Politiek geïnteresseerde karperaars?

Plaats reactie
K. van den Herik

20-10-2010 07:23

Mijne dames, heren Adammers,

Wanneer moeten jullie je beelden van de daad inleveren om zo te bewijzen, dat jullie een relatie hebben en daarom wel mogen samen wonen?

Volstaat het samengebruik van 1 tandenborstel ook?

Gefeliciteerd met jullie nieuwe moskee die er niet zou komen, maar na goed adams pvda gelul er toch komt.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-10-2010 09:27

Overdekt maken, hek eromheen, Amerikaanse en Aziatische touristen naar binnen laten voor het Anne Frankhuis en de berovers, en de rest thee drinken, niet teveel anders worden je tanden geel en heb je reserve tandeborstels nodig en dat is bijna niet meer uit te leggen.....
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

21-10-2010 14:40

Geen wonder dat men hun eigen land is uitgedonderd, zouden ze hier ook moeten doen...
http://www.nu.nl/binnenland/2361085/vec ... litie.html
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-12-2010 08:56

Mannen hoe staan we ervoor in Europa momenteel?

Gaat Duitsland de Euro laten klappen?
Gaat er een N Euro komen en een Z Euro?
Gaan we door met water naar de zee dragen, door landen te redden?

Iemand Nieuwsuur / Pauw en Witteman gezien?

Ik voorspel dat het niet lang meer duurt eer er echte maatregelen genomen gaan worden.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-12-2010 09:39

Jaja, al voorspellers genoeg:). Het is heel simpel n.l. de 'markt' beslist uiteindelijk en gelukkig niet de politici...
K. van den Herik

01-12-2010 09:57

Wie nu een huis heeft en de helft of meer overwaarde zou zijn pand nu moeten verkopen en over 1,5 jaar weer iets terugkopen.

Helaas kunnen we niet meer veroorloven om de euro opt te doeken. Hoewel...

BeNeland oprichten en afsplitsen of slikken en stikken aan u de keuze.
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

01-12-2010 12:07

waarom zou ik dat doen Klaas,
dan geef ik die 20 ruggen huur liever aan m'n kids.
laat maar gaan die huizenwindhandel,ik vind het prima dat er een einde aan komt.

:wink:
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

01-12-2010 12:20

K. van den Herik schreef:BeNeland oprichten en afsplitsen


Op wat voor manier zou dit een uitkomst bieden Klaas?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
K. van den Herik

01-12-2010 12:26

Koos,

Geldt niet voor een doos van eur 10.000 whoaaa

Overwaarde veilig stellen...

Stel woning reeele verkoopwaarde NU 300000. Hypotheek eur 15.0000. Eur 145.000 wip in de knip.

2 jaar huren. eur 12500 extra. eur 132500 over.

aankoop vergelijkbare woning zoals eerder verkocht, maar dan waarde over 2 jaar eur 185000. of 395000 gulden
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

01-12-2010 12:48

Geldt niet voor een doos van eur 10.000 whoaaa

zoiets staat voor m'n deur :(
maareh, precies het verhaal van een paar huizen verderop.
ik hoop dat het ze lukt.

:wink:
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

01-12-2010 13:31

Klaas ik ben met het niet met je eens..
met dank aan de amerikanen.kunnen die gele rakkers nu vrolijk rondshoppen,
en het westen economisch totaal ontwrichten.
dat is wat er werkelijk gebeurd,en de slimmerikken pakken toch hun graantje wel mee.
er zijn politieke krachten in n.l. die het wel snappen maar die zal je niet tegenkomen bij de pvvee.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-12-2010 13:40

Wie nu een huis heeft en de helft of meer overwaarde zou zijn pand nu moeten verkopen en over 1,5 jaar weer iets terugkopen.

Aan wie? Dat is denk ik het grootste probleem 8)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-12-2010 13:55

Volgens de hoofd redacteur van een krant (economische dingen) die gister bij P&W zat:

Geld aan iemand of iets lenen heeft een risico component. Kan zijn dat jet het nooit meer terug ziet :(
Obligaties zijn dingen die jij koopt van een staat, die jou plechtig belooft e.e.a. terug te betalen. Terwijl jij je bewust bent van de risico's.
Wie koopt de meeste Obligaties? Banken.
Land komt in de problemen, wrdoor de obligatie eigenlijk niets meer waard zou zijn, immers als een land niet terug betald lijd de obligatiehouder verlies.
Nee zegt Europa, we gaan de landen helpen.
Geld gaat echter niet naar landen maar naar Obligatiehouders, die daarvoor weer nieuwe obligaties gaan kopen maar dan in het volgende land wat down the drain gaat.
Land heeft weer een redelijke balans en geeft weer obligaties uit om de bevolking een koekje te geven
Volgende land komt in de problemen ..... herhaal vanaf stap "Land komt in de problemen"
Benodigde hoeveelheid geld is niet te voorspellen, maar er komt een moment dat er iemand de stekker er uit trekt.
Geprojeteerd resultaat zal naar alle waarschijnlijkheid zijn dat alle betrokken landen 20 - 30% achteruitgang hebben t.o.v. vandaag. En dan zijn dus echt drakonische maatregelen nodig in alle landen.

