Azijnzeikers

Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

03-09-2010 07:29

HE SHOOTS HE SCORES!!!
K. van den Herik

03-09-2010 08:13

Hoedemakers Mark schreef:Eén oorzaak van de vele oorzaken, maar wel een belangrijke als het gaat om internet fora: generatiekloof.

Grts



Wilde er niet aan Mark, maar er viel me zojuist iets op. Vroeger meosten wij, wilden we licht op ons stalen ros, ZELF trappen. Nu is men zo lui dat het lichtje gevoed moet worden door een paar batterijen.

Dat ZELF gaat er wel vanaf.

@topic starter

Dit bord heeft niets maar dan ook niets te maken met het echte leven. Zelfs karpervissen is slechts een miniscuul onderdeel van het leven.


Toen de topic van het 3 woorden verhaal het allergrootste ooit werd, was voor mij het laaste restje serieuze er wel van af. Zo heeeeel af en toe wordt ik eens getriggerd en verdiep me in een topic. Zo zag ik in een flits een mogelijke opening voorbij komen. Heb ik best wel ideeen over. Meer en meer vecht ik dat uit in pb of via e mail. Ik ga straks maar eens vissen en zal zondag kijken hoe ik Hilco beantwoord.

Azijn pissen? Nee man ik lig zelfs soms in een scheur om mezelf. Dat MEZELF vind ik mu net belangrijker dan JULLIE.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-09-2010 08:30

zoveel mensen zoveel meningen.

ik ben persoonlijk erg blij met de manier hoe dit forum gerund wordt.

op andere fora heb je vaak van die moderators die denken dat het normaal is om door middel van dictatoriaal gedrag mensen hun mond te moeten snoeren..

wat dat betreft is het hier redelijk vrij.

zodoende kunnen mensen zoals de topic starter en de man met humor waar een handeiding voor nodig is gewoon lekker hun (onbegrijpelijke) mening bijven geven. :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-09-2010 09:16

Hm ...... wat een vreemd topic is dit weer eens :-)

Is dit plekje speciaal om Klaas af te zeiken? Zo ja, zeg dan even dan zal ik ook eens een duit in het zakje doen :lol:

Als dit een algemene shoot as can topic is, dan voel ik mij zelfs een beetje aangesproken en dat kan natuurlijk niet :evil: dan zou ik moeten reageren :P .

Soms, gelukkig komt dit niet zo heel erg vaak voor, lopen mensen hier gewoon uit hun nek te blaten ....... nee laat mij dit anders zeggen.Heel af en toe schrijven mensen hier zaken waarvan ik denk dat ze beter iets langer hadden moeten of mogen nadenken.
Er worden zaken verkondigt als zijnde de waarheid, waarbij men vergeet te vermelden dat er meer waarheden zouden kunnen zijn of een toevoeging "met de kennis van nu" erg op zijn plaats zou zijn. Sterker misschien moet men wel verplicht worden om alles te schrijven met de toevoeging "met MIJN kennis van nu".

Ik wordt ook niet vrolijk van mensen die vragen durven te stellen als: Ik wil niet eerst blanken op watertje bla bla, dus vertel eens welk voer, welke setup, welke onderlijnen en welke plekken zodat ik snel mijn visje kan scoren. IS 95% van onze hobby niet het zelf uitzoeken, het opdoen van ervaring zodat je wel je visje gaat vangen. Geeft het visje die jij na wat tegenslag vangt op je eigen ervaring niet veel bevredigender?

De hardcore antwoorden, die jou aanzetten tot zelf nadenken, vind ik over het algemeen wel passen. Als je de humor (nog) niet kunt waarderen of begrijpen, zou je misschien er gewoon van uit moeten gaan dat er humor in het spel is en dat er bijna niemand hier zaken op de persoon speelt. Enkelingen daargelaten natuurlijk, maar dat zul je ook moeten accepteren als je hier jouw mening of waarheid durft te verkondigen.

Overigens zijn op ieder forum mensen die meteen naar de zoek functie wijzen, ben zelf lang modder-eter geweest op een forum over ADSL en daar werd men ook heel erg moe van telkens dezelfde vragen .... Hoe sluit ik mijn modem aan etc.

Stickies waren daar de oplossing, met duidelijke uitleg en een ieder die nogmaals de vraag stelde werd daar naar toe verwezen. Maar dit is lang niet overal een oplossing, want waar moet je hier in iemands naam nu stickies van maken. Gebruik tent in NL.? Grondzeil? Lengte onderlijn? Wanneer gevlochten lijn? Of beter NOOIT gevlochten lijn volgens sommigen ..... maximale curve voor beginneers naar 1 lbs? wel vul maar aan ....... ik weet het niet anders was er al lang een voorstelletje van mij gekomen.

Kijk klagen kunnen we allemaal, dat moet wel in onze genen zitten ...... maar zelden zijn er mensen die oplossingen aandragen .......

