Plassende Honden op jou vis spullen.

Plaats reactie
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

31-01-2010 19:40

jij hebt zeker een hond, sven.

reken er maar niet op dat ik zo ga vissen, je hebt je hond gewoon aan de lijn te houden!!
er staat nergens in de wet dat een visser zijn spullen op moet bergen, echter wel dat jij je hond aan de lijn moet houden!!

als een ieder zijn spullen, of het nou hond of hengel is, binnen handbereik houdt is het probleem opgelost!! wil je de hond los laten lopen ga dan naar de plekken die daarvoor aangewezen zijn.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

31-01-2010 20:18

Wat ik hier aanhaal gaat absoluut niet te ver, het is een kleine moeite die je neemt om het voor een ieder wat makkelijker te maken. Ik heb zelf twee grote honden, twee schatten van Rottweilervrouwtjes en met name daardoor kan ik WEL nuchter over deze problematiek nadenken. Ik ga geen vingertje lopen wijzen, ik zorg dat ik mijn deel van het " probleem" (want eigenlijk is het geen probleem maar een doorsnee situatie) erken en daar mijn simpele doch zeer effectieve en frustratievermijdende voorzorgsmaatregelen voor neem.

Als je dan zo narrowminded bent als bijvoorbeeld Bas hierboven en denkt dat het altijd maar van anderen moet komen en de tegenpartij denkt dit ook: Dan komen we nergens. Maar laat alle "aaigh-mannen, camouboys en andere bruterikken" maar lekker doorgaan zoals zij denken dat het goed is. Begin dan ook niet te zeiken als het wel fout afloopt voor je visstekkies. Denk dan alleen aan de paar zeer eenvoudige dingen die ik aanhaalde en vraag je af of het je veel waard is.

Want nogmaals: Wie er ook de schuldige is bij het Titel"probleem", de benadeelde is altijd diegene die met een tentje aan de waterkant zit en waarvan "soortgenoten" maar al te vaak de boel van eieren maken door afval, herrie, drank en meer.

I rest my case
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

31-01-2010 20:30

Nou Bas helemaal gelijk die honden eigenaren denken van ik betaal honden belasting,

En als je rondom grote recreatiegebieden zit moeten honden meestal aangelijnd zijn.Zover ik weet dan.

Kijk je moet altijd rekenig houden met elkaar (ik doe dit altijd).Maar dat is vrijwel nooit wederzijds. En dan begint dat rekening houden toch wel zijn tol te eisen.Afentoe is het geduld op. Wat me ook opvalt is dat er ook heel veel aan grasvelden. Waar mensen in de zomer lekker zonnen of vissen of picknicken enz dat er ook gewoon nog heel veel mensen zijn die hun honden hun behoeftes daar laten doen.

daar stoor ik me erg aan

visgroeten sander
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

31-01-2010 21:23

- Een beaasde haak nooit aan je rodpod of hengel hangen en er vervolgens niet op letten. Meteen inwerpen, uitvaren of wat dan ook. Onderlijntjes met stiks of PVA-gebeuren niet op een bivvytafel maar in een afgesloten litermadendoos ofzo. Als je een aanbeet krijgt rits je namelijk je tentje niet even dicht. En juist dan komt er zo'n ubervriendelijke terrier even de boel verkennen.

- Al je spullen in je tent of oval (buiten bereik van honden).


ook in ben een schappelijk persoon hoor, maar als ik naast de regels voor het vissen ook nog eens extra regels voor andermans hond moet gaan nemen, is de lol er wel vanaf.

eerste punt die beaasde hengel op de rodpod, komt bij mij vaak voor, je zet je spullen op, beaasd je hengels, voert je stek aan en gooit daarna pas je hengels erachteraan. als er dan in die 3 minuten dat ze daar liggen een hond aan komt hoor je mij als eerste roepen dat er hier haken liggen, ten tweede wordt de hond gestopt voor ie bij de hengels is of ik neem mijn aas (met haak) in handen, ook ik ben een dierenvriend!!

