Ikke, ikke, ikke, en ik wil niets delen

John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

10-09-2008 22:52

Dacht dat we in 45 gewonnen hadden


Ik zou het in jouw geval niet gauw zeggen maar helaas fout Klaas, we hebben niet verloren. Maar wel héél veel. Vééls te veel als je het mij vraagt.
Maar dit terzijde.
Groet,

John
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

11-09-2008 01:47

Mag ik een definitie/ omschrijving horen van een "Troller"
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-09-2008 10:22

Iemand die trollend vist misschien?
Wordt gedaan vanuit een langzaamvarende boot lekker onderuitgezakt wachten op een knalharde aanbeet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

11-09-2008 11:36

K. van den Herik schreef:stel he, stel dat ik dat ben, dan verbruik ik nog geen ha water.

De meeste trollers zijn vaak niet voor het eerst aanwezig, dus weten waar er vaker gevist wordt.

Ik kies niet om een heel water af te vissen, dus lijkt me dat ik dan, dmv toplood gebruik mijn deel van de mogelijkheden benut heb.

Niks relativerend aan...

Van mij mogen ze vanuit een varende boot vissen verbieden. In elk gevlal val een ander niet lastig, ook al is ie niet te zien, is ie wel te zien is het ook niet goed. Tjonge degene die ik gewoon zie vissen, vangen meestal
meer en groter


Weet je wat kut is? Toplood. Denk je dat die gast (als je hem al ziet) onder z'n eigen kantje zit te vissen. Fijn, hoef je je plug niet binnen te draaien. Blijkt ie ineens op 150 m uit de kant te liggen :wink: Snappie? Denk dat het allemaal een beetje draait om rekening met elkaar te houden. Een troller zal zijn ogen goed open moeten houden voor mede(karper)vissers. Een karpervisser die op afstand vist zal rekening moeten houden met het feit dat het wel eens een keer verkeerd kan gaan en dat een lijn per ongeluk opgepikt wordt. Hoe goed de intenties vaak ook zijn, soms gaat het gewoon fout. Gelukkig gaan de meeste vissers daar wel volwassen mee om. Ben een beetje lief voor elkaar :P
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-09-2008 11:51

Lijkt mij dat je bij het passeren van elke visser op de kant de boel even ophijst.

Je kunt namelijk nooit zien hoever de kantvisser uit de kant ligt. Zelfs bij witvissers is niet duidelijk of er een werpstok als bijligger is. Is zeer irritant dat deze hoffelijkheid geen vanzelfsprekendheid is. Enige begrip heb ik voor een kantvisser die duidelijk onherkenbaar verscholen zit. Dat kun je niet weten. Maar doorgaans vaar je langzaam en kun je de kant in de gaten houden.

Genoeg zwaaiend aan de kant gestaan. Of ze doen net of ze je niet zien, of ze halen hun schouders op, of er wordt mopperend een beetje gelift met de hengel in de hoop over de lijn langs gaan. Slechts een enkeling zwaait vriendelijk en haalt in.

Ik weet het, hoffelijkheid is niet van deze tijd.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

11-09-2008 12:00

Kees, dat bedoel ik. Een beetje rekening met elkaar houden. Ik doe dat. Een hele hoop andere trollers ook. Onder karpervissers zitten, naast een hele hoop goeien, ook kutzakken. Ook maar gelijk verbieden?

Beetje zinloos naar elkaar wijzen lijkt me dit.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-09-2008 12:52

Ik weet het, van de kant af met de pult op bootjes schieten is zo een voorbeeld. Krijg je vervolgens de politie op je dak, kun je daarover weer hier zeuren. Maar goed, ik heb wel begrip voor iemand die dat gedonder niet pal op zijn achtertuin wil. Nou begrijp ik het niet helemaal, want als je aan het trollen bent is dat achtertuintje snel voorbij gevaren. En dan stil gaan liggen om er een foto van te nemen? Overigens weet ik wel leuker water waar ik niet langs woningen moet laveren. Kortom, waar gaat het over.

(Heb ik het nog niet over die treurige eerste reacties in dit topic.)

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

11-09-2008 15:59

Peter,

Meestal gaat het goed, dacht ik ook aangegeven te hebben.

Verschil troller karpervisser is de hoeveelheid waterop verbruik per uur. Degene die het meest verbruikt zou het meest op moeten letten dacht ik. En dan bedoel ik niet extremen.

MVG

Klaas
Robert knijneburg
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-07-2008 17:32

11-09-2008 16:51

Waarschijnlijk zal die wel lijntjes hebben uitliggen 'stekkies' of fuiken en is die bang dat je deze omhoogvist ofzo :roll:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

11-09-2008 18:47

[/quote]

Weet je wat kut is? Toplood. Denk je dat die gast (als je hem al ziet) onder z'n eigen kantje zit te vissen. Fijn, hoef je je plug niet binnen te draaien. Blijkt ie ineens op 150 m uit de kant te liggen :wink: Snappie? Denk dat het allemaal een beetje draait om rekening met elkaar te houden. Een troller zal zijn ogen goed open moeten houden voor mede(karper)vissers. Een karpervisser die op afstand vist zal rekening moeten houden met het feit dat het wel eens een keer verkeerd kan gaan en dat een lijn per ongeluk opgepikt wordt. Hoe goed de intenties vaak ook zijn, soms gaat het gewoon fout. Gelukkig gaan de meeste vissers daar wel volwassen mee om. Ben een beetje lief voor elkaar :P[/quote]

En ik altijd maar denken dat een trol, door je gebruik van toplood de minste kans maakt je lijn op te pikken.
Groet,

J :o hn
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

12-09-2008 10:07

John Pannekoek schreef:

...
En ik altijd maar denken dat een trol, door je gebruik van toplood de minste kans maakt je lijn op te pikken.
Groet,

J :o hn[/quote]

Was het maar zo simpel John. Wanneer ik een deep thunderstick tegen de bodem aan laat krabben op zoek naar snoekbaars heeft een toplood ook weinig effect helaas..... Andere uiterste is wanneer een 'troller' een ondieplopende plug (zeg max 0,5 m diep) op een waterdiepte van bv 5 meter achter z'n boot aan sleept. Kan me dan best voorstelllen dat hij z'n hengel dan niet binnendraait als er een karpervisser begint te zwaaien aan de kant. Hoeft dan ook helemaal niet. Maar de karpervisser denkt vervolgens wel al snel, wat een ******lijer die gast in die boot. Moraal van het verhaal: de intentie is bij velen vaak echt wel goed, maar bij elk soort vissers zitten (helaas) rotte appels.

Wat mij betreft gaan we snel weer terug naar Ike McGyver de palingstroper die kan bellen met een mes :lol:
K. van den Herik

12-09-2008 14:44

Peter, bij hem werd waarschijnlijk voor de 5e keer die dag de lijnen opgevist... :lol:


Ook leuk is om eens te bedenken hoe je lijn met toplood en al loopt. Heel vaak niet op of over de bodem, zeker niet als je dieper water over steekt of op een talud (meestal aan de overzijde) vist.
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

12-09-2008 23:14

Lekker belangrijk allemaal :roll: Laten we 't over geld hebben..
Ik zet mijn huupie in
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

13-09-2008 13:42

Klaas, na 5 keer zou de eerste de beste troller ook de ballen van z'n buik draaien hahaha!!!!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

14-09-2008 07:34

je had moeten zeggen dat zijn vrouw een trol is
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl