Karpervissen zeer leuk , maar hoe hou ik het dan goedkoop?

Tjablo Meer
Berichten: 10
Lid geworden op: 21-09-2009 20:41

24-09-2009 22:20

Laat maar
Laatst gewijzigd door Tjablo Meer op 25-09-2009 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

25-09-2009 08:52

Een beginnend visser kan zelf geen voer maken?
Ooit gehoord van informatie, op te zoeken via internet of uitwisselen met concullega's, of gewoon uitproberen?
Jij werd op een dag wakker en je was direct de alwetende, of heb jij niets moeten leren?
Dat denigrerende toontje in je postings en in je onderschrift zegt meer over jou als over de beginner die hier een normale vraag stelt.

En inderdaad, ik ben ook een beginner(lees peppie) die er (nog) niets van bakt, maar vang wel mijn visjes.
Al doende leert men, ook met goedkopere spullen.
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

25-09-2009 16:51

groot gelijk heb je
Gebruikersavatar
rik hurdax
Berichten: 33
Lid geworden op: 19-09-2009 01:12
Locatie: Maaskantje

25-09-2009 17:13

en zo loopt weer een normaal topic in de soep :-?
heb je 200 kippen, is je haan een nicht
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

25-09-2009 19:47

Tjabo, ik weet niet hoor maar ik hoef geen duur spul om vis te vangen, als je nou een beetverklikker hebt kun je voor 90euro kopen en ook voor 10, het ene is al wat gevoeliger in te stellen als de ander enzo, maar het komt op het zelfde neer, hij piept. Met een dure hengel kun je miss wel karpers van 40+ pond gemakelijker drillen maar ik vis met goedkoop spul , waarom zou je daar niet mee kunnen vissen waarom zijn die hengels anders gemaakt.
Gebruikersavatar
Rene Kleimeer
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-09-2009 13:50
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

26-09-2009 08:46

Ik denk dat je met zowel goedkoop als verschrikkelijk duur spul dezelfde mooie resultaten kan boeken.
Waar je op moet letten is dat je set in balans is.
Actie van de hengel, lijndikte/trekkracht/knoopsterkte en de werking van de slip.

Het enige nadeel met goedkoop spul is dat het er vaak veel sneler mee stopt of breekt en dat je zodoende alsnog weer je wandeling naar de hengelsportzaak kan maken en de knip kan trekken.

En op marktplaats staan echt toch wel regelmatig leuke dingen te koop.
Hier op het forum trouwens ook.
Chris: You Got him !!
Bob: What the hell am I gonna do with it?
Chris: We go in........
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-09-2009 11:08

K. van den Herik schreef:- een tent niet is toegestaan en een goedkopere visparaplu wel.
Zijn de meningen over verdeeld...

- er met 2 hengels gevist moet worden, wat 30 procent minder uitgaven geeft.
in aanbiedingen is de 3e vaak voor niets. koop met 2 anderen samen 2 setjes en je visiemand anders 2 setjes en verkoop 2 hengels en je vist voor niets, zeker als je niets vangt


Nog nooit de derde hengel gratis gekregen. Bij drie geldt vaak een korting, maar doorgaans niet 3 voor de prijs van 2. Sleutel zit hem hier in het gebruik van het woordje leuk. Voor velen is karpervissen meer dan leuk. De markt van 3 hengelsetjes met rod pod voor een appel en een ei, bij 1 hengel 2 gratis plus rod pod (?), is mogelijk voor hen die het karpervissen wel leuk vinden. Bij iemand die een groot deel van zijn tijd aan de waterkant bivakkeert is het snel gedaan met dit materiaal.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

26-09-2009 22:02

ik vis zelf nu ook pas 5 maande op karper
ik doe gwn zo veel moglijk 2de hands kopen bijvoorbeelt onthaak mat en rodpod als je toch nacht wil en overdag gwn lkkr in jerentje zitte koop dan de ultimate shyenne die heb ik nu ook estelt wet de over wrap er over en dat hoeft ook nog niet eens en kijk ook een beetje goed rond of hier iemand op deze forum iets leuk voor je heeft
bijv. ik heb zelfno een mooie goeie foudraal te koop staan voor 60 Euro een ultimate culture 3 maande oud ziet er 100% nieuw uit is voor 3 hengels (opgetuigt) en je kan je net erin stoppen als je een paraplu hebt ook
maar als jekarper vissen egt goedkoop wil doen ga dan maar goed rond kijkenals je egt iets goed wil dan kom je egt wel boven de 1000 Euro uit

Gr weslingh
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

27-09-2009 11:28

behalve dat je tekst niet echt super leesbaar is weslingh moet ik je gelijk geven dat 2de hands vaak helemaal niet zo verkeert is.
Als ik nog een keer zou doen zou ik het allemaal 2de hands kopen.
wat je merk met goedkope artikelen bijv x2 tent ofzo dat het gewoon op is met een jaar.
duurdere 2de hands werkt nog voor jaren ok het ziet er niet zo mooi meer uit maar ok dan doe je het daar mee.

Gr Patrick
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

27-09-2009 14:17

Ik kijk regelmatig op marktplaats voor karper artikelen en dergelijke, soms zit er wel wat moois tussen, maar het probleem is dat alles ver weg is en je kun niet zeker weten of het wel goed is als je het geleverd krijgt.
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

27-09-2009 15:39

ik ben 2 jaar geleden begonnen,met 2 bandsticks 1 pieper van ultimate ene hengel van ultimate en een molen van spro. bij elkaar nog geen 60 euro, geloof ik.
en heb er ook hard voor moeten werken wat ik nu he,en nog heb ik alles niet compleet.

zie tent,stretcher,( bivi spullen) en een tas :).
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

27-09-2009 17:12

Ach weetje, iedereen is ooit een beginnner geweest. Kijk, tegenwoordig zit ik wel met aardig dure spullen aan de waterkant. Maar dat heb ik echt niet allemaal in 1 keer kunnen kopen hoor, in de loop der jaren steeds wat erbij en uiteindelijk heb ik wat ik nu heb! :D
Toen ik begon was het met een oude hengel, oud molentje.. Had ik een haak maatje 2 die ging direct aan de hoofdlijn, een hele tros maden erop en 30gram schuiflood. Als beetverklikker had ik een leeg flesje water voor de helft gevult met grind steentjes. Ik legde dan mijn hengel op de grond neer, flesje met grind ongeveer 50cm ernaast. Deed ik de lijn van af mijn startoog naar mijn molen om dat flesje grind heen en als ik dan beet had werd dat flesje om getrokken en was het actie! :D
Je moest eens weten hoeveel uurtjes in naar dat flesje heb zitten staren haha. Begin gewoon lekker met het geld wat je missen kan. Langzamerhand zullen er vanzelf mooie spulletjes komen! :D
K. van den Herik

27-09-2009 17:30

Kees,

Leuk? Ik kom honderden vissers tegen, elke keer nieuwe. De groep blijverds is niet zo groot.

Dennid vd B heeft gelijk beter goed 2e hands dan bagger of badger zoals ze in engeland zeggen.

2 sportexen van Dennis gekocht de 2 lelijkste hengels van heel de wereld koste een kwartje nix maar qua hengeleigenschappen prima. Helaas gejat. Nu 2 sportexen gekocht speciaal om met gevlochten te vissen, mag je nog eens een oogje verslijten. Ziet er niet uit, nou en, drilt goed en doet zijn ding. Durf ook dingen mee te doen die ik met mijn ooit door bob eerst afgebouwde sportexen en inmiddels 3 keer overhaald maar nog prima vissende andere sportexen, niet te doen.

Moest ik eur 300 en een beetje overhebben kocht ik bijv de door Co gebouwde sportexen van ??? uit Limburg (sorry naam kwijt).

Molens koop ik never te nooit meer nieuw. Er zijn genoeg bling kopers die na een jaar stoppen en hun zooi kwijt willen. Heb je dus 3 plus extra spoel voor 2 zonder spoel.

