Voor de blowers e.d. onder ons

Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-09-2010 22:51

Vanaf 1-10 a.s. gaat de politie in België d.m.v. een speekselproef kontroleren of iemand drugs heeft gebruikt (met name in het verkeer).
Bij overtreding is de minimum boete € 1100,00 en de maximum boete € 11.000,00.
Zeer forse bedragen dus...
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

21-09-2010 23:02

Dan pas?
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

21-09-2010 23:16

Gelukkig ben ik al zo,n 9 maanden gestopt met blowen. :roll:
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

21-09-2010 23:18

Beste bedragen, maar voor mij niet van belang. Vind persoonlijk dat je stoned beter rijd als dronken. Stoned zijn ben je toch meer in het verkeer want je zit vast in het ding dat je doet. Dronken zijn doe je maar wat.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

21-09-2010 23:30

zal ook maar ff toe lichten waarom.
ik ben 9 maanden geleden eens in duitsland aan gehouden met een uitgedrukte joint in de as bak.
had geen weed meer op zak.

maar wat er vervolgens is gebeurt.
ik werd aan gehouden , daarna werd er bloed geprikt , daarna ff 750 euro af tikken , anders mocht ik niet weg.
ook had ik geen rijbewijs bij me en moest die direct in nl naar ze op sturen.
toen ik het eenmaal dacht gehad te hebben kreeg ik in afgelopen augustus een brief thuis gestuurd, dat ik de gerechts kosten moest betalen weer ff 324,95 , ook kreeg ik een jaar rij ontzegging in duitsland, maar gellukig is die al onder hand bijna verlopen.
en dat allemaal voor 1 uitgedrukte joint en een pakje,s vloe in me desbord kasje.

was voor mij ook het moment om er helemaal klaar mee te zijn.
dus wees gewaarschuwd ze hebben echt geen medelijden met je.
K. van den Herik

22-09-2010 07:24

eeeh man, mag ik wat spuug man, mooooooooi, eh, eh joh mooie kleur, rood. sooooow groen, teeering oranje mooooi sooow. Rooood, hebben we al gehad rijden maar....
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

22-09-2010 09:16

De nadelen van 'verrechtsing' komen boven drijven dus, ik heb nooit geblowd omdat ik de erkende blowcrowd in mijn jeugd een raar stelletje vond, altijd met zichzelf bezig en net alsof je naar een slow motion opname keek, duuh.
Maar ieder het zijne, Sander's verhaal is wel ff iets om over na te denken, de nadelen van steeds betere weed ook:

http://www.nujij.nl/steeds-meer-jongere ... 7006.lynkx

Cheers Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

22-09-2010 10:39

Heeft niets met verrechtsing te maken. De centrumrechtse regering waar we voor gestemd hebben is er nog steeds niet...
Ik ben alleszinds voor deze maatregel. Als je na het werk met de collega's iets gaat eten en je drinkt 3 biertjes en een glas wijn dan hang je zwaar. Voor soft en andere drugs mag dezelfde maatstaf gebruikt worden. Iedereen gelijk voor de wet he. (En die uitspraak is even links als dat ze rechts is.)

Mvg
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-09-2010 10:43

Hoedemakers Mark schreef:Heeft niets met verrechtsing te maken. De centrumrechtse regering waar we voor gestemd hebben is er nog steeds niet...
Ik ben alleszinds voor deze maatregel. Als je na het werk met de collega's iets gaat eten en je drinkt 3 biertjes en een glas wijn dan hang je zwaar. Voor soft en andere drugs mag dezelfde maatstaf gebruikt worden. Iedereen gelijk voor de wet he. (En die uitspraak is even links als dat ze rechts is.)

Mvg


mee eens,

maar dan wel PRECIES gelijk...

dus een biertje teveel = minimum boete € 1100,00 en de maximum boete € 11.000,00.

gelijke monikken gelijke kappen he!

:lol:

wat een grap....
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

22-09-2010 10:51

Alcohol is harddrugs mensen. Ben ik dronken (gebeurt hoogst zelden, kan me niet eens heugen wanneer, maar dat zal wel weer door het blowen komen), kan ik niks meer normaal en het heeft overal invloed op.
Blowen kan ik icm met alles, behalve werken en sporten.

