbel en dwars. Hadden ze ook nog een sabel, en met de platte kant daarvan sloeg onze oude dorpsdiender (hem zelf nog gekend en gesproken, was inmiddels 93 jaar oud toen) in z'n eentje de hele kroeg leeg als men na sluitingstijd er niet uit wilde.

Ik zeg overigens ook niet dat het systeem nu goed is, verre van dat. Maar het afgeven op de individuele agent is nog fouter, en dat is wat er meestal gebeurt. De meeste agenten vangen veel liever boeven dan dat ze een bekeuring schrijven, en omdat dat laatste dus hopeloos achter bleef, zijn er quota ingesteld, die vervolgens door de politiek werden gehanteerd om een begroting sluitend te krijgen enz.

Kortom, de politiek bepaalt, en aangezien zij door de burgers van een land steeds maar gestemd worden, houdt uiteindelijk diezelfde burger dit mooi in stand. Met dank aan vooral de PvdA en het CDA.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-01-2011 10:43

Het is dus OF Fries OF Marokkaan. Andere nationaliteiten zijn er dus niet? En ik geef niet af op de individuele agent, zoals ik net al zei ken ik zelf ook wat agenten waar ik bevriend mee ben. Mij heb je ook geen 1 keer in deze topic zien zeggen dat ik het afgeef op de individuele agent. Met het woord "politie" bedoel ik het hele systeem. Dat is zo krom als een hoepel. Fijn dat wij het erover eens zijn.

Kees Verheij schreef:Ik zeg overigens ook niet dat het systeem nu goed is, verre van dat.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-01-2011 10:46

Mooi! En voor wat betreft de gewraakte foto is ook voor jou wel duidelijk waar de roots van dit mannetje liggen, hou daar maar eens over op s.v.p., daar gaat de essentie van het verhaal niet eens over.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2011 10:49

Kees Verheij schreef:Kortom, de politiek bepaalt, en aangezien zij door de burgers van een land steeds maar gestemd worden, houdt uiteindelijk diezelfde burger dit mooi in stand. Met dank aan vooral de PvdA en het CDA.


bullshit.

elke keer hebben ze mooie praatjes, luisteren ze zogenaamd naar de burger en zodra ze er zitten begint het zakkenvullen.lullen ze een end in de rondte en doen geen mallemoer.

kijk naar de pvv. bijv. mooie praatjes henk en ingrid bla bla bla.

het enige wat ze doen is moslims bashen.

er werd geroepen om veiligheid op straat etc. wat doen ze? ruzie zoeken met Iran.... :roll:

er werd geschreeuwd om verandering binnen de nederlandse politiek.

af en toe hoor je een "one liner" meestal met betrekking op moslims en verder doen ook hun geen ene moer.

mooie praatjes houden en de burger voor de gek houden dat doet de politiek, en dan zeggen dat de burger er zelf voor gekozen heeft?

een stelletje leugenaars zijn het !

al die partijen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

18-01-2011 10:52

dan ga je zelf toch de politiek in? volgens mij heb je geen idee hoe het er daar aan toe gaat of wel?

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-01-2011 10:52

Nou, zijn afkomst weet ik niet en doet er ook niet toe. Het gaat erom dat het een jochie is van misschien 12 jaar, minderjarig dus. Op deze leeftijd staan zij ook niet stil bij hun daden (of woorden), of het nou een Marokkaan of Fries is. Oom agent zou beter moeten weten, daar ging het mij om. Maargoed, dit leidt tot een heel ander discussie dan waar ik mee bezig was, daar heb ik geen trek in. :D
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2011 10:54

kenny savelkoel schreef:dan ga je zelf toch de politiek in? volgens mij heb je geen idee hoe het er daar aan toe gaat of wel?

gr kenny


jawel tijdens de voorverkiezingen zeg je precies wat de burger wil horen, steekt je hoofd tot diep in hun reet,vervolgens ga je beloven dat je alles waar gaat maken wat de burger wil.

dan ga je een jaar discussieren wat voor coalitie te vormen,dan kom je er niet uit en laat al de beloftes vallen als een baksteen.

vervolgens maak je de burger nog minder koopkrachtig,gooit de handdoek in de ring en geniet verder van 7 jaar wacht geld.

:lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-01-2011 10:57

12 jaar ja..

Vat hem maar bij zijn kraag, ongeacht nationaliteit of wat dan ook. Want nu kun je het als het goed is nog sturen. Als je alleen maar foei zegt lacht ie je in je bek uit en wordt het de volgende keer nog erger.

Een schop voor hun reet en persoonlijk aan een oor trekkend naar huis brengen. Als zo'n kleuter mij uit zou schelden grijp ik hem ook gewoon bij zijn arm, vraag ik hem waar ie woont en krijgt ie een retour huis. Flikker op man.

Maar nee, dan hebben we het over "kindermishandeling" en krijgt de agent ( en ik ook denk ik) ook nog eens papa op zijn dak.

Die hij op dat moment ook wel even mag laten zien wie het gezag hoort te hebben. PA hoort dat kind met een schop onder zijn hol na de trap op te werken naar zijn kamer. Zonder vreten het bed in. En niet voor de volgende dag er weer uit.

We zijn gewoon veel te soft hier..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

18-01-2011 11:03

Het gaat erom dat het een jochie is van misschien 12 jaar, minderjarig dus. Op deze leeftijd staan zij ook niet stil bij hun daden (of woorden), of het nou een Marokkaan of Fries is.


Reken maar dat ik wist dat ik bepaalde dingen niet kan en mag zeggen, reken maar dat mijn kinderen dat ook wisten en reken maar dat er bij sommmige acties consequenties gelden.

Dat hoort in mijn ogen bij de opvoeding...
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

18-01-2011 11:04

We zijn gewoon veel te soft hier..


das waar

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

18-01-2011 17:12

Waar Kees gelijk in heeft dat je de individuele agent niet kwalijk kan nemen dat ze daar midden in de sneeuw duizenden manuren aan het verneuken zijn.

Dat ligt aan de leiding gevende, dat snap ik ook wel.

Echter waar bij mij de meeste agenten door de mand vallen en dus ook het respect verliezen, is als je een opmerking hebt die ze niet aan staat, in dit geval: ''wat sta je hier nou te doen man''

er meteen gedreigd wordt ''we kunnen je hier ook een uurtje vast houden hoor'', en ''mond houden anders krijg je zo een bekeuring voor niet mee werken''


Dit misselijke machtsvertoon komt mijn strot uit. En geloof mij maar, er lopen talloze van dergelijke gefrustreerde agenten rond.


Juist om dit gedrag verliezen ze hun respect, en nergens ander om.

Ik zei al, we hebben niet meer blauw nodig, maar beter blauw. Een betere leiding, maar ook zeker betere agenten op straat.

Niet die flapdrollen die we nu overal zien.

We hebben politie nodig die problemen aan pakt, niet een politie apparaat wat zijn eigen problemen creerd en vervolgens gaat aan pakken, en de oude problemen blijven liggen.


Nog een voorbeeld waarbij er alleen maar aan geld wordt gedacht.

Alcoholcontrole in Breda. Prima zou je zeggen, maar waar doen ze dat dan? Hopelijk op de plaats waar binnen 1 jaar al 3 auto's verongelukt zijn waar alcohol in het spel was???

Welnee, natuurlijk niet, ze staan in het centrum, waar de pak kans veel groter is. Er is weliswaar nog nooit iemand verongelukt daar, maar ja, daar kan je wel het meest verdienen.

Slecht beleid!!
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

18-01-2011 17:46

Josef,

Ik plaats je tekst even in een andere context, krijg je een heel ander verhaal.
Dus jij zegt tegen die agent: ''wat sta je hier nou te doen man"
Klinkt overigens lekker respectvol naar die agent toe.
Agent denkt: wat ik hier doe, heb jij niets mee te maken snotneus,bemoei je er niet mee anders "kunnen we je hier ook een uurtje vast houden hoor'', en nu wegwezen.
Jij gaat uit je dak en schreeuwt dat hij een vak had moeten leren en boeven moet gaan vangen.
Hij weer:''mond houden anders krijg je zo een bekeuring voor niet mee werken''

Dit is dus geen misselijk machtsvertoon, maar een misselijk soort van disrespect voor het gezag!
20 jaar geleden kreeg je na zo'n woordenwisseling nog een zaaier na met de gummiknuppel, en na thuiskomst nog een keer maat 45 in je arie.
Zeker weten dat je de volgende keer een blokje omliep.
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

18-01-2011 17:53

Rutger Tromp schreef:Josef,

Agent denkt: wat ik hier doe, heb jij niets mee te maken snotneus,bemoei je er niet mee anders "kunnen we je hier ook een uurtje vast houden hoor'', en nu wegwezen.
Jij gaat uit je dak en schreeuwt dat hij een vak had moeten leren en boeven moet gaan vangen.