Hoe dan ook, als je kennis wilt dan zul jij zelf of moeten zoeken of de discussie een andere wending moeten geven. En verder geldt de opmerking van Klaas: Je hoeft hier niet te komen :lol:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

03-09-2010 09:29

Je hoeft hier niet te komen is wel heel makkelijk gezegd. Je kan andersom ook om de moeimakerstopics heen lezen als je je daar aan stoort en dan niet steeds toch ff reageren omdat je het zogenaamd toch steeds beter weet. Als iedereen nou eens bij zijn voor hem interessante topics blijft dan blijft alles wat overzichtelijker denk ik.

Van het weekend nog iemand gezien die een ander een paar rake klappen gaf omdat hij zijn biertje per ongeluk omstootte, gaf hem groot gelijk want hij hoeft daar niet te komen...

Gr.
©
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

03-09-2010 09:45

Ik doe niet anders Lesley, nou drink ik wel geen bier, maar toch moeten bij m'n bier vandaan blijven....
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
K. van den Herik

03-09-2010 10:10

nog 1tje dan.

Verderop sprak ik er over hoe kut het wel niet was als er een foto geplaatsgt wordt die niet met een groothoek lens is geschoten.

We, zem, jullie weten al neit eens meer de echte proporties op beeld. Een en ander lijkt in eerste instantie op een lullige 1liner, als je er dieper over nadenkt is het bijna een schreeuw om hulp. Neem de foto in Spiegelmagazine. Groothoek en van bovenaf genomen. De mat lijkt een postzegel, de vis een onderzeeboot.

Terwijl de spiegel van dieje gast waarschijnlijk een vis van over de 15 kilo is, maar er niet op lijkt dus is het menneke een leugenaar...


http://img28.imageshack.us/img28/1720/img018d.jpg
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

03-09-2010 10:15

De grootste lol is dat ik dit topic starte met de vraag of ik de enige was die het op viel of er hier zoveel "azijnzeikers" waren hier en er vervolgens alleen maar nog meer fel op elkaar gereageerd wordt :x

En wat blanken betreft, dat maakt mij niets uit, genoeg gedaan in mijn leven.

Maar een water ter grootte van de oranje plassen eerst helemaal uit gaan peilen kost me twee dagen en aangezien ik er maar een week de tijd voor krijg en niet voor aanvang van de vergunning er mag voorvoeren etc heb ik het topic gestart over de oranje plassen.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

03-09-2010 10:34

@ Robert: Je opent een topic en vraagt om info over een water, je krijgt vervolgens info over het water (dat is al heel wat, of de info bruikbaar is moet je zelf beoordelen en dat zal altijd zo blijven), en dan open je vervolgens een apart topic om de mensen die jou info geven als 'azijnzeikers' te bestempelen???

Of het is een hele goede grap of je spoort niet helemaal :lol:
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

03-09-2010 10:37

K. van den Herik schreef:Terwijl de spiegel van dieje gast waarschijnlijk een vis van over de 15 kilo is, maar er niet op lijkt dus is het menneke een leugenaar.


100 procent mee eens! Een foto is leuk, maar door fout te fotograferen kan een vis veel kleiner/groter lijken en dan wordt iemand inderdaad gelijk de huid volgescholden met worden als leugenaar een fantast. En daar starte ik ook dit topic voor.

Ipv iemand dan gelijk de huid vol te schelden kun je diegene beter een tip geven hoe je een foto beter kan maken. Toch?
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

03-09-2010 10:39

Christian Hummelink schreef:@ Robert: Je opent een topic en vraagt om info over een water, je krijgt vervolgens info over het water (dat is al heel wat, of de info bruikbaar is moet je zelf beoordelen en dat zal altijd zo blijven), en dan open je vervolgens een apart topic om de mensen die jou info geven als 'azijnzeikers' te bestempelen???

Of het is een hele goede grap of je spoort niet helemaal :lol:


Dit topic komt niet zo zeer uit mijn topic over de oranje plassen voort. Ik zat het topic over de Rotte Meren en Bosplas Ypenburg te lezen en dat was haast alleen modder gooien naar elkaar. En zo waren er wel meer topics.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

03-09-2010 10:46

Robert Steiger schreef:Ik start een serieus topic over de Oranje Plassen, omdat IK daar niets over kan vinden op dit forum (haast helemaal niets op het internet zelfs) en het eerste waar K van den Herik mee komt is dat vissen daar toch niet gaat lukken ivm de vergunning etc, terwijl hij helemaal geen inzicht heeft in of ik al een vergunning heb, deze al in aanvraag is etc.

Ik vraag gewoon om wat bruikbare tips, het is voor mij de eerste keer op dat water. En nee ik vroeg echt niet om stekken tot op de centimeter nauwkeurig uit te tekenen en de beste boillies prijs te geven. Ik vroeg een helpende hand in de goed richting.

Ik snap niet dat er dan gelijk zo gereageerd moet worden...



Ok, dan leek het alleen zo 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

03-09-2010 11:01

Begin het nu ook te snappen: iedereen die GEEN stek informatie geeft is een azijnzeikerd 1ste klas en moet OPROTTEN van het board.... :lol:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

03-09-2010 11:14

Dan snap je het denk ik toch niet helemaal.. Iedereen die geen stekinfo wil geven maar toch reageerd met een zeikantwoord bla bla..
©
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-09-2010 11:59

Quote van een andere website:
Natuurazijn is ondanks pasteurisatie na opening van de fles gevoelig voor bacteriën, azijnaaltjes en schimmel.


