Telfort ellende, kan dit zo maar ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01-09-2010 17:21

Zijn er hier mensen die me kunnen vertellen of de streek die Telfort me levert juridisch door de beugel kan ?

Hieronder het mailtje wat ik zojuist naar Telfort heb gestuurd

"Hallo,

Jullie hebben een online aanbieding met Samsung Galaxy S voor 0 euro, icm Telfort 200 en Surf & mail, termijn 24 maanden, kosten 1ste 12 maanden 50%, 2de 12 maanden volle mep.

Aangezien ik dit toestel graag wil hebben, en ik kan verlengen, heb ik vandaag 1 september getracht deze aanbieding dmv verlenging te bemachtigen.

Helaas werd me door de telefoniste verteld dat omdat ik reeds klant ben deze aanbieding niet voor mij geldt, maar enkel voor nieuwe klanten, en dat ik 169 euro voor het toestel dien te betalen !?
Dat vind ik op zijn zachtst gezegd al niet door de beugel kunnen maar het wordt nog mooier....
Nadat ik aangaf dat ik dat nergens op vind slaan werd verteld dat het ook met een verlenging voor 0 euro kan maar omdat, en dan quote ik zo goed als letterlijk, "omdat het systeem aangaf dat uit mijn geschiedenis blijkt dat ik geen waardevolle(of iets in die trend) beller ben, omdat ik dus simpelweg niet over mijn belbundel heen ga dus, en ik er dus niet voor in aanmerking kom !?

Dat is toch van de zotte ??

Een evt. nieuwe klant kan toch ook net zo'n "waardeloze spendeerder" blijken als ik ?

Is het overigens zo dat wanneer ik nu naast mijn bestaande abonnement nog een nieuw contract afsluit wel voor de volle korting in aanmerking kom ?

Graag een reaktie.

Hoogachtend,
Dennis van den Bogaert
Den Haag
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

01-09-2010 18:00

Ik zou dan klaar met ze zijn, 2 opties:

- Zoek een andere provider
- Ga naar een fysieke winkel, zijn toch wat netter dan die belmiepen.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

01-09-2010 18:38

Elk nieuw contract is een NIEUW contract, met ALLE plussen en minnen....
Ik schuif zelf (zakelijk) iedere 2 jaar naar een nieuwe aanbieding: 2 laptops+2toestellen+soms nog wat Jabra oortjes en GPS apparatuur. Welke aanbieder dit verstrekt interresseert me weinig... En na 2 jaar gaan we weer opnieuw "shoppen".
Typhone.nl en GSM.nl zijn van die aanbieders.
En inderdaad: verlengers hebben niets te vertellen, dus waarom zou je?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Daniel Schipper
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-09-2009 20:02
Locatie: Numansdorp

01-09-2010 19:19

Ik heb het zelf ook gehad, alleen dan bij hi.
Mijn abo was bijna verlopen, dus ging ik naar de winkel om hem te verlengen.
Van te voren al op internet gekeken, om te kijken welke telefoon ik zou willen.
Toen ik werd geholpen, en min telefoon had uitgekozen vertelde ze me dat ik een x bedrag bij moest betalen.
Toen ik zei dat het via internet, met een nieuw abonnement gratis zou zijn, vertelde me ze dat als je een nieuw abo neemt, je voor 10 seconde bellen, gewoon 1 minuut moest betalen, terwijl ik dan gewoon voor 5 seconde zou betalen. Dit was de reden waarom het toestel via internet gratis was, en ik er geld voor bij moest leggen.
Weet niet hoe het bij jou zit voor de rest, maar dit is mijn ervaring :wink:
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

01-09-2010 20:43

Heb alleen ervaringen met KPN en Libertel (oke, Vodafone dan, ben van de oude stempel) en daar word je op een correcte manier geholpen. Ook bij verlengingen van abo's kan je mee profiteren van de aanbiedingen voor "nieuwe abonnementen".

Overigens vind ik de telefoons "gratis" een sigaar uit eigen doos...
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

02-09-2010 00:15

Klopt

Als klant van Vodafone kan je als je verlengt gratis het nieuwste toestel in handen krijgen zonder enig bijbetalen.

Wat Marco dus zegt klopt.

Andere aanbieders daarintegen gaan daar niet in mee,en zijn op geld uit en niet de tevredenheid van de klant.

Er is er maar 1 voor mij en dat is Vodafone

Mobiel abo
Blackberry Abo
Vodafone dongel abo

En dat met alle verwachtingen en tevredenheid,en bij verlenging altijd het nieuwst tot mijn beschikking.

Maar Telford staat in zijn recht,en als klant heb je verder weinig te vertellen zeker bij een verlenging.

Stond Telford niet in zijn recht,dan was dit jaren geleden al onderzocht,aangezien dit al enkele jaren geleden al gebeurde/normaal/bij meerde aanbieders.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

02-09-2010 10:33

He dennis,
Ik had afgelopen vrijdag een htc smart besteld bij telfort en hij stond maandag netjes voor de deur. Eerst even de voorwaarden doorgelezen (waar dus niks van op internet stond) eerst zou ik voor 17,40 per maand 100 smsjes 100 belminuten en enideloos kunnen internetten en toen in die brief las moest ik opeens na 6 maanden 24,90 per maand betalen wat dus niet op internet stond!!toen hoefde ik het abbonement niet meer:) wel diezelfde avond nog een email van ze ontvangen of ik de telefoon nog wou maar daar heb ik niet meer op gereageerd.dan maar op belcompany ofso gaan kijken voor een telefoon...

Mvg
Laatst gewijzigd door michiel jongste op 02-09-2010 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

02-09-2010 20:24

Dennis, ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ben destijds 12 jaar lang klant bij Libertel / Vodafone geweest.

Toen de Nokia n95 uitkwam zag ik ook die aanbieding staan voor 0,- Een medewerker vertelde mij dat dit alleen gold voor nieuwe klanten....

Ben toen overgestapt naar Orange en zit nu weer bij KPN. Deze acties doen ze gewoon om zoveel mogelijk zieltjes te winnen.

Ik weet niet of dit nu nog zo is, maar mocht dit zo zijn stap ik straks weer over naar Vodafone om vervolgens 1 of 2 jaar later weer over te stappen naar KPN.
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

03-09-2010 11:17

Heb een verlenging gedaan bij T-mobile , via GSMshop.nl . Niks bijbetalen , nieuwste toestel en 2 jaar gratis internet. Gewoon naar een phonehouse ofzo gaan DEnnis daar kun je ook gewoon verlengen. Succes ermee.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-09-2010 16:31

Heren,

Bedankt voor de reakties.

Dat er onderscheid wordt gemaakt tussen een nieuwe of bestaande klant daar wil ik me bij neerleggen.
Wat me wel ECHT te ver gaat is:
"Nadat ik aangaf dat ik dat nergens op vind slaan werd verteld dat het ook met een verlenging voor 0 euro kan maar omdat, en dan quote ik zo goed als letterlijk, "omdat het systeem aangaf dat uit mijn geschiedenis blijkt dat ik geen waardevolle(of iets in die trend) beller ben, omdat ik dus simpelweg niet over mijn belbundel heen ga dus, en ik er dus niet voor in aanmerking kom !?"

Helaas is Telfort voor mij de enige waar ik wat aan heb mbt dekkingsproblemen bij anderen en/of snelheid van het mobiele internet, dus ik ben voorlopig nog van ze afhankelijk.

Uiteraard ben ik ook bekend met de winkels maar deze specifieke aanbieding was/is vele malen interessanter dan wat er in de winkel te vinden is :wink:

Mvrgr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Plaats reactie