Snotneus?? Een broekie van 20 die tegen mij, bijna 40 zo praat?

Laat me niet lachen. Er is maar 1 snotneus in dit geval, en dat is dat kleine geuniformde manneke, die denkt dat die heel wat is en op zijn strepen gaat staan.

Bovendien ga je veels te ver, ik stond helemaal niet te schreeuwen en uit mijn dak te gaan.

Deed ik dat wel, ja, dan ist een ander verhaal.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

18-01-2011 18:03

Josef, ik wilde alleen de keerzijde van jou verhaal laten zien, heb niet gezegd dat jij het zo letterlijk heb gezegd.
Zelfs het broekie van 20 heeft bij het uitoefenen van zijn functie het niet verdiend om op zo'n wijze aangesproken te worden, zelfs niet door iemand van 80!
Kwestie van respect hebben voor.
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
tim captein
Berichten: 20
Lid geworden op: 20-02-2010 15:07

18-01-2011 18:40

Amen!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-01-2011 19:04

Aan de Grote markt zitten de meeste kroegen. Handige zet om ze daar al van de openbare weg te halen. Minder kans dat ze brokken maken.

Hou er wel rekening mee dat ik 56 ben en geen geduld heb voor broekies van onder de 50. :wink:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

18-01-2011 19:15

Jeetje Kees, ik mag dus van jou niet met 20 pils in mijn mik gaan rijden?
Wat ben jij toch een gefrustreerde machtswellusteling. :lol:
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

18-01-2011 20:06

Verheij hulde voor je vasthoudendheid!

Patrick Visser schreef:Stuur ik geld naar iemand via marktplaats en hij stuurt me goederen niet en ik ben 500euro lichter, dan is dat voor oom agent geen prioriteit. :roll:

Nu gaat het alleen om geld innen, boetes, quotum halen(anders krijg je geen kerstpakket ofzo).


Patrick, is geen kwestie van prioriteit, is een kwestie van wettelijk wel of niets ergens iets mee kunnen!
Hetgeen zjij schetst kan de politie (nog) niets mee, waarom? heeft iets te maken met dat het niet strafbaar is wat er is gebeurd conform wetboek van strafrecht, heeft iets te maken met een overeenkomst die jij heb gesloten met de niet leverende partij, is geregeld in het Burgerlijk wetboek. Het enige wat hij pleegt is een wanprestatie, hier kun je hem voor aansprakelijk stellen, maar dit is civiel recht, moet je dus een advocaat in de arm nemen. Daar kan de politie dus niets voor je in betekenen hoe zuur dat ook klinkt en tegen je rechtsgevoel in gaat, maar welkom in Nederland waar het Recht krom is. Nogmaals groot verschil tussen civiel recht en strafrecht enz enz hoe het allemaal precies werkt ga ik je niet mee vermoeien :wink:

Josef Stalscu schreef:Nog een voorbeeld waarbij er alleen maar aan geld wordt gedacht.
Alcoholcontrole in Breda. Prima zou je zeggen, maar waar doen ze dat dan? Hopelijk op de plaats waar binnen 1 jaar al 3 auto's verongelukt zijn waar alcohol in het spel was???
Welnee, natuurlijk niet, ze staan in het centrum, waar de pak kans veel groter is. Er is weliswaar nog nooit iemand verongelukt daar, maar ja, daar kan je wel het meest verdienen.

Beste Josef, iets van aan de voorkant van een probleem gaan zitten, zegt je dat wat?

Nee maar lekker op de politie blijven spugen met zn allen omdat je een bekeuring krijgt, onthoud ook even dat bekeuringen niet voor niets worden gegeven hé. Nu niet gelijk roepen dat er bekeuringen voor onzin dingen worden gegeven, want onzin bestaat er in dit geval niet, zolang het strafbaar is is het dus al geen onzin meer. Natuurlijk is politie veel liever bezig met het zo geheten “boeven vangen” maar zolang er van bovenaf altijd tegengas is, en je bij je beoordeling terwijl er geen quota meer is nog steeds op je aantal bonnen wordt afgerekend, en het opsporen van strafbare feiten (dus ook feiten waarvoor een bon wordt uitgeschreven) één van de taken van de politie is hoort dit er dus bij. Daarnaast kampen we in Nederland met bepaalde bevoegdheden waardoor de politie simpelweg heel vaak NIETS KAN, terwijl zij dit zelf juist wel willen! In dat blauwe pak zit ook gewoon een mens met een rechtsgevoel, en dat is waar vele aan voorbij gaan. Denk je soms niet dat een agent als deze een aangifte binnen krijgt terwijl ze dondersgoed weten wie het gedaan (even heel zwart wit) niet gewoon die zaak direct wil oppakken? Maar gezien de stapel werk zo ontzettend hoog is de aangifte indd helaas onderop de stapel komt!

