Roker / Niet roker

Plaats reactie
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-07-2010 17:44

Tjah de verzekering verhogen is allang achterhaald. Er is onderzoek gedaan en rokers zijn juist goedkoper voor een ziektekosten verzekering. Puur omdat ze gemiddeld een flink aantal jaren korter leven, en dus ook een flink aantal jaren minder gebruik zullen maken van de zorg(verzorgings tehuis, geneesmiddelen voor bloeddruk, staaroperaties, kunstheupen et c etc)


mvg martijn
tony hennep
Berichten: 19
Lid geworden op: 07-10-2007 15:44
Locatie: amsterdam

12-07-2010 11:29

ik rook ook...

en als ik rook? rook ik sigaretten en wiet, lekker lekker lekker!

en ja stoppen is verdomd moeilijk,

rolators smokerssss!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-07-2010 18:39

Als de wiet is uitgewerkt kan je gelijk je naam aanpassen...... 8)
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

12-07-2010 23:41

Ja, wat moet ik zeggen.
Ben nu 59 jaar en ik begon te roken toen ik een jaar of 15 was. Het was toen nogal stoer om een baaltje shag bij je te hebben.
In 1971 soldaat in Stolzenau ... ja in Duitsland .. maar qua klank dichtbij Moskou. Een pakje Caballero 80 cent . Nou dat ging lekker dus ... daar begon ik bier ook lekker te vinden. Ach, 25 cent per glas.. trakteren maar.
Ach, en dan ga je werken .. en je blijft stug doorroken. Stoppen lukt niet, want er is altijd wel iets waar je je druk om maakt .. en dan geeft een sigaret "verzachting" ( of niet roker / of niet meer roker).
Stoppen met de vakantie heeft ook al geen zin .. want als je dan toch lekker op een terras zit ... jee.. wie wil die peuk dan missen.
Tot het moment dat je zo maar een keer heel ernstig benauwd wordt... naar de huisarts .. naar de longarts.
En dan hoor je COPD ( longemfyseem .. rek uit de longen) .. er is een schaal qua aandoening van 1,2 3 en 4.
1 betekent een beetje en 4 ... vul maar in.
Je mag raden .. bingo ik zit in 4
Geloof me, ik ging veel vissen. Overal.. Turkije .. Italië .. naar Denemarken op gul .. de Wadden .. naar Frankrijk. Afgelopen!!
Heb een tijd geleden al mijn "nachtspullen" verkocht! Geloof me, dat geeft een ernstig kutgevoel.
Kan nu nog nauwelijks overdag vissen ... moet de handel naast mijn auto zetten .. en als ik een run krijg .. en een kleine vis moet drillen .. ben ik versleten.
Ben inmiddels gestopt met roken, maar had dit moeten doen toen ik nog dertig was of zo.
Geloof me, het stoppen ging best wel gemakkelijk. Als je het twee uur kunt laten .. dan lukken 4 uurtjes ook en dan 1 dag. Nee, niks trillen ...... geloof me ik rookte ernstig veel. Niet schrikken minstens 1 pakje shag per dag ... minstens!
Denk nou niet, ach dan vallen die peuken die ik rook nog wel mee .... luitjes als het achterland COPD is .. stop!
Ja, ook ik heb af en toe best wel zin aan een peuk ... maar ja .. dan kan ik weer opnieuw proberen.
Doe verder iets met de postings hier van K van den Herik ........... hij slaat de spijker op zijn kop!
Rinus
tony hennep
Berichten: 19
Lid geworden op: 07-10-2007 15:44
Locatie: amsterdam

13-07-2010 12:42

helaas is dit me echte naam.....

en nee de wiet is nooit uitgewerkt bij me :D
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

13-07-2010 18:30

Leuk als je door de douane moet in amerika of zo, met zo'n naam 8)
Remco Hoogendijk
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-07-2010 17:42

14-07-2010 21:42

Rook nu ruim 3 jaar niet meer en heb er tijdens het vissen niet echt last van ofzo. Alleen als een vismaat in m'n bivvy komt schuilen er er 1 opsteekt :)

Stoppen kan echt. Van 1 pakje/dag (in het weekend 2/dag :S) naar niks. Ik had dan wel een enorm harde trap onder de hol nodig.
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

16-07-2010 20:04

Ik doe ook een poging tot stoppen met roken.
Laatste sigaret was gisteravond 18.00
De allerlaatste dat ik nog had heb ik zelfs in 2 gebroken. :o

