Eredivisie & Eerste divisie 2009/2010

Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-03-2010 11:54

:lol: :lol: :lol: :lol:

enne....


:lol: :lol: :lol: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

17-03-2010 12:03

Ja jaaaaa......

:cry: :cry: :cry: :cry:

en

:cry: :cry: :cry: :cry:
K. van den Herik

17-03-2010 12:19

Jan,

Je hoeft je niet in te dekken. Mij boeit het hele geile voetbal geen reet. Ik constateer alleen maar.

Kan het niet helpen, maar trouwe fans viel me tegen. Dat handelen was trouwens niet denigrerend bedoelt, maar een feit. "Men" zat gezellig met elkaar te wauwelen en te doen, terwijl het voetbal best wel aardig was om te zien.

Over drugs laat ik me niet uit, zaten we niet in het juiste vak. Hoewel als t per kilo ging?

Ik kijk bijna alle wedstrijden op tv. Ik werd nu eens aangenaam verrast van de sfeer tijdens de wedstrijd tegen psv. Dat is lang geleden dat men herrie maakte.

Het bier in de arena is wel echt, da's dan een voordeel.....

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=gRlj5vjp ... _embedded#
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

17-03-2010 13:04

3,8 miljoen Ajax supporters. Dan blijven er dus 16.586.637-3.800.000= 12.786.637 mensen met een bloedhekel aan Ajax over. Godzijdank...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-03-2010 13:59

als kleine jongen met pa mee naar de "meer",en voor de "grote" wedstrijden naar het Olympisch stadion om ajax -psv en ajax-feyenoord te zien.

mooie dingen gezien en meegemaakt daar...

toen werd ik puber.... ik was in die tijd meer bezig met house parties en naar de klote gaan dan met voetbal.

toen een maat van mij in Utrecht (jaarbeurs ,mystery land) door de hele zaal en hoog catherijne werd geslagen omdat hij uitstapte uit een trein komend vanuit amsterdam en ik na het feest in een rijdende auto moest springen om te ontsnappen aan een hondsdolle meute utrechters snapte ik er niks van.. waarom doen mensen dit vroeg ik me af,heeft toch niks met voetbal te maken...alleen omdat ik in de trein naar amsterdam wil stappen, ik heb ze toch niks misdaan? en begon steeds meer begrip en gevoel te krijgen voor het HELE plaatje. ik ging minder naar houseparties en al mn geld ging op aan voetbal gerelateerde zaken.(nog steeds constant naar de klote gaan)

tussen 1995 en 2002 had ik een voorrangs uitkaart,seizoenskaart voor vak127 ging heel europa door en alle uit en thuis wedstrijden bezoeken. kwijt per jaar , gemiddeld 10.000 gulden

ik zag het als een soort alternatieve dienstplicht... 8) (was net afgeschaft ,dan krijg je dit he....)

in 2001 en 2002 begon het karpervirus zich te herontwikkelen in mn bloedbanen, ik was na een tijd van houseparties en voetbal wedstrijden en voetbal geweld toe aan iets nieuws ,als kleine jongen viste ik al vaak.(ook op karper) en dankzij een maatje weer erin gerolt. en vissen is relax 8) en niet meer naar de klote gaan , vissen werkt beter dan het jellinek. :D

het voetbal kon me steeds minder boeien. en op een gegeven moment mn seizoenskaart opgezegd want ik ging liever vissen dan op een zondag morgen door de ME in elkaar geslagen te worden bij uitwedstrijden.ook stond ik vaak niet achter bepaalde acties door supporters en wilde daar ook liever niet mee in verband gebracht worden.

ik ben een geboren en getogen amsterdammer geboren te Osdorp, en ga al jaaaaren niet meer naar voetbal toe.

MAAR AJAX ZIT IN MN BLOED ! ZAL ER NOOIT MEER UITGAAN EN ALLEEN AL OMDAT BIJNA HEEL NEDERLAND EEN HEKEL AAN AJAX HEEFT IS HET MN PLICHT FAN (supporter mag ik mezelf niet meer noemen :P ) TE ZIJN TOT DE DOOD

anders zou ik mn afkomst verloochenen. 8)

mn laatste houseparty was masters of hardcore in 1999 in Zaandam en mn laatste voetbal wedstrijd was in 2003 uit tegen arsenal.

verder kijk ik alleen als het me uitkomt studio sport op zondag , en als het me niet uitkomt niet. :lol:

Als ze me missen , dan ben ik Vissen! (of Call of Duty aan het spelen)

PS , voor alle supporters van andere nederlandse club die een bloed hekel aan ajax en ajacieden hebben , wees gerust wij haten jullie ook allemaal! :lol: :lol: :lol:

voor de mensen die zeggen dat dit allemaal niks met voetbal te maken heeft, die vergissen zich, dit heeft alles met voetbal te maken namelijk , het is niet alleen het spelletje..

daar kwam ik wel achter na die houseparty.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