mijn tent dichtritsen?? die neem ik nog niet eens mee in de meeste gevallen, dus ik kan mijn spullen er niet inleggen, ben ik met een dril bezig en een hond komt aan me spullen (bij mij komt karper voor hond) dan heeft ie een probleem. ligt er namenlijk een haak of beaasde rig en hij kan er niet vanaf blijven dan is het joekele!!

de meeste mensen letten goed op hun honden en hebben ervaring met vissers, aangezien ze die vaak tegenkomen bij het wandelen, let je niet op je hond en rent ie door mijn lijnen heen bv. dan maak maar dat je wegkomt want dan wordt ik pislink, je zult niet de eerste zijn die ik achterna zit.
degene die dan fout zit is de eigenaar van de hond, die hond ziet die lijn/hengel niet, het baasje wel.

ps er ligt bij ons rond een put om de 20 meter een tegel met NIET SCHIJTEN!! rond de put, nu moet ik nog steeds goed opletten dat ik niet in de stront ga zitten!!
wie houdt er rekening met wie??
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

31-01-2010 22:06

Toch kan ik het beste leven met het andtwoord van Bas

groetjes
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

31-01-2010 22:29

niet aleen mee leven ! ik ga ook egt geen rekening houden in zoverre!


Hond gewoon aangelijnd houden ! en anders politie erbij en dan word het wel opgelost! ... ik weet zeker dat je dat altyd wint!
als jij met 3 hengels vist op een parkwatertje word je ook beboet! :)
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-01-2010 22:33

Haha, als hondenbezitter zouden jullie net zo reageren als je nu doet als karpervisser. :D

Raadt eens wat...

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

31-01-2010 22:44

Tja ik vis dan ook wel is met de vaste hengel. Maar dan heb ik ook wel is gehad dat een hond me hele stek overhoop haalde (Omdat mevrouw de hond zonodig moet laten zwemmen)

Heb ik btw ook een keer op de kromme rijn gehad 4 miljoen plakken en precies tegenover me heb de hele dag geen beet meer gehad

stel dat ik drijvend aan het vissen zou zijn en een karper wil het aas pakken en dan springt er een hond in het water bam karper weg

hoe zou je dan reageren :lol:

visgroeten sander
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-01-2010 22:59

Strontvervelend, maar niks meer aan te doen. Is al gebeurd. Hondenbezitters opvoeden heb ik inmiddels opgegeven. Ik zoek meestal een rustige stek, buiten de bewoning, want dit gebeurt veel vaker als er honden uitgelaten worden. Volgende keer weer hetzelfde.

Hond die gehaakt is lijkt mij ook heel vervelend. Niet dat ik extra maatregelen neem, maar zit niet te wachten op de heisa. En je rustige vissessie is dan ook wel over.

Zaken waar ik verder niks aan kan doen, blijf ik het liefst relaxed bij en zoek ik verder niet op.

Groet, Kees

Is wel grappig, ik zie dat Google Ads, hier hondereclame onder zet. Ze lezen mee. :roll:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

01-02-2010 11:31

Ik heb het gezien ja.


:lol: :lol: :lol:


ach ja ,maar het moet van 2 kanten komen

visgroeten sander
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-02-2010 12:47

Inderdaad, maar dat vindt iedereen. Goede voorbeelden komen in beginsel van één kant.

Mijn geduld is echt niet oneindig en ik schiet ook wel eens uit mijn slof. Heeft mij echter nooit een tevreden gevoel gegeven. Zeker niet het idee iets gewonnen te hebben.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-02-2010 13:18

Precies, en daarom doe ik zelf ook gewoon wat in mijn mogendhed ligt om het probleem niet erger te maken dat het is. Verder maak ik er geen woord meer aan vuil, de mensen die zichzelf te goed vinden om de eerste te zijn die een samenleving leefbaarder maakt kun je toch niet aan hun verstand brengen dat het ook anders kan..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-02-2010 17:39

een kennis van mij heeft een vrouw haar hond vastgelijnt een keer om haar de les te lezen.dit is een hele spontane vent van in de 50,een echte dierenvriend ook,en terwijl wij zaten te vissen komt er een hond zonder baas die echt zijn neus in alle tassen probeerde te friemelen om vreten te pakken,vervolgens heeft mijn vismaat de hond aangelijnt met een stuk touw aan zijn halsband,en aan de boom vastgemaakt,na ongeveer 10 min kwam er een vrouw aangelopen,die dus heel vrolijk vertelde haar hond kwijt te zijn en blij dat wij hem gevonden hadden,hij heeft vervolgens die vrouw verteld dat die hond minstens een kilo boilies heeft opgegeten,en hij minimaal 10 euro vergoeding wou hebben,de vrouw had geen geld bij haar,en hij vertelde haar dat ze dan maar ergens moest gaan pinnen voordat ze haar hond weer mee mocht nemen,en dat de schade veel groter had kunnen wezen als hij de hond niet had aangelijnd,want er liggen ook tackleboxen met haken en dergelijke bij ons in de buurt,en dat een haak bij een DA laten verwijderen minmaal 100 euro is,de vrouw is uit begrip voor de situatie gaan pinnen,en kwam na een kleine 10 minuten terug .toen de vrouw me vismaat het tientje wou geven voor zijn boilies zou hij dit : sorry mevrouw dat kan ik niet aan nemen,de hond heeft namelijk geen boilie op omdat wij er op voorbereid zijn omdat dit vaker gebeurt,en dat dit een les voor haar moest wezen voor in de nabije toekomst,we hebben haar wat onderlijnen laten zien van hoe wij erbij zitten, en als wij bij het minst geringste niet opletten,dit of dat kan gebeuren.de vrouw was redelijk pissed off,maar ze heeft wel toegegeven er een les uit te hebben gehaald,elke keer als ik de vrouw daarna nog zag lokte ze de hond bij ons vandaan met een stok/bal/fluit/ of ze lijnde hem aan.
kan hier maar 1 ding over zeggen. Geniaal !! moet er wel bij vermelden dat als de vrouw echt direct pissed off geworden was wij de hond uiteraard mee gaven maar ze bleef er in het begin aardig nuchter over en begreep de situatie.en zoals ze zij zou ze wat meer opletten met vissers in de buurt,pas toen wij daadwerkelijk lieten zien waar wij mee visten en wat de prijzen allemaal zijn van ons spul is ze ook daadwerkelijk anders gaan denken,zo kan het dus ook,vertel de mensen op een normale manier hoe alles in elkaar steekt.geloof me ze steken er echt wel wat van op als je het over prijzen gaat hebben,of over de gezonheid van hun hond,echte dierenvrienden zouden er rekening mee houden,zodra je dat vertelt raak je bij de meesten wel een zwak punt denk ik.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

01-02-2010 20:24

tsjah kan idd op die manier, niet vergeten dat er ook mensen zijn die hier schijt aan hebben.

mvg; jan
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

21-02-2010 14:41

je ziet hier precies wie er wel een hond heeft en wie niet! ...
Ik weet dat ze bij mij gewoon te water gaan de volgendekeer! zodat de hond het nooitmeer doet!

En probeer de baas ervoor te laten opkomen voor de (schade)... anders gaat ok deze gewoon te water! :wink:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
maurits alberda
Berichten: 679
Lid geworden op: 19-08-2004 10:48
Locatie: Trakker Trident As

21-02-2010 15:54

laxeermiddel in je boilies doen... bakje neerzetten... hmm hond smullen... bakje helemaal leeg!

Hond schijt huis onder van baasje :lol:

Ik maak alleen m'n boilies niet zelf :wink:
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

21-02-2010 16:32

Ik ben zelf ook een honden bezitter kan de frustraties goed begrijpen ook ik word er kots misselijk van als een hond mijn tent overhoop haald of mijn zooi onderzijkt.En wat al is aangegeven mensen denken vaak ik betaal toch hondenbelasting.Maar vergeet niet dat de hond er eigenlijk niks aan kan doen het is schuld van de herseloze die hem uitlaat.En dus het argument dat ik maar alles in mijn tent hondproof moet opruimen aan me hoela.Vraag meestal netjes als ik met zo'n herseloze te maken heb of ze de hond bij haar wil houdenen meestal is het daarmee af.En om nou laxeermiddelen in me bolle te stoppen gaat mij wat ver liever zou ik het baassie vol willen stoppen met carbied en hem dan een colaatje willen geven.Hij blijft verantwoordelijk voor de opvoeding van zijn hond.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
K. van den Herik

21-02-2010 18:42

Wie weet wat voor ellende mijn hond op loopt van zo'n viezerik :lol:
dennis dirks
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-02-2010 20:24
Locatie: breda

21-02-2010 19:55

klinkt me allemaal bekent in de oren ga je effen een plasje doen bij de bosjes.smak smak ja hoor staat er zon aaihoer van een labrador je bak met stik mix of boilies uit jhe tent te vreten of je ligt sochtends te slapen in je tent naar een drukke nacht pieeeeeeeeeepppp pieeeeeppp piepeee jahhor vrien viervoeter die door je hengels kruist en dan staat er zo iemadb foei nei doen sorry hoor doet ie anders nooit .Neej dadelijk helemaal nei meer grrrrr.ik snap ook dat laten zweemen niet .het lijkt er echt af en toe om te doen vissertej plagen .nogmaals fout baasje niet de hond.stukjes worst met sambal weg leggen heren .bonzo dat smaakt lol.oja heb zelf een dogo argentino gehad maar die had manieren en was altijd aangelijnd.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

21-02-2010 20:29

Tja problemen komen en gaan zal je maar zien :lol:

Ik ga woensdag zitten hoop dat er niet 1 langs komt.Om vervolgend me dure pellets op te kanen.

visgroetjes
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
johnny haars
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-10-2009 17:00
Locatie: achter me hengels...

21-02-2010 21:12

ik heb tegenwoordig bijna altijd werkschoenen (stalen neus)
,werkt aardig
tja als de honden eigenaren mij negeren dan negeer ik ook hun.
maar liever ga ik gewoon op een rustigere stek zitten
eerst naar het water! de rest komt later
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-02-2010 08:22

Tomba,

Hm, jij denkt echt dat het jou lukt mijn hondje in het water te gooien?

Die van mij is een 50 - 55 kg spontane rotweiler, die allereerst een schurft hekel heeft aan water en daar alles voor doet om die te ontwijken. Daarnaast luistert hij in 999 van de 1000 gevallen meteen naar mij maar heeft heel af en toe de kolder in zijn kop.

Ik denk dat het resultaat van jouw inspanning zal zijn, een hond die op het droge naar jou staat te kijken en jou zijn mooiste grijns laat zien terwijl jij in het water staat en naar huis kan bellen voor een schone boxershort :-).

Mocht jij in staat zijn mijn hond te verwonden, vind jij jezelf alsnog terug in het water naar huis bellend voor een schone boxershort terwijl ik op de oever naar jou sta te glimlachen.

Serieuze toon:
Mensen moeten hun hond opvoeden en de hond dient te weten wie er nu eigenljik de baas is. De meeste mensen geven hun hond veel te veel vrijheden, waardoor de hond in de war raakt qua leiderschap. Honden horen niet op de bank! dat geeft hen dezelfde status als jou, waardoor ze grootheidswaanzin krijgen. De hond bepaald niet waar we wandelen, hij heeft te volgen waar de baas ook maar gaat. De meeste mensen doen de hond los uit gemakzucht, anders trekt hij zo ...... ja ja raad eens hoe dat komt.

