Hardervissen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurgen vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 23-08-2002 02:00
Locatie: Roquebrune sur Argens - France
Contacteer:

12-03-2003 13:28

Sorry dit gaat niet over karpervissen, maar ik kon het adres van het harderforum nergens vinden.

Afgelopen najaar heb ik enkele malen op een stek op enkele kilometers van een riviermonding gevist. Een paar dagen geleden kwam ik hier terug om te voeren en tot mijn verbazing zwemelt het er momenteel van de harders. Ik heb er tientallen gezien, vlak onder de kant waar ze massaal de stenen en keien kaalschrapen. Gisteren ben ik teruggeweest en heb geprobeerd ze te vangen met brood (pluim/bol/korst) en mais, maar ze zwommen er heel arrogant langs zonder er naar om te kijken.
Ik vraag me dus af hoe ik die beesten kan verleiden om in mijn haakje te bijten.

Heeft er iemand ervaring met het vissen (en vangen) van harders die hij met mij wil delen?

Alvast bedankt!

Jurgen
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

13-03-2003 00:29

Ik heb het vangen van deze mooie vissen al opgegeven...(afsluitdijk Kornwerderzand)

Maden heb ik geprobeert, sla, spinazie...ik weet niet hoe je ze moet vangen....
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

13-03-2003 11:51

Het is al heel wat jaren geleden, maar wij visten met zeewier, dat aan de kiel van een schip vast zat. Stukje op de haak en veel harders mee gevangen, in de marinehaven van Den Helder.
Misschien zijn ze nu over gestapt op Haute Cuisine??

Wiek
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

13-03-2003 12:15

Hallo,

Harders kun je ook aan een bepaalde aassoort laten wennen, net als Karpers. Ik hebben ze bijvoorbeeld al gevangen op brood en mossels!!!

Met het brood gigen we op een plaats voeren waar de ik de beesten konden zien (op de bodem) bij een streiger met daaronder een mtr water...Onder de steiger zag je vissen liggen... Door telkens stukjes (vlokjes en bolletjes) brood naar beneden te gooien werd de argwaan van de vissen gewekt. Op een gegeven moment pakte er wel eenhet brood, en zoals je weet: "etende vis, trekt vis aan"
Na een antal dagen (zonder te vissen) voeren kregen ik steeds meer Harder onder de steiger en gingen ze steeds feller azen, gunstig voor ons natuurlijk.

Groeten edwin
Gebruikersavatar
Jurgen vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 23-08-2002 02:00
Locatie: Roquebrune sur Argens - France
Contacteer:

13-03-2003 15:03

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben er net weer wezen voeren. De laatste keer had ik een aantal maiskorrels heel dicht onder de kant gestrooid die nu verdwenen waren. Nu is het alleen de vraag of de harders hiervoor verantwoordelijk zijn of eenden.
Ik heb trouwens ook karperactiviteit gezien!!!
Plaats reactie