Wie o wie heeft er meer verstand over juridische zaken ?

Timoo van Laarschot
Berichten: 240
Lid geworden op: 29-09-2009 15:00
Locatie: Doetinchem

09-10-2009 11:50

Mag verwijderd worden
Laatst gewijzigd door Timoo van Laarschot op 21-12-2009 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

09-10-2009 11:54

Poeh, duur grapje Timo. Ik zou het zowiezo voor laten komen. Ik weet niet of het zo werkt, maar laat hun maar eens aantonen dat jij het zei. Helaas is het waarschijnlijk jouw woord tegen het zijne, en zul jij aan moeten tonen dat jij het niet gedaan hebt.
K. van den Herik

09-10-2009 12:15

typisch geval van :

Groepsaansprakelijkheid
Op grond van art. 6:166 van het Burgerlijk Wetboek kan indien meerdere personen in groepsverband schade veroorzaken (bijvoorbeeld bij vandalisme, krakersrellen, kinderspelbeoefening) ieder lid van de groep - of degene die voor hem aansprakelijk is, zoals zijn ouders - hoofdelijk voor het geheel van de schade aansprakelijk worden geacht. Hierbij geldt een mogelijkheid van onderlinge verrekening


risicoaanvaarding dus.

Van mag er ook nog een 0 achter.

ow
http://www.minbzk.nl/actueel/114442/kra ... ignaal-met
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

09-10-2009 12:31

Stef Dijkstra schreef:Poeh, duur grapje Timo. Ik zou het zowiezo voor laten komen. Ik weet niet of het zo werkt, maar laat hun maar eens aantonen dat jij het zei.


Laat het voorkomen en je weet zeker dat er meerdere agenten aanwezig zijn die allen glashard beweren dat jij dat geroepen hebt. Zal zeker niet de eerste keer zijn.

Langs de andere kant, als je ziet wat agenten (vooral) rondom voetbalwedstrijden moeten ondergaan voor een klotesalaris hebben ze eigenlijk groot gelijk.

Voor jou in dit geval wel vervelend. Dure les.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

09-10-2009 12:34

Timoo,
Zo schijnt het tegenwoordig te gaan als je naar een wedstrijd gaat.
Je mag best een scheet laten, maar als ie stinkt krijg je een stadionverbod.
Voorbeeld van vorig seizoen:
Vitesse thuis. Supporters uit Arnhem komen aan. Stonden er bij de trap beneden enkelen te zingen het zijn de homo's yes yes. Deeeeee homo's van Vites. Die zijn later ook (nav foto/filmmateriaal) uit hun vak gehaald en hebben nu mooi een sv en een boete. Gaat echt nergens meer over joh.
Feyenoord - 020 en vice versa is toch ook al verneukt. Was vorig jaar ook mee naar DE uitwedstrijd en er is niks ergs gebeurd. Nav 1 liedje (wat alle jaren daarvoor door het hele stadion gezongen werd) mogen we de komende 5 jaar niet meer. Wat is deze wedstrijd nu nog waard zonder uitsupporters? Als het zo doorgaat staan we volgend jaar in driedelig kostuum in het stadion met een beker melk in de hand.
Ontopic:
Juridische zaken heb ik geen verstand van.
Succes met Helmond Sport
Against modern football!
Gebruikersavatar
John Mus
Berichten: 154
Lid geworden op: 21-09-2009 07:06
Locatie: Duiven/Venlo

09-10-2009 12:43

voor laten komen zielig doen, zeggen wat je gedaan hebt en daar berouw om tonen. wedden dat je er met een waarschuwing vanaf komt!
Ik hou me stil, en probeer op die manier iets te leren. Uiteraard ventileer ik af en toe mijn gedachte!
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

09-10-2009 12:44

Peter Broers schreef:moeten ondergaan voor een klotesalaris hebben ze eigenlijk groot gelijk.


Ben ik het min of meer mee eens. Maar daar kiezen ze ook weer zelf voor. Als je bij de pliesie gaat kun je er donder op zeggen dat je een grote bek krijgt en dat soort shit. Je had ook gewoon een kantoorbaan o.i.d kunnen nemen, de enige van wie je dan een grote bek krijgt is van je baas.

Met mijn opleiding bos en natuurbeheer zal ik nooit miljonair worden, of in een dikke leasebak van de zaak kunnen scheuren (waarschijnlijk), maar daar zul je mij ook nooit over horen.

@ John: Berouw tonen, hij zegt zelf net dat hij niks geroepen heeft. Hoe kun je nu berouw tonen van iets wat je niet gedaan hebt? Maar het is wel een kutsituatie waarin TS zich bevind.

