Roddelcolumn

Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-03-2003 22:19

Opgenomen uit het zeer lokale roddel hengelsportblad 'de (v)liegende visser':

- Aan de lokaal populaire karperput verscheen dinsdag avond jongstleden een karpervisser comleet met baseball tenue en cap aan de waterkant. Later zou bleken dat de beste man vijf homeruns had gehad.

- Een bekende voetballer kwam zaterdag ochtend met ernstige bijtwonden het voetbalveld opgelopen. Speculaties over een mislukte ontvoering werden in een interview al gauw van de baan geveegd toen bleek dat Dhr. Blinker door een metersnoek aangevallen was.

- Een beroemde formule 1 coureur heeft dit voorjaar tijdens zijn eerste karpersessie ooit bijna de dood door onderkoeling gevonden. Bij nadere inspectie van de trillende karpervisser bleek het om David Koelthard te gaan.

- Anonieme visser vast in riool nabij Schildpaddenplas: een onbekende camou boy heeft vlakbij zijn favoriete water een ganse week in het riool vastgezeten. De verwarde visser heeft er naar eigen zeggen de Turtles ontmoet en heeft er een briefwisseling over schildpaddensoep met Donatello aan overgehouden.

- Rozenmijer vreemd gegaan: Bertus Rozenmijer heeft de laatste tijd wat met karpervissen geflirt. De karpertermen werden hem al gauw te veel. Anonieme bronnen verklaren dat de gebrainwashte Bertus zijn pluggen heden ten dage 'single snoekbaits' noemt.

Tot zover de citaten van de heer N.Onsens
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

11-03-2003 22:35

Aldus het roddelcircuit volgens Maasland!

Had u nog een nootje gehad willen hebben bij uw bier? :wink:
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-03-2003 22:44

Nou,dacht eerder aan een lekker pannekoekkie met stroop :grin:
Met je op je hielen volgende groet,
Dennis
PS ik bel je van de week wel effe......
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

11-03-2003 22:46

:razz: :razz: :razz: :razz: :razz:
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

11-03-2003 22:52

Excorsist wanted!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeelp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jan witter

12-03-2003 11:11

Laurens

Je bedoelt DAVID COULTHARDT toch :smile: :smile: :smile:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-03-2003 11:39

hé Laurens,
Ga je de briefwisseling over schildpaddensoep ook nog hier neer zetten?
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-03-2003 19:18

John, heel graag :wink:
Jan, juist ja, die koele kikker :smile:
Daaf, helaas de bewuste visser is anoniem gebleven.

Bij de volgende editie meer oever roddels!!!
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

12-03-2003 22:06

Beste Laurens ( toevallig alias dhr. K.Srand??? :grin: )

Abonnementje op de Donald Duck toevallig? :razz:

Misschien zijn er vissers hier die weten wie die VZN (visser zonder naam) is.
De naam Martijn kwam heeeel vaagin me op :wink:

Met striplezende, en daarbij 'DrikJan' als veruit grootste favoriet hebbende groet,

Sjoerd
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

12-03-2003 23:53

Opgenomen uit de politieberichten uit het sportvissersmagazine "De vissende vlieger":

"Op woensdag 11 maart werdt door de politie een verdacht persoon opgepakt, nadat hij citaten uit hengelsportblad "De (v)liegende visser" heeft gekopieerd naar een niet nader bij naam te noemen welbekend discussieboard voor karpervissers. Dhr. L.Maasland wist niet dat alle roddels uit "De (v)liegende visser" beschermd zijn door de copyright-wet.
Nadat de verdachte in de boeien geslagen werdt, verzette hij zich hevig, en verwondde een agent met behulp van een levensgevaarlijke snoek aan het hoofd.
"Copyright bestaat niet!", "Alle informatie moet voor iedereen beschikbaar zijn!!" -aldus dhr. Maasland, die nog steeds in voorarrest zit.
Dhr. M.Elkpoeder, hoofdredacteur van "De (v)liegende visser reageerde kalm met de opmerking: "Beter 1 kameel in de kofferbak, dan een gegeven paard zonder stopcontact.".
Laatstgenoemde is na zijn uitspraak opgepakt, en naar een kliniek gebracht.
Dhr. Maasland wacht een taakstraf van tussen de 100 en 200 uur, en bovendien inbeslagname van zijn gehele collectie "De (v)liegende vissers" alsook zijn snoek. Het in het bezit hebben en gebruiken van wapens als snoeken is in Nederland bij de wet verboden.

Tot zover de berichtgeving omtrent de arrestatie van Dhr. Maasland.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

13-03-2003 00:02

Hm... staat Gerard Spong hier nog geregistreerd? :???:
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-03-2003 02:31

Laurens Laurens,

hoe heeft het toch zover met je kunnen komen? Jij als klein jongetje genietend aan de waterkant van elk klein vorentje wat maar wilde bijten. Genietend van elke rimpeling in het water.

De weilanden om je heen konden je zo bekoren. Was het hier niet dat je je eerste karper ving. Hier, vanuit je eigen achtertuin in jouw eigen sloot.

De dagen dat je zo trots als een pauw thuis kwam om te vertellen dat je weer een karper te slim af was zal ik nooit vergeten. Ook de dagen dat het allemaal tegen zat en je mokkend thuis kwam omdat je er weer "een" verspeeld had zal ik nooit vergeten.

Toen veranderde je. Je ging vissen in de Schildpaddenplas. Je vrienden werden anders. Jij werd anders........

Laurens, we hebben nog zo op je ingepraat. Stop nou met dat vissen! Laat het nou gaan. Ga de natuur in maar dan zonder hengel en laat die stress varen.

Maar nee hoor, jij wilde niet luisteren. En zie, wat er van gekomen is.

