Grappige gebeurtenissen aan het water

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

20-02-2010 10:10

Heel lang geleden toen ik nog niet op karper viste maar bij karper vissers aan het kijken was, aan een water in Zutphen de vijver genaamd gebeurde het. Toen waren er achter de stek waar ze aan het vissen waren nog volkstuintjes bij de vijver. Die volkstuintjes waren omringd door bosjes ( boompjes ) waardoor je niet kon zien wat er achter die bosjes gebeurde. Om een uur of 23:00 kwam er een auto aan rijden waar 2 mensen in zaten, die ons ook nooit gezien kon hebben. Één van de vissers zei toen die auto na de volkstuintjes reed en achter die bosjes ging staan "die gaan neuken ". We hebben nog een paar minuten gewacht waarna wij met ze 4en zachtjes in het donker na de auto liepen. Het vermoeden van de visser werd half bevestigd want die kerel werd me daar toch even afgezogen door zijn vriendin, waarna ik een klap met mijn platte hand op het dak van de auto gaf en wij weg renden. Dat werd mij niet in dank afgenomen door de anderen want die wilde nog even kijken, het zou wel op neuken uit gekomen zijn. Maar het stelletje starte de auto en reden weg.

Vertel ook jullie grapige dingen die je vast wel eens gezien of mee gemaakt hebt.
Laatst gewijzigd door sergio verheij op 20-02-2010 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

20-02-2010 10:37

Laat ik gelijk nr 2 er achter aan gooien die mij nog vers in het geheugen staat. Dit is een paar jaar geleden op een zomerse dag gebeurd toen ik inmiddels zelf een karper junk was. Het was op een ader water in Zutphen de vispoort genaamd. Ik zat samen met een andere visser Martin op het gras bij mijn stek en een paar meter achter ons liep een doorgaande drukke weg. We zaten wat te ouwehoeren zoals gewoonlijk als hij op bezoek kwam tijdens een sessie toen ik ineens een hevige pijn voelde in mijn knie. Ik had een vrij losse jogging broek aan met wijde pijpen waar een wesp in gekropen was en die had me dus gestoken. Ik sprong op en trok mijn jogging broek na beneden om te kijken hoe het er aan toe was. Daar stond ik in mijn onderbroek en de joging broek op de enkels, waarop ik tegen Martin zei " zuig het even uit ". Hij keek mij aan met een blik van, meen je dat nou. We schoten beide in de lach en bedachten dat het er wel heel komisch uit zou hebben gezien, ik met de broek op de enkels en hij op zijn knieën die de wespen steek op mijn knie aan het uitzuigen zou zijn. Natuurlijk meende ik dat niet maar het was wel humor waar ik nu tijdens het tikken ook weer om aan het lachen ben, ik zie het weer helemaal voor me.

Gr Sergio
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

20-02-2010 10:52

Ok nr 3 dan ook maar. Een jaar of vijf geleden waren wij met een groep aan het karperen in weer een water in Zutphen de Grote gracht genaamd. Dit water ligt in een park waar een aantal scholen aan grenst en die school kinderen gaan in grote gatalen tijdens de pauzes altijd het park in. Achter onze stekken destijds stond een muurtje waar die kinderen op zaten tijdens die pauzes en waar een fiets pad op uit kwam die net voorzien was van vers grint. Martin was even wat te eten gaan halen met zijn brommertje en kwam aan rijden net toen dat muurtje vol zat met die school kinderen. Ik weet niet wat hij deed maar hij maakte een klapper met die brommer en daar lag die. Al die kinderen hadden het gezien maar durfde geen één van allen te lachen en toen zei hij het om een beetje af te lijden "zo stap ik altijd af hoor ". Mijn god wat een opmerking en we kregen alemaal een stuip van het lachen.

gr Sergio
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

20-02-2010 14:51

Ik ben toch niet de enigste die grappige dingen mee maakt ? Vertel eens iets leuks en deel het met ons colega vissers.
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

20-02-2010 17:51

Geen tijd voor, hou me meestal bezig met vissen... :wink:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

20-02-2010 17:56

Wij waren eens in Groningen bij de hamburger vijver aan het vissen met een aantal vrienden. Deze dag was het schitterend weer en de temperatuur was vrij hoog met een heerlijk zonnetje. In de vijver zit het bomvol kleinere karpertjes en een paar iets grotere exemplaren naar mijn eigen ervaring. Andere mensen die hier woonden of vaak visten hadden nog nooit iemand een karper daar zien vangen van over de 30 pond.

