Doelstelling 2009

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

24-10-2009 19:08

Hallo mede boarders,

Ik hou ervan om mezelf aan het begin van een nieuw vis seizoen bepaalde doelen te stellen. Mijn vraag aan jullie; Stellen jullie jezelf aan het begin van een seizoen ook bepaalde doelen( behalve genieten aan de waterkant)?? Zo nee, dan hoef je niet te reageren, zo ja, dan vraag ik me af wat deze zijn en of je deze doelen hebt gehaald. Ik weet dat het jaar nog niet voorbij is, maar je kunt je doelen ook voor het einde van het jaar verwezenlijken.

Ik had mijzelf 3 doelen gesteld, begin dit jaar:

1. op minimaal 3 nieuwe wateren een vis vangen
2. de koningin van het water vangen ( een spiegel van 37-39 pond)
3. minimaal 1 30 + vis van de oppervlakte vangen.

het resultaat

doelstelling 1 : behaald, het zijn zelfs 7 nieuwe wateren geworden.
doelstelling 2: niet behaald. het is zelfs in twijfel te trekken of de vis in kwestie nog leeft of op hetzelfde water zit ( er wordt op het bewuste water door bepaalde onverlaten nog wel eens "een vissie overgezet"!!!!! :evil: ). Daar ik de vis jaren voorheen ieder jaar meermaals zag, heb ik de vis in 40 sessies niet kunnen spotten ( aan het oppervlak)
doelstelling 3 : behaald. het zijn in totaal tot nu toe 7 30 + vissen tot 36.4 pond geworden (allen aan het oppervlak, op de bodem niet 1 in 30 nachten!)

Wat zijn jullie resultaten mbt de doelstelling??
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gerrit Hees

24-10-2009 20:45

Doelstelling was om minstens 1 30iger te vangen en een vis te vangen op een 2 bepaalde wateren.

Ik haalde 2 doelstellingen met 1 vis :), Ving een nieuw pr op 1 van de wateren. En op het andere water ving ik ook goed. Dus beide zijn wel gelukt.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

24-10-2009 20:46

Me eigen dit jaar toegelegd op groot water en kanalen met de doelstelling om uberhaubt wel wat te vangen.
Mag zeker niet mopperen op het kanaal zijn 5 vissen uit gekomen met een dikke 20tiger en een hele mooie spiegel.
Hier op groot hectare water ook nog eens 3 vissen uitgekomen in 5 sessies en 1 vis verspeeld.
Voor de rest toch regelmatig een blank en ook nog op een paar grote putjes gevist en ook nog een paar vissen.Mag zeker voor dit jaar niet klagen en hij is nog niet om,ga morgen nog een nacht op het kanaal zou toch mooi zijn als er nog een dikke vis uit zou komen.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
bas van der kloot
Berichten: 186
Lid geworden op: 12-07-2007 16:47
Locatie: zundert

24-10-2009 21:12

doelstelling 1 was grootste vis vangen van een water
nauw dit vis heb ik dit jaar 4x gevangen dus dat is wel gelukt

doelstelling 2 een 15kg +- spiegel vangen van een bepaalt stuk sloot
dat is nog niet gelukt maar het jaar is nog niet om

volgend jaar naar groot water
Timoo van Laarschot
Berichten: 240
Lid geworden op: 29-09-2009 15:00
Locatie: Doetinchem

25-10-2009 11:20

Wou graag beetje verder uit de buurt gaan zitten op iets grotere wateren.
Ook wou ik graag een 30 er vangen en een visje uit "ons" privewater vangen.
Verder wou ik graag eens een "grote" spiegel vangen.
Ving in me eerste nacht op "nieuw" water ( het prive water ) een 30,6 spiegel haha :lol:
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

25-10-2009 11:26

doelstelling zeker gehaalt.
11 15 kilo + vissen
1 20 kilo + vis , was spiegel en meteen pr.

doelstelling:
volgend jaar nieuw pr speigel en schub vangen beide 22 kilo+
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

25-10-2009 12:19

mijn doelstelling van dit jaar was meer vissen als vorig jaar. (door me opleiding vorig jaar weinig gevist)

doelstelling niet gehaalt
het begon goed met lekker veel sessies. maar door een enkel probleem waar ik nu aan ben geopereert toch te weinig sessies gedraaid.
en met een aankoop van een huis waar we nu mee bezig zijn zal het nog weinig worden dit jaar.

doelstelling volgend jaar.
in het voorjaar op een bepaalde camping of huisje vissen met vrienden en natuurlijk vangen. (altijd leuk gezelligheid sessies)

en natuurlijk weer meer vissen als dit jaar.

en wil eigenlijk een bolie machine aanschaffen om zo nog sneller me eigen bolies te kunnen draaien.

gr patrick
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

25-10-2009 19:18

Ik had als doelstellingen.
- Veel vissen
- Nieuw water aanpakken.
- Frankrijksessie
- Mooie vis vangen.

