Visma 2003

Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

28-03-2003 21:59

Frank,
Bij mij gaat het het afgelopen jaar beter maar die 2 jaar daarvoor zijn ook echt slecht geweest ivm met vrienden en familie :sad: ik kan alleen maar zeggen na regen komt zonneschijn en sterkte.
gr,
erik
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

28-03-2003 22:20

daar geloof ik ook heilig in Erik,

is maar goed ook... zou niet mijn hele leven vrienden etc willen verliezen of overal uit huis getrapt willen worden.

Ga mijn voerplek maar weer opzetten
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

28-03-2003 22:35

zucht ik zit nu met tijdproblemen kan ook heel lastig zijn, maar dan weet je gelukkig waar je aan toe bent.
Cor Blokhof

29-03-2003 00:02

Al heeft de KSN niks met die vissen te maken

Wees dan een echte organisatie en ga gewoon met ze allen weg dan en plaats een bord neer waarom of iets in die zin. Dit sloegt gewoon echt nergens op.

En er was ook vast wel iemand die dat van te voren wist dat die vissen er kwamen.

Ik hoor steeds meer gezeur over de KSN. Begin steeds meer te twijfelen of ik nog lid moet blijven.

Sowieso hoor ik het algemeen al te veel gezeur over karpervissen. Met niemand er over praten is nog het besten misschien wel.

Gegroet,

Cor
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-03-2003 00:31

Frank,
heb ik je niet gezien op de voorjaarsmeeting, je zat even te praten met henri betreffende de onthaakmat :smile:

weet niet welke priveproblemen je hebt maar in ieder geval sterkte.

MVG,
Peter
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

29-03-2003 01:33

Op 2003-03-27 23:44, schreef Aart Lokhorst:
Beste Cor, Niels: met die karpers op de Visma heeft de KSN niets, maar dan ook helemaal niets te maken.
De KSN (en de VNV en SNB) staan op de Visma in de NVVS stand. De NVVS heeft die karpers in Valkenswaard besteld voor de Visma, niet de KSN!



Aart,
Sorry hoor, maar dit vind ik wel erg makkelijk weglopen voor je verantwoordelijkheid. Als de NVVS deze vissen heeft besteld waarom hebben ze er dan alleen karpers ingedaan en geen voorns, brasems, snoeken, palingen of voor mij part de schele pos of slechthorende modderkruiper. Ze heten toch niet voor niets 'Nederlandse Vereniging Van Sportvisserfederaties' anders hadden ze net zo goed de 'NVVK' kunnen heten. Of hebben de heren van de NVVS gedacht: We pleuren er een paar karpers in want die zijn lekker populair....

Dat de KSN deze vissen niet heeft besteld doet niets af aan het feit dat de karpers er erg beroerd uitzagen. Iedereen die langs de stand loopt ziet de karpers en vervolgens de mensen van de KSN die je vertellen dat je respect moet hebben voor vissen en een onthaakmat moet gebruiken om beschadigingen te voorkomen....

Denk je niet dat je dan als belangenvereniging een beetje (erg) tegenstrijdig overkomt...?

Met afvragende groet,
Niels

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Niels Hofman op 2003-03-29 01:49 ]</font>
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

29-03-2003 14:23

Peter,

dat klopt inderdaad. Daar ging het gesprek met henri over.

toen ik thuiskwam van de meeting ging ik meteen voeren, en daarvan thuisgekomen kreeg ik het trieste bericht dat een goede vriend van mij in de nacht van vrijdag op zaterdag was omgekomen bij een ongeluk. Aangereden op de fiets... net 20 jaar.

Gisteren de begrafenis gehad dus het is allemaal nog heel vers maar ik heb de eerste plannen alweer gemaakt om even wat te vissen... aandacht aflijden.

Groeten, Frank
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

29-03-2003 14:49

Cor, teveel gezeur over het vissen..?

En wat is jouw bijdrage hier exact in...?

Niels, die vissen zagen er inderdaad niet zo best uit. Maar volgens mij waren het 'moedervissen' die voor de paai gebruikt worden.

Verder staat er al vele jaren een bak met allerlei vissoorten, dus volgens mij is er hier zoals zo vaak op het board sprake van blinde napraterij....

