Spiegel CarpClinic 2008

robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

09-07-2008 10:21

K. van den Herik schreef:Aart,
Logisch dat er nog steeds mensen als een rooie lap op een stier op een btw reageren.
Klaas


Hoe reageert een rooie lap op een stier dan?

:lol:
8)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

09-07-2008 10:33

Klaas
Ik ga mij niet mengen in een betaalwater discussie maar persoonlijk vind dit water niet echt een BTW. Het gaat hier om een vereniging die "volgens mij" niet alleen het doel heeft om winst te maken. Ik weet dat er een aantal jaren geleden gewoon verlies werd gemaakt en dat verlies werd altijd opgevangen door de club van 100 vast leden. Dus erg commercieel zal het er niet zijn. Ik zie dit water ook meer als een dayticket water. Daarnaast bestond dit water al toen ik net met vissen begon en zijn er uit die tijd nog steeds een groot aantal vissers die daar regelmatig een hengeltje uitwerpen. In mijn ogen niets mis mee! Als beginnende karpervisser kun je daar volgens mij ook heel goed terecht want kom je met vragen bij de eigenaar zal deze je alrijd netjes op weg helpen. Dat zie ik niet gebeuren als je begint (en dus veel fouten maakt) op de Bosbaan of zo. Het is ook niet zo dat je stekgebonden bent (dus een stek aangewezen krijgt) want met een bootje kun je het hele meer afvissen. Het zal nooit mijn visserij worden maar als een bepaalde groep dit nu leuk vind om daar te vissen zie ik er geen kwaad in. Er zijn slechtere openbare verenigings wateren. Verder zie ik weinig andere opties (open water) om dit soort evenementen te organiseren zonder dat het verstoord wordt door een stelletje ongeregeld! Helaas spreek ik uit ervaring tijdens een jeugdweek! Niets mis met die samenwerking.
Helaas lees ik hier ook dat je het vissen maar moet leren van jezelf of van een familielid. Dat vind ik heel gevaarlijk want alleen al tijdens de jeugdweek heb ik zo verschrikkelijk veel fouten gezien die gevaarlijk zijn voor de vissen. Dus kom nu niet aan dat iedereen toch wel weet hoe en wanneer een bepaald systeem te gebruiken. Namen zeggen mij ook niets maar ik wou dat ik in mijn beginfase wat had kunnen leren van een ervaren (en dus niet een bekende naam) karpervisser.
Gr Piet
K. van den Herik

09-07-2008 10:45

Piet,

Mijn "rest my case" had ik in de laatste De Karper gemaakt. Dacht ik.

@Robert

Soms als een varken op een tang zeker als je door de wind het bos in wordt gestuurd...


En verder had ik niet veel aan Aart toe te voegen.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-07-2008 11:25

Raar hang er een label aan en een BTW waarover anders geen vragen mogen worden gesteld wordt plotseling een geweldig water waar je heel goede adviezen krijgt.
Dus heren BTW uitbaters organiseer jeugd en advieskampen probleem is dan zo opgelost. 8) 8) :D :D :D

Maar ik schaar mij in deze toch maar achter Piet - Klaas en Aart. :wink: :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

09-07-2008 12:19

Douwe
Vaak genoeg heb ik mijn mening geventileerd betreffende betaalwateren. Het zal nooit mijn ding zijn. Als zogenaamde 'bekende visser' krijg ik heel vaak genoeg aanbiedengen dat ik gratis op zo een water zou kunnen vissen. Dat zal ik nooit doen want ik kies voor avontuur. Als een ander daar wel wil vissen is het zijn keus. Dit water is in mijn ogen niet een echt BTW.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

09-07-2008 12:28

Piet Vogel schreef:Helaas lees ik hier ook dat je het vissen maar moet leren van jezelf of van een familielid. Dat vind ik heel gevaarlijk want alleen al tijdens de jeugdweek heb ik zo verschrikkelijk veel fouten gezien die gevaarlijk zijn voor de vissen. Dus kom nu niet aan dat iedereen toch wel weet hoe en wanneer een bepaald systeem te gebruiken.