17-03-2010 15:08

Mooi verhaal Michel. Beetje triest, maar toch. Voetbal is inderdaad meer dan een spelletje, net zoals vissen meer dan een hobby is. Gaat overigens niet voor iedere visser of voetbalsupporter op. Geeft ook niks, ieder z'n eigen beleving.
Bij mij gaat een bloedhekel (is nog effe wat anders dan haat) alleen niet verder dan een gevoel dat zich uit in wat dom gescheld voor de tv/ in het stadion en het niet kopen van een bepaald merk schoonmaakmiddel. Geweld i.v.m. voetbal (geweld in het algemeen ook btw) is volkomen debiel in mijn optiek. Helaas denkt (kun je jezelf afvragen...) niet iedereen er zo over.
Tijdje terug naar Borussia Dortmund-HSV geweest. 's Middags liepen de supporters van beide ploegen (duidelijk herkenbaar) in het centrum van Dortmund gewoon "vrij" rond, dronken wat in dezelfde kroegen, enz. 's Avonds meer dan 80.000 man in het stadion, de twee supportersgroepen gewoon door elkaar. Niks fouillering bij de ingang, gewoon kaartje in de scanner en naar binnen. Tijdens de wedstrijd zag je overal in het stadion (m.u.v. Die Gelbe Wand) de HSV-ers opveren en schelden bij beslissingen van de scheidsrechter in hun nadeel, juichen als hun ploeg in de aanval was en geen Dortmunder die er aanstoot aan nam. Dortmund won met 1-0 en iedereen ging weer het centrum in. Geen Nederlandse taferelen, gewoon geel en blauw door elkaar in de kroegen.
Het kan dus wel, helaas lukt het de supporters in één van de zwakste competities van Europa niet om zo met elkaar om te gaan. Compensatie voor gebrek aan spanning op het veld ofzo? Ik weet 't niet... Komt 't ooit nog goed? Ik hoop 't...
Ik weet het ook allemaal niet...
K. van den Herik

17-03-2010 15:20

Dat haat en hekel enzo heb ik nooit begrepen. Zal ook nooit meer naar de zwarte markt gaan.

Mart,

suc6 in london met een chelsea arsenal.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-03-2010 15:30

probeer eens een Cardiff - Milwall :lol:

ik had ook geen haat en hekel (nog steeds niet trouwens)

maar als je (terwijl je er niks mee te maken hebt) in zeer benarde posities en situaties terrecht komt ,alleen omdat je in een bepaalde buurt / stad woont. dan gaat het verder dan voetbal. en krijg je ineens begrip voor mensen die je eerder een stel debielen vond.

ik heb er nooit om gevraagd, mensen uit gedaagd, bepaalde kleding gedragen in bep. gebieden.

ik hoefde soms in sommige gebieden alleen al mn mond open te doen en het is al oorlog..

vorig jaar nog op de Visma in de ahoy, was daar met een maatje , we hadden een beetje lol.

scheelde niet veel of we hadden ruzie gehad met bepaalde figuren . zoek ik het dan op ? nee,het is mn tongval...

tegenwoordig probeer ik maar zoveel mogelijk mn mond te houden in dergelijke gebieden, want ik kan geen ABN spreken. is dat normaal ?

heeft dit met voetbal te maken ? nee....

kan ik mn tanden oprapen op de Visma alleen door met een maatje van me te praten ?
ja,blijkbaar wel.

en heeft dit dan meer met vissen te maken of met voetbal ? of geen van beide ?

zelfde gebeurde op een festival in nijmegen vorig jaar,ik kan maar beter ABN gaan leren....

maar dat vertik ik :D
Laatst gewijzigd door michel Tja op 17-03-2010 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

17-03-2010 15:38

Hup Twente!
©
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-03-2010 15:54

Ik zal voor niemand mijn mond dicht houden, als ze problemen hebben met mijn amsterdamse accent dan doen ze lekker maar hun vingers in hun oren als ze er zo,n last van hebben.
En vindt dat dan ook niks met voetbal te maken hebben net zoals alle geweld en haat en poeha wat tussen zogenaamde suporters heerst.
Omdat ze verliezen gaan we maar de boel lekker verkloten en de boel lekker af breken.
Voor alle harde kern knuppels die de boel slopen SUCK MY BOILIE 8) 8) 8)
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-03-2010 15:58

Maar toch zeg ik nog steeds dat AJAX dit jaar gewoon 1e gaat worden.
:lol: :lol: :lol:
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

17-03-2010 16:12

Tis triest Tja.
Waar is de "gezonde rivaliteit"? Zoals Mart reeds aanhaalt, voorbeelden te over van buitenlandse derbies waarbij supporters met elkaar een pintje pakken en gemengd op de tribune zitten..
Begrijp me niet verkeerd. Ook ik ga grenzeloos tekeer als ik in het stadion zit hoor. Heerlijk gewoon een beetje schreeuwen en tieren. Hoort erbij en lucht lekker op.