Nu ingrijpen en de hele obligatie cirus op de kop zetten zal vermoedelijke impact hebben van ca. 5%

Niet ingrijpen maar omschakeling naar de Neuro en Zeuro zal vermoedelijk 10% betekenen.


Waar gaan ze voor kiezen?

Alle financiele crises (700) hebben geleerd dat vroeg hard ingrijpen de enige oplossing is. Maar is slecht te verkopen aan de bevolking en dat doen die pluchehuggers niet.
Ze willen immer herverkozen worden, dus alles gaan we optie 1 zetten en we worden zo 50 - 60 jaar terug gegooid in de tijd terwijl China ..........

Ik vond het een helder betoog
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

01-12-2010 14:33

tja Marc.

daar wordt je niet vrolijk van.


http://www.youtube.com/watch?v=lV2XUVV6CYg

:cry:
K. van den Herik

01-12-2010 17:33

tja ik deel slechts de mening van een aantal economen en analisten enzo.

Marc, voor de juiste prijs is je huis in een maand verkocht no probleem. Reken de prijs van rond 2004.
K. van den Herik

01-12-2010 17:46

Sorry Marc,

Beetje klepel en klok obligaties kunnen leningen aan een staat zijn. Zijn vaker leningen aan bedrijven, maar ook aan lokale overheden en semi overheden. Banken kopen niet zoveel hoor, hooguit als belegging voor hun clienten enzo

die 7% ers van de DSB deden het goed hoor, lekker achtergesteld enzo...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Obligatie

Benodigde geld is prima te voorspellen btw. De inpakt is iets meer dan 5% hoor. Alle schulden afboeken betekent minimaal een krimp van 15%. Een brood kost dan eur 3,5 en je salaris blijft gelijk


Woekerrente voor Griekenland. 1,5% betalen en 5% rekenen...

http://www.quotenet.nl/nieuws/vvd-lenin ... ilemma.php

Neem ING die wilde een schuld herfinancieren en zo eur 28 milj rente besparen, nee dus eerst de resterende 5 miljard aflossen.

Hoor trouwens weinig over de miljard winst van de staat omdat Aegon heeft terug betaald.


Landen komen in de problemen, omdat zij de rente van de schulden niet meer kunnen betalen, meer is het niet. Om deze rente toch te voldoen moeten ze bezuinigen, waardoor banen verloren gaan, waardoor er minder productie is waardoor er minder binnen komt waardoor...

Google maar eens op kort door de bocht.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

01-12-2010 18:20

Aart Lokhorst schreef:Jaja, al voorspellers genoeg:). Het is heel simpel n.l. de 'markt' beslist uiteindelijk en gelukkig niet de politici...


Ik kan me niet herinneren dat de euro besloten is door de markt, maar door die man die gelukkig al gestraft is voor deze daad Duisenberg........
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
K. van den Herik

02-12-2010 07:15

inkomen samen eur 40.000 max hypotheek straks eur 150000 dus nieuwbouw 1 gezinswoninkje gaat eur 140000 kosten. Ga maar rekenen wat jou huis over 5 jaar kost. Trek gerust 40% af. En ik hoop echt dat ik er giga naast zit en veeeel te laag schat, ben zelf ook te lul nl.

O ja huren zijn over 5 jaar ook met 15 tot 25% gestegen...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

02-12-2010 08:24

Woekerrente voor Griekenland. 1,5% betalen en 5% rekenen...

http://www.quotenet.nl/nieuws/vvd-lenin ... ilemma.php



Tsja ....... wie moet je geloven he?

Mijn mening? Hoe gaat Griekenland dit ooit terug betalen?


Volgens de mevrouw die ik aanhaal is er dit aan de hand:

Spanje zou zeg de salarissen van ambtenaren NU moeten verlagen om niet in een crisis te komen. Spanje heeft gezien dat Griekenland EN Ierland zijn geholpen en is de ergste maatregelen meteen gaan terugdraaien.

