Stekken claimers Belgisch-limburg, wat te doen?

Plaats reactie
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

19-02-2003 09:57

Beste mede karpervissers,

Ik was van plan op het albertkanaal te gaan vissen en dit met name in de buurt van bilzen en vroenhoven. Ik ben er al wezen vissen en heb er toen niemand gezien. Nu heb ik laatst met een paar andere karpervissers gesproken die ook op het albertkanaal hadden gezeten. Na een half uur werden zij al bekogeld met stenen etc. omdat zij op de plek van een andere karpervisser zaten, dit is toch belachelijk. Nu vertelde een andere kameraad van mij dat er zelfs mensen met een pistool bedreigd zijn geworden etc. etc. Ik meen zelfs dat Alijn Danau, omdat er zoveel rivaliteit is in Belgisch-limburg, er niet vist.

Nou nu bedenk ik me wel 2 keer om daar te gaan vissen want ik heb geen zin om stenen op mijn tent en mijn hoofd te hebben en een pistool tegen mijn hoofd lijkt me nog minder prettiger.

Nu is mijn vraag zijn dit verhalen die echt gebeuren in Belgisch-limburg is er echt zoveel rivaliteit en wat kan ik doen om er te vissen zonder het risico te lopen dat ik dit soort voorvallen meemaak.

_________________
Expect the worst, get the best.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josse de Bruin op 2003-02-19 09:57 ]</font>
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

19-02-2003 11:16

Beste Josse,

Het ergste wat ik tot nu toe in Belgie heb meegemaakt:

Ik was vorig jaar met een vismaat van mij een voersessie begonnen aan de zuid - willemsvaart Al weken waren we minimaal 2 dagen per week wat aan het voeren. Van bij mij thuis zijn we met het veer in dilsen-stokkem binnen 15 min. ter plekke. We hebben het nu over eind jan. Begin febr.

We waren er al op verschillende tijdstippen geweest en hadden er nooit geen hond gezien. De bewuste zondag waren we rond 9.30 uur ter plekke en rond 10.00 uur lag alles te water.
Het was voor het eerst boven de 10 graden en het zonnetje scheen. Kortom: lekker weer!

Rond elf uur stopte er een auto bij mij. Raampje open: Hallo, zei ik vriendelijk. Schreeuwen tieren vloeken die vent. Of het wij hollanders het normaal vonden om andermans stekken te jatten? Hij had al weken hier zitten vissen op zondag ( bullshit, wij waren er de drie zondagen ervoor ook en geen hond gezien). Ik schuif normaal wel een stukkie geen probleem maar de grote smoekel en afsnauwerij van die kerel schoot me gelijk in het verkeerde keelgat! Dus ikke nu ook met een grote smoekel verteld dat ie zijn grote bek moest houden, dat ie er helemaal niet had gezeten, en dat wij er al weken gevoerd hadden, en dat wij hollanders best bereid zijn een stukkie te schuiven, maar niet als we gelijk een grote bek krijgen. Begon ie weer: HET WAS ZIJN STEK! Dus ik eens dom om me heen kijken. Zegt ie: wat sta je nou dom te kijken? Ik m verteld dat ik dat bordje was aan het zoeken met ze naam erop. Mijn vismaat was inmiddels gearriveerd en piste dus in zijn broek van het lachen!! Die lacht altijd als ik me sta op te fokken!


Dit hele gebeuren duurde nu al 10 minuten en toen was de maat vol bij mij. Ikke hem verteld dat ie of nu moest opbokken of met zijn dikke reet moest uitstappen en dan kreeg ie gratis zwemles( wat ik m persoonlijk heb afgeraden bij die water temperatuur) Toen ging hij!
Maar ik vertrouwde het niet! Die vent was zo halsstarrig bezig en zo aan het kankeren dat ik het gevoel had dat ie dit niet op zich liet zitten. Een half uur later stopte aan de overkant een auto. Terwijl ik met mijn vismaat stond te ouwe hoeren hoorde ik telkens wat plonsen. Aan de overkant stond een man met een grote doorzichtige ton. Tot aan de rond gevuld met boillies. Hij was aan het voeren….boden op onze stekken. Ik meteen schakelen natuurlijk en greep gelijk de verrekijker…. Jawel hoor…. Mijn grote belgische vriend van daarnet!! Wat nu? Ik kon niet bij hem komen, want de eerste brug lag een kwartier rijden verderop. Laat hem maar dacht ik!Na een kilo of 5 boillies te hebben geknald( in de winter op ijskoud water, gezond jaja) sloegen bij de stoppen helemaal door! Ik werd zo gek dat ik bereid was te zwemmen na de overkant! Ik de werpbuis gepakt. Stenen erin en mikken op die auto. Na twee voltreffers had ie door dat het geen boillies waren wat ik was aan het gooien en toen vertrok hij meteen!!

Kijk ik ben tot alles bereid ,maar gelijk een grote bek pik ik niet. En dan houdt het ook meteen op! Al zeg je 100.000 x sorry!

We hebben daarna nog veel in belgie gevist en er voor ook, maar geen problemen gehad!! Totaal geen!!

Dus ik denk dat het op zich wel mee valt. Al moet ik zeggen dat die ruzie erg heftig was, heb ik in limburg (NL) veel meer problemen gehad.

Groetjes tim
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

19-02-2003 12:25

misschien moet je maar een bordje neerzitten met is dit iemand zijn stek, als niemand reageert binnen een week, dan is het mijne. Met een telefoonnummer erbij. Als dan niemand er op reageert kan je er vissen :razz:

APARTE MENSEN DIE MENSEN DAAR IN HET ZUIDEN...

Niels
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

19-02-2003 13:02

Josse, gewoon blijven zitten man. Je moet je niet weg laten jagen, weet jij toch ook wel.
Kijk, als er een vergissing in het spel is, ala..dan ben ik zeker bereid om te schuiven, maar als je sommige mensen ziet, die denken, dat alleen al naar een stek kijken, dat die stek van hen is..
Ook hier heb je wel van die vissers, die zie je het hele jaar niet, pas als het zonnetje flink schijnt, en als jij al door weer en wind bent gaan voeren vertellen ze je doodleuk dat het hun stek is, omdat ze er vorig jaar 3x hadden gevist ofzo.. ja morgen!
Dat gaat er bij mij niet in hoor. Heb me niet laten wegjagen en ben gewoon blijven zitten.

mvg
stefan
ps. je hebt mijn nummer mocht er iets zijn..
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

19-02-2003 13:02

Josse en anderen,

Ikzelf ben van Belgisch Limburg. Van deze mentaliteit ben ik ook op de hoogte.

Eén opmerking: deze idioten kom je niet alleen bij ons tegen, maar overal. Tussen de over het algemeen domme karpervissers, zitten er altijd een paar die net dat ietsje idioter zijn dan het gemiddelde.

Ik denk dat in Belgisch Limburg er vooral aan de Big Fish wateren een mindere mentaliteit heerst. Zelf heb ik ook al het één en ander gehoord. Eén van de redenen dat het Albertkanaal mij niet zo aantrekt, is dat ik geen gezeik aan m'n hoofd moet. Op sommige plaatsen of stukken valt het héél goed mee, en heerst er een sfeer van verdraagzaamheid, op andere stukken dan weer minder.

Grote vissen, grote bekken. Je kent dat wel.

MVG, Mark
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

19-02-2003 13:46

Hey allemaal!!

Tuurlijk zitten blijven josse!!

Er kan best eens een situatie onstaan waarbij je kunt overwegen om te verplaatsen, maar dan moet daar wel normaal over gepraat worden. Meteen asociaal gedrag??? Geen probleem, zitten blijven als een betonnen paal in de grond!!! Dan wijk ik in geen geval meer!!

Kijk als ik op goed geluk ga vissen en er komt iemand die zegt: Sorry maar ik heb hier al weken gevoerd. Dan zeg ik : geen probleem ik pleur me wel 200m verderop neer! Maar als ik gevoerd heb al weken en hij ook heeft ie gewoon een probleem! Laat staan als ze een lul verhaal ophangen of een grote bek krijgen.

Josse, jij betaalt net als ieder ander voor een vergunning en hebt daar evenveel rechten mee als een ander. En tuurlijk is het allesbehalve prettig om zo'n gezeik aan je kop te hebben! Maar als we gaan wijken voor dit soort gasten dan is het einde zoek!!

Hou voet bij stuk kerel en ga lekker dat albert kanaal op!! Even bellen bij problemen en half vissend limburg staat desnoods binnen 5 min naast je bivy!!

Of ga eventueel eerst met meerdere mensen vissen als je het echt niet vertrouwd
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

19-02-2003 13:54

In limburg zelf nog nooit meegamaakt, wel al van gehoord. dus het is er zeker wel. hopelijk kom ik het ook niet te vaak tegen, want daarvoor ga ik echt niet vissen.
Maar in elk geval, in zo een situatie geen meter schuiven.

MVG
Piotr
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

19-02-2003 17:52

Ahzo Tim,
jij was dat dus die mijn autotje naar de knopen heeft geholpen met die stenen... :razz:
Grapje...
mvg Rob
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

19-02-2003 18:12

hahah!!! Neh sorry, dat kan niet!! daar ben je te jong voor!! Die kerel was zeker 40+!! Ouderen hebben verstand zeggen ze dan....
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

19-02-2003 18:29

dit heeft niet helemaal met het onderwerp te maken hoor, maar toch.
Toen ik nog wat jonger was (11 jaar), wilde ik ook een keer op groot water gaan vissen, maar ik ben toen ook bedreigd door een visser die zei dat het zijn water was en dat hij me in elkaar zou trappen of mij met spullen en al te water zou gooien als ik op "zijn water" ging vissen.
ik heb daardoor een tijd niet op dat water gevist, omdat ik echt bang was voor die jongen, maar later zeiden wat andere vissers dat ik daar gewoon moest gaan vissen en dat als die gast mij wat deed, dat ik dan naar hun toe moest komen en dat zij dan wel met die jongen gingen praten.
dus ik heb daar nu ongeveer een jaar gevist en ik ben die gast nooit meer tegengekomen.

als ik jou was zou ik gewoon gaan vissen daar en niet bang zijn voor dat soort types, vaak kom je ze toch niet tegen.

mvgr Richard
Plaats reactie