Amen. Je slaat de spijker precies op de kop.
peter andrae

09-07-2008 12:43

ron thijsen schreef:Betalen om een karper te vangen.
PEPPPPPPPPIES


Vang jij je karpers dan voor niets nee toch,laat die jongens lekker hun ding doen en wat leren,altijd nog beter dan een winkel inlopen een bulk geld uitgeven aan de waterkant gaan zitten en je eigen het predikaat karpervisser te geven terwijl je er geen flikker van snapt.

Mvg peter.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

09-07-2008 12:50

Heren,

Dit is toch een heel goed initiatief?

De jeugd wat meegeven waar ze wat aanhebben, en zodoende voor een betere vistoekomst zorgen (of willen we later alleen maar Papagaaitjes vangen....?).

Het enige punt waar je over zou KUNNEN vallen zijn de vrij hoge kosten. Maar allez, daar zal wel een reden voor zijn (vergunningen e.d.).

En voor de mensen die dit allemaal niks vinden, je hoeft niet mee toch?
Nou dan! Laat die jeugd die daar WEL heen willen lekker in hun waarde.

En kijk eerst eens naar jezelf, voordat je zulke jongens voor peppies uitmaakt... Die was ERG onder de gordel en zegt mij erg veel over die persoon in kwestie.

Ik ben fissuhn,

Tabéé!

gr. Frank
Gebruikersavatar
YANNICK deksuh
Berichten: 950
Lid geworden op: 21-05-2006 17:52
Locatie: doetinchem
Contacteer:

09-07-2008 13:01

ik maak ze niet voor peppies uit ,zeker niet zelfs.
ik ben zelf pas 16 miss 1 a 2 jaartjes ouder als de jongens die er heen gaan .
maar als je tog een beetje dit board rond neust leer je al zooooveel.
al mijn info over onderlijntjes en vistechnieken zijn tog wel zo´n beetje van dit board afgekomen .natuurlijk niet alles klakeloos nagmaakt of nagedaan .
maar zelf dingen uit vinden .
ik vind persoonlijk 250 euro voor uitleg over karpervissen een beetje te duur .
en natuurlijk zal het er wel super gezellig zijn daar niet van .

ik hou mijn mond er nu over tabee :P
janwillem hilverts

09-07-2008 13:09

Vele mensen, vooalr jongeren spueren dit board door, echter blijven ze vaak dezelfde fout maken.. soms wel meerdere aan een stuk door..

Zo'n kamp is er niet alleen om te leren voor hun, het is er ook voor de gezelligheid om samen wat dingen te ondernemen! Als ik zelf die leeftijd nog had gehad was ik meegegaan, puur om het als een vakantie te zien :) Daar doe je het toch voor ?

En Ron, volgens mij was jij het over Peppie's? als het een ander is, mijn excuses alvast.

Weet je wel wat een peppie visser is?

Iemand die op betaalwateren vist?
Iemand die op zijn luie reet op een klapstoel aan de waterkant zit en de boel naar de tering helpt en alleen maar kan zeiken? of

Volgens mij ben jij er nog altijd 1 :) Het zijn namelijk altijd dezelfde mensen die wat te zeuren hebben als er eens een goed initiatief wordt getoond voor de toekomstige vissers!

Ze leren er niet alleen van, het is tegelijkertijd een leuke vakantie waar ze veel plezier aan beleven met zijn allen. Dus ook de begeleiders!

Dus Peppie, houd je mond ff!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

09-07-2008 13:35

Yannick
De jeugdgroep die ik mee had waren voor 99% vaste bezoekers van kwo en toch bevestigde zij hun leadcore leader met een dikke swivel aan de hoofdlijn. En zo kan ik er nog wel wat van die enorme fouten opsommen!
Het is in ons aller belang dat vissers zo snel mogelijk de gevaren onderkennen van bepaalde montages. Goed initiatief! Ik lees verder steeds iets over de prijs en dat dat duur zou zijn. Misschien is het voor de commercie iets om dit soort projekten in de toekomst te sponseren dan kan de prijs omlaag. Nogmaals zeer goed initiatief.
Gr Piet
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

