EU gaat banktransacties aan USA geven.

Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-06-2010 20:56

"De bescherming van de burger weegt zwaarder dan de machtspolitiek van bepaalde partijen"?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

14-06-2010 21:06

Of het voor de politiek "gewichtiger" is laat zich raden maar dat de burger gewichtiger is dan de politiek kun je in ieder geschiedenisboekje nalezen. Moet je natuurlijk wel geschiedenis in je pakket hebben gehad..of een krant lezen.... of NIET wegzappen tijdens het journaal of..... enfin te hoog gegrepen waarschijnlijk.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

14-06-2010 21:11

hmm ik heb geschiedenis gehad in mijn pakket, ik lees de krant en ik zap niet weg tijdens het journaal. leuke theorie hou je er op na :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-06-2010 21:12

Is mijn stelling niet. Ik haalde een stelling aan. Lees even het uitgebreidere verhaal in de link van Patrick, voordat je een ander onderschat en wegzapt...
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

14-06-2010 21:32

Wat zullen je ouders trots zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maak een printje van dit onderwerp, laat je commentaar even aan je opa lezen en ik wed dat je binnen 15 seconden zo'n knal voor je kop krijgt dat je het woord geschiedenis achterstevoren schrijft...

En Kees: ik haakte in op de opmerking, niet op degene die 'm plaatste, vandaar GEEN quote....... :-?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

14-06-2010 21:38

wederom nutteloze opmerking.

ik hou het hiermaar bij... ik ben blijkbaar niet de enige die zo koppig is :lol: :lol: :oops:
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

14-06-2010 23:20

Pfff wat een reactie's weer! Kon ook niet anders op karperwereld!
Tight Lines !
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-06-2010 23:39

Ligt voor de hand dat wij geen stekken prijsgeven aan de CIA. :wink:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

15-06-2010 00:21

Ik ben net wel gebeld door de FBI, ze vroegen aan me of de discussie's op KWO serieus waren.. Zo niet gaat het hele plan niet door
Tight Lines !
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-06-2010 08:00

ik probeer het nog even vanuit mijn visie uit te leggen dan.....

de overheid doet niets uit eigen belang, ze doet het niet voor de winst ofzo..... dit soort ''maatregelen'' zijn er nou eenmaal.... blijkbaar zijn ze nodig en hebben ze een meerwaarde, anders zijn ze zo weer weg.

van mij hoeft het ook allemaal niet, laat dat duidelijk zijn..... maar het heeft vrij weinig zin hier boos over te worden.....








oja en volgens mij zitten we op het verkeerde forum, gaat voornamelijk over karper dingen hier




Tsja, zoveel inzicht daar kan ik echt niet tegen op .....

KM Heffing t.o.v. verwerken in de brandstofprijs ....... Wat zijn de 2 (grootste) verschillen tussen deze 2 maatregelen?
- KM Heffing kost de overheid on evenredig veel geld t.o.v. verwerken in de brandstofprijs, er moet dus een andere reden zijn?
- KM Heffing zorgt voor een betere traceerbaarheid van de berijder, ah is dat misschien de reden?

OV chip kaart .... same shit! Is echt NIEMAND mee gebaat, maar was wel nodig om een ander doel te bewerkstelligen.
Gezin met 3 kinderen wil een keer met de trein i.p.v. de auto. Er dienen dan 5 anonieme kaarten gekocht te worden die met minimaal € 20,= opgeladen moet worden. Stel je wilt een ritje maken die € 4,= per ritje kost. Dan moet ik dus € 100,= betalen i.p.v. € 20,= ergens klopt hier iets niet. Dat je als geregistreerde reiziger beloont wordt voor het opgeven van je privacy snap ik maar waarom moet ik 5 keer meer betalen voor het recht anoniem te reizen?

Er zijn legio voorbeelden te noemen die de stelling dat de overheid wel degelijk uit "eigen" belang acteert te noemen, maar goed jij leest de krant / kijkt journaal etc dus jij weet ze ook allemaal wel. Dat iedere media gekleurd is en niet alles wat er in de krant waar is wist jij natuurlijk ook :wink:

Opmerking van Rene was wellicht iets te confronterend, maar er zit wel degelijk een boodschap in die hout snijd. Ook toen waren er groeperingen die dachten dat je het toch niet kon omkeren, het was er en het zal wel nut hebben.

Mijn opmerking is overigens GEEN sluikreclame voor een bepaalde politieke partij, ik geef alleen een methode aan waarmee je als kleine individu die "toch niet gehoord wordt" jouw stem zou kunnen laten gelden.

Ook dit is een onderwerp die we wellicht beter kunnen stoppen, aangezien we elkaar toch niet kunnen overtuigen omdat we niet alle feiten kennen of willen onderkennen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

15-06-2010 16:19

Meest zorgwekkende bij deze zorgwekkende ontwikkelingen is de onverschilligheid..
De als-je-niks-te-verbergen-hebt houding.

Als je niks te verbergen hebt zouden je gegevens ook niet zo interesant zijn toch?
Waarom is er dan toch de behoefte aan die gegevens verzamelen?

Referenties naar zelfs redelijk recente geschiedenis snijden zeker wel hout...
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

15-06-2010 21:57

https://www.uitgeverijbalans.nl/web/Aut ... age=118930

Marc, misschien wat om te lezen tijdens het vissen. Of gewoon als je er tijd voor hebt! Sluit erg aan op dit topic, wie weet heb je het al gelezen.
geel he
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

15-06-2010 22:12

Ach Wouter over een jaar of 20 zal je wel anders praten, of misschien ook niet, want dan mag jij niks meer zeggen.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

16-06-2010 07:28

@Patrick,

Ik denk dat ik behoorlijk op de hoogte ben van de zaken die kunnen hoor, ben tenslotte al jaren actief in de IT wereld.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)