vele dode karpers in het lage bergse bos Rotterdam

Plaats reactie
jim bekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 07-05-2007 13:01

10-01-2011 14:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

10-01-2011 14:33

beste robert smith ,

ik weet niet wat uw doel is maar het lijkt er op dat u het allemaal beter weet .
ik probeer hier iets positiefs te creeren uit een zeer droevige situatie ( de dode Karpers )
van u lees ik alleen critiek zonder enige oplossingen of werkzaamheden van uw zeide.
Het is zeer gemakelijk om alleen maar tegen alles te zijn, en mensen te beschadiggen zonder ook maar iets positiefs aan te leveren .
mocht u iets persoonlijks tegen mij hebben stuur dan even een pb en u krijgt mijn telefoonnummer adres enz. zodat u uw grieven kunt uiten. :D
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 14:47

Zonde!!!!!!!!!! DHr. Bekker Lijkt verdacht veel op de vis van je eerste Foto!
Laatst gewijzigd door robert smith op 16-01-2011 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 14:51

ik heb zojuist een email verzonden naar het hoogheem raadschap over bagger werkzaamheden.waarom dit niet allang uitgebaggerd is en of dit er nog in de toekomst gaat komen.tevens heb ik ze gevraagd hoe ik verder kan handelen over deze werkzaamheden in het bos,en wij welke instanties ik daarvoor aan de deur moet kloppen.het is echt tijd voor een bodem die dieper gaat dan 80cm gemiddeld en ik hoop dat deze vissterfte en mijn mailtjes naar iets positiefs leid.ik hou julie in ieder geval op de hoogte..
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

10-01-2011 15:22

Een wak maken is eigenlijk een noodmaatregel, je zal elke dag onderhoud moeten plegen als het vriest, vooral als het ook sneeuwt.

Beter is om voorzorgsmaatregelen te nemen. Veel rietkragen rond om en in de vijver plaatsen, en als het kan een pompsysteem of fontijn plaatsen, zodat het water niet geheel dichtvriest. Verbiedt het voeren van eenden op en om de vijver.

Baggeren uiteraard, misschien ook uitdiepen. Of aansluiten op een open water systeem als dat mogelijk is.


En uiteraard mag er nooit teveel vis ergens zitten, want dan gaat het altijd een keer mis.
Zit hier wel vis?
jim bekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 07-05-2007 13:01

10-01-2011 16:15

@ Robert smith
Het zou zo maar kunnen :(

@ Rik

Ik neem aan dat de Rotterdamse HSV ook op de hoogte is?
Zei zullen directe lijnen hebben naar het Hoogheemraadschap en de Gemeente
Ruud Smit
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-01-2011 23:02
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 17:13

Hallo Eric ik heb ook een mailtje gestuurd naar het waterschap en ze mailde terug dat wakken maken geen optie is en de dode karpers de zieken zijn ? groetjes Ruud
eric verhiest schreef:beste robert smith ,

ik weet niet wat uw doel is maar het lijkt er op dat u het allemaal beter weet .
ik probeer hier iets positiefs te creeren uit een zeer droevige situatie ( de dode Karpers )
van u lees ik alleen critiek zonder enige oplossingen of werkzaamheden van uw zeide.
Het is zeer gemakelijk om alleen maar tegen alles te zijn, en mensen te beschadiggen zonder ook maar iets positiefs aan te leveren .
mocht u iets persoonlijks tegen mij hebben stuur dan even een pb en u krijgt mijn telefoonnummer adres enz. zodat u uw grieven kunt uiten. :D
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 17:28

@ jim.

alle instanties zijn ervan op de hoogte zowel door mij,als door eric.ik heb mailtjes terug ontvangen dat er opdracht gegeven is om de karkassen zo spoedig mogelijk te ruimen.verder over de bagger werk zaamheden ben ik nog aan het mailen.en hoe dat verloopt is afwachten.maar ik zal julie de informatie niet onthouden als ik meer ervan af weet.
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

10-01-2011 17:39

Ha Ruud,

dat antwoordt kreeg ik ook op hun telefoontje, ik heb toen proberen uit te leggen dat het niet het geval is als er zeer achterstallig onderhoud met betrekking tot de watergangen is en uiteindelijk waren ze het daar mee eens nu maar hopen dat er wat gaat gebeuren, vrees het ergste maar heb in iedergeval mijn best gedaan.

groetjes
eric

quote="Ruud Smit"]Hallo Eric ik heb ook een mailtje gestuurd naar het waterschap en ze mailde terug dat wakken maken geen optie is en de dode karpers de zieken zijn ? groetjes Ruud
eric verhiest schreef:beste robert smith ,

ik weet niet wat uw doel is maar het lijkt er op dat u het allemaal beter weet .
ik probeer hier iets positiefs te creeren uit een zeer droevige situatie ( de dode Karpers )
van u lees ik alleen critiek zonder enige oplossingen of werkzaamheden van uw zeide.
Het is zeer gemakelijk om alleen maar tegen alles te zijn, en mensen te beschadiggen zonder ook maar iets positiefs aan te leveren .
mocht u iets persoonlijks tegen mij hebben stuur dan even een pb en u krijgt mijn telefoonnummer adres enz. zodat u uw grieven kunt uiten. :D
[/quote]
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 18:47

Ik weet niks beter/ wil niks beter weten/ is misschien beter dat ik van niks weet! Het word mij veel te persoonlijk hier dus moet eigenlijk mijn mond houden! Stel je voor dat ik iemand beschadig!!! Wel weer een nieuw lid op het board DHr. Smit, had je nou niet speciaal hoefen te doen om mij te citeren!!!!!!!!!!!!! Vriendjes?????????
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

10-01-2011 19:12

Ruimen was vanmiddag in gang. En dit is maar van één stukje van het water.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

10-01-2011 19:23

robert smith schreef:[url=http://img338.imageshack.us/i/lbb10.jpg/]Afbeelding[Zonde!!!!!!!!!! DHr. Bekker Lijkt verdacht veel op de vis van je eerste Foto!

nee die op de foto is toch een stukje kleiner.\
sorry flauw weet het :cry:
jim dat zijn er toch meer als 30 in die boot en das mooi kut
Vis is vis
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-01-2011 19:37

Ben, 't is hem wel hoor, althans, ik kan mezelf aan de hand van wat zichtbare schubben wel overtuigen..