Mijn hond trekt niet, zelfs niet als mijn kleinste met hem wandelt.

Maar het is een kleine moeite voor een ieder om er rekening mee te houden. Ik laat mijn emmers ook dicht, ik zorg dat er geen beaasde onderlijnen voor het opvreten liggen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-02-2010 08:26

johnny haars schreef:ik heb tegenwoordig bijna altijd werkschoenen (stalen neus)
,werkt aardig
tja als de honden eigenaren mij negeren dan negeer ik ook hun.
maar liever ga ik gewoon op een rustigere stek zitten


Ik weet niet wat jij met je stalen neuzen denkt te gaan doen, maar als jij daar een hond mee schopt dan wens ik jou verder een prettige wedstrijd. Ofwel jij treft een keer de verkeerde hond die jou laat zien waarvoor ze ook alweer die glimmende tandjes hebben. Ofwel een baasje laat jou kennis maken met een deftige hoeveelheid pijn, die behandelt dient te worden in een ziekenhuis.

Ik heb nog nooit een hond hoeven schoppen, slaan of wat dan ook. Als er echt vervelende honden zijn (ja die bestaan) dan is het vastgrijpen van het velletje op de rug meestal voldoende. Dan weet de viervoeter meteen weer wie er de baas is.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

22-02-2010 11:02

ik heb een keer een hond geslagen, uit reflex, ik was een jaar of 6/7. ik was bij mijn oom, die hadden een enorme rotweiler, die hond was net zo groot als ik, daar speelde ik altijd mee, hij deed nooit iets verkerd en was een lieve hond, totdat..... hij zette me met de rug tegen de muur en zijn bek op me keel :evil: , toen heb ik hem zo hard als mogenlijk op de zijkant van zijn kop geslagen, vanaf toen wist ie weer wie de baas was!! :oops:

zeg niet dat je nu honden met gaan slaan, maar soms kun je niet anders......

het water waar ik nu ga vissen, heb ik in de winter veel rondjes omheen gelopen. omdat ik geen vissers zag ben ik met mensen gaan praten die honden uitlaten daar. er staan grote borden in het gebied waarop staat dat de honden aangelijnt moeten zijn.
een vrouw zij zelfs "ja er zitten wel vaak vissers, en die schrikken dan als er ineens mijn dobberman in hun tent staat"...... gek he!!
heb deze vrouw uitgelegd dat een visser niet altijd zijn spullen netjes opgeruimd heeft, en zo haken e.d. in zijn tent kan hebben hangen/liggen. de vrouw reageerde nonchalant, "hij ziet er wel gevaarlijk uit maar is het niet" zij ze. kennelijk begreep ze de kern van het verhaal niet.

als deze dobberman bij mij in de tent komt zou ik me ook rot schrikken, gaat ie vervolgens in een klaarliggende/hangende onderlijn bijten omdat hij de boilie wil opeten, sja dan is het sneu voor het beestje, maar niet mijn probleem!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-02-2010 11:20

Om er nog maar eens op terug te komen:

Anderen beschuldigen is altijd wel heel makkelijk, en narrowminded people zijn er hier op het board ook al genoeg en stoer dat ze zijn, niet normaal.. Maar kom op zeg, als je al niet eens bereid bent op wat minime dingetjes te voorkomen, puur om je eigen ego niet naar beneden te halen en je "gelijk" te accentueren dan moet je jezelf maar eens goed gaan analyseren..

Het is al allemaal zo fucked up, moet je dan per sé jezelf doorduwen en als winnaar bestempelen?

Zieke ego's en aso's zijn er al genoeg, mij geeft het meer voldoening als ik naar verstand handel in plaats van "naar mijn gelijk". Merk wel dat de schreeuwers hier ook vaak commentaar elders op het board hebben waarvan ik denk: "hmmmf"...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm