Karpers te koop!!!

Gebruikersavatar
Jurgen vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 23-08-2002 02:00
Locatie: Roquebrune sur Argens - France
Contacteer:

17-03-2003 14:06

Ik kwam zojuist op deze site terecht:

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.supafish.com/html/for_sale.html" target="_blank" class=bericht>http://www.supafish.com/html/for_sale.html</a><!-- BBCode auto-link end --> :eek:

Iemand nog interesse in een veertiger in zijn tuinvijver (of privéput)?
Gewoon je gal spugen mag ook! :evil:

Jurgen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jurgen vermeulen op 2003-03-17 14:07 ]</font>
HansPeter van Ee

17-03-2003 17:24

Jurgen

Wie denk dat jij dat er schuldig zijn aan het feit dat grote karper zo interessant is om te gaan verkopen ?

met vragende groet

HPE
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

17-03-2003 17:27

is deze discussie niet al ergens anders gevoerd? :roll: :???:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: robin de ronde op 2003-03-17 17:27 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

17-03-2003 17:35

ik vraag me bij het zien van een dergelijke site af wat voor eigenwaarde deze personen hebben. hier zijn er moraalridders die ertegenin gaan, maar ik vraag me werkelijk af of er in engeland ook zo gedacht wordt als in ons land.

HPE, het is natuurlijk duidelijk dat deze vraag er is door karpervisser (als je ze zo mag noemen). dat het hierbij om mensen gaat met een heel ander moraal dan jij en ik, staat voor mij vast

ik steun alle verenigingen en instanties die ten strijde trekken tegen deze praktijken dan ook van ganser harte. ik heb zelfs vernomen dat 1 van de grote engelse namen er zeer onlangs voor is gearresteerd, maar in hoeverre dit de waarheid is, is mij nog niet duidelijk. er is nog een lange weg te gaan, maar als we allen ons steentje bijdragen, dan denk ik dat er licht is aan het eind van de tunnel.

_________________
groetjes Da Fox

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Vaags op 2003-03-17 17:36 ]</font>
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

17-03-2003 18:28

Hallo Hans-Peter

Als je doelt op mensen als jij en ik, die graag grote karpers vangen, dan zit je er naar mening naast. Er is niets mis met 'graag grote karpers vangen', echter wel met het illegaal stelen en verkopen van grote karpers. Dat het allemaal 'een gevolg van' is, ben ik het met je eens, maar je kan nooit en te nimmer de mensen die graag grote karpers vangen als schuldige aanwijzen.

Groeten ChrisN
HansPeter van Ee

17-03-2003 18:58

Chris

Hoe kom jij aan die wijsheid dat ik graag grote karpers vang ?
Nimmer ga ik naar de waterkant met het idee ik zal en moet een groter karper vangen.
Al vang ik een brasem dan ben ik nog tevreden.
Het ware geluk schuilt voor mij niet in die ene grote vis maar in het thuiskomen aan de waterkant.

Sorry dat ik er hier weer over begin, maar iemand als Alijn Danau is toch een voorbeeld voor velen.
Deze eigengereide Belg noemt een lage twintiger zelfs een whipper, ik bedoel maar.
Wat hij vangt, dat willen velen.
Nou als het zo moet zoals hij tot zijn resultaten komt dan hoeft het van mij niet.
Achter elke vangst die hij doet zet hij het gewicht, tot achter de komma.
Dat anderen dat wel aanstaat heb ik al her en der kunnen lezen.
En misschien mag Alijn een betere visser zijn, of hij een beter mens is dat weet ik niet, maar als ik op zo'n manier aan mijn geld moest komen als hem dan zou ik me eigen schamen.

Mijn respect gaat meer uit naar mensen zoals Luc de Beats.
Die durft mensen de waarheid te zeggen en heeft duidelijk aangetoond dat gewichten hem helemaal niets zeggen.

met gebelgde groet

HPE
Gebruikersavatar
Jurgen vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 23-08-2002 02:00
Locatie: Roquebrune sur Argens - France
Contacteer:

17-03-2003 19:10

HPE uiteraard ben ik er van bewust dat er hier een markt voor is en die is voornamelijk te wijten is aan betaalwatervissers.
Het is logisch dat karpervissers grote karpers willen vangen, maar dit wil niet zeggen dat de karpervisser in het algemeen deze markt in stand houdt.

Deze discussie is inderdaad al eerder ontstaan en ik heb deze topic dan ook niet geopend met de intentie hem nogmaals te beginnen.
Na het zien van deze site wilde ik slechts een op dit board zeer gevoelig onderwerp nogmaals even naar boven brengen om aan te tonen dat, ondanks de vele boze stemmen, de handel in onze beschubde vriend gewoon doorgaat.

Hoe lang nog???
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

17-03-2003 19:22

Hoi Hans-Peter

Graag grote karper vangen of naar de waterkant met het idee 'ik moet en zal een grote karper vangen' zijn twee totaal verschillende dingen.
Natuurlijk zijn jij en ik (alweer) blij met karper die door Alijn een wipper wordt genoemd. Maar even eerlijk. Ben jij ook niet een klein beetje op zoek naar grote karpers? Daar is verder ook niets mis mee...
Als je een grote karper samen met een kleine karper aan het oppervlak ziet liggen...gaat jouw korst dan ook niet richting de grote? De mijne wel. Waarom heb je een jaar op een bekend circuitwater gevist? Dat er grote karpers te vangen zijn zal er toch zeker wel voor een heel klein beetje tussen hebben gezeten? Vergeef me als ik er echt finaal naast zit...

Groeten ChrisN
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

17-03-2003 19:46

Hmmm vissen op grote karpers is zeker niets mis mee ze geven er zelfs een naam aan specimenhunting. Maar er is vissen op grote karpers en vissen op grote karpers. Er zijn mensen die ergens gaan vissen alleen omdat ze weten dat er grote karpers zitten. Deze mensen vissen dus alleen voor dikke vissen en kleinere vissen zijn voor hun al niet meer goed genoeg. Waarom? Omdat ze dan meer aanzien krijgen althans dat denken ze. Maar in mijn ogen is er geen aanzien in deze karpervisserij. Er zijn mensen die voorbeelden zijn voor een ander en voor de een is dat iemand die dikke vissen vangt en voor de ander iemand die veel vangt. Helaas heb ik maar 1 iemand die een voorbeeld is en dat is degene die mij heeft geleerd hoe te vissen.
Sinds kort heb ik geen weegschaal meer bij me tijdens het vissen, dit komt door het feit dat ik de weegschaal ben vergeten bij mijn kameraad. In die tijd dat ik de weegschaal niet bij mij heb gehad heb ik hem niet gemist. Het gaat gewoon om de vis die je vangt. En Luc de Baets zoals Hans al zei is een persoon die in mijn ogen zeker respect verdient. Gisteren heb ik gevist en niks gevangen meen je dat mijn dag slecht was nee hoor ik heb van die dag geleerd. Tuurlijk mijn dag was wel beter geweest als ik had gevangen, al was het maar een brasem. Maar mijn dag gister was een goede dag ook al heb ik niks gevangen.

Zonder weegschaal zijn mijn vangsten niet minder, want ze blijven even schitterend elke vis is een schitterende vis en het gewicht van een vis maakt de vis heus niet mooier. Elke vis die ik vang heeft zijn eigen verhaal en of er nu achter dat verhaal 5,7 kg staat of dat er geen gewicht staat het blijft altijd een mooi verhaal althans in mijn ogen.

Met vriendelijke groet,
Josse de Bruin

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josse de Bruin op 2003-03-17 19:52 ]</font>
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

17-03-2003 20:01

Ik vis voor het vangen van een zo zwaar mogelijke vis. Ik vis op wateren waarvan ik weet (of denk) dat er dikke vis zwemt. Waarom? Omdat dat mijn streven is binnen MIJN visserij. Ben ik nu fout?
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

17-03-2003 22:13

Kiron...absoluut niet!
Het gaat erom welke manier van karpervissen JIJ leuk vindt.

Groeten ChrisN
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

18-03-2003 08:14

Juist dat bedoel ik Chris. Men kijkt teveel naar de visserij van anderen, ipv naar de eigen visserij...........

Do you control your live, or does your live control you........
Gebruikersavatar
Jurgen vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 23-08-2002 02:00
Locatie: Roquebrune sur Argens - France
Contacteer:

18-03-2003 11:37

Kent iemand trouwens het bovengenoemde "bedrijf" ?
Ik vraag me af waar deze vissen vandaan komen.

Zouden dit slechts "gestolen" vissen zijn? Ik kan me echt niet voorstellen dat er een kwekerij is met vissen van dit formaat op voorraad...
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

18-03-2003 11:48

Jurgen,

Ik heb gisteren een mailtje hierover rondgestuurd en ECHO bleek hiervan al op de hoogte te zijn. Aangezien het een Engels bedrijf is lijken zij mij ook de aangewezen personen om iets met deze informatie te doen.

Groeten,

Mark
HansPeter van Ee

18-03-2003 22:25

Kiron

Ik ken er meer die graag grote en zware vis vangen.
Toch heb ik respect voor deze mannen want het enigste wat ze er over zeggen als iemand ze om informatie vraagtis, zoek het lekker zelf uit.
Wegen doen ze echter zelden, dat komt omdat het om die ene vis gaat.
In een oogopslag zien ze wat een vis weegt.
Foto's van anderen zegt ze niets.
Het is ook geen leidraad in hun visserij.
Grote vissen kunnen trouwens soms op onverklaarbare wijze verdwijnen hebben ze mij tevens geleerd.