Nu zit ik een week aan zee , en zolang vader me geen geld geeft haal ik dus ook geen sigaretten , maar zodra ik terug ga vissen word het wel moeilijk. :s

Ik ben al wel heel de dag een beetje down maar dit gaat wel over na een nachtje slapen. ^^
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

17-07-2010 17:33

Pff , dag 3 en de symptomen zijn er toch , ik ben echt al heel de dag depri en ik denk al heel de dag dat de vriendin me gaat dumpen , geloof me , dat bevordert de relatie niet bepaald positief xP.
De drang naar een sigaret is er in ieder geval wel zwaar.
Nog even volhouden en dan zijn de symptomen toch weg hopelijk. :roll:
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Remco Hoogendijk
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-07-2010 17:42

17-07-2010 20:33

Dude, koop een PSP ofzo om je bezig te houden. Dan denk je er ook niet zo aan :)

2 maanden niet roken en je hebt 'm terug verdiend :P

btw, ik heb m'n halve pakje sigaretten van 3 jaar terug nog steeds in de lade van m'n bureau liggen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-07-2010 20:45

veenstra michel schreef:Dat u sport vergelijkt met roken zegt al genoeg over u eigen slimheid.

Slecht voor je hart ;)


Roken is positief voor Nederland. Belasting accijns. benzine eveneens! Als die er niet waren was er zo veel minder belastings inkomsten in de kluis.

Sport levert geen bijdrage ;) En slecht voor je gezondheid ;) je zal maar dood neervallen tijdens je sport

Roken slecht voor de gezondheid,tja hoe ben je lichamelijk gebouwd?Immuunsysteem zegt je alles!

Dusjah appels met peren vergelijken?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

17-07-2010 20:56

Michiel Van Sande schreef:Pff , dag 3 en de symptomen zijn er toch , ik ben echt al heel de dag depri en ik denk al heel de dag dat de vriendin me gaat dumpen , geloof me , dat bevordert de relatie niet bepaald positief xP.
De drang naar een sigaret is er in ieder geval wel zwaar.
Nog even volhouden en dan zijn de symptomen toch weg hopelijk. :roll:


Ik zou er 1 opsteken als ik jou was!!


Gradus....
....................
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

17-07-2010 21:54

Pfff jongens , poging tot stoppen mislukt.
Dan heb je geen sigaretten meer , je zit zo down als iets naast het voetbalplein , komt er ineens een kameraad langs die een sigaret opsteekt , ik kijk er heen , en hij bied mij er ook 1 aan.
Heb ik er toch nog 5 op na 3 uurtjes. :s

Ik moet wel zeggen dat m'n zorgen volledig weg zijn over mij en mijn vriendin.

Misschien maar weer stoppen zodra ik binnen 9 dagen weer thuis ben bij mijn vriendin?
Dan heb ik toch een bezigheid. :p

En ik heb aan haar beloofd dat ik zou stoppen met roken want zij vond dat kussen met rokers vies was. xP
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Remco Hoogendijk
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-07-2010 17:42

18-07-2010 00:29

gradus scholtens schreef:Ik zou er 1 opsteken als ik jou was!!


Weinig support dus :S
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

27-07-2010 20:30

ik rook zelf niet, maar ik vind dat je het zelf moet weten, maar iemand uit mn straat is 93 geworden, ook al rookte hij van zn 15e. zelf vind ik het wel klote als ik uit ben geweest en dan meurt je hele kleding naar rook en zo dat is wel een nadeel
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
niels hurkmans

12-08-2010 21:53

Heb het gedaan, maar alleen omdat mijn vriende het deden(stom) :oops:
Nu ben ik gestopt.
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

19-08-2010 22:46

Agjah , zo is het meestal eah , je vrienden roken , dus jij ook maar. :roll:
Had er nu niemand van mijn vrienden gerookt was ik nooit begonnen , dat is gewoon zo ongezellig :p
Nu is het gewoon lekker chille in een kringetje , rustig peukje roken. ^^
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-08-2010 09:38

stefan laurijssens schreef:ik rook zelf niet, maar ik vind dat je het zelf moet weten, maar iemand uit mn straat is 93 geworden, ook al rookte hij van zn 15e. zelf vind ik het wel klote als ik uit ben geweest en dan meurt je hele kleding naar rook en zo dat is wel een nadeel



ik kan je zeggen dat ik een paar keer op een niet rokers feest geweest ben... ja die bestaan ;) maar dan stinken je kleren ook wel van de zweet en andere geuren. En om eerlijk te zijn vond ik me kleren beter ruiken met de rook dan zonder ;) en ja ik heb gerookt en nee ik rook niet meer ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

14-09-2010 17:09

Als iemand wilt roken moet diegene dat zelf weten.
De verzekering omhoog gooien is onzin, dan moet je namelijk ook de verzekering omhoog gooien voor:

Mensen met overgewicht
Drugsgebruikers
Mensen die zonder gordel rijden
Motorrijders
Duikers
Bergbeklimmers
Etc.....