Zo groot is die op de foto van Robert ook niet..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 19:40

hey peter,dus het was wel vanmiddag ? welk deel hebben ze nu gedaan ? heb je eventueel nog meer foto's ? bedankt alvast voor de informatie.
dave staal

10-01-2011 19:42

.
Laatst gewijzigd door dave staal op 11-01-2011 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

10-01-2011 19:43

en wat er volgende week nog omhoog komt
denk dat je makkelijk naar de 150/200 vissen gaat

tis klote
maar misschien na 2x in 5 jaar een massale sterfte dat ze er wat aan gaan doen

wel weer wat minder vis
kan de rest weer een beetje "adem" halen en wat groeien

klasse trouwens dat ze dezelfde dag nog zijn komen ruimen
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 19:50

ja ik sta er eigenlijk versteld van dat ze meteen begonnen zijn vandaag ! ik kreeg vanmorgen een telefoontje van hoogheem raadschap ter bevestiging waar het exact was.had eerlijk gezegd pas verwacht zodra het ijs helemaal weg was dat ze zouden komen.dit is in ieder geval al een plus punt voor het hoog heemraadschap ! ( mag ook wel eens gezegd worden )

nu nog het achterstallige onderhoud zoals ALLE schroeingen die kapot zijn,enkelt de paaltjes staan er nog.en de bodemgesteldheid wat op te schonen.voor het mooie nog wat plekken maken die om en nabij de 3 meter diep zijn voor de vissen in koude periodes, en dan is het helemaal toppie.dan voor het mooie de vistand bekijken hoe die momenteel staat en als er nog genoeg opzit niets uitzetten. ben ik nu te veel eisend of komt het dat er zoveel werk daar is omdat er echt JAREN niets gedaan is ?
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

10-01-2011 19:55

de schroeing zou ik niet zo eens belangrijk vinden
gewoon kappe de aankomende 10 jaar met uitzetten
wat dat is gewoon te belachelijk voor worden

ze hebben dacht ik 2 jaar geleden wat aan de kant gedaan bij het hoeksehout in de doorgang naar de manege en thats it

gewoon goed uit baggere die handel en lekker de manege een stuk uitzuigen tot minimaal 3m
de grootste plas met de minste vis stekken
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

10-01-2011 19:57

@rik
ik denk omdat er al jaren niets gedaan is en dat denk ik niet dat is zo op uitzettingen na.
denk wel dat er nog geneog vis zit maar dan moet he nu niet gekker worden.
@sven
ik denk het ook maar had even wat lolligs nodig na dit trieste gebeuren
Vis is vis
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 20:05

het lijkt mij verstandiger om ook de schroeingen aan te pakken wes.weet je hoeveel vissen daar achter kunnen duiken tijdens een run.niet iedere visser weet hoe die daarmee om moet gaan.om mijn beurt zeg ik voorkomen is beter dan genezen.tevens bij het hoekse hout daar zijn alleen de houten bruggetjes voor de loop paden gemaakt.heeft dus weer niks met onderhoud van het water te maken helaas.ik zie liever bij het stenen plateau en bij hoekse hout en bij de paarden manege gaten van 3 meter diep.dan heb je precies de dieptes verdeeld over de gehele plas reken zelf maar na.al met al hoop ik dat er wat gebeuren gaat met onze euro's die we elk jaar weer spenderen aan de vergunningen hiervan.
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

10-01-2011 20:15

rik
daar heb je gelijk in
maar besef wel dat in heel het bos aan 2 kanten bijna dit geval is
wat zou dit grapje gaan kosten?
dus zie ik toch liever wat bagger werkzaamheden en afzuigingen en wat waterplanten voor de conditie van het water op te trekken
stenen kant is nu het diepst 2 en een klein beetje hier en daar
en natuurlijk
het liefst gewoon heel het bos dieper maken natuurlijk
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

10-01-2011 20:17

offtopic: @Ben, volgende week zeker wel een sappie doen bij rtv ?
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 20:23

wes bedoel je nou dat het stenen plateau 2 meter diep is ? max 1,60 tegen de eigen kant aan.vervolgens na een halve meter uit de kant pleurt die omhoog naar 1,10 en vervolgens 90 cm of 80 cm in het midden van de put.en die kosten die het zal gaan kosten daar betalen wij toch voor ? ons geld van de vergunningen elk jaar word toch aan dit soort dingen besteed.zou wel eens tijd worden ook.
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

10-01-2011 20:25

Rik,

Ik kreeg deze foto over de mail van een maat, Ik zal even informeren of ie er nog meer heeft en waar deze gemaakt is,
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 20:34

zou mooi zijn peet als je die tot beschikking had.je mag ze eventueel ook via de mail doen.
email =
Karpervisser1987@hotmail.com

mvg