Ik weet ook niet wie ik moet geleuven maar een mevrouw die met kinderen in de opvang die claimt doe maar stoppen met subsidie omdat het eigenlijk tot nu toe niet heeft geholpen lijkt mij wel lekker nuchter. Dit t.o.v. Jan Kees die er alle belang bij heeft om op het pluche te blijven zitten.

Ik had misschien iets precieser meoten zijn en Staatsobligaties zeggen ...... my bad

Nog een uitspraak van deze mevrouw: Bank advies in October / November .... Koop Staats obligaties Ierland die worden zeker nog gered :evil: Dus m.a.w. leen meer geld aan Ierland dn ben jij lekker zeker van je zaak.


*Hout en schroeven halen en Gaarkeuken montage bedrijfje beginnen gaat*

Weet je, eigenlijk gaat dit hele onderwerp mij boven mijn petje en weet ike echt niet meer wie of wat ik moet geloven. Van oorsprong ben ik altijd optimistisch maar de opmerking "An optimist is an bad informed pessimist" begint nu toch wel bewaarheid te worden. Misschien moet ik hier gewoon mijn mond houden om om niet mensen onnodig ongerust te maken.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-12-2010 10:09

Jan, iedere valuta is door een land (of landen samen) ingesteld, dus door politici. Maar wat er daarna met die munt gebeurt wordt toch echt door de 'markt' bepaald en niet meer door politici...
K. van den Herik

03-12-2010 07:28

Jan Kees kan 3 keer zoveel verdienen dus dat is geen issue.

De leningen van de euro landen is en blijft in principe een goede deal het enige probleem is, dat niemand het zich kan veroorloven dat de leningen niet worden terug betaalt en laat dit nu precies een risico zijn van een obligatie.

Nu is dus de keuze wel helpen, wat zijn de gevolgen

Stoppen, wat zijn de gevolgen

Voorlopig lijkt de beste oplossing de neuro en zeuro. Zelf denk ik, maar kan niet alles op feiten en cijfers baseren, amar wel logisch denken, dat samenwerking met Belgie voor beide partijen een noodzaak begint te worden.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

04-12-2010 11:49

t volk begint te morren ..... zal wel los lopen maar toch wil ik jullie de link niet onthouden:
http://p8g.tw/?mxr
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

05-12-2010 17:34

Een zuidelijke en een noordelijke euro is ook geen gewenste oplossing omdat de zuidelijke landen goedkoper produceren dan de noordelijke doordat een zuidelijke euro gaat devalueren. Dit kost ons handel als noordelijke land omdat onze munt dan te sterk is. Probleem met de zuidelijke landen is dat de economische productiviteit te laag ligt. Bovendien is de belasting betaal mentaliteit een stuk lager. Een structurele oplossing zal nog decennia duren (als deze er ooit komt). Want er moeten nieuwe economische activiteiten ontplooit worden. Dit vereist kapitaal, kennis en mentaliteit. Nodeloos om te zeggen dat dit in de PIGS landen laag is.

De oplossing in mij ogen is de boel gewoon failliet laten gaan. Dit doet pijn en zal alle euro landen veel geld kosten maar dit voorkomt wel een Japan scenario. Bovendien worden de PIGS landen dan gedwongen om goedkoper en sneller te werken. Ook moeten de Europese begroting regels aangescherpt en nageleefd worden. Zo niet, dan wordt het land verwijderd uit de Eurozone. Verder zouden Europese banken nooit meer zo groot mogen worden dat ze bij problemen een heel land kunnen ontwrichten.

Kijkend naar economische kracht moet Europa industrieën aanwijzen waar zij in voorop wil lopen. Een gerichter beleid op kennis, innovatie en financiering is nodig om onze welvaart te behouden.

Voor degene die China zien als de grote Gele vijand moeten beseffen dat in de jaren 70/80 ook zo gedacht werd over Japan. Als nu de beurzen van Japan in het rood duiken worden de analisten al nerveus. De wereld is een global village geworden en alles is aan elkaar gelinkt. Besef goed dat wij als Europa 500 miljoen inwoners hebben, dat is meer dan de VS en Brazil bij elkaar. Natuurlijk gaan India en China de grootste spelers van de wereld worden maar ook die economieën richten zich op maar één ding: groei..
Nu is dat in China en Brazil, straks in India en wat Afrikaanse landen. En ook wij als Europa komen weer aan de beurt als we het spel meespelen. Natuurlijk moeten er nog wat beren op de weg verwijderd worden voordat we weer gaan groeien. Wat iedereen wel moet beseffen is dat de Eurozone de sterkste economie van de wereld is, niet China of de VS maar Europa. Als we blijven investeren in kennis en kunde dan is er niets aan de hand. We zijn niet voor niets zo ver gekomen in de laatste paar honderd jaar.

Carlo