Moet het goed goedkoper?Kijk eens bij zeevissen, zeker de nylon is minimaal zo goed maar de helft goedkoper. De zelfde wartels maar daN VOOR 75% van de prijs...
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

27-09-2009 18:49

Ik ken ook een man bij ons die heeft 2 of 3 viswinkels leeggekocht die failliet gingen, en hij heeft altijd wel weer wat spul er bij, maar hij heeft niet altijd splinternieuw spul, maar ik kan het daar zeer goedkoop krijgen, heb een mooie baitrunner gekocht voor €20,- 6kogellagers en een lijncapiciteit van 0.35/175. Redelijk goed voor zijn prijs vond ik zelf. merk eurostar
Gebruikersavatar
Ben Maas
Berichten: 63
Lid geworden op: 19-05-2007 23:04
Locatie: Helmond
Contacteer:

29-09-2009 18:49

Als je op dit forum de rubriek Aanbod goed in de gaten houdt, kun je zo een kwaliteits setje samenstellen.

Ik ben ook begonnen met goedkope hengels, molens en piepers. De hengels houden het wel, alleen drillen ze niet zo fijn. De molens begonnen te kraken als een bejaarde in een achtbaan, tijdens een dril van een visje van 25 pond. De piepers begonnen tijdens een regenbui en beetje vals te piepen en het water kwam er onder uit.

Ik heb nieuwe fox piepers gekocht. 2e hands hengels van Daiwa ( 3 stuks ) en 2e hands Shimano Baitrunners. Daarnaast oval, tent etc. gedeeltelijk nieuw. Veel via dit forum.

UITEINDELIJK KOOP JE TOCH KWALITEIT! Mijn beginnershengels liggen nu in de schuur te wachten tot mijn zoontje het virus krijgt.
Neem je zooi zelf mee!!
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

30-09-2009 08:20

Oke dhan :) ik heb perfecte beetverklikkers voor een prikje, hebben al heel veel regenbuien overleefd nooit kapot Attack Rambo €7,- heb nu ook Attack screamer er bij gekocht is 15 euro maar kreeg hem mee voor €10, goede beetverklikkers, als je nog een keer goedkope piepers wil raad ik 1 van deze 2 aan.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

05-10-2009 20:07

Ben zelf begonnen met 2 albatros setjes /molens daar kon je koffie mee malen maar hebben het toch 2 jaar uitgehouden.Toch kan je soms hele leuke setjes kopen vaak kan je ook nog een beetje korting krijgen als je 2 hengels en gelijk molens koop . Bouw alles langzaam maar zeker op.Zoals al gezegd is hou marktplaats in de gaten en vraag en aanbod hier.
Let wel even op als je iets ziet op marktplaats kijk even op internet wat het toen gekost heeft want sommige mensen durfen nogal eens de hooftprijs te vragen voor spullen.
Heb nu ook nog niet van die hele dure spullen maar ik kan er leuk mijn hobby mee uitoefenen.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
jesse cohen
Berichten: 264
Lid geworden op: 19-03-2007 16:11
Locatie: Mierlo.

05-10-2009 20:14

idd...
Na 2 jaar de prachtige hobby weer opgepakt! #2014
Jan Peter Teerling

05-10-2009 22:25

Idd hou Marktplaats in de gaten..

http://link.marktplaats.nl/276502712
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

06-10-2009 08:22

Marcel Suchan schreef:Ben zelf begonnen met 2 albatros setjes /molens daar kon je koffie mee malen maar hebben het toch 2 jaar uitgehouden.Toch kan je soms hele leuke setjes kopen vaak kan je ook nog een beetje korting krijgen als je 2 hengels en gelijk molens koop . Bouw alles langzaam maar zeker op.Zoals al gezegd is hou marktplaats in de gaten en vraag en aanbod hier.
Let wel even op als je iets ziet op marktplaats kijk even op internet wat het toen gekost heeft want sommige mensen durfen nogal eens de hooftprijs te vragen voor spullen.
Heb nu ook nog niet van die hele dure spullen maar ik kan er leuk mijn hobby mee uitoefenen.