Groeten Laurens
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

29-03-2003 16:33

frank, I wish U all the best in the world.

veel sterkte!
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

29-03-2003 17:49

Cor
citaat:
"Ik hoor steeds meer gezeur over de KSN"

De KSN, daar maak jij als lid ook deel van uit. De KSN bestaat uit leden als jij en ik.
Als je dus steeds meer gezeur over de KSN hoort, dan betekend dat dat je steeds meer gezeur over je eigen clubje hoort. En...jij als onderdeel van de KSN, wat doe je aan dit gezeur??? Het gaat wél over onder anderen jou. Je schuift de KSN (jij en ik)weg van je, en gaat liggen zeuren op een discussieboard over de KSN alsof jij er niets meer mee te maken hebt.

Groeten ChrisN
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

29-03-2003 18:18

Beste Laurens,

Als er altijd een aquarium met verschillende vissoorten heeft gestaan waarom dan nu opeens een aquarium met alleen maar (gehavende) karpers. Als mensen langs de stand lopen dan zien ze karpers en de KSN en die linken dat gelijk aan elkaar, nou lekkere reclame maak je dan. Lijkt mij dat je als NVVS,VNV,SNB en dus ook de KSN een voorbeeldfunctie hebt tegenover het publiek en dat je ten alle tijden moet zorgen dat je aquarium tiptop in orde is. Want als de mensen zien dat de vissen in het aquarium eruit zien alsof ze een paar keer op de grond zijn gekletterd moet je niet verwachten dat je nog serieus wordt genomen met gedragscodes en het hebben van respect voor vissen. En dat lijkt me niet de bedoeling of wel soms?

En wat betreft dat 'napraten', is het misschien weleens in je opgekomen dat verscheidene mensen dezelfde mening erop na kunnen houden...? Ik denk dan ook dat dit meer zegt over jouw niveau dan over het mijne. Dus Laurens, stop eens met het maken van belachelijke beschuldigingen of probeer het op z'n minst met (goede) argumenten te onderbouwen.

Mvg
Niels
Cor Blokhof

30-03-2003 00:38

Laurens,

Gezeur over vissen bedoel ik alle rand zaken die er bij komen kijken zoals stekkenpezen, jalouzie, verdacht makingen en noem maar op.

En ik weet dat er al jaren een bak met vissoorten staat maar volgens mij zagen die vissen er nooit zo beroerd uit als nu en stonden ze niet naast een stand van een vereneging die de belangen van karpers behartigt.

En als je vind dat ik na praat is dat jouw goed recht. Ik weet zelf wel beter.
Chris,

Je hebt gelijk dat ik ook tot dat gezelschap behoor. Alleen voel ik dat niet echt zo.
Ik ben lid van de KSN geworden omdat voornamelijk Aart en Klaas hier vaak opriepen dat ze samen sterk stonden om iets te betekenen voor de karpervisserij in Nederland.Ik ben ook zeker niet van plan om ooit iets actiefs te gaan doen voor ze. Ten eerste liggen mijn intresses hier absoluut niet en ten tweede zit ik die tijd liever aan de waterkant.

Alleen als je dan ziet dat er ook mensen lid zijn van die vereneging waar je verhalen over hoort en daarna denkt met zo'n persoon zou ik nooit iets te maken willen hebben gaat het toch iets anders worden.

Groeten,

Cor
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-03-2003 00:46

Mannen, zolang de OVB ook nog (samen met de NVVS) op beurzen stond was er meestal een vijver met meerdere vissoorten. Kritiek mag en moet. Maar niemand van de KSN was tevoren op de hoogte van deze vijver met karpers, daar sta ik voor 100% voor in! En 'weglopen' omdat een aantal karpers wat beschadigd zijn (waarvan over 1 à 2 maanden niets meer te zien is!) vind ik geen alternatief.

Bedenk goed dat de meesten van jullie niet op karper zouden kunnen vissen als er (vroeger) geen karpers waren uitgezet. Veel van die uitgezette karpers hadden bij de uitzettingen ook beschadigingen, dit is niet te voorkomen vanwege het eerst moeten vangen van die karpers (met een net) in de kweekvijvers, daarna in containers en daarna weer (d.m.v. een net) uit die containers te halen om ze uit te kunnen zetten.

Met het bovenstaande wil ik de 'beschadigde' vissen in de vijver op de Visma absoluut niet goedpraten, reëel feit is of je laat levende vissen op een beurs zien (waar de NVVS voor gekozen heeft) waarbij nogmaals niet te voorkomen is dat er 'beschadigde' vissen te zien zullen zijn of je laat zoiets achterwege.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-03-2003 01:29

Hoi Frank,

Rot voor je Frank maar dat is het leven, je zult het nog wel vaker meemaken, misschien meer dan je lief is. (uit ervaring sprekend)

wens je er veel sterkte bij en we zien elkaar wel weer, praten we wel even bij.

MVG,
Peter
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

30-03-2003 11:00

Op 2003-03-30 00:46, schreef Aart Lokhorst:
En 'weglopen' omdat een aantal karpers wat beschadigd zijn (waarvan over 1 à 2 maanden niets meer te zien is!) vind ik geen alternatief.


Dan hoeven we die onthaakmat ook niet meer te verplichten.... Over 1 a 2 maanden zijn de beschadigingen toch niet meer te zien :wink:

Ik dacht dat tegenwoordig alles elektronisch werd afgevist en als dat niet zo is, is het misschien een goede tip voor de viskwekerijen. Op deze manier gaat het nog efficienter en lopen de vissen ook niet zulke (onnodige) beschadigingen op.

Mvg
Niels
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-03-2003 14:47

Cor,

Ik heb de vissen niet gezien. Jij wel.

Nu zou de KSN volgens een aantal zo hun biezen hebben moeten pakken.

Misschein een stomme vraag, maar waarom heb je zelf niet direkt contact met de verantwoordelijken gezocht?

Elektrisch vissen:

Per keer is een vergunning nodig die een paar dagen geldig is. Deze vergunning kost rond de EUR 100 per keer. Dit is dus geen optie.

MVG

Klaas
HansPeter van Ee

30-03-2003 15:19

Klaas/Aart

Nu krijgen jullie de kans om voor eens en voor altijd af te rekenen met kritiek op de KSN en dan laten jullie deze kans schieten.

met kansrijke groet

HPE
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

30-03-2003 16:08

Beste Klaas,

Dat heb ik ook gedaan maar toen kreeg ik hetzelfde 'laffe' antwoord als wat Aart zei. "Tsja meneer, daar zijn wij niet voor verantwoordelijk....". Als je zo denkt dan kan je gelijk de KSN ook wel opdoeken want dan ben je nergens verantwoordelijk voor.

Mvg
Niels

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Niels Hofman op 2003-03-30 16:27 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-03-2003 16:49

Niels,

Toen heb je gevraagd Wie dan?

Toen er gezegd werd de NVVS. Ben je toen daar geweest?

Even voor de duidelijkheid: Van mij hoeven er geen vissen op een beurs aanwezig te zijn. Als er door jongens van de KSN aan de verantwoordelijken gezegd is dat de vissen er niet uitzien. Moeten ze ze dan door de plee spoelen? Weghalen? Liefst wel. Als men dat niet doet. Muiten?Lijkt me ook niet.

Inderdaad zou je de KSN dan op kunnen doeken, ware het niet dat de KSN niet overal voor verantwoordelijk is en kan zijn.
Signaleren en vragen of het beter kan. OK.

Jou laatste opmerking is voor mij generaliseren. Evanals: Er is geen karpervisser die deugt; alle jagers zijn dierenbeulen. WWF is verantwoordelijk voor de zeehonden jacht.Patageneratie.

Krtiek prima, maar moet wel ergens over gaan.

MVG

Klaas
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

30-03-2003 17:59

Beste Klaas,
Voorop gesteld dat het niet mijn bedoeling is om de KSN in z'n geheel af te kraken want ik begrijp/weet ook wel dat de KSN goede dingen doet. Maar als een belangenvereniging zijnde KSN in een stand staat waar beschadigde karper te zien zijn dan moet je je niet gaan verstoppen achter de NVVS en gaan roepen die hebben wij niet besteld. Stel dat het aquarium bij laten we zeggen Raven of Paddy had gestaan nou dan waren de rapen gaar. Dan had iedereen de commercie vervloekt en er schande van gesproken denk je ook niet?

En Klaas, toen er gezegd werd de NVVS ben ik maar hoofdschuddend weggelopen want ik vind gewoon dat de KSN zich niet moet gaan verstoppen achter de NVVS. En als jij vind dat deze kritiek nergens over gaat dan trap je boven op mijn ziel want we hebben het wel over levende wezens.

Oh ja, wil je trouwens mayonaise of ketchup bij je patat....?

Mvg
Niels
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

30-03-2003 20:41

Ik ben er vandaag ook geweest. Het was mijn eerste keer op de visma. Eerlijk gezegd had ik er wel wat meer van verwacht maar ja. De karperwerelden waren gelukkig niet zo duur dus ik heb mijn verzameling met 9 boekjes compleet gemaakt. :razz:

Over die karpers. Een paar mensen daar vertelde dat KSN echt niets met die karpers te maken heeft. Ik sprak met iemand die de karpers er daar ook slecht uit vond zien. hij zei dat de rugvinnen gebroken waren met het vervoer. 3 van de vissen die daar zaten waren boven de 20 pond. Ik vind dar nogal wat om een stel 'grote'karpers een aantal dagen in een 'klein' kuipje water te zetten.
Hoe NVVS aan die karpers komt weet ik niet maar ik hoop dat ze terug gaan van waar ze vandaan komen!!

groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-03-2003 21:24

Heren,

Ik heb het "kuipje" niet gezien dus hou mij ten goede. Maar zo lang de waterkwaliteit onder controle is kun je grote karpers in relatief kleine bakken houden. Bij koi tentoonstellingen gebeurt niet anders, maar dan wel met goede filtering en zuurstof verrijking. Reken maar dat die koihouders zuinig zijn op hun visjes, zeker als het om jumbo's van 20 pond gaat. Het is jammer van de beschadigingen, maar ik reken erop dat dit wel goed zal komen. Hoort natuurlijk niet zo, maar een ongelukje zit in een klein hoekje vermoed ik.

Groeten, Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-03-2003 01:30

Beste Niels, kennelijk schiet jouw kennis hier en daar nog wel wat tekort. Electronisch vissen bestaat niet, electrisch vissen wel. Is echter absoluut niet aan te raden aan viskwekerijen daar door electrocutie soms vissen ook gewoon doodgaan en ik neem niet aan dat jij daar voorstander van bent....
Overigens is direct woensdagmorgen al aan de NVVS te kennen gegeven dat wij het laten zien van karpers in een vijver op een beurs, daar zoiets altijd beschadigde vissen te zien geeft, afkeuren. Ik ben ervan overtuigd dat dit ook niet meer voor zal komen.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

31-03-2003 08:46

Aart,
Dat moet je me maar niet kwalijk nemen want als het over onnodig vissenleed gaat dan kan ik soms wat onredelijk of (te) fel worden. Zeker als ik denk dat dat zonder doel (het tonen van vissen dan) gebeurt en dus voorkomen had kunnen worden. Laten we maar hopen dat dit een incident was en dat het nooit meer gebeurt.

Wat is trouwens het verschil tussen electronisch en electrisch vissen ?

Met leergierige groet,
Niels
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-03-2003 09:07

Niels, waarom alleen maar karpers nu?
Ik zou het niet weten! Wel weet ik dat ze al beschadigd waren voordat ze in die bak zijn beland, dus jouw suggestie over dierenleed kan ik ook niet bevatten?? Die beesten zwemmen al hun hele leven in bakken en vijvers. Ik snap best dat je kritiek heb op zo’n verschijning, maar als je ditzelfde gedrag gaat doortrekken naar de waterkant en jouw eigen voorbeeldfunctie, dan kun je net zo goed een landelijke campagne tegen het niet (meer) bevissen van overbezette karperputten beginnen. Weet jij wat hier voor gehavends inzwemt? Waar is die voorbeeldfunctie qua beschadigde karpers dan nog goed voor? Iedereen ramt haken door die bek en laat ze op de kant klapperen…

Dat organisaties een voorbeeldfunctie hebben kan best zijn, maar er zijn genoeg mensen die kijken naar activiteiten van zulke organisaties en deze niet meteen afdoen op een bak karpers.

Wat dat napraten betreft: al vele jaren zijn de karpers in die visma bak beschadigd (paaivissen, of heb ik hierin mis?), daarom vond ik het erg raar dat wanneer er nu iemand over begint, meteen zoals zo vaak op zulke boards er over mee beginnen te praten.