Spiegel CarpClinic 2008

Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-07-2008 11:04

Een leven is veel meer dan een keertje uit vissen gaan, ik hoef geen leven te zoeken dat leven heeft mij al gevonden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10-07-2008 11:19

Mannen
Wie verdient er volgens de tegenstanders dan zoveel geld aan zoals steeds wordt beweerd?
Hoeveel jongens komen er en hoeveel begeleiders zullen er aanwezig zijn. Deze mensen kosten toch ook geld, en dan bedoel ik niet Koen en ik want wij komen alleen maar eenn paar dagen langs. Onze bijdrage is uiteraard gratis maar de mensen die daar dag en nacht moeten klaarstaan voor die jongens zullen toch betaald moeten worden. Daarnaast kun je nog denken aan verzekeringen, eten en drinken, douchen enz. Ik heb eens geinformeerd hoeveel een zeilweekje kost dat is echt niet minder hoor. Ik zou graag van de organisatie weten hoe het zit met aas, is dat inbegrepen? Verder krijgen alle deelnemers ook nog eens een cadeau van PB. Dat zal in euro's uitgedrukt tegen de 50 euro per persoon zijn. Misschien (want dat weet ik niet) zijn er ook andere bedrijven die iets beschikbaar stellen? Trek dat er nog eens af dan is het in mijn ogen nog steeds een geweldig initiatief. Je hebt het er voor over of niet!
Gr Piet
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-07-2008 11:38

Dat is het enige wat telt Piet laat onverlet dat het veel geld is waarmee je volgens mij niet de jongens bereikt die je zou moeten bereiken.
Dan maar wat minder dan bereik je meer.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

10-07-2008 12:40

Inderdaad Vogel,

je doet het of je doet het niet...

Een voetbaltraining van een privé trainer of bij een voetbalclub...
Als je dan ook nog eens met Cruiff en van Basten mag trainen, je krijgt een paar voetbalschoenen etc. ...

Veel plezier voor degene die gaan.

Rudy
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

10-07-2008 13:26

Ruud Visser schreef:Inderdaad Vogel,

je doet het of je doet het niet...

Een voetbaltraining van een privé trainer of bij een voetbalclub...
Als je dan ook nog eens met Cruiff en van Basten mag trainen, je krijgt een paar voetbalschoenen etc. ...

Veel plezier voor degene die gaan.

Rudy


Dank je ruud ;)
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

10-07-2008 13:32

Piet Vogel schreef:Mannen
Wie verdient er volgens de tegenstanders dan zoveel geld aan zoals steeds wordt beweerd?
Hoeveel jongens komen er en hoeveel begeleiders zullen er aanwezig zijn. Deze mensen kosten toch ook geld, en dan bedoel ik niet Koen en ik want wij komen alleen maar eenn paar dagen langs. Onze bijdrage is uiteraard gratis maar de mensen die daar dag en nacht moeten klaarstaan voor die jongens zullen toch betaald moeten worden. Daarnaast kun je nog denken aan verzekeringen, eten en drinken, douchen enz. Ik heb eens geinformeerd hoeveel een zeilweekje kost dat is echt niet minder hoor. Ik zou graag van de organisatie weten hoe het zit met aas, is dat inbegrepen? Verder krijgen alle deelnemers ook nog eens een cadeau van PB. Dat zal in euro's uitgedrukt tegen de 50 euro per persoon zijn. Misschien (want dat weet ik niet) zijn er ook andere bedrijven die iets beschikbaar stellen? Trek dat er nog eens af dan is het in mijn ogen nog steeds een geweldig initiatief. Je hebt het er voor over of niet!
Gr Piet


Helemaal mee eens piet. Ik heb het geld er voor over voor wat ik allemaal in die week te leren krijg enzo. Heb er hard voor moeten werken maar was het allemaal voor waard.
Arjen Uitbeijrse
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-06-2008 12:19

10-07-2008 14:21

Piet,

Aas is inbegrepen...



Verder vind ik het een dramatische discussie, wellicht beter om één van de deelnemers na het kamp te laten reageren of het werkelijk veel geld was voor hetgeen er allemaal gebeurd is...

Jullie kunnen van mij aannemen dat het ons - en het Plashuis - enkel geld kost i.p.v. oplevert.

Groetjes,

Arjen
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

10-07-2008 15:05

Arjen Uitbeijrse schreef:Piet,

Aas is inbegrepen...



Verder vind ik het een dramatische discussie, wellicht beter om één van de deelnemers na het kamp te laten reageren of het werkelijk veel geld was voor hetgeen er allemaal gebeurd is...

Jullie kunnen van mij aannemen dat het ons - en het Plashuis - enkel geld kost i.p.v. oplevert.

Groetjes,

Arjen


Arjen moet ik dan zelf ook voor de zekerheid zelf nog aas meenemen of krijg ik hier nog informatie over in een brief ?.
Arjen Uitbeijrse
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-06-2008 12:19

10-07-2008 15:18

Joey,

Je hoeft zelf geen aas mee te nemen...

De brief met alle ins en outs ontvang je binnen een weekje...

Groetjes,

Arjen
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

10-07-2008 15:52

Arjen Uitbeijrse schreef:Joey,

Je hoeft zelf geen aas mee te nemen...

De brief met alle ins en outs ontvang je binnen een weekje...

Groetjes,

Arjen


Arjen bedankt voor de info Groetjes Joey
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

10-07-2008 17:18

Jeroen van Groen schreef:250 euro haha tja ik blijf het teveel ruim 550 keiharde guldens geloof dat mijn vader vroeger zou vragen of ik wel goed bij me t*ring kop was, moeten sommige mensen gewoon een week voor werken,.... als je dan toch een leuke dag wil hebben zou ik lekker een dagje organiseren met jongens hier op het board die er meer kaas van hebben dan die bekende uilen(als je voor een aasfirma werkt betekend namelijk niet dat je een goeie visser ben,...ook al denken ze dat wel)uitzonderingen daargelaten... :wink: ga je gewoon lekker op de noordeinderplas zitten(kan je nog zwaaien naar het plashuis ook 8) ) zwemmen net zulke dikke vissen of krijg je vanggarantie voor je 250 euro,...ik vin het te gek voor woorden gewoon ik heb de eerste 5 jaar van mijn visleven moeten ploeteren,....vallen opstaan uithuilen en weer opnieuw beginnen net zo lang tot je het kan,.. met logisch nadenken kom je verder dan je denkt.....ik heb niks tegen kinderen die een karpersetje van hun ouders krijgen maar zoveel geld voor een zogenaamde clinic ....vin ik te gek worden...ben echt een boeken fan en ik denk dat je voor dat geld wel een boek of 10 kan kopen waar je de rest van je leven iets aan hebt(en dan heb ik het niet over boeken als de dunne lijn,it's my life,en ga zo maar door(zijn dijken van boeken hoor dat zonder meer) ....zoek een boek die begint bij de basis van het hele (karper)vissen...Quest for Carp van Jack hilton,Carp fever van kevin maddocks op jacht naar grote karper,KARPER en het grote karperboek alle 3 van Rini groothuis(WIE!!!! hoor ik de meeste jongeren nu zeggen)boeken die bij de basis beginnen ,....en de rest leer je aan de waterkant door te vragen ipv een clinic die je binnen een week al weer ben vergeten....



jah eigenlijk nie zn slecht idee om een carpboard visdag of langer te organiseren maar ik ben pas 13 dus da wordt wel moeilijk :P lijkt me wel gaaf maar dan nie op die datum als op deze clinic want we zijn karper colega`s, daarmee wil ik zeggen dat we voor elkaar klaar moeten staan.

(zo er is die jeugd toch niet he :P haha)
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-07-2008 17:22

Arjen namens alle deelnemers dank, waar vind je nog dergelijke instellingen die een hoge inleg vragen en er dan geld op toe leggen het moet wel een mooi spektakel worden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

11-07-2008 23:12

tjeemig wat een beterweters, ik irriteer me dood als ik de reacties lees!

250,- is best veel geld, echter krijgen ze er ook wat voor terug!
dit is dus inclusief 3x eten per dag! aangezien er voornamelijk kinderen die nog thuis wonen reageren met reacties dat 250,- euro veel is, zal ik iets voor rekenen;

naast de deelnemers, eten ook de begeleiders en gasten/sprekers mee, elke dag een totaal van zo'n 40 man...laten we zeggen dat elke maaltijd gemiddeld 3,50 kost (ingredienten, bereidingstijd van de kok, gas/water/licht, afwassen en BTW) (dit is een schatting van mij, deze kan dus ook hoger uitvallen!!! in elk geval niet lager)

3x 3,50= 10,50 per dag per persoon dus 10,50 x 40 personen x 7 dagen = 2940,-euro

dus 2940,- kost alleen het eten al!!!! dan heb ik het dus nog niet over; huur van het water, verzekeringen, materiaal, voorbereidingstijd (zoiets doe je niet in 1 dag), reiskosten/verblijfkosten van sommige sprekers, ach kan nog wel effe doorgaan...

beterweters...organiseer zelf eens wat, in plaats van commentaar te leveren zonder het te onderbouwen.

Arjen en Valentijn...succes, en top dat jullie bijna 2 weken in jullie vakantie aan de jeugd willen besteden (en de weken voorbereiding die er aan vooraf gaan).

Piet en Koen, dankzij jullie inzet hoeft de prijs niet verder omhoog!

jongens die meedoen...veel plezier, geniet ervan!

helaas kan ik geen vrij krijgen bij mijn nieuwe baas, anders was ik zeker van de partij geweest! mischien kom ik wel een dagje stekkenpezen ;-)
http://www.houseofcarp.nl voor Gadgets, camouflage en kleding
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

12-07-2008 09:30

Gebed zonder einde.

Mark je moest eens weten waar ik mij aan irriteer.

Hoeveel mannetjes doen er mee eigenlijk?