Wij zaten ondertussen relaxt in onze stoelen onder de umbrella te wachten op een run, wat nooit lang duurde. naast ons zat een jongen van ongeveer onze leeftijd met een wickle picker, deze in een hengel steun de lucht in gewezen met het draad van de hoogte strak lopend naar ongeveer iets minder dan het midden. Omdat hier veel reigers langs zweven hebben we de beste jongen gewaarschuwd dat hij wel er voor op moest passen dat er niks door zijn lijn vliegt. de beste jongen had waarschijnlijk een beetje een klote dag want hij reageerde fel en vroeg waar we ons mee bemoeiden. nou jah dan toch lekker niet. ongeveer een 2 uurtjes later kregen wij een dubbel run na ook al het enige vis, karper te hebben gevangen. op het moment dat wij de hengels uit de rodpod trokken hoorden we een gevloek en zag je een wickle picker de lucht in gaan, een reiger was door de lijn heen gevlogen en was licht verstrikt geraakt, dit arme dier. na het terug zetten van de karper stond de jongen nog te vloeken en te tieren, het dier was inmiddels moe geraakt en ging in een boom zitten wat niet zo verstandig was. de lijn was nu ook verstrikt in de boom en het dier zat klem. gelukkig zat het dier niet zo hoog. de jongen had dit ook gezien en nam stenen mee richting de reiger. 2 van ons gingen ook richting de boom ik met de schepnet in de hand. de jongen begon met gooien van de stenen waar wij hem op aanspraken dat hij moest ophouden de dierenbeul. mensen in de flats hadden gezien dat de reiger vast zat en er enige mensen zich hadden verzameld, ook zonder het te weten was de dieren ambulance al verwittigd. de jongen gooide door waardoor ik en mijn maat kwaad werden en wij zeiden moeten wij jou eens een aantal stenen tegen je kop aan gooien joh mafkees, de jongen werd kwaad en zou mij aanvallen, dit had ie beter niet kunnen doen want heb enige jaren taekwondo en judo gedaan waardoor de rollen al snel omgdraaid waren en de beste jongen al snel in een houdgreep had waardoor hij zich niet meer kon verzetten. de politie en de dierenambulance kwamen nu ondertussen ook aanrijden. de politie renden naar ons toe omdat ik de jongen nog steeds vast hield. omstanders en mijn maat vertelden wat er was gebeurd en ook dat hij ons als eerste aanviel, ook dat de jongen het beest dood wou gooien door stenen hard naar het dier zijn hoofd te gooien. de jongen moest mee de politie auto in, wij hebben met het schepnet die langgenoeg was over het beest zijn hoofd gedaan. nu konden we de reiger met de tak naar ons toe trekken. de ambulance personeel hadden een tangetje en een schaar al bij de hand om het visdraad te verwijderen. de hengel van de jongen is mee genomen en heeft hij jammer genoeg later weer terug gekregen maar dit weet ik niet cker. nadat het beest was verlost van de boosdoener en het visdraad moest het even op adem komen en vloog niet vele minuten later weg. omstanders moesten juichen en dat voor een reiger, maar wel weer een hele belevenis aan over gehouden. ondertussen was onze andere vriend rustig aan het verder drillen van de gevangen karpers.

het was een leuke dag met alleen als minpuntje zo,n eerste klas slungel kluns die het beter wist, jammer!!!!!!.

mvg; jan
Plaats reactie