Seizoen begon voor mij rommelig,
Ben begonnen op een nieuw water, de ene blank na de andere blank kreeg ik om de oren.
Af en toe een uitstapje naar bekende wateren maar ook hier alleen maar blanks.
Begin mei een week naar Frankrijk, alles leek goed voor bereid maar bij de auto inpakken liepen we al tegen complicaties aan, de grote rubberboot met motor moest thuis blijven, dus de opties waren beperkt aan de rivier. Mijn vismaat heeft toch nog 2 mooie vissen gevangen, maar voor mij een dikke blank.

Na Frankrijk kwam bij mij de klad er in, ik heb me nog even hard gemaakt en probeerde de goede draad op te pakken maar het kwam er niet van, Heb toen in juni mijn hengels een beetje aan de wilgen gehangen, er moesten nog veel dingen rondom het huis gebeuren dus hier ging veel tijd inzitten.
Af en toe een ochtendje vissen op bekende wateren, maar kreeg haast geen vis te pakken.
Ik begon aan mezelf te twijfelen of ik het nog wel kon, of het aas nog wel goed was, etc etc.

Toen kwam het najaar, ik wilde het jaar niet uit gaan met een slecht gevoel dus ik ben terug gegaan naar het nieuwe water en viel eigenlijk gelijk met de neus in de boter, eerste nacht 3 vissen en daarna ook nog nachten tot 6 vissen. Dikke vissen van 30+ hebben zich nog niet laten zien maar het deed mijn vertrouwen zeer goed.
Dus voor mij zijn 2 doelen geslaagd en dat is een keer naar Frankrijk en een nieuw water bevissen.

Hopelijk komt er nog een mooie vis uit voor mij dit jaar, en volgend jaar maar eens wat meer vissen.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-10-2009 19:25

Mijn doelstelling was

Op een zeer groot water mooie en sterke vissen te vangen met een 4 tal juweeltje,s.
Dus dat is weer gelukt en dat terwijl het jaar nog niet om is

Groetje,s
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

26-10-2009 17:17

Ik had als doelstelling om in nederland op een kanaal eens serieus te gaan vissen en voeren en zo een 20 kilo vis te vangen. Vorig jaar was het helemaal niks, dus dit jaar een andere stek gezocht. Heb zo'n 40 nachten gemaakt met als resultaat veel mooie vissen en een 20 kilo+ vis. Heb maar 7 x geblankt, alleen in juli en augustus. Mooiste vis was een oude spiegel van bijna 18 kilo. Ook de kortste dril ooit, 30 seconden. Zwom regelrecht in volle vaart mn net in. Nog nooit meegemaakt zoiets.

Doelstelling Frankrijk was om ook een 20 kilo vis te pakken. Is ook gelukt, op het laatste moment voor het naar huis gaan. Over 3 weken ga ik weer, zullens eens kijken wat het wordt.

Doelstelling in Belgie was om mijn 1e riviervis te vangen. Dat was in Februari al gelukt in de vorm van een 16 kilo schub van de maas.

Mag niet klagen dus.
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

27-10-2009 08:41

Had als doelen:

Nederland:

1x 15kg+
Vissen en vangen op een nieuw water
20x 10kg+

Op nieuw water 1x 15kg+ gevangen (Doel 1 + 2)
Sta nu op 15x 10kg+

Frankrijk:

30tiger van groot water, Helaas niet gelukt maar wel wederom heel tof gevist.
Zijn al weer bezig met de voorjaarssessie voor volgend jaar maar dan naar een ander gebied.


Heb dit jaar veel plezier gehad met regelmatig vis en ook regelmatig een blank. Het najaarsseizoen is weer aangebroken dus we gaan nog voor 5x 10kg+. Voorjaar was goed met vangsten en ging het snel. 2 weken na de paai zijn mijn vangsten flink gedaald en bijna alleen nog vissen tot de 9kg gevangen. Was ook aangenaam en zaten ook mooie vissen bij.

Komend weekend weer fanatiek in Nederland begonnen met een blank van vrijdag t/m zondag. Komend weekend verplichtingen en kan ik alleen zaterdag overdag vissen. Week erop van donderdag t/m zaterdag naar Belgie en daarna regelmatig nachtjes pakken van zaterdag op zondag tot de ijsschotsen het overnemen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-10-2009 09:50

Met veel plezier in binnen en buitenland aan de waterkant vertoeven de vissen komen dan wel vanzelf. Of het er meer,minder, groter of kleiner dan afgelopen jaar worden is in mijn beleving niet belangrijk.

Peter




Afbeelding
eddy pieters
Berichten: 85
Lid geworden op: 19-09-2009 12:18

27-10-2009 14:14

Net of ik me eigen verhaal aan het lezen ben, heel bizar.
Overigens doelstelling 'veel vissen' is niet gelukt. Aangezien ik verhuisd ben dit jaar heb ik maar 4x keer kunnen vissen dit jaar.
Doelstelling voor volgend jaar is toch om meer te vissen en mijn PR van 32 pond te verbreken.
Remko Oude Elferink schreef:Ik had als doelstellingen.
- Veel vissen
- Nieuw water aanpakken.
- Frankrijksessie


Seizoen begon voor mij rommelig,
Ben begonnen op een nieuw water, de ene blank na de andere blank kreeg ik om de oren.

Na Frankrijk kwam bij mij de klad er in, ik heb me nog even hard gemaakt en probeerde de goede draad op te pakken maar het kwam er niet van, Heb toen in juni mijn hengels een beetje aan de wilgen gehangen, er moesten nog veel dingen rondom het huis gebeuren dus hier ging veel tijd inzitten.
Af en toe een ochtendje vissen op bekende wateren, maar kreeg haast geen vis te pakken.
Ik begon aan mezelf te twijfelen of ik het nog wel kon, of het aas nog wel goed was, etc etc.

Hopelijk komt er nog een mooie vis uit voor mij dit jaar, en volgend jaar maar eens wat meer vissen.
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

27-10-2009 22:33

@ Peter,is dat niet orellana?

mvg
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-10-2009 07:49

[quote="michiel jongste"]@ Peter,is dat niet orellana?

mvg[/quote]

Eind september 2009 Lac de St Cassien.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

28-10-2009 11:46

michiel jongste schreef:@ Peter,is dat niet orellana?

mvg


God kerel dat was toch een makkie met die brug :lol: :lol: 8) :wink:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

28-10-2009 12:33

Had niet echt een doelstelling. Ja, veel vis vangen en met plezier aan de waterkant zitten.

Niet veel gevangen, maar wel ontzettend veel plezier gehad, dan ben ik al tevreden. Zeker omdat ik m'n PR weer met 1 pondje verbeterd heb. Langzaam, maar zeker 8)
Gebruikersavatar
ranquin smits
Berichten: 45
Lid geworden op: 17-02-2007 16:52
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

28-10-2009 16:10

Mijn eerste karper dit jaar te vangen en dat is gelukt :D
Gebruikersavatar
jasper blekin
Berichten: 127
Lid geworden op: 16-08-2008 12:13

28-10-2009 18:27

Mijn doelstelling gaat nu langzamerhand beginnen :P
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-10-2009 15:54

Doelstelling voor dit jaar was een Nederlandse kanaal 40er. (Nog) niet helemaal gehaald. Dat kwam niet doordat ik mijn 40er misliep maar meer doordat die 40er de hele zomer had zitten sonja bakkeren en zo "slechts" 19,3 kg op de unster trok.
Ben er best tevreden mee trouwens 8)
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

29-10-2009 17:55

Of het was een dertiger die elke dag naar de mac ging :)
Luuk Smeets
Berichten: 11
Lid geworden op: 27-10-2009 16:54
Locatie: Neerkant
Contacteer:

02-11-2009 19:10

doelstelling 1 minimaal 1 meerval vangen in frankrijk niet behaald
doelstelling 2 minimaal 1 steur vangen kan komend weekend nog ga dan vissen op een plas waar ook steuren zwemmen dus wens me succes
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

02-11-2009 19:18

Ha Daaf, zo kan je het natuurlijk ook beredeneren :D Zal het ook eens op die wijze proberen.

Mijn doelstelling voor dit jaar was het Nederlands record verbreken. (Nog) niet helemaal gehaald. Dat kwam niet doordat ik dat record misliep, maar meer doordat die vis nog niet zo groot is gegroeid en zo 'slechts' ergens in de 40+ op het unster trok. Ben daar trouwens ook best tevreden mee :wink:

Groet,
Bas
Plaats reactie