Toch knap dat het altijd een bende is. Net als toen de stroom uitviel tig jaar geleden. Allemaal gasten op t veld. Gaan ze die eerst terugjagen de tribune op, en dan aan de hand van foto's kijken wie het waren... Gekkenwerk! Gewoon hekken sluiten, en als je dan nog op het veld staat ben je de lul, daar heb je niks te zoeken...
Gebruikersavatar
nick velten
Berichten: 302
Lid geworden op: 19-09-2009 10:09
Locatie: twente

09-10-2009 12:47

john jij gelooft in wonderen..?
ik denk dat er niks anders op zit dan betalen of een weekje zitten..;)
dan ben je geen 650eu kwijt :lol:
Timoo van Laarschot
Berichten: 240
Lid geworden op: 29-09-2009 15:00
Locatie: Doetinchem

09-10-2009 13:11

..
Laatst gewijzigd door Timoo van Laarschot op 21-12-2009 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nick velten
Berichten: 302
Lid geworden op: 19-09-2009 10:09
Locatie: twente

09-10-2009 13:19

laatst is ene maat van mij ook vrijgesproken bijna zelfde situatie...als jij goede argumenten en getuigen hebt, dan zal ik gewoon voorkomen..;)
K. van den Herik

09-10-2009 14:19

dat bijna doet het hem.

Ken er ook die hebben bijna elke dag sex, maandag bijna dinsdag bijna

bijna is net anders. Gewoon dokken en terecht.

http://weblogs.nrc.nl/uitspraak/2009/06 ... e-of-niet/
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-10-2009 14:36

Ik vind het soms ook overdreven hoor daar niet van maar deze zin.
Daar moeten we toch even op reageren. "werken voor je geld ole ole", verder stonden er nog wat meer personen mee te schreeuwen, en vloog er zo nu en dan een ander woord uit. Homo, sukkeltje etc. ( lees niet door mij maar door die andere gasten )


We dat ben jij toch ook bij??

Gezien die bekentenis lijkt het mij toch echt sparen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Arnoud Roks

09-10-2009 16:50

.
Laatst gewijzigd door Arnoud Roks op 30-08-2010 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-10-2009 18:50

Hoeven ze niet te bewijzen je was er namelijk bij.
Lees groepsaansprakelijkheid, echt verstandig om je dan niet in de groep te bewegen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-10-2009 19:15

Als groepsleider zal je continu situaties in moeten schatten hoe te moeten reageren. Bij de graafschap was het niet anders gebruik die ervaring maar bij je kits. Heb je er nog iets van geleerd :( :(
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

09-10-2009 19:15

Normaal gesproken als ze een SV geven krijg je er, als je 18 jaar of ouder bent, een boete bij van 450 euro. Vind het dus een beetje een rare strafmaat maar dat ter zijde. Dat is nou eenmaal het risico als je mee gaat naar uitwedstrijden en je laat leiden door een groep. Zo gaat het nou eenmaal, je had je ook stil kunnen houden dan was er niets loos geweest. Je hebt je lol ervan gehad en moet nu op de blaren zitten, zo gaat dat. Neemt niet weg dat ik het bedrag wel belachelijk hoog vind zonder een SV (daar ga ik tenminste vanuit omdat ik het niet gelezen heb in het verhaaltje).
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-10-2009 19:18

Eddy,

Je zult een PV bedoelen of heb ik het mis :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

09-10-2009 19:23

Je hebt het mis inderdaad ;-). SV staat voor StadionVerbod. In dit soort situaties gebeurt dat vaak en daar zit een boete van 450 euro aan vast.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
John Mus
Berichten: 154
Lid geworden op: 21-09-2009 07:06
Locatie: Duiven/Venlo

09-10-2009 19:34

nick velten schreef:john jij gelooft in wonderen..?
ik denk dat er niks anders op zit dan betalen of een weekje zitten..;)
dan ben je geen 650eu kwijt :lol:


men kan nooit bewijzen dat je hebt meegezongen vooral niet als de groep groot genoeg is wat ze wel kunnen bewijzen is dat je er aanwezig was misschien kun je zeggen dat jij riep he jongens kappuh nou die mensen staan hier voor onze veiligheid maar kwam je niet over het gezang heen. anyway succes
Ik hou me stil, en probeer op die manier iets te leren. Uiteraard ventileer ik af en toe mijn gedachte!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-10-2009 20:17

De KNVB legt landelijke stadionverboden op aan supporters die zich bij of rondom voetbalwedstrijden - kort gezegd - misdragen.

De bevoegdheid tot het opleggen van landelijke stadionverboden is vastgelegd in de Standaardvoorwaarden van de KNVB. De Standaardvoorwaarden kunnen worden beschouwd als algemene voorwaarden en worden van toepassing bij de koop van een toegangskaartje voor een wedstrijd in het betaald voetbal of bij de aanschaf van een seizoenskaart. Doordat de bevoegdheid voor het opleggen van landelijke stadionverboden is gebaseerd op deze voorwaarden, is een contractuele relatie vereist tussen de KNVB en de supporter aan wie de KNVB een stadionverbod wil opleggen.