Een heel zwart wit voorbeeldje, je fiets is gejat, een week later zie je je fiets staan, jij denkt ik bel de politie want die lossen het op voor mij, denk je nu echt dat zij dan die fiets ff open knippen een aan je terug geven? Nee dat gaat zeker niet gebeuren, terwijl dit tegen je rechtsgevoel in gaat. Waarom is dit? Zodra de politie even de kniptang erop zetten plegen zij ten eerste een strafbaar feit, en ten 2e kan de persoon die de fiets daar heeft neergezet op dat bezitter ter goede trouw zijn en dus niet eens hoeven weten dat hij/zij op een gestolen fiets fietst. Hoe dat stuk bezitter ter goede trouw werkt ga ik jullie ook niet mee vermoeien, maar dit even ter illustratie van hoe gecompliceerd het kan liggen

Krom hé?!! En daar kampt de politie nou dagelijks mee, dan hebben ze ook dagelijks ettelijke keren per dag mensen die naar hun hoofd roepen, ga eens boeven vangen of woorden van gelijke stekking, of erger.

Dat de politie geen of weinig respect en gezag meer heeft, klopt hoe triest het ook is tegenwoordig helaas wel, of dit door die persoon in dat blauwe pak die jou gister een bon heeft gegeven omdat jij geen gordel om had nou persoonlijk komt? Dat denk ik niet, het komt door een jaren lange neerwaartse spiraal en een totale verloedering van de gehele maatschappij!

En dan dat plaatje van mourad, je wil niet weten wat jonge kids tegenwoordig denken te kunnen roepen naar de politie, leraren, ouderen, buschauffeurs en ga zo maar door. Toen ik 10 jaar oud was, keek ik weg als de politie mij aan keek, omdat ik bang was dat deze anders boos zou worden, nu blijven ze kijken en durven ze zelfs te roepen “wat kijk je nou?” of “is er iets?” of “WAT?!!!” kom je weer op dat stukje opvoeding en verloedering van de maatschappij.


Ach dit is slechte mijn bescheiden mening, en ik zal het ongetwijfeld fout hebben en totaal verkeerd zien
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

18-01-2011 20:08

Maakt e.e.a. misschien duidelijker ??





HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

18-01-2011 23:33

Weet je waar ik niet goed van wordt, dat geroep van links dat er een bepaalde groep mensen wordt uitgesloten.
Volgens mij heeft deze groep mensen zichzelf uitgesloten.
De kleine rotjochies met hun wangedrag en hun haat tegen alles wat westers is.
Ook hun ouders corrigeren veel te weinig.

Als ik vroeger over de schreef ging dan kreeg ik flink portie smeer van die ouwe.
Zoals het hoort.

Rechts heeft het nu voor het zeggen en geef hun eerst een kans om te laten zien of zij in staat zijn om de boel te verbeteren.
Ze durven de problemen tenminste te benoemen, inplaats van thee te gaan drinken.
Het is heel makkelijk om de politie-man op straat de schuld te geven, terwijl zij het beleid wat gevoerd wordt niet bepalen.

Afgelopen weekend op radio 1 was er een interview met Hero Brinkman van de PVV.
Op het moment dat hij begon over de straat-terreur in Ede en Gouda, wilde de interviewer er gelijk weer overheen lullen.
Dit soort problemen moet wel over gesproken kunnen worden, anders lost het zich niet op.
Dat heeft links wel bewezen.
Iedereen die in dit land in de pas meeloopt heeft niets te vrezen van de PVV, ongeacht afkomst of geloof.

Ook het geven van al die negatieve voorbeelden van politie-agenten slaat nergens op, er zijn ook genoeg positieve zaken te benoemen.
En dan nog, moeten we het dan maar normaal gaan vinden dat er overal hulpverleners worden aangevallen.
Respect behoort echt wel uit jezelf te komen, kan je dat niet opbrengen, dan denk ik dat je verkeerd bezig bent.
Ook een politie-agent is maar een mens, vergeet dat niet, want daar begint het respecteren.

met gekleurde groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE