korda 5

K. van den Herik

25-01-2010 08:20

Gister een deel van korda dvd gezien.

Ben benieuwd of ze er nu al achter zijn, dat
a) karpers die bollen niet te pruimen vonden
b) de beestjes volledig aan het svp -en waren op die stick inclusief flinters tonijn enzo
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

25-01-2010 09:39

Mooie beelden vind ik het altijd.

Het geeft vooral aan dat je beter niet te compact moet voeren en daarom beter geen sticks enzo moet gebruiken, wil je de vis zwemmende en makkelijker vangbaar houden.

Grt Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
K. van den Herik

25-01-2010 11:13

Dat zag ik na 14 seconden Lex,

zij begrepen het nog niet na elk frame tig keer te bekijken. Wilden ze oplossen door hun haakaas aantrekkelijker te maken. mooie reclame voor meenlijn.

Was dat happen naar niks ook niet het probleem met die wol en dan die meuk erover?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

25-01-2010 11:29

Kut merk dat " meuk ".

Alleen de wol ( wel van het merk de 3 Beh's natuurlijk :P ) deed het al beter. :wink:
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

25-01-2010 13:59

Klaas, vergeef me mijn onwetendheid maar wat is svp-en?
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

25-01-2010 19:21

Commentaar hebben op iets is wel erg makkelijk,misschien is het beter dat je zelf eens een dvd maakt met hoe het wel moet.Dan gaan wij die dvd eens bekijken.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

25-01-2010 23:19

Beetje suf Dennie.

Als iemand iets uitbrengt mag daar best commentaar op komen, zeker in NL...

Het is nog een commercieel plaatje ook, dus dan zie ik het probleem helemaal niet.

En wij helpen toch alleen maar, want we geven een oplossing tot het probleem!

:lol:
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

25-01-2010 23:29

ja we geven een oplossing of we gaan juist dieper het probleem in.

het blijft tenslotte een mystery en het precies te weten komen over gedrag van een karper zal nooit gebeuren, eerder dat we denken dat we het weten. maar de reactie hierboven tsjah iedereen mag hier idd zijn mening geven zoal positief als minder positief het blijft tenslotte ons oude koude kikkerlandje.

mvg; jan

succes in 2010.

_________________________________________________________
ACH MAN GA TOCH VISSEN DAN VANG JE NOG EENS WAT
_________________________________________________________
K. van den Herik

26-01-2010 07:06

speciefieke voedsel preoccupatie

in dit stukje happen naar alles om alleen maar die flintertjes stickmix te bemachtigen. Ik denk veroorzaakt door het blikje vis. De mix la op de aasbol en werd amper geprobeerd. De bek ging op klein voer slurpen en als visser ben je dan kansloos.

Als ik op gewauwel van 5 pro's nog geen commentaar mag geven? Tijdje rusland gewoond?
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

26-01-2010 16:49

Daarvoor zitten die Kordaklanten nu toch afgerasterd op een eigen ei(land)/plas/landgoed?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

26-01-2010 17:39

Denk dat het feit dat alles voor de camera moet gebeuren nogal invloed heeft op de manier van voeren...
Dat het verre van ideaal is mag duidelijk zijn :) leerzaam is het overigens wel.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

03-02-2010 01:12

Heb vanavond op de Korda website ook een fragment van Korda 5 gezien.

Conclusie: hoe dom kun je zijn!

Reclame maken voor Mainline en vervolgens op de video laten zien dat de karpers die bollen inderdaad niet te pruimen vonden en door hen afgekeurd werden!
Overigens wel heel mooi om te zien hoe de smaakzin (de chemoreceptie) van de karper in de praktijk werkt.
Naar binnen zuigen, proeven, keuren, afgekeurd worden en vervolgens uitgespuugd worden (met de rest van die oneetbare zooi).

Ik heb de hele video niet gezien, dus mijn oordeel berust slechts op dit ene fragment.

Commentaar bij de video: de karpers zijn zeer bang voor ronde boilies, omdat er jarenlang mee gevist is en ze er heel vaak op gevangen zijn.

Interessante vraag is natuurlijk, kan een karper vormen onderscheiden?