09-07-2008 15:20

Het idee is praktijk gericht en dus heel wat anders dan ff wat na proberen te doen uit een boekje. Sowieso is het leuk om een bekende en of ervaren visser als leermeester te hebben. Als ik kijk naar de prijs valt het reuze mee. In andere hobbys zoals bij vechtsporten zijn er ook seminars, waar dan een hoge danner/ pief van een bond, je de fijne kneepjes probeerd bij te brengen. Die vragen dan voor een dagje gerust 150 euro pp. Vaak is het dan zo druk dat je de individuele aandacht gemist hebt, dus op je eigen dojo leer je nog meer. Maar dat terzijde. Hun hebben vaak ook leergeld betaald om zo hoog te worden en willen dat ook een beetje terug zien (logisch...maar in holland mag je niks verdienen...bleeeeeh) Het was altijd wel een top happening die je zeker niet gemist wil hebben.
en ga eens naar een houseparty of een concertje? je kan ook een cd kopen met de geliefde muziek. Vaak klinkt het ook nog beter uit je eigen speaker set, maar je was er wel en het was een great event.

dus prima idee, er mag van mij wat aan worden verdiend, je hebt per slot zelf al genoeg tijd en geld in je hobby gestoken, jongens die zich het kunnen veroorloven zullen een tijd krijgen om niet gauw te vergeten. voor niks gaat de zon op. Misschien wel handig is om de data eerder bekent te maken, zodat er eerder gespaard kan worden door een jongen wiens ouders niet zo goed kunnen bijspringen.

en eigenlijk mag er ook een workshop komen voor volwassenen en dan alleen al om het knopen en voor sociaal gedrag te verbeteren.

groeten van de Generaal

joooooooow
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

09-07-2008 15:34

Ik vind dit echt een goede initiatief.
Jammer genoeg was dit toen der tijd niet en ben ik nu te oud.
Met der tijd wil ik mijn zoon zeker laten deelnemen aan zo'n clinic.
Alleen word hij op 8 augustus pas 1 jaar.
Maar ik meld hem nu alvast aan voor over een jaar of 12.
En Piet mocht je clinics gaan geven aan volwassenen dan meld ik me bij deze alvast aan.

Mvg

Bouke
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

09-07-2008 17:03

martijn dikken schreef:. Misschien wel handig is om de data eerder bekent te maken, zodat er eerder gespaard kan worden door een jongen wiens ouders niet zo goed kunnen bijspringen.


Het werd bekend gemaakt tijdens Spiegel nr 10. dus valt eigenlijk wel mee met tijd.

grtz
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

09-07-2008 19:46

Ik bedoel maar!

maarten slaat de spijker op de kop,ik ben net zo begonnen als maarten met het hele vissen.

tegenwoordig moeten ze alles op een presenteerblaadje hebben.
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

09-07-2008 19:54

voor 250 euro kunnen de kindertjes heel wat "fatsoenlijk spul kopen" zoals een onthaakmatje en "fatsoenlijke montages" iets aan de prijzige kant niet? en idd zon cursus hoort niet veel geld te kosten! en eten kost geen 250 euro!



Tot Sjiens!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

09-07-2008 19:59

De moraalridders hier op dit forum snappen het blijkbaar nog steeds niet he.

Denk je nu werkelijk dat het mij om dat betaalwater gaat!

Het gaat me erom dat men 250 euro durft te vragen voor een viscursus voor de jeugd!

Als jullie allemaal een geldboom in de tuin hebben staan vind ik dat fijn voor jullie.Maar er zijn ook mensen die niet weten waar men zo 123 250 euro vandaan moeten halen.Blijkbaar is het dus de gewoonste zaak van de wereld om mensen een poot uit te trekken.

wat kost een beetje eten nu?Er moet verdient worden!
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

09-07-2008 20:28

vroegah waren de mannen van staal en de schepen van hout, tegen woordig is het andersom.

mijn rolschaatsen waren van die in lengte verstelbare, mijn schaatsen van hout, Friesedoorlopers heten die. Ik moest naar de tv heen lopen om de zenders te veranderen en kon kiezen tussen 3 Nederlandse en wat Duitse uitzendingen. Ik mocht nog geen werphengel van Opa, voordat ik eerst met de vaste stok kon vangen en mijn haakjes kon aanknopen. Een karperstok? bestond nog niet eens. Ik had een vriendje die een commedore 64 had...das een compjoeter uit de steentijd. We hadden lol met een stuk rubber dat omhoog plopte en andere rages, 2 ballen aan een touwtje als een debiel heen en weer rammen. een kubus oplossen brak ik mijn grijze massa aan en plakte de kleuren stickers gewoon na eerst er af te peuteren tot een vlak.

vroegah was de gulden een daalder waard...onze mooie geldstukken boehoee zal ik nog even doorgaan?
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

09-07-2008 20:36

Hou maar op,ik laat de kop al hangen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-07-2008 22:14

Nniet doen Ruben je hebt een heel goed punt reken het eens uit in de oude gulden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

09-07-2008 22:31

Frees niet douwe,mijn andere kop staat altijd fier overeind.
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

09-07-2008 22:51

20 geeltjes of 50 joeten of 1000 knaken :P

het is ook zeker niet goedkoop, maar je mag niet meer omrekenen he? :P

Ik denk dat je de jeugd ook zelf moet laten ondervinden en ze een hele tijd op andere vissoorten moet laten vissen en de etikette moet leren van in de natuur zijn en omgang van vis en andere vissers, being a gentelman myself.

maar denk dat dit voor de deelnemers een onvergetelijke cursus, waar ze nog lang van zullen nagenieten zal zijn.

wel dikke pech voor de arme jongens uit achterstands wijken die het niet kunnen betalen of waar vader te afwezig of dronken van is om ze er ff heen te brengen. maar jah sowieso een onbetaalbare hobby voor ze toch? of ze moeten de spullen jatten?
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-07-2008 23:13

Heren,
Zullen we een ieder in zijn eigen waarde laten? :wink:
mvg
HB
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

10-07-2008 00:19

250 euro haha tja ik blijf het teveel ruim 550 keiharde guldens geloof dat mijn vader vroeger zou vragen of ik wel goed bij me t*ring kop was, moeten sommige mensen gewoon een week voor werken,.... als je dan toch een leuke dag wil hebben zou ik lekker een dagje organiseren met jongens hier op het board die er meer kaas van hebben dan die bekende uilen(als je voor een aasfirma werkt betekend namelijk niet dat je een goeie visser ben,...ook al denken ze dat wel)uitzonderingen daargelaten... :wink: ga je gewoon lekker op de noordeinderplas zitten(kan je nog zwaaien naar het plashuis ook 8) ) zwemmen net zulke dikke vissen of krijg je vanggarantie voor je 250 euro,...ik vin het te gek voor woorden gewoon ik heb de eerste 5 jaar van mijn visleven moeten ploeteren,....vallen opstaan uithuilen en weer opnieuw beginnen net zo lang tot je het kan,.. met logisch nadenken kom je verder dan je denkt.....ik heb niks tegen kinderen die een karpersetje van hun ouders krijgen maar zoveel geld voor een zogenaamde clinic ....vin ik te gek worden...ben echt een boeken fan en ik denk dat je voor dat geld wel een boek of 10 kan kopen waar je de rest van je leven iets aan hebt(en dan heb ik het niet over boeken als de dunne lijn,it's my life,en ga zo maar door(zijn dijken van boeken hoor dat zonder meer) ....zoek een boek die begint bij de basis van het hele (karper)vissen...Quest for Carp van Jack hilton,Carp fever van kevin maddocks op jacht naar grote karper,KARPER en het grote karperboek alle 3 van Rini groothuis(WIE!!!! hoor ik de meeste jongeren nu zeggen)boeken die bij de basis beginnen ,....en de rest leer je aan de waterkant door te vragen ipv een clinic die je binnen een week al weer ben vergeten....
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

10-07-2008 09:28

O,O, O,

Nederland op zn smalst..

En maar klagen en maar mopperen.

Staan jullie tegenwoordig ook bij het tankstation te klagen dat de benzineprijzen zo hoog zijn?

Zoek een leven.

Frank