Kijk als je op deze wijze achter grote karper aan zit, dan ben je beter bezig dan die mannen die alles uit de doeken doen over de vissen, de gewichten(tot ver achter de komma), de naam van het water, hun palmares en de naam van de sponsor.

Kiron, en dan niet vissen op dat water met die weinige stekken, daar zitten toch een paar hele knappe vissen.

Chris

Lees eens het stukje over circuitwateren en targetvissen in de rotary van Dutchcarp.

met thee-drinkende groet

HPE
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

19-03-2003 00:43

Beste HansPeter,

Net als jij heb ik ook respect voor Luc De Baets, maar als hij zegt dat de gewichten hem niks intresseren vraag ik mij eigen af waarom er alleen dikke vissen in zijn boek staan afgebeeld.

MVG Ties
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

19-03-2003 08:46

Vind je die rijenkarper dan zo dik Ties? Nee hoor een vis die schoonheid uitstraalt is dat, en zo staat er ook nog naar ik meen een volschub in die gewoon een schilderij is.

Mvg Josse
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

19-03-2003 13:27

Josse,

Er staan 2 of 3 foto's in het boek met mindere dikke vissen van de pakweg 200 foto's, maar hij zegt dat de gewichten hem niks uitmaken.
Pak je boek erbij, sla deze op pagina 100 open en lees de tekst die er bij staat!!!
Ik snap best dat als je zoveel vissen hebt gevangen ,als Luc de Baets, om bij te watertanden dat je naar andere dingen gaat kijken als gewicht alleen,
het begint er alleen aardig op te lijken dat je niet meer trots mag zijn als je een hoge dertiger vangt.

Ik ben zelf een visser die voor gewicht gaat.(schiet nog niet echt op)
Voorbeeld: Ik vis op een water met een bestand van 20 vissen 15 rond de 20 pond, 8 rond 25 pond, 1 van 29 pond en een vis van 38 pond.

Als ik de vis van 38 pond als eerste vang ben ik daar weer vertrokken. En als ik eerst een paar van de kleinere vang is dat mooi mee genomen maar ik kom toch echt voor de grote vis. Ieder zijn eigen visserij zal ik maar zeggen.
ik zal alleen niet zeggen dat gewichten mij niet intresseren en vervolgens allemaal foto's met grote vissen aan jan en alleman laten zien. Vind ik tegenstrijdig, maar goed wie ben ik.
MVG Ties
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

19-03-2003 16:27

ties, ik denk dat het boek voor geen meter verkocht zou hebben als er alleen maar 10 ponders in gestaan hadden.

dit is nu eenmaal wat de karpervisser in de meeste gevallen boeit. en niet alleen karpervisser. een snoekvisser is ook ontzettend blij als ie een metersnoek vangt, net zoals wij blij zijn met een 30 ponder.

wat ik zo kan respecteren aan het feit dat er in het boek van luc vrijwel geen gewichten vermeld staan is het feit dat hij geniet (of moet ik zeggen genoot) van zijn vangsten, ongeacht of deze nu 29.5 of 30 is. en dat is toch je belangrijkste drijfveer, het genieten van het vissen??
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

19-03-2003 17:20

Dus als ik het goed berijp gaat ook Luc mee in de commercie, waar iedereen zich zo aan stoort bij Alijn. Het draait ook bij Luc om een gewin van geld al is het in kleine mate.
Tenminste als ik de redenatie over de foto's van U serieus moet nemen.

Als het waar zou zijn dat hij net zoveel geniet van een kleine als een grote vis vraag ik mij eigen toch af waarom dat hij die tekst bij de foto op pagina 100 heeft geplaatst. En bij het verschil wat U noemt is wel te begrijpen dat je daar evenveel van geniet.

Ik denk alleen niet dat iemand net zoveel geniet van een 10 ponder als van een 40 ponder gewoon omdat het een zeldzaamheid is om zo een mooie vis te mogen lenen van het water. Uitzonderingen daargelaten

Ik koop een boek niet op de Foto's maar op de informatie die deze verschaft en dan heb ik aan Luc zijn boek een hele goeie ik ben immers een groot fan van hem en wil hem absoluut niet afkraken (alsof mij dat zou lukken).

Ik probeer hier alleen mee te zeggen dat Luc de Baets als een soort god voor karpervissers word afgeschilderd en daar ga ik gewoon niet in mee. Ik wil graag kritisch naar een boek kijken en niet alles klakkeloos overnemen.

Ik lees laatst een artikel over Alijn waarin hij schrijft dat hij de voorgrond absoluut niet ambieert maar dat het hem is aan komen waaien.

Hierboven lees ik dan toch weer dat Alijn een soort geldwolf is en alles over heeft voor paar centen, ik heb de beste man (alijn) een keer mogen ontmoeten en hij kwam op mij bijzonder sympathiek over. Misschien ben ik wel te snel met mijn oordeel, maar ben daar zeker niet de enige in.

Jammer dat niet de positieve invloeden van personen als Alijn Danau worden besproken maar slechts de haken en ogen (zoals eenieder die heeft)
Met Vriendelijke Groet
Ties
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

19-03-2003 17:49

je bent wel erg netjes ties, zeg maar gewoon je. :grin:

om even terug te komen op Uw posting :wink:

natuurlijk is er een verschil tussen het vangen van een 10 en een veertigponder, dat valt denk ik niet te ontkennen. feit is echter dat vissen volgens mij meer is dan vangen alleen. ooit wel eens een ijsvogel vanaf 3 meter mogen bekijken?? ik wel, en ik geniet nog steeds van dat moment als ik er aan terug denk. toch jammer dat ik op het moment van de foto een run kreeg.

ook ik heb het boek van luc in mijn bezit. niet zozeer om de foto's, ook al zijn die een mooie illustratie van zijn karpercarriere. als iemand zoveel grote vissen vangt, wil dat naar mijn mening zeggen dat je hem niet hoeft te vertellen hoe het vissen in elkaar steekt. dat wij wat van hem kunnen leren wordt op deze wijze onderstreept. voor de karpervisser is de informatie in het boek waarschijnlijk ook geloofwaardiger als er een fraaie vis naaststaat, hoewel die vis geen enkele absolute meerwaarde heeft voor de stof. puur iets psychisch denk ik dus.

daarnaast is het gewoon iets menselijks om meer te willen hebben of te willen zien, of te wel een zo groot mogelijke vis vangen. zo zijn er ook velen die graag een dure (sport)auto zouden willen rijden, zich bij het voorbijgaan aan zo'n auto helemaal vergapen aan het apparaat enz. maar hem waaarschijnlijk nooit zullen hebben. het is allemaal Big Bigger Biggest,good, beter best enz. waar dan ook in liefhebberijen

over alijn zijn de meningen verdeeld. de 1 vind hem een geldwolf, de ander een goed visser. persoonlijk vind ik hem (met alle respect overigens) ietwat veel op de 'achter de kommaatjes'.
neemt niet weg dat hij veel heeft betekend voor met name het VBK, en de karpervisserij in belgie in het algemeen.
dat hij niet altijd even blij is met de aandacht die hij krijgt, en dat hij er niet om gevraagd heeft, dat is niet mijn probleem. wellicht is de oplossing van luc iets voor alijn :wink:
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

19-03-2003 19:07

Je hebt gelijk wat het betreft het probleem van Alijn, hij plukt er immers ook de vruchten van.

En het verhaal met het ijsvogeltje komt me bekent voor alleen veschoot het vogeltje bij mij van het gezoem van de lens met het inzoomen. Echt jammer, en tuurlijk willen mensen steeds meer.
Daarom vind ik het bijzonder vreemd dat er een soort taboesfeer hangt van het noemen van de gewichten van de gehaakte vis.
Ik bedoel,als je een 40 ponder vangt ben je dolgelukkig. Echter vertel je dit tegen mensen aan de waterkant of in de hengelsportzaak word je aangekeken alsof je glashard staat te liegen. Het zou zoveel leuker zijn in onze hobby als er een soort van wederzijds respect onder de karpervissers zou zijn.

P.S. ik hoop niet dat de oplossing van Luc door Alijn wordt gekozen. Het zal een verlies zijn voor de vissport net zoals dat het was toen Luc zijn karperspullen aan de wilgen hing
MVG Ties
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

19-03-2003 19:10

het heeft voor en nadelen om open te zijn, ties. met de huidige berichten over diefstal van karpers in mijn achterhoofd, denk ik dat ik beter een mistig sfeertje rond het hoe en waar van grote karpers kan laten hangen.

wellicht is de oplossing van luc rigoreus, mijn opmerking moet dan ook gelezen worden als hele vette knipoog
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

19-03-2003 21:55

Het is toch werkelijk schandalig dat men de vissen niet kunnen laten zitten waar ze horen, in mijn regio verdwijnen ook heel wat vissen. Wat te denken van "Hij" een topvis die al vaker verhuist als menig nederlander.

Mijn targetvis voor dit jaar is ook verplaatst, ik hoop dat er ooit iets op verzonen word maar dat zal wel niet gebeuren.

En inderdaad als je het zo bekijkt moet je ook maar niks zeggen, hoewel de meeste topvissen in mijn regio toch wel bekend zijn.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-03-2003 20:07

Kennelijk kan het ook anders?

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.fisherspond.com/" target="_blank" class=bericht>http://www.fisherspond.com/</a><!-- BBCode auto-link end -->

Kees