Vissterft Westerpark &Van Tuylpark Zoetermeer.

John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

25-01-2010 08:25

Peet,

Ik heb weinig tijd om dat hele topic door te lezen maar volgens mij gaat het daar niet over het Westerpark.
Groet,

John
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

25-01-2010 08:49

M'n betrouwbare(?) bron laat het even afweten dus trek ik m'n bovenstaande berichtgeving maar even in om misverstanden te voorkomen. Ik kom er ng op terug.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-01-2010 16:12

Peter,
V.tuylpark is een relatief ondiepe plas, waar de lokale schaatsvereniniging ook zijn ijsbaan prepareert als er ijs ligt.
Het ziet er naar uit dat de sterftes in het v.tuylpark en westerpark komt door zuurstofgebrek vanwege langdurig sneeuw op het ijs.
De bodem van het v.Tuylpark is een prutbodem.
Bodem Westerpark is dubieus.

Vooralsnog lijkt er nog geen verband te zijn met de khv virus in de Floriadeplas...maar wat niet is, kan zomaar komen...dat weten we van het voorjaar wellicht?
Verder...Hardnekkige geruchten blijven aanhouden dat er besmette floriade karpers zijn overgezet op het Noord AA
Gebruikersavatar
marvin de jong
Berichten: 29
Lid geworden op: 09-08-2007 18:50
Locatie: zoetermeer

25-01-2010 16:35

titel even veranderd.er licht nogsteeds ijs, weet een aantal dode karpers te liggen, net als een 2 tal snoekbaarzen waarvan me er een toch wel bekend voor kwam kwa maat :( verder zulle we het wel zien, en alst ijs weg is word het rondvaren en dode vis verwijderen met parkwachter.

@hans, om hoeveel stuks zou het gaan van die overplaatsing.? en over het virus in westerpark, op het moment dat ze lagen te happen, hebbe we 1 groote schub gezien die wel puilogen had, en waarvan we dachten het hij het mischien kon hebben. maar zoals je al zei, we zulle het in het voorjaar zien.

ciao
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-01-2010 18:08

Hans,

Reageerde naar aanleiding van de reactie van onze John waarin hij sprak van een KHV besmetting. Mijn indruk was dat hij niet op de hoogte was van de situatie o.a. op de Floriadeplas bij jullie in Zoetermeer. We kunnen op dit moment niets anders doen dan karpervissers opmerkzaam maken. Is daarom goed dat we regelmatig het trieste verhaal wat bij jullie speelt hier op KWO aankaarten.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-01-2010 19:57

Ok, dat kon ik nergens terug lezen van die khv virus.

@Marvin,
Heb geen idee om hoeveel stuks het gaat...het is immers een gerucht.
Maar wel een hardnekkig gerucht.
Omdat ik deze info nu vanaf 3 verschillende kanten te horen heb gekregen,vrees ik voor enige waarheid.
Hoe dan ook...elke besmetting is begonnen met 1 karper,hoe groot het water en bestand ook is.
Dat is gelijk ook de moeilijkheid van het khv virus...
Je kunt sportvissers wel inlichten,maar er zijn dan tergelijkertijd ook een aantal die niet goed kunnen lezen en dan wellicht juist gaan slepen met karpers vanwege de zieligheidsgehalte als ze horen dat alles afgemaakt gaat worden.
In feitte is er ook maar 1 oplossing, alles doden aldaar.
Gr
Hans