Ik als mens weet natuurlijk wat een vierkant, een rechthoek of een cirkel is.
Ik denk dat de intelligentie van C. carpio hier niet toe in staat is (dat concept heeft hij gewoon niet, heeft hij ook niet nodig om te overleven) en bij hem/haar draait alles om dat chemoding (= smaak).

Ik hou het dus maar bij mijn eigen vertrouwde, voor de karper aantrekkelijke ronde bollen.

Maar, volgens veel aasfirma’s moet ons haakaas afwijkend zijn, qua vorm (dumbels), opgepopt, gedipt, gesoakt, gefluoresceerd, daarnaast ook nog gestickt en weet ik wat al niet meer.

Die Korda boys zijn op hun manier natuurlijk wel heel slim (lees: commercieel), we promoten onze eigen producten en maken ook nog de nodige reclame voor andere (aas)firma’s, wat natuurlijk ook nog een mooie grijpstuiver oplevert.

Ik wil ook mijn eigen lake en elke dag alleen nog maar lekker karpervissen!!!!

Overigens, petje af voor de boys, hun website is een staaltje marketing eerste klas!

Alleen die gehaakte karper (fuck, they have done me) en daarna de doelbewuste perceptie, ik schud met mijn kop, dan vliegt die bonk lood wel weg, samen met de haak in mijn bek (want ik ben slim, ik ben een karper).

Staan wij weer met lege handen.

Toch trapt iedereen natuurlijk niet overal in, chuck 'em in the edge.


Groet,

Hilco
K. van den Herik

03-02-2010 06:57

Bart,

Ze voerden al meerdere dagen .

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-02-2010 08:35

Ik vind de interpretatie van de Kordamannen ook niet echt van hoogstaand niveau. Mooiste voorbeeld is een vis die deeltjes voedsel opneemt, over het haakaas zwemt en vervolgens erna weer verder aast. Meteen schreeuwen Danny en Kornuit dat die vis "het in de gaten heeft" enzo, maar kom op zeg. Filteren en verwerken kost ook tijd?

Typisch Engels, maar het zijn toch godver dieren en geen mensen met een degelijke kennis? Heb ze geen moment alleen maar halve bollen zien voeren. Als ze nu eens vermijden dat er "gekozen" kan worden door de vis, en voeren met het te vissen stukje aas dan kom je al veel verder..

Neemt niet weg dat het mooie beelden zijn, maar als die die kneus van een Fairbrass hoor lullen met zijn gympiehoofd dan moet ik gelijk denken aan "Christophe" en zijn intenties destijds. Hij heeft een hoop producten die ik ook gebruik, maar die kerel is compleet de weg kwijt.

Ik zet een lekker muziekje aan als ik de beelden bekijk ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

03-02-2010 09:27

Klaas,

Al wel meerdere dagen, maar ook meerdere dagen op een compact stekkie met klein aas. Kortom, het "lui" azen werd wel heel erg in de hand gewerkt. En tsja, dan is het ook een stuk lastiger om die vis te haken...

Overigens denk ik zeker dat een vis vormen kan herkennen. Zeker als er heel veel van 1 bepaalde vorm ligt. Waarom zijn op een voerstek met hele en halve bollen anders altijd als eerste de halve bollen weg!?
Wat Sven aanhaalt is hier inderdaad een goeie. Bij keuze zal de vis een keuze moeten maken. Ik zou dus kiezen voor een situatie waar de voorkeur naar uit zou gaan wanneer er keuze is (halve bollen dus) en hier mee voeren en vissen.
Feit blijft dat dergelijke DVD's zó strak geregisseerd moeten worden dat er van echt vissen niet héél veel meer overblijft.

Wellicht komt er dit jaar van Nederlandse bodem nog nieuw materiaal die heel wat meer aansluit op de situatie in ons landje...

Groeten Bart
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

03-02-2010 09:36

Bart,

Dat van die halve boilies ben ik niet met je eens. Sterker nog ik kan me niet voorstellen dat alle halve altijd als eerst weg zijn.

Voordeel van halve boilies is dat de attractie wat omhoog gaat en het simpele feit dat je meer aasopnames krijgt met dezelfde hoeveelheid aas.