Ja klopt sommige mensen zetten het voor de zelfde prijs als de winkel op, dan kun je beter bij de winkel langs ook nog garantie
Gebruikersavatar
men van galen
Berichten: 21
Lid geworden op: 04-10-2009 09:39
Locatie: rotterdam

08-10-2009 09:39

goedkoop vissen kan niet ,waarom niet deden we vroeger ook met éën hengel een paar steuntjes
en als waker een stukje silverpapier. en om de haak een bal voer gemaakt van roggebrood stroop en eiren
nou dit is dus goedkoop vissen.
Kwaakt de kikker en springt de vis, dan verandert het weer of blijft het zoals het is.



FieldtesterJW boilies
Marco Appelman
Berichten: 2
Lid geworden op: 07-12-2007 23:03
Locatie: delft

02-11-2009 22:48

misschien wat late reatie

dan zou ik zeggen ga niet geheel voor de raven / vlemminx aanbieding uit ervaring kan ik je melden dat de molens een leeftijdsgaratie hebben van ongeveer 1 jaar en dan waren ze echt op piepers echt meet een behoorlijke regenbui of 2 het amper doen
de rodpot toh wel erg slecht blijft staan en de hengels gewoon breken tijdens inwerpen

denk eens na over het moet leuk zijn maar wel een beetje blijven leven.

kijk eens naar

daiwa d-carp hengels zijn nog verkrijgbaar bij hengelsport zaak van de ven in dordrecht en ze bezorgen thuis kosten 39.95 per stuk of 3 voor 75
molens ja ik heb een jaar of 6 geleden spro lcs 350 gehad tot ze werden gejat hebben me nooit in de steek gelaten en kosten toen bij rodfusz in delft 2 voor 25 euro
piepers had ik fox micron m zijn 32,50 per stuken inderdaad bankstick staat stabiel en kan je bijna overal mee zitten dus als je even alles bij elkaar telt kom ik tot het volgende bedrag van een kleine 175 euro ok is iets meer dan de 80 euro bij raven maar ik garandeer je je heb er meer plezier van alleen kijkend naar de levensduur dit heb ik ongeveer een jaar of 6 gebruikt en als ze niet gejat waren nog mee had gevist en ja je kan ook met een bezemsteel en een lijntje vis vangen en zeker goed ook als je maar goed weet wat je doet en hoe het werkt

ik hoop je iets meer info te hebben gegeven voor je toekomstige aanschaf
veel vis plezier

grt marco
piiiiiiep wat ee naar geluid als je thuis in bed ligt en niet op de stretcher
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

04-11-2009 17:58

het is wetenschappelijk bewezen dat de fox rx digitaal piepers icm CJW hengels de beste combinatie zijn qua vangsten en gewichten..... 8)
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

05-11-2009 12:48

Robert vd Heide schreef:Beste leden,

Ik houdt heel er van karpervissen vind het zeer leuk, maar hoe kan ik het dan goedkoop houden? Ik moet nog wat karperspul hebben zoals Hengel,tent etc. maar waar kan ik het goedkoop krijgen en hoe kan ik het voeren goedkoop houden?


Ga lekker penvissen/struinen.. is een stuk goedkoper en nog leuker ook nog :)
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

05-11-2009 13:00

Beste Robert,
Karpervissen kan je niet "goedkoop" houden.
Het is gewoon een hobby die een hoop centen kost. Je maakt het zo duur als je zelf wilt natuurlijk.
Laat je alleen zeker niet gek maken door de mooie spullen van anderen die je om je heen ziet (ben ook 15 geweest) en probeer niet alles in 1 x te willen kopen. Gewoon goed rondkijken en evt sparen voor een kwaliteitsprodukt waar je echt iets aan hebt. Een mooie uitrusting is in mijn geval (en ik denk in geval van de meerderheid) een investering over jaren. Breid alles gewoon steeds iets verder uit en dan heb je op gegeven moment de spullen die je wilt. Sint en Kerst komen er natuurlijk ook weer aan 8)
Bespaar iig niet op de kwaliteit van je voer, al kan je dit ook erg cheap houden. Daarvoor kun je de boilietopics eens doornemen. Staan zat betaalbare, goede mixen bij.