Zie daar, het is jullie eigen schuld ...... jullie hebben de azijnzeikerds open gemaakt (lees verleid tot antwoorden) maar niet meer goed afgesloten :P
Laatst gewijzigd door Marc Schrikkema op 03-09-2010 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-09-2010 12:02

Robert Steiger schreef: KNIP Maar een water ter grootte van de oranje plassen eerst helemaal uit gaan peilen kost me twee dagen en aangezien ik er maar een week de tijd voor krijg en niet voor aanvang van de vergunning er mag voorvoeren etc heb ik het topic gestart over de oranje plassen.


2 dagen peilen en ondertussen een beetje pennen ....... wie weet vang je ook nog wat 8)
Dan beginnen met voeren, waarna er heerlijk gevangen KAN worden op dat water, door de eigen kennis en wellicht door het niet op de geijkte stekken te vissen.

Ik denk ....... ik denk ....... in mijn boek ........ ja hoor dit klinkt als een plan.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

03-09-2010 12:07

Marc Schrikkema schreef:Quote van een andere website:Natuurazijn is ondanks pasteurisatie na opening van de fles gevoelig voor bacteriën, azijnaaltjes en schimmel.

Zie daar, het is jullie eigen schuld ...... jullie hebben de azijnzeikerds open gemaakt (lees verleid tot antwoorden) maar niet meer goed afgesloten :P


Ach dat oale spul gaat ook wel een keer kapot..

Afbeelding
©
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

03-09-2010 12:40

Zo zie je maar, ieder z'n eigen beleving. Persoonlijk is bijv. Klaas 1 van de weinigen waar ik soms dubbel om lig... vooral met dat nietnietten van hem. Domme vragen of uitgekauwde onderwerpen blijf je toch houden, ik lees er maar over heen. Wel irritant dat sommige echt goede en interessante discussie erdoor verpest worden. En persoonlijke frustratie kun je het beste via een PB bespreken, tenzij je per se medestanders op 't board zoekt. Mij persoonlijk zal het jeuken of ik medestanders heb voor m'n mening, beetje tegengas is trouwens ook wel aardig. Verder vind ik wateren bespreken ook wat tricky, ze zouden van je gekoesterde thuiswatertje maar over die dikke veertiger of vijftiger op 't board beginnen...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

03-09-2010 13:30

Ja Klaas die is klein, ik kan het niet lezen, daarom plaats ik je vanaf nu in de groep vrienden......!!!!!!!! :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

03-09-2010 13:31

NETNIET te lezen
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

03-09-2010 13:36

waar is jouw thuiswatertje kees??? 8) :lol:

Bij domme vragen kan je rekenen op domme antwoorden,
aangezien de gemiddelde ''karpervisser'' hier op het board nog te lui is om kinderen te maken,
laat staan terplaatse info in te winnen.....kan ik me de reacties van de door topicstarter betitelde azijnpissers wel voorstellen.
jij vindt het azijnpissers....ik noem het realisten.

het water dat uitgekozen is door de topicstarter is ook wel een water wat bij mij onder de ''honkbalknuppel'' wateren valt,
net zo goed als de wateren De zwaan, put van heenvliet,de surfplas om er maar een paar te noemen ,waters zijn waar de locale vissers al de oren spitsen zodra er iemand in groene kleding zich aan het water bevind.
ze zijn absoluut niet gediend van vreemde snuiters aan ''hun'' water en zullen er ook alles aan doen je verblijf zo onprettig mogelijk te maken. honkbalknuppels zijn dan ook niet uitgesloten om hun werk te vergemakkelijken.
ben blij dat die waters me niet meer trekken.

leuke van dit soort wateren is wel dat als je ze aan splinters vist ze na een paar dagen toch maar al te graag met je willen komen praten.
maar dan ben je voor mij al te laat.

Quote Obelix...Rare jongens die,.............
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-09-2010 13:59

Robert Steiger schreef:Ik ben hier pas net lid en er viel me een ding op:

Er zijn hier veel mensen die alleen maar op anderen lopen te zeiken en opmerkingen maken die totaal niet op het onderwerp slaan of wat absoluut niet relevant is.

Of ben ik de enige die dit op valt?

Kunnen we gewoon niet elkaar vriendelijk helpen? En als je geen nuttige aanvulling hebt op een topic gewoon je mond houden?

Mvg Robert


Jij loopt weer te zeiken over zeikerds :wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

03-09-2010 14:19

leen goudappel schreef:Jij loopt weer te zeiken over zeikerds



Dat is waar :oops:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-09-2010 14:47

Op het gevaar af dat Mijnheer naast zijn sandalen gaat lopen .....vind ik hem meestal ook meer waard dan een grinnik.
Het mooiste vind ik altijd als je het bericht ff in laat zinken, dan blijkt onder alle one liners en afgezaagde humor toch ook een stukkie informatie te komen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)