He ja laten we eens vis uit gaan zetten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

23-07-2008 22:04

Mischien een idee voor het spiegelproject :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=h0bNabsuQTc
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Roland Mulder
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-08-2003 02:00
Locatie: amersfoort

23-07-2008 23:23

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Don't hate the player, hate the game!
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

24-07-2008 00:21

wij doen het met een kubel :-?
zal wel......!
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

24-07-2008 01:19

Wat een onbeschaafd volk daar!
Hopenlijlk leven die vissen nog een tijdje. :cry:
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-07-2008 06:43

onbeschoft volk?

behandelen wij onze vissen beter? Continu op de "lip zitten" d'r letterlijk een haak in rammen, als het ff kan een uur of 12 in een zak en vervolgens nog een stief kwartier op het droge.

Karpervissen is niet goed voor karpers, dus wat mij aangaat: Een ieder die vist, moet niet zeuren over dit soort vertoningen. Altijd maar weer naar een ander wijzen.

foei
Gebruikersavatar
gerard hekkelman
Berichten: 192
Lid geworden op: 08-02-2008 21:26

24-07-2008 09:13

Groot gelijk mitsz! :wink:
Met vriendelijke groet,
Gerard

Waar vis zwemt, is water!

Karpers 2008: 46
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

24-07-2008 11:01

bij de spiegelprojecten gaat het wel netter maar dat is ook omdat ze mooi op de foto moeten voor de herkenning.
maar visuitzetten gaat altijd zo hoor.
of het nu brasum forel of karpers zijn.
heb me op school laten vertellen dat ze in frankrijk op die kwekerijen gewoon gooien met kleine spiegeltjes.
die visjes zijn zo hard dat ze bijna niet dood gaan.

of het normaal is weet ik niet.
maar of er nu een schubje af is of dat er een grote wond in zijn bek zit vind ik hetzelfde.
nee tog niet wond in de bek is veel erger want dat gaat nooit meer weg.

en als het brasum of voorn geweest was dan zou het zeker niet erg zijn :-?
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

24-07-2008 14:27

Word wel een overbezet putje daar 8) 8) 8)
vr gr peter
Gebruikersavatar
Mark te Hennepe
Berichten: 43
Lid geworden op: 04-01-2008 21:07
Locatie: Aalten
Contacteer:

24-07-2008 14:54

Karpers hebben toch ook het recht een keer van de glijbaan te zijn :lol:

Mvg, Mark
Anonymous

24-07-2008 16:31

kunnen ze niet hier in de vijver zoveel kapers uitzetten

vang ik mischien ook is iets :)


eff zonder gekheid

ik vind dat die karper in die bakken wel wat meer ruimte mogen hebben en meer water

tja die glijbaan lijk niet echt diervriendelijk maar denk dat ze er meer last van hebben als ze allemaal met de hand uit die bakken gepakt worden
albert pennings
Berichten: 138
Lid geworden op: 24-06-2008 18:03

24-07-2008 16:57

kzeg niet dat dit normaal is, maar zo heel veel scheelt het niet met een karper helemaal moe drillen en dan ook nog eens en kwartier op het droge.
Of wat sommige doen ff 10 uur in de bewaar zak.
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

24-07-2008 17:27

vaaze freaks!! wat een zooitje daar eerst gaan ze van de glijbaan en vervolgens krijgen ze waarschijnlijk of een haak in de lip of een pijl door de kop :cry: fishing en carphunting is namelijk op het zelfde meer volgensmij :cry: (tenminste als dit pop's lake campground is in newyork)*ik kan er ook naast zitten :roll:
!may the carpforce be with you!


greetings from Stef
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-07-2008 20:04

Ja, daar zit je naast. :roll:

NC staat voor North Carolina.

Maar het is Amerika en daar zijn ze niet allemaal even begaan met het lot van karpers. Is verder de vraag wat beter is. In de strijd overlijden of je bek aan flarden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

25-07-2008 13:47

mitsz van der kamp schreef:onbeschoft volk?

behandelen wij onze vissen beter? Continu op de "lip zitten" d'r letterlijk een haak in rammen, als het ff kan een uur of 12 in een zak en vervolgens nog een stief kwartier op het droge.

Karpervissen is niet goed voor karpers, dus wat mij aangaat: Een ieder die vist, moet niet zeuren over dit soort vertoningen. Altijd maar weer naar een ander wijzen.

foei


Ben ik het helemaal mee eens. Altijd dat gezemel over een beetje zand op een staart of iemand die z'n vis toevallig iets anders vast heeft dan de rest. Dit is niet goed voor het beest en dat moet je al zeker niet doen. Als je de karpers zo heilig vind verkoop de hengels en ga schaken ofzo...

(opmerking in het algemeen natuurlijk he, hoewel, je mag je natuurlijk aangesproken voelen :lol: )
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-07-2008 21:08

Ik heb eens gekeken, maar het is niks voor een Spiegelkarperproject hoor.
Die krengen komen veel te snel langs om ze goed op de foto te krijgen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

27-07-2008 15:40

Ik vind dit eigenlijk wel een 'schone' manier voor niet-gemonitorde uitzettingen.
Hoeven we ze niet over te zetten in de bak met netjes waar vinnen in kunnen blijven hangen en zo.

Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

05-08-2008 23:09

Michiel ter Beest schreef:Ben ik het helemaal mee eens. Altijd dat gezemel over een beetje zand op een staart of iemand die z'n vis toevallig iets anders vast heeft dan de rest. Dit is niet goed voor het beest en dat moet je al zeker niet doen. Als je de karpers zo heilig vind verkoop de hengels en ga schaken ofzo...

(opmerking in het algemeen natuurlijk he, hoewel, je mag je natuurlijk aangesproken voelen :lol: )


Je neemt de woorden uit mijn mond :lol:
Tight Lines.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

06-08-2008 07:55

Mitsz, ik ben het absoluut niet eens met wat je zegt.

Wij hebben een hobby uitgekozen, dat is karpervissen, klopt. Daarbij komen er haken te pas, dat klopt ook. (Of ze dat voelen is weer een aparte zaak, daar zijn al eerder topics over geweest). Maar houdt dat in dat de karper respectloos behandeld dient te worden?

"Wij rammen haken in de lip van de karper, dus moeten wij maar niet zeuren"-mentaliteit gaat er bij mij niet in. Als ik soms films zie over hoe er wordt omgegaan met de karper, ga ik me er ook aan ergeren. Zou het uitzetten op geen ander manier lukken, oke. Maar uitzetten kan ook anders, als ze wat langer de tijd ervoor nemen. En om dan te zien dat er zo wordt omgegaan met die beesten, ga ik me er scheel aan ergeren.


En Michiel, even over je volgende quote:

Als je de karpers zo heilig vind verkoop de hengels en ga schaken ofzo...


Er is een groot verschil tussen heilig vinden en respectvol behandelen. Misschien dat de nieuwe DVD van de KSN wat voor je is? :wink:
Gebruikersavatar
Roy den Dubbelden
Berichten: 87
Lid geworden op: 06-03-2008 08:57
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

09-08-2008 21:31

jezus niet normaal:P
ze gooien wel een bereg vis der in joh
m.v.g. Roy den Dubbelden
Nick Flip

10-08-2008 15:15

Mourad,

Je bent het toch wel met me eens dat de meesta karpervissers zich vaak te erg aanstellen :roll:
Tenslotte slaan we wel een haak door hun bek, drillen we ze helemaal moe, en houden ze vervolgens soms wel een paar minuten zonder water...

Nick
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

12-08-2008 16:38

Mourad Aviara schreef:Er is een groot verschil tussen heilig vinden en respectvol behandelen. Misschien dat de nieuwe DVD van de KSN wat voor je is? :wink:


Een haak in z'n bek hengsten is respectvol? :D Ik snap je punt (en jij die van mij denk ik ook wel), maar soms word je toch wel een beetje moe van al die moraalridders.

En die DVD heb ik al een tijdje thuis liggen hoor, altijd leuk om naar te kijken 8)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-08-2008 16:48

Mourad Aviara schreef:Mitsz, ik ben het absoluut niet eens met wat je zegt.

Wij hebben een hobby uitgekozen, dat is karpervissen, klopt. Daarbij komen er haken te pas, dat klopt ook. (Of ze dat voelen is weer een aparte zaak, daar zijn al eerder topics over geweest). Maar houdt dat in dat de karper respectloos behandeld dient te worden?

"Wij rammen haken in de lip van de karper, dus moeten wij maar niet zeuren"-mentaliteit gaat er bij mij niet in. Als ik soms films zie over hoe er wordt omgegaan met de karper, ga ik me er ook aan ergeren. Zou het uitzetten op geen ander manier lukken, oke. Maar uitzetten kan ook anders, als ze wat langer de tijd ervoor nemen. En om dan te zien dat er zo wordt omgegaan met die beesten, ga ik me er scheel aan ergeren.


Mourad,

Ik denk dat de uitzetting op het filmpje eigenlijk prima verloopt. Niks mis mee. Onze uitzettingen hier verlopen echt niet beter. De vissen moeten soms overnachten in een kinderbadje, vervolgens worden ze in de hand genomen om te wegen, meten en vervolgens nog eens in een kuip geflikkert, om vervoert te worden naar het water waar ze hun nieuwe biotoop zullen vinden.

Ik blijf bij m'n uitspraak dat degene die hier over klaagt een "moraalridder" is. Het hele karpervissen is namelijk een grote show. we vissen op vissen die hier niet inheems zijn en zich niet kunnen voortplanten in de vrije natuur. Enkel de boerenkarperpopulaties in den lande hebben bestaansrecht, maar ook die zijn ooit geimporteerd.

Indien je dus nastreeft om vissen te belagen die hier niet van nature voorkomen, zul je een uitzetbeleid moeten accepteren.

vissen is niet goed voor vissen

En Michiel, even over je volgende quote:

Als je de karpers zo heilig vind verkoop de hengels en ga schaken ofzo...


Er is een groot verschil tussen heilig vinden en respectvol behandelen. Misschien dat de nieuwe DVD van de KSN wat voor je is? :wink:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-08-2008 16:51

klopt niet helemaal met mijn reactie, maar de inhoud is ok
Plaats reactie