Je bent gearesteerd en je zogenaamde "kornuiten" verwijzen je al door naar advocaten. Laurens, wat moeten we nou toch met jou......... :mad:

je moeder xxx
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-03-2003 11:33

Laurens Maasland,

De (v)luchtende visser!!!!! :cry:
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-03-2003 18:59

Hallo, hier een bericht van de broer van Laurens. Hij wilde toch nog iets doorgeven aan deze groep malloten op een of ander forum. Ik weet alleen niet welke van de berichten er allemaal voor jullie bestemd staan, de geadreseerden staan zo vaag omschreven met die hanepoten van hem:

"Coillin, ik heb vanuit de gevangenis Snorbatjsov een contract bij philishave laten tekenen."

"De Afghaanse serie 'eigen huis in puin' onder redactie van Paulus Potter veroorzaakt veel gesnotter."

Chris, regel m'n advocaat (niet die kale voetbalcoach) en haal me hieruit! Als gepaste straf laten ze me tarwe eten. Het zou mij op gelijk niveau met mijn prooien brengen??"

""Chris, zeg maar tegen de heer Elkpoeder dat mijn achterban hem samen met McVijver, Renebait en Walker Texas Granger hem op de hielen zitten"

Ps; wat zien jullie eigenlijk in zo'n stomme hobby!!

groetjes Freddy Maasland
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

13-03-2003 19:54

Die laurerns whahaahahah :razz:

lachende karpergroeten
kevin
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

13-03-2003 20:24

Hmm... ik heb Gerard Spong een privébericht gestuurd, maar hij vond de citaten en uitspraken van Dhr. Maasland te kwetsend en demoniserend. Hij overweegt zelfs om een aanklacht tégen je broer in te dienen Freddy.

Hopelijk kom ik zelf niet in de bak. Heb namelijk nog een emmer tijgers staan van een half jaar oud :roll: ...

Groetjes, Sjoerd

Ps. zag op tv een manier om een bekende die dezelfde hobby heeft vrij te krijgen. Gewoon jezelf vastketenen aan t hek vd gevangenis en dan ben je zo weer vrij. Vrijwilligers???(ikke niet, ik moet de actie coördineren natuurlijk)

Hmm.. zwemmen in de gracht vd gevangenis zou ook kunnen werken zie ik net op het journaal :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjoerd Groot op 2003-03-13 20:26 ]</font>
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-03-2003 03:27

Laurens,

die broer van jou die heeft het verbruid....

hoe heet hij eigenlijk?

met moscowitische groet, MB
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-03-2003 15:46

Boutje, hij heet Freddy in deze discussie :wink:

ps: Ik ben weer vrij (ontsnapt via de oude kleding container) en heb de '(v)liegende visser' aangeklaagd wegens het onterecht oppakken van een beoefenaar van een uit de hand gelopen hobby met een vertroebelde geest :smile:

De eis is een gratis jaarabonnement op de (V)liegende visser.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

14-03-2003 21:36

Laurens,
wees blij dat je geen goedkope winkel boilies moest eten! Veel van je prooien moeten dat ook.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Daaf Wolters op 2003-03-14 21:38 ]</font>
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

14-03-2003 21:42

Ben je niet bij het leger des heils terechtgekomen?
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-03-2003 16:43

- Andy Little is na een Hollandse sessie verslagen teruggekeerd.

Net voor het beeindigen van de sessie kreeg hij een run. Toen zijn tegenstander na een twee uur durend gevecht begon te kwaken, kwam hij tot de conclusie dat het hier een kikkerdril betrof. Zijn maat vroeg nog bij het opvoeren van de laatste boillies: 'ready.. mate'?

- Drama op het Engelse Yately Complex. Na een drankje in de pub nam een bekende visser de term 'Car Park Lake' iets te letterlijk en reed met wagen en al het water in.

- Engelse karper icoon Tim Pays-lie opgepakt wegens het onder valse voorwaarden begeleiden van een visser naar het walgelijke Franse Fishabil. Er bleek geen 15, maar 14 ton karper per hectare op te zwemmen.
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

28-03-2003 15:17

Laatste nieuws: Andre Fakkelmans is wederom opgepakt voor brandstichting tijdens het testen van nieuwe rigs en methoden. De massaal uitgerukte brandweer kon nog net voorkomen dat 130 hectare natuurgebied volledig afbrandde. Andre's spullen en notitieblok zijn in beslag genomen en direct doorgespeeld naar alle bekende karperbladen.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

28-03-2003 19:20

Toch gevaarlijker dan ik dacht die Berkley Fireline....:smile:
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-03-2003 21:04

Tsjeeh,
Ik stond laatst te vissen in zo een Engelse wensput ghhh
Vang ik me daar een karper van 62 pond ennuh 15 pence ......
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

28-03-2003 22:34

Speciale editie van de (V)liegende visser ivm de oorlog in Irak.
Sadam Hoessein heeft de oorlog aan het hele westen verklaard. Er is gisteren een scud raket geladen met mosterdgas in de vijver van een niet nader te noemen huis van bewaring geland. Het personeel en de gedetineerden hadden op tijd hun chemische pakken aan en gasmaskers op. Helaas viel er een slachtoffer. Het was een karpervisser die aan de vijver zat te vissen. Na identificatie (wat bijzonder moeizaam ging door het mosterdgas) bleek het te gaan om de heer Laurens Maasland. tot zover onze berichtgeving over de oorlog in Irak.
Alle andere gebruikers van dit forum gecondoleerd (of gefeliciteerd) met het overleiden van Laurens Maasland
Overigens Henk,
Het is inderdaad bijzonder goed vissen in die wensputten. Ponden kom je makkelijk aan alleen de vissen zijn er niet zo gezond door kopervergiftiging.