Ik kan me ook niet voorstellen dat een karper altijd maar halve boilies herkent omdat een groot deel zelfs met de vlakke kant op de bodem ligt, dan ziet een vis dus nog steeds de ronde vorm..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
K. van den Herik

03-02-2010 09:43

Bart,

De zoveelste miskleun van de mannen dan.

Hadden ze 4 dagen gevoerd te beginnen met een sector en dan de laatste keer een beetje opbossen et voila

Vorm herkennen? Zal best, alleen 15 cm voor de neus kan ie toch niets meer zien.

De film is prima verder, maar bedoelt om bepaalde producten aan te prijzen.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

03-02-2010 09:53

Lexus,

Heb in de praktijk te vaak gezien dat de halve bollen als eerste weg zijn en dan voornamelijk overdag.
Hoe dat in de theorie te verklaren valt weet ik niet. Soortelijk gewicht? Voelt anders aan in de bek? Visuele herkenning? Of simpelweg kleinere voedseldeeltjes? Zeg het maar..
Qua attractie en meer voedseldeeltjes ga ik wel met je mee overigens, maar dat verklaart nog niet 100% dat de halve bollen vaak als eerste weg zijn (en kruim nog sneller...)!
Overigens, een halve bol zal door zijn zwaartepunt meestal met de bolle kant op de bodem komen..

Klaas,

Absoluut mee eens hoor, die mannen zijn commercieel gewoon erg slim en de film is natuurlijk ook wel zo geïnterpreteerd door hen dat het voor de verkoop van bestaande producten goed uitkomt.
Andersom zou het natuurlijk beter werken. Film maken, objectief door zoveel mogelijk mensen laten interpreteren, en dan je producten ontwikkelen.

Groeten Bart
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

03-02-2010 10:40

bart van bezouw schreef:Overigens, een halve bol zal door zijn zwaartepunt meestal met de bolle kant op de bodem komen..


Je bedoelt zeker de vorm ipv het zwaartepunt? Bij een halve bol ligt het zwaartepunt nml dichter bij de vlakke kant...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-02-2010 10:44

Hoe moet je een dergelijke dvd op de juiste waarde inschatten?
300 tot 400 uur opnamen en daar een half uur uitmonteren wat je net goed uitkomt?
Moet je dit weer zien als de krenten uit de pap halen?
Met de verkeerde mannen achter de knoppen bereik je ook nog net het tegendeel ?
Je bent een rund als je zo met je klanten stunt?
Wat komt er ook al weer na hoogmoed ………………..

Tuurlijk blijven dergelijke opnamen mooi. Heb een film van mijn aquarium met Valkenswaardspiegels er in, deze is ook mooi. De toegevoegde waarde waar we met zijn alle iets leerzaams van op kunnen steken moet toch de essentie zijn van Korda 5. Of verwacht ik nu teveel. Ach, straks komt Korda 6 tot ..… een nieuwe ronde een nieuwe kans zullen we maar zeggen voor de mannen van Korda. :wink:

Groetjes,
Peter
K. van den Herik

03-02-2010 10:59

test 1:

100 bollen halveren en 1 voor 1 de halfjes in het water gooioen.

45% platte kant onder
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

03-02-2010 11:42

Bart,

Volgens mij vallen inderdaad niet de meeste met de bolle kant onder, probeer maar eens uit.

Sterker nog als uiteindelijk het aas op de bodem ligt en de invloeden van stroming en de bezoekers van de stek intreden doen dan wordt het helemaal een ander verhaal.

Nogmaals visueel wat de vorm betreft heeft het weinig effect denk ik die halve bollies.

Grt Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

03-02-2010 14:25

K. van den Herik schreef:test 1:

100 bollen halveren en 1 voor 1 de halfjes in het water gooioen.

45% platte kant onder


en als je ze nu niet 1 voor 1 in het water gooit, maar met handen tegelijk(het liefst met voorwaartse snelheid)?
K. van den Herik

03-02-2010 14:30

42,123456789%
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

03-02-2010 14:33

K. van den Herik schreef:42,123456789%


Heb je niet getest maak ik hier uit op :)

Owja, bij test 1 heb je toen de halve bollen met de platte of ronde kant naar onder in het water gegooid?