carps cabin failliet...

wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

11-03-2011 22:09

sorry was 1 typfoutje, voor de rest goed

komt 19 % over het veilingbedrag aan BTW, 16 % aan veilingkosten, en over de veilingkosten moet je ook 19 % BTW betalen.

enige wat ik dus fout typte was 18 ipv 19 %
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

12-03-2011 14:07

Ff een leuk sommetje,
Koop 1mk2 swinger voor. €10,-
19% btw. €1,90
16% veilingskosten (dus over prijs + btw. €1,90
Verzendkosten. €17,-
Is €30,80 voor 1 mk2 swinger
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

12-03-2011 18:46

Patrick lamers schreef:Ff een leuk sommetje,
Koop 1mk2 swinger voor. €10,-
19% btw. €1,90
16% veilingskosten (dus over prijs + btw. €1,90
Verzendkosten. €17,-
Is €30,80 voor 1 mk2 swinger



Het is nog erger.. de verzendkosten (0-10 kg) zijn € 16,50 (ex BTW), dus € 19,50.

(bedrijfsmatige) Veilingen en particulieren.. zijn meestal niet zo'n ideale combinatie naar mijn idee.

Ik hou het maar op part-part handel op Marktplaats.
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

12-03-2011 19:25

je kan het ook ophalen
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

12-03-2011 19:27

Srry, heb over die extra btw heen gekeken, ja ophalen kan ook, alleen op 1dag, ben de datum ff kwijt, tussen 10 en 4, is ook nog eens ver van huis voor mij
Boeruhhhhhhhhhhh
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

13-03-2011 10:59

Ik snap het ook nooit zo, als je echt geintresseerd bent wacht je toch tot vlak voor de sluiting en als het je aanstaat probeer je dan een laatste bod te doen ? Je gaat toch niet de prijs zitten opdrijven. Op MP bied ik ook nooit maar bel direct. Ik heb voor mijn werk alleen te maken met bloemenveilingen en die gaan op afslag, dat is weer een hele andere kunst om zo scherp mogelijk in te kopen. Soms moet je daar inzetten en de andere keer weer afwachten met het risico dat je het produkt niet hebt.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-03-2011 11:03

Jups

Wachten met bieden,nu erg nutteloos want dan ken je net zo goed naar de winkel gaan ;)
Tegen elkaar opbieden tot er 1 op zijn bek gaat. Veilig gesloten ken je het nog gaan kopen ook voor een te hoge prijs ;)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

13-03-2011 20:02

Das. Wat ik bedoel, trwns ik ga nu ook nie bieden, maar hoogste bod voor een mk2 was €9,- dus... Vandaar m'n berekening
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-03-2011 20:07

Ach,gelukkig zijn jullie niet de enige die wachten.
Zo zijn er nog tig denk ik die wachten tot het laatste moment. Dus zou alvast naar de winkel gaan :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

14-03-2011 17:14

Ja, alleen maar als voorbeeld........ Heb trwns helemaal geen mk2 nodig.... Wilde alleen maar ff aantonen dat het gewoon zinloos is om daar te kopen
Boeruhhhhhhhhhhh
Erwin Rodenhuis
Berichten: 35
Lid geworden op: 02-09-2010 19:36

23-03-2011 16:36

Ik reed net langs de zaak van Carps Cabin in Zaandam en deze is ook gesloten.
Ik dacht ik zeg het ff.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

27-03-2011 13:26

Hebben jullie nog wat gekocht via Daanveilingen en hoe is dat bevallen ?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

27-03-2011 17:40

Ik had een behoorlijk aantal biedingen lopen, maar uiteraard veel op het laatste moment overboden.
Toch een paar fox illuminated euro swingers en hangers gescoord voor weinig.
Ophalen en afhandeling prima verlopen.
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

28-03-2011 07:56

oke. mooi toch? ik heb niks gekocht, me ouders wilde het niet ophalen en verzenden was heeel duur.
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

28-03-2011 09:26

Het pand in Zaandam is helemaal leeg en staat weer te huur.
Dus ik denk dat het voor Hans ook over is.
Terwijl die nog grootste plannen had om te gaan investeren.
Wim Dijkhuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-04-2011 18:07

02-04-2011 21:26

Het heeft 6 jaar geduurd voor ik enig forum of site ging bekijken over de stand van zaken in de hengelsport. Ik wilde even niets meer horen over sportvissen en het negatief verschuivende cultuurtje rondom de commercie van de karpervisserij.
Veel beslommeringen, zorgen, en pijnlijke privé-omstandigheden hebben mij de nasleep van het Carps Cabin avontuur opgeleverd. Inmiddels weer de kop boven water door de wilskracht en ondersteuning van geweldige mensen, en inmiddels alweer een paar jaar samenwerkend met twee ex-klanten, één daarvan heeft mij benaderd en een zakelijk voorstel gedaan, en een ex-Shimano vertegenwoordiger sluit de rij. Mensen met het hart op de juiste plek, en zakelijk van een uitstekend niveau. Wel een andere business, maar het door ons uitgewerkte concept is succesvol! Nog wel even persoonlijk een ander bijspoor overwogen, iets met sportvissen o.i.d. maar nee, geen detailhandel meer. Maar geloof me er zit nog steeds genoeg ideeën in het hoofd, maar het leven gaat mij eerst iets anders gunnen!