Gebleken is dat de hiervoor genoemde contractuele relatie tussen de KNVB en de supporter lang niet altijd bestaat. In dat baseert de KNVB de bevoegdheid tot het opleggen van een landelijk stadionverbod op de volmacht. De betaaldvoetbalorganisaties hebben de KNVB gemachtigd om hun recht om personen de toegang tot hun stadion te ontzeggen (op grond van het zogeheten huisrecht) uit te oefenen. Hierdoor is de KNVB in staat om zelfs indien geen sprake is van een contractuele relatie tussen de KNVB en een supporter een landelijk stadionverbod op te leggen

De KNVB kan echter geen boete opleggen aan niet leden. In een PV wordt door de verbalisant ( in dit geval politie) omschreven aan welke feiten (in dit geval misdragingen) de persoon in kwestie zich schuldig gemaakt heeft. Waar toevallig een aardig prijskaartje aanhangt.


Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

09-10-2009 20:22

Ik zou het voor laten komen want heel vaak worden dit soort dingen vrijgesproken.
Je kan ook contact opnemen met de officiele supportersvereniging van je club.
Die gasten kunnen ook heel vaak wat doen.
En anders is er altijd wel een betalingsregeling te treffen met justitie.
Zolang je het maar netjes uitlegt en niet uit je plaat gaat is er wel wat te doen.
Ik wens je in ieder geval veel succes

Groeten Bouke
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

09-10-2009 20:22

Ter aanvulling, maar aangezien het niet om een SV gaat zal dit op een andere manier gaan.


Geldboete

De KNVB legt stadionverboden op overeenkomstig de in de Richtlijn termijn stadionverboden genoemde termijnen. Indien een stadionverbod van tenminste twaalf maanden wordt opgelegd, wordt ook een boete opgelegd:

voor personen in de leeftijdscategorie van 12 tot 16 jaar bedraagt de geldboete 100 euro
voor personen in de leeftijdscategorie van 16 tot 18 jaar bedraagt de geldboete 250 euro
voor personen vanaf 18 jaar bedraagt de geldboete 450 euro
Supporters die de opgelegde geldboete niet (in één keer) kunnen voldoen, kunnen een betalingregeling treffen met deurwaarderskantoor Van der Hoeden/Mulder (020 - 597 5555).

Supporters die zich in strijd met een opgelegd stadionverbod toch in of rondom een stadion ophouden, riskeren een gevangenisstraf van zes maanden, een tweede (mogelijk langer) stadionverbod en een nieuwe (hogere) geldboete.

Indien sprake is van overtreding van een opgelegd stadionverbod wordt voor de eerste overtreding een geldboete opgelegd van 900 euro, voor de tweede overtreding een geldboete van 1500 euro en voor de derde en elke navolgende overtreding een geldboete van 2000 euro.

Beroep

Supporters die het niet eens zijn met een door de KNVB opgelegd stadionverbod en/of geldboete, kunnen hiertegen beroep aantekenen bij de commissie stadionverboden van de KNVB. Het beroep heeft geen opschortende werking, dat wil zeggen dat een supporter zich ook tijdens de behandeling van het beroep door de commissie stadionverboden niet in of rondom een stadion mag ophouden.

Het beroep dient aangetekend te worden verzonden naar:

Commissie stadionverboden van de KNVB

t.a.v. de secretaris

Woudenbergseweg 56-58

3707 HX ZEIST
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

09-10-2009 21:03

Lopen we het vak af, zien we een heel peloton ME voetballen. Daar moeten we toch even op reageren. "werken voor je geld ole ole"


Van wie moest dat dan? Als die jongens even afleiding zoeken dan vind ik dat niet verkeerd. Het is echt geen feestje om in de schoenen van die gasten te staan dus van mij mogen ze. Er zijn ook genoeg mensen die even op het carpboard kijken tijdens hun werk, hoe zit dat daar dan mee? Ga je daar ook op reageren dan?

Als je bij de pliesie gaat kun je er donder op zeggen dat je een grote bek krijgt en dat soort shit. Je had ook gewoon een kantoorbaan o.i.d kunnen nemen, de enige van wie je dan een grote bek krijgt is van je baas.


Dat is wel een hele makkelijke reactie. Ik weet wel dat het heel idealistisch is maar zo zou het niet moeten zijn. Je zou bijv. ook blij kunnen zijn dat er nog mensen zijn die voor dat salaris dat werk willen doen. Ik zal het misschien ook niet eens zijn met alles wat de politie doet maar je zal ze maar nodig hebben dan praat je wel anders.


Ik vind het ook wel een flink bedrag en dat is wel vervelend maar misschien dat je de volgende keer beter nadenkt.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

10-10-2009 11:56

We kunnen wel weer een verhaal afsteken over normen en waarden
ten eerste slaat het nergens op en verder je hebt het zelf in de hand,
ikzelf zou nooit verkondigen dat er een aantal functionarissen totaal ongeschikt zijn voor het vak
Je mag het alleen van mening zijn
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Timoo van Laarschot
Berichten: 240
Lid geworden op: 29-09-2009 15:00
Locatie: Doetinchem

10-10-2009 12:39

Het is achteraf natuurlijk heel dom !
en natuurlijk leer ik er van, maar die 650 vind ik heel erg overdreven.
bedankt voor de gene die komen met tips etc.
Laatst gewijzigd door Timoo van Laarschot op 21-12-2009 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.