Als het echter op fysiek geweld aankomt ben ik pleite. Ten eerste omdat ik zuinig ben op mijn tanden en overige breekbare ledematen. Ten tweede omdat ik niet opgepakt wil worden. Ten derde omdat ik het nut er niet van inzie.

Dat je op het "landelijke" evenement Visma met een afwijkend accent al bijna mot hebt vind ik echt van de zotte. Ueberhaupt een ander accent lijkt mij geen reden tot ruzie (al is dat 020's ook mijn favoriete taaltje niet hoor!! :-? ). Kun je gewoon scharen onder discriminatie. Slechte zaak. Kom overigens regelmatig in 020 en heb vanwege mijn accent nog nooit problemen gehad en zo hoort het.
Morgen weer lekker volgas met mn Rotterdamse accentje naar 020 om daar een mooi concert bij te wonen. Feyenoordprullaria haal ik dan wel altijd even van de ramen en dat is ook niet voor niks.

Enne Tja,
Geen ABN gaan leren hoor, dan houd je jezelf voor de gek man.
Jaaaaaaaaaaaaaaa toooooooooooooch? Niet Dan?

sander kunst schreef:Omdat ze verliezen gaan we maar de boel lekker verkloten en de boel lekker af breken.


Dat gebeurt hier juist als we een keer iets winnen.......
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-03-2010 16:48

Dat is toch nog erger en triest tegelijk dat we er in mee gaan ok en het spannend vinden, maar over gaan tot de boel af breken slaat nergens op of mekaar de schedels in slaan.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-03-2010 16:49

En dat geld voor iedereen die ooit een steen of blikje naar een ander suporter heeft gegooit omdat ie voort een andere club was.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

17-03-2010 16:53

Ben ik volkomen met je eens
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

17-03-2010 19:38

Vette foto Klaas! 8) Heb em hier thuis ook hangen :D , at St Quentin.

En voor de haters, blijf ons lekker haten, zal de jaloezie wel zijn :D 8)
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

17-03-2010 20:03

M'n neef is nog weleens uit 020 (Sensation Black) begeleid vanwege geel groene oorbellen en een haagse mat hahahah :lol: :lol: Lang leve het voetbal. Ook hier in NL kunnen supporters gewoon vrij door elkaar door de stad lopen. Helaas is de overheid/politie paranoide. Ik zou niet weten waarom men uit venlo met de buscombi naar tilburg zou moeten om maar een voorbeeld te geven. Als ik zie wat men uit de kast trekt voor een potje tussen feyenoord-den haag dan begrijp ik dat niet. Ook zo een pot kan gespeeld worden met vrij vervoer. Ik kom tenslotte dagelijks in 010 en ken een hoop aanhangers van (een van de twee) volksclubs in NL. Nergens last van (op opmerkingen naar me kop als we WEER verloren hebben na). 020 is dan weer een ander verhaal :lol:
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

17-03-2010 20:04

joachim stelma schreef:Vette foto Klaas! 8) Heb em hier thuis ook hangen :D , at St Quentin.

En voor de haters, blijf ons lekker haten, zal de jaloezie wel zijn :D 8)


Jaloezie m'n reet, liever dood dan een jood. Beter een haagse mat in m'n nek dan job cohen op m'n stek.
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

17-03-2010 21:55

valt me wel op nu ajax wa beter speel
dat er meer ajax avatars aanwezig zijn hier op het board :-?
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

17-03-2010 22:28

dennis pieter schreef:valt me wel op nu ajax wa beter speel
dat er meer ajax avatars aanwezig zijn hier op het board :-?


Je bent een koe of je bent 't niet.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-03-2010 22:30

of een stukje jaloezie? Valt gelukkig ook niet op hier momenteel op het topic :o
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

18-03-2010 07:01

Precies mijn punt Pieter...

gelukkig gister nog ff kenne sien hoe foetbal gespeelt hoort te worre...

Messi
Timoo van Laarschot
Berichten: 240
Lid geworden op: 29-09-2009 15:00
Locatie: Doetinchem

19-03-2010 17:00

Graafschap - Vollegram
4 - 0
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

19-03-2010 19:40

idd klaas dat was pas mooi voetbal!
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-03-2010 20:05

quote mitchell

Jaloezie m'n reet, liever dood dan een jood. Beter een haagse mat in m'n nek dan job cohen op m'n stek.[/quote]

Denk je dat het mij uit maakt wat jij vindt.
Jullie zitten elk jaar weer op een hete bak plaat (met de billen bloot)en dat is een FEIT
Ik snap wel dat je je verot voelt dat den haag al weer ergens onder aan staan op de 17e plek zoals elk jaar weer. :lol:
Elk jaar weer is het spannend of ze mogen blijven spelen in de ere divie of dat ze moeten oprotten. :lol:
Prachtig dat haagse voetbal.
Groeten uit Amsterdam :wink: