Even iemand goed in de zeik genomen...

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank Weber
Berichten: 61
Lid geworden op: 28-09-2009 10:22
Locatie: Velsen

31-05-2010 11:42

Tja, het was weer eens tijd om te gaan vissen... Ik samen met me neefje en me vaste vismaat. Week netjes voorgevoerd, dus het kon niet misgaan althans voor de vissen.
Tot op een zeker moment zitten we lekker te praten over koeitjes en kalfjes, en me neefje die toen nog niet in het bezit was van een geldige vispas ging dus mee vissen.
Wij samen hadden hem er al nadrukkelijk op geattendeerd dat hij wel een vispas nodig had om mee te mogen vissen, nonchalant en laks dat hij is zei hij van '' hier wordt toch niet gecontroleerd '' oke zeiden we, dan moet je het zelf maar weten... Mijn vismaat ( agent van beroep ) zei stiekem tegen me '' we gaan hem even in de zeik nemen ''.
Hij belde zijn collega even verderop op zodat mijn neef dit gesprek niet kon horen. Bla bla bla dus even meespelen waren zijn instructies.. Een knipoog was voldoende. Lekker een biertje opgetrokken in combinatie met een shaffie, hadden we het weer over vispassen en controle... En opeens klonk een luidde stem achterop de heuvel: '' Goede avond heren, vispascontrole!! ''. De verbazing en schrik droop van het gezicht van mijn neefje..
Een flinke agent volledig gekostumeerd liep naar beneden... Ik en me vismaat lieten braaf en met een ijzer gezicht onze passen zien, ik kon bijna mijn lach niet meer inhouden... Mede omdat ook deze agent een vismaat was van ons... ''Alles in orde zei hij tegen ons'' ''En waar is jouw vispas''? zei hij met een duidelijke stem tegen me neefje, die al trillend hierop antwoordde: '' ben ik vergeten meneer de agent'' Ow, dan wil ik je rijbewijs zien zei de agent...
Hij liep naar zijn auto, achter de heuvel.. Ik en me maatje hielden een gezellig gesprek met de ''bekende agent'' en ik kon even mijn gewone houding aannemen... Toen kwam mijn neefje weer aangelopen met braaf zijn rijbewijs om zich te legitimeren. Na de controle bleek de boete €170,- te zijn, maar dit kon hij voorkomen als hij morgen zijn vispas kon aantonen op het bureau.
Zijn antwoord was braaf ''ja is goed meneer de agent''. Hierna was de ''vismaat agent'' weer vertrokken om weer te gaan werken... Mijn neefje zei toen de agent weer was vetrokken nonchalant en stoer ''kan morgen toch niet, want ik moet voetballen''. Hierna hebben wij hem nogmaals er op geattendeerd dat het toch maar moet doen, anders riskeer je een boete van €170,- en konden wij er nog harder om lachen als hij er daadwerkelijk had gestaan op het bureau en de ambtenaren daar hadden verteld dat er niets bekend van was...
Hierbij had hij een voorlopig bewijs van betaling kunnen aantonen... Maar ook dit verzuimde hij, tot op heden weet mijn neefje nog steeds niets... En wacht hij heel stoer en nonchalant de boete af... Ach ja, hopend dat hij hier van kan leren en zo spoedig mogelijk het vispasje koopt...
Heb hem gister gesproken en hij had het pasje besteld, en ook antwoordde hij dat hij nog niks van het CJIB heeft mogen ontvangen... Hierop antwoordde ik: ''tja, die komt nog wel...'' :wink:


Tight Lines,

Frank Weber
Tijd van komen en een tijd van gaan en de tijd voor vissen is nu gekomen...
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

31-05-2010 12:25

Hahaha, mooie laffe streek :lol: mooi vertier!
Mvg, Janieck
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

31-05-2010 14:19

Inderdaad prachtig verhaal :lol:
Gebruikersavatar
michael Paardekam
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-10-2009 19:43
Locatie: Velserbroek

31-05-2010 15:30

Lache hé met ons aan de waterkant;)
Met een krant in mijn hand langs de waterkant in mijn viskloffie aan een lekker bakkie koffie.
jeen jansen
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 13:14

31-05-2010 16:08

ik zou niet eens willen vissen met iemand die zijn papieren niet voor elkaar heeft.. :roll:
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

31-05-2010 17:08

Laat staan met een politie agent!!
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

31-05-2010 18:42

niet dat ik met een politie agent vis hoor, maar beetje kinderachtig niet?

altijd zeiken dat ze weinig weten over het vissen, maar als je word beroofd dan ben jij blij als ze je helpen :wink: als je zo nodig hebt zijn ze zo goed voor jou en anders zijn heet *** mensen :P
MVG, Bart Bosch.
Marc Waber
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-06-2007 19:58
Locatie: limburg

31-05-2010 18:55

als je ze nodig hebt kunnen ze pas uren later komen :lol:
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

31-05-2010 19:56

haha dat is zeker een goede! Soms is politie dan best handig.
Behalve als je achterin een auto zit met gordel om, en dan aan de kant worden gezet en dan krijg je te horen dat je je gordel niet om hebt. :x
Is mij vrijdagavond gebeurd.. :evil: :evil: 90 euro! tja...
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

31-05-2010 21:41

tja, dat is best lullig.

maar even weer on-topic.
mooie grap! :lol:
Plaats reactie