Ik eet met mn gezin een hele week voor 100 euro,zitten ook de pampertjes bij voor mn dochtertje etc.

Waarom worden er dure bekende vissers overgevlogen,die kosten idd geld en na mijn idee word dit verhaalt op de jochies.
Ik vind 250 euro gewoon te duur,dat is geen matsprijs zoals jij berekend.

Een gezin met weinig geld gaat echt geen 250 euro besteden,ik zou de volgende keer eens goed nadenken als je weer zoiets organiseert.

Maar wel respect dat je zoiets organiseert trouwens!


mvg ruben
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

12-07-2008 09:55

money talks, dirthy cash I need you, dirthy cash I want you....

Het is gewoon een buitenkans voor de genen die het zich kunnen permitteren. Voor de jochies hier uit de achterstand wijk zit er niet anders op dan met een korst op eigen kracht de beschubte vriend te belagen.

Voor velen is de hobby ongelijk. de een kan zich de duurste hengels nieuw aanschaffen en de ander koopt zich 2e hands een fabrieksstok.

de een is nog nooit naar Frankrijk geweest en gaat met een fietskar 10 km rondom zijn huis vissen een andere gaat 10 keer per jaar naar het beloofde land.

ja ongelijkheid in deze wereld. In Afrika gaan er AIDSkindjes dood van de honger en lopen de lijmsnuifertjes bij me te bedelen terwijl ik net uit een duur restaurant kom....KUT HE
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

12-07-2008 10:28

maarten,

20 deelnemers + begeleiding, organisatie en gasten= +/- 40 personen

Ruben,
ik heb zelf ook kinderen en weet wat ik kan besteden in de week ;-)
tevens organiseer ik dit niet, sinds 3 maanden maak ik geen deel meer uit van Spiegel Media BV

groeten
http://www.houseofcarp.nl voor Gadgets, camouflage en kleding
Bas Wintraecken
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-07-2008 13:18

13-07-2008 13:20

Ey

Weet iemand hoeveel kilo aas/partikels we mee krijgen??

Gr
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

13-07-2008 15:57

Bas Wintraecken schreef:Ey

Weet iemand hoeveel kilo aas/partikels we mee krijgen??

Gr


Heej bas

ben je bang dat je te weinig voer krijgt :P nee geintje ik weet het ook niet eigenlijk maar zal vast wel genoeg zijn. En heb jij die brief ook al binnen gehad met die checklist van spullen alleen er staat geen onthaakmat op. :o
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

13-07-2008 20:54

johan Cruijff zou zeggen een onthaamat das logisch :lol:
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

13-07-2008 21:04

spijkerbed is ook goed, kunnen we meteen wat clinic op de carp doen
carpanglers soak their balls in love juice
Tim van Anrooy
Berichten: 368
Lid geworden op: 25-08-2006 19:24
Locatie: Maastricht

18-07-2008 18:55

Hop Hop nog 29 dagen 8)
Moore means moore!
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

20-07-2008 12:39

Jongens ga gewoon lekker je ding doen plashuis is een leuke ervaring. Ik ben er een keer geweest met een karperwedstrijd toen kregen we de vis alleen tussen de lellie's vandaan geplukt. Ik zat toen op stek 5 resultaat een 11,5 kg schub en een 12,3 kg schub/warrelschub. Vissen kwamen op de secret salmon van proline samen met een klein beetje partikelmix. Een tip vis met kleine bedjes hennep en Big activator bollies van proline daar hebben ze dit jaar op de wedstrijd super veel suc6 mee gehad.

Voer niet teveel dat koste echt vis een handje hennep en 5 bollies is genoeg.

En als je tegen de lellie's aan gaat vissen haal dan even piet vogel erbij die heeft goede ingevingen voor het opstakelvissen. geen onnodige risico's

Suc6 mannen.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

20-07-2008 13:51

Yuri, bedankt voor je reactie alleen de boillies en particels zijn inbegrepen dus ik zal geen invloed kunnen hebben op hun keuzes van boillies en particels die ze hebben

Gr joey
Danny Mieremet

21-07-2008 12:21

Om toch nog even op de prijs terug te komen :oops:
Het kan ook gewoon veel goedkoper. Begrijp me niet verkeerd, want het initiatief is natuurlijk super!!
Wij hebben een jeugd (weekend) kamp georganiseerd voor 10,- euro PP en dat is incl. eten, clinics en andere tactiks en tips.
Het is maar net wat de sponsoren er voor over hebben. Zo hebben wij een aantal sponsoren weten te vinden die graag een duit in het zakje wilden doen.
Dat is dan weliswaar zonder de bekende namen uit de "wereld", maar zeker niet minder.

Voor de jongens die toch weg willen, maar niet teveel willen/kunnen betalen.
Stuur maar een pb.
Het weekend is van 8 t/m 10 aug en er zijn nog maar een paar plekken over.
Wees er dus snel bij!
wiebrand dragt

21-07-2008 14:18

mmmm Die van Noord bijvoorbeeld heel weekend kosten

0,0