Door regelmatig kennissen en ex-klanten te ontmoeten en te spreken, werd ik automatisch geïnformeerd over de stand van zaken in Benthuizen. Vanuit mijn persoonlijke visie is dit de meest duidelijke ondergang van een genomen (netjes uitgedrukt) concept, denkende het niveau te kunnen behouden van de werkelijke grondlegger en de rest te kunnen kopen. Voor mij stond kennis van zaken, affiniteit hebben met een prachtige sport, en communicatieve vaardigheden met normen en waarden hoog in het vaandel, dat zijn eigenschappen die je niet kunt kopen!
De rest lekker belangrijk, in gedachten was ik al lang aan het aftellen. Want vroeg of laat....

Ik wil jullie ook de fijne mensen die toen aan mijn zijde stonden niet laten vergeten, zoals Saskia, David, Maarten, Erwin, Marcel, Mathieu, Hans, Arjen Uitbeijerse, (ik kan niet snel op een aantal andere namen komen, sorry, maar vergeten ben ik jullie niet!) goed opgeleide mensen met fantastische vaardigheden, liefde en veel affiniteit voor de sport en geweldige en eerlijke contactuele eigenschappen. Schatten van mensen en gelukkig zie ik sommige nog steeds. Zij gaven destijds de gezellige en gemoedelijke sfeer in Benthuizen, gevoed door de fijne klanten die we in de loop van de jaren opgebouwd hadden! Allen zijn inmiddels met een prima carrière bezig op een uitstekend niveau. Dat had ik sommige van hen voorspelt. Het wordt tijd voor een selectieve reünie.

Ik wil het graag kort houden en sluit dit verhaaltje met wederom een advies:
Doe je inkopen bij gerenommeerde hengelsport-bedrijven, mensen die je graag van een goed advies willen en kunnen voorzien en je uiteindelijk de juiste aankoop laten doen, niet door mooie praatjes, maar door kennis. Er zijn er die al vele jaren een voorbeeld zijn voor anderen! Één daarvan zit in Vlaardingen.

O ja, even een tip; onder mijn supervisie werden er destijds naar mijn kennis en eisen eigenbouw hengels gebouwd onder de door mij gegeven naam Delight Rods, deze hengels werden gebouwd op de bekende Harrison blanks (die ik overigens net als de zeer exclusieve Insight Rods in Nederland heb geïntroduceerd!) of op de blanks uit Nieuw-Zeeland (Die ik inkocht bij Cor van Spinhoven). Na 2004 zijn de Delight Rods in mijn afwezigheid hoogstwaarschijnlijk niet meer met dezelfde kwaliteitseisen afgebouwd als toen! Ook daar zal het 'verre oosten' zijn intrede hebben gedaan. Want de kennis en de liefde voor het huismerk was daar zeker niet voor aanwezig. De Insight Rods afkomstig van Leslies of Luton UK, eveneens een absolute topper van het hogere prijssegment, met ongeëvenaarde dril-capaciteiten werden gelukkig standaard afgebouwd ingekocht en afgeleverd aan de klanten. Enkele klanten gaven mij de vrijheid deze te laten herbouwen met kurken greep, de blank anders gekleurd (blauw transparant b.v.) driepoots-Fuji SVSG geleideogen, rvs afzetringen enz. Kostbare ingrepen, zo verknocht waren de bezitters op hun superieure 'stokken', en terecht! Na mijn vertrek hebben ze er zeker weten niet één meer kunnen verkopen. Sterker nog, ze waren er ook niet meer. Deze beide kwaliteitsproducten werden destijds alleen door mij verkocht! Het waren mijn paradepaardjes!

Ik wil al mijn ex-klanten, lezers en geïnteresseerden vriendelijk groeten en misschien tot ziens!

Bedenker, en mede-oprichter van toen.
Wim Dijkhuizen.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

03-04-2011 17:56

Alleen al uit deze reactie kun je opmaken dat deze man het (karper)hart op de goede plaats heeft zitten!! Hulde! De mensen die weten hoe de vork in de steel zit weten wel wat ik bedoel...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
ronald bastiaan
Berichten: 8
Lid geworden op: 17-05-2008 13:11
Locatie: delft

04-04-2011 17:58

beste wim,
ik denk dat carps cabin na jullie vertrek al een heel stuk minder werd vooral toen erwin weg ging daarna jij en saskia.jullie waren carps cabin.de leuke verhalen. de kennis van zaken.de passie voor het vissen.Bedankt voor deze gezellige/leerzame tijd.Een goede klant van vroeger.
heb ik je toch nog kunnen bedanken helaas nooit meer gezien.mvg ronald