Kolderregel die me daarentegen wel aan het denken zet. Hoop geld zeg..
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

22-09-2010 10:51

Got me there! Ben het wel met je eens dat het een geschifte boete is. Voor dat geld kan je ook heel wat andere steken uithalen... ;)
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

22-09-2010 12:05

Met verrechtsing bedoel ik meer 'het is genoeg geweest' gevoel wat er wel 's heerst, niet Den Haag, ik heb niet de illusie dat daar iets vandaan komt wat origineel is, verkeersboetes 15% omhoog, zal wel weer door een 1000,- p/u extern adviesbureau bedacht zijn, wat een visie....

blowen beïnvloed je reactietijd, punt, net als alcohol, niet in het verkeer dus, mijn broertje van 19 stond op de nachtbus te wachten in Zwartewaal toen hij en de complete halte plat gereden werd, broer is ter plekke overleden, zijn vriendinnetje van 17 gehandicapt, de veroorzaker was stomdronken en had niks.
Gewoon niet doen, het risico wordt door anderen gedragen en het leed wat je veroorzaakt is niet te overzien, denk gewoon na.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

22-09-2010 12:12

Als ik vandaag een joint rook, zit de THC (werkzame stof) nog dagenlang in mijn lijf. Dus ben ik strafbaar ten tijde dat het middel geen enkele invloed meer heeft op mijn rijvaardigheid. Gaat nergens over dus.
Voor de duidelijkheid, knetterstoned achter het stuur is niet acceptabel.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

22-09-2010 12:20

Ik geloof het helemaal Jan, ik weet er echt te weinig van, en het zal ook nog 's verschillend werken bij verschillende mensen net als drank.
Het komt er misschien niet goed uit maar bedoelde eigenlijk te zeggen dat je zelf verantwoordelijk bent, niemand weet beter wat je nog kunt dan jezelf, neem dan je verantwoordelijkheid als rijden een loterij wordt.

cheers Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

22-09-2010 12:32

Vind het wel een beetje extreme bedragen :o
Heb (nog) geen rijbewijs maar zoals Jan hierboven zegt: ze kunnen je dan toch ook een boete geven terwijl je al een dag nuchter bent?

En verder vind ik dronken achter het stuur altijd nog veel gevaarlijker dan stoned achter het stuur. Niet dat ik dat van plan ben maar ik vind drank nog veel riskanter omdat je dan nog veel minder controle hebt.
Drank is gewoon ingeburgerd en daardoor kijkt de gemiddelde bezorgde nederlander met hele andere ogen naar bijv. wiet.

Het is zo mooi... Als het aantal cannabisverslaafden stijgt dan is dat gelijk de schuld van de coffeeshops/het gedoogbeleid/cannabis zelf (het zou veel te sterk zijn)/de regering etc. en nooit de schuld van de gebruiker zelf...

Elke week is een aantal keer te lezen dat dronken mensen zich (bijna) doodrijden... en dan snapt iedereen wel dat het gaat om een onverstandige malloot. Iedereen snapt dan dat het niet de schuld is van de slijter/legale verkoop/sterke drank (het zou veel te sterk zijn) etc.. Waarom die achterlijke tweedeling?


Bovenstaande is een reactie van iemand op een artikel dat staat op nujij.nl

Ben het er wel mee eens.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-09-2010 12:50

mn collega heeft het volgende meegemaakt:

hij is DJ en ging draaien in Duitsland, werd aangehouden in de buurt van het feest "nature one"

hij had al 2 weken niet meer een joint gerookt maar het blijft ruim 2 maanden in je urine zitten.

hij moest plassen en het gaf tot 2x positief aan voor THC.

omdat hij het niet eens was kon hij daar ter plekke bloed prikken ,dat werd naar een LAB gestuurd voor onderzoek.

ter plekke moest hij ook een boete betalen van 700 euro. en mocht 24 uur niet rijden....

en dat terwijl hij nuchter was...

de boete heeft hij aangevochten en na een paar maanden wachten kreeg hij de uitslag van de bloedtest en het bleek dat de waarde dermate laag was,dat hij dus achteraf niet onder invloed geweest had kunnen zijn.

maar als je pech hebt, kan je dus als je urine moet geven na 1,5 maand niet geblowed te hebben in dit geval gigantisch de L#L zijn...

fijn om te weten he ! :wink:

:-?

TIP:

neem wat zout mee in je broekzak en gooi dat in je urine :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

22-09-2010 13:45

Sjoerd Bonenkamp schreef:Alcohol is harddrugs mensen. Ben ik dronken (gebeurt hoogst zelden, kan me niet eens heugen wanneer, maar dat zal wel weer door het blowen komen), kan ik niks meer normaal en het heeft overal invloed op.
Blowen kan ik icm met alles, behalve werken en sporten.

Kolderregel die me daarentegen wel aan het denken zet. Hoop geld zeg..


En ben uitgeschakelt bij 2 hijsen van een joint.Ben dan zeker niet in staat om auto te rijden.Verschilt per mens dus.

Aanpakken die hap,kwaad kan het zeker niet.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-09-2010 14:10

ik ben straalbezopen van 2 slokken bier :D

komt omdat ik nooit drink en het ook niet gewend ben, maar dat iedereen overal anders op reageert klopt wel.

kijk alleen al naar de reacties op dit forum :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

22-09-2010 14:14

Verschilt idd per mens Ferenc. Als je nooit blowt, moet je ook zeker niet met een joint achter het stuur stappen. Dan ga je geheid ongelukken krijgen. Ik rook die troep dagelijks en ondervind er geen nadelen van, behalve in de portemonnee. Wil het ook zeker niet goedpraten.Heb nog nooit een ongeval veroorzaakt en rijd al jaren schadevrij. Wel jaren geleden een keertje dronken tegen een lantaarnpaal gefietst.

Heikel punt in deze is gewoon dat THC een eeuwigheid in je lijf blijft zitten.
Zodra ze een methode hebben waarmee ze kunnen bewijzen dat je op het moment van aanhouden stoned bent en de genoemde boetebedragen aanhouden is het me dat allemaal niet waard en denk ik wel 10x na voordat ik blowend achter het stuur stap.
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

22-09-2010 17:19

blowen schijnt ook erg in trek te zijn bij karpervissers, hier in de omgeving kom ik weinig mensen meer tegen die geen jointjes roken, en lekker knetterstoned achter de stokken zitten.
Moet ook iedereen zelf weten maar ga dan naar het caffee en stap dan niet in de auto weer terug naar huis......
Groetjes ron
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

22-09-2010 17:47

Mocht je denken dat blowen totaal geen invloed op je reactie/interpretatie/motoriek heeft dan moet je echt eens aan je directe omgeving vragen hoe je op dat moment (ape,knetter,stoned) overkomt...
Weet er wat van ik heb in een donker verleden een aardig baaltje weg gekachelt.
Wake up man..
Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

22-09-2010 18:02

En ben uitgeschakelt bij 2 hijsen van een joint.Ben dan zeker niet in staat om auto te rijden.Verschilt per mens dus.

Aanpakken die hap,kwaad kan het zeker niet.[/quote]


Ik word misselijk van drop, en daardoor niet in staat om auto te rijden..... dus aanpakken die hap, kwaad kan het zeker niet.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-09-2010 18:37

K. van den Herik schreef:eeeh man, mag ik wat spuug man, mooooooooi, eh, eh joh mooie kleur, rood. sooooow groen, teeering oranje mooooi sooow. Rooood, hebben we al gehad rijden maar....


appart zeg, heb ik nooit echt last van gehad.
meschien beter om er ook maar eens mee te gaan stoppen k van den herik ??? :lol: ???
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-09-2010 19:04

K. van den Herik schreef:
eeeh man, mag ik wat spuug man, mooooooooi, eh, eh joh mooie kleur, rood. sooooow groen, teeering oranje mooooi sooow. Rooood, hebben we al gehad rijden maar....


als dit topic over paddo`s zou gaan had hij wel 100% gelijk gehad :lol: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

22-09-2010 19:10

Denk dat dronken (lof stoned) achter het stuur zitten in het niet valt bij paddo's.

Maargoed het gaat hier over stoned achter het stuur zitten.

Leuke anekdote trouwens (niet van mezelf)

Eerst naar een avond met reggae muziek geweest, daarna lichtjes stoned in de auto naar huis, aangehouden worden en een blaastest moeten doen (negatief natuurlijk) en dus niks aan de hand :lol:

Maarja dat wordt in België dus vanaf nu ook aangepakt.