Iedereen die dan een hoger risico loopt moet meer betalen, waar ga je de grens dan leggen?
Bovendien is het zo dat als Nederland stopt met roken dat we failliet zijn..

Beetje indirect maar omdat wij roken, kan jij gebruik maken van de huursubsidie..
Tight Lines !
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

14-09-2010 17:33

Dion van der Does

iemand wilde een snelle motor kopen, en ja hoor zn verzekering dekt het niet en hij kan gewoon geen verzekering vinden voor die motor, het is alleen maar zo, liever geen kapote auto's voor de verzekering maar wel veel geld innen per jaar
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

14-09-2010 21:32

Wat is daar nieuw aan. We worden al jaren uit gezogen en afgeperst door allerlei instanties :wink: En het erge is je moet betalen een vrije keuze heb je tegenwoordig niet kijk naar de ziekenfondsverzekeringen. Heb je je leven lang gezwoegt, kun je fluiten naar je pensioen. Stelletje &(*$#@# vergrijzing is de smoes, hadden ze die conclusie niet 20 jaar eerder kunnen concluderen? En die lamzakken in Den Haag maken er ook een comedyshow van over die linkse eikels nog maar te zwijgen want die staan te trappelen om dit kabinet te laten vallen. Nieuwe campagnes en daar gaan de miljoenen weer.

Wordt er eigenlijks wel een beetje spuugzat van :evil:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

14-09-2010 21:47

Dries,


Heb hetzelfde als jou, wordt er ook niet goed van dat we elke keer weer uitgemolken worden.
Elke dag komt er wel weer iets bij waar we meer voor moeten betalen en idd je moet, er is geen keuze.
Maar de berekeningen zijn gewoon gemanipuleerd die kloppen niet.
Zo las ik laatst dat we gemiddeld 84 werden haha klopt echt niet.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

14-09-2010 22:28

Dries Jacke ben pas 17 dus ik let er eigelijk niet echt lang op, dat alle verzekeringen zo duur zijn en dat ze je gewoon tegrazen nemen zogezegt
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

15-09-2010 12:48

Leuk topic, veel beresterke argumenten al zien passeren... Ga zo door!
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

15-09-2010 21:51

Roken is gewoon ruk . . en ja rook zelf ook (weer) en ben daar niet trots op.
Op zich het stoppen gaat wel, meerdere keren voor een half jaar tot een jaar gestopt, maar toch weer in die valkuil trappen.

Vorig jaar van juni tot januari gestopt, geld opij gelegd en daar een voerboot voor aangeschaft.
Niet veel last gehad van de afkickverschijnselen, en gaf een kick dat de spaarpot steeds zwaarder werd.
Stopte dagelijks mijn losgeld erin, mocht ik een paar dagen niet gelapt hebben, dan ging er bijv. een briefje van 20 in, uiteindelijk lag er een kleine 11 meijer in.

Maar nu geef ik het geld weer uit aan die stinkstokken, ff toch een peukie in de kroeg (waar ik kom mag het nog steeds) en je hangt er weer aan. Ondanks de ellende die om me heen gebeurt waar toch wel aanwijsbaar is dat het mede door roken komt, bijv mijn ouwe die is 10 jaar geleden aan LK overleden,nota bene om mijn verjaardag.

Maar wil wel weer een poging gaan ondernemen, hoop geen "nicotinist tot in de kist" te worden.

Als je niet rookt begin er dan ook nooit mee !!

Ook vind ik dat in de karperbladen makkelijk over roken wordt geschreven/gesproken, roken wordt dan geassocieerd met karpervisen , lees voor de gein eens het laatste magazine wat je hebt ontvangen, en turf dan hoe vaak de peuk naar voren komt. Bladen worden ook de jeugd gelezen . . . .

Zo de dominee heeft gesproken 8) Rinus sterkte hè !
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><