ECHO/ECPO Samen werken in toekomst is sleutel tot succes!!!

Tommy de Cleen
Berichten: 95
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00
Locatie: Belgié, Sint-Niklaas.

18-02-2003 09:45

Ik weet wat je bedoeld Bertil :wink: :wink:
en kan alleen maar ja zegen, UNITED!!!

EUROPIAN UNION!!! together we are stronger!!

en er zijn altijd mensen die een ander afbreken!! sory maar het is ZO!!
ik wil niet dat de vissen waar ik/of andere op vissen verdwijnen.
dus probeer ik om te helpen :wink: :wink:

en zeker niet, om eigen belang!!
ECHO/ECPO member and proud of it.
Cheers Tommy"Blackwater"
nicky helsens
Berichten: 14
Lid geworden op: 11-02-2003 01:00
Locatie: België Oost-Vlaanderen

18-02-2003 10:04

Dit mag niet uitdraaien tot een discussie met pijnlijke woorden he mannen.
Samen werken en in de toekomst overleggen met de andere verenigingen lijkt me niet slecht. We willen zeker geen bedreiging vormen voor bestaande verenigingen. We willen het gewoon makkelijker maken voor hun.
Ik praat nu over het VBK.
Zoals ik al zei, niet alles mag op hun nek komen he? Ofwel?
Voor de KSN is dat net het zelfde geval, we willen helpen. En daar sluiten ze zich bij aan.
In de toekomst zien we wel wat het wordt. In alle geval gaan we door met wat wat we bezig zijn.
Is er enkel succes in België? Mij goed ze!!
Is er succes in Nederland door samen te werken? Lijkt me nog beter :smile:
kBedoel gewoon dat we het een beetje moeten relativeren.

Ik denk toch dat een organisatie over een groot gebied "UK, België, Nederland,...." Meer succes zal boeken dan enkele kleinere organisaties in elk land. Tis de bedoeling dat we samen komen misschien?

Greets Nicky
ECHO/ECPO
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

18-02-2003 10:06

Kiron,

Wat een flauwekul zeg dat je in een bestuur niets zou kunnen bereiken. Hoeveel van die 900 witvissers is ook echt actief? Juist, weinig. Als je enkele tientallen karpervissers weet te mobiliseren dan heb je zo een meerderheid bij een vergadering. Maar ja, dan moeten die karpervissers wel zin hebben...

Nog even iets over ECHO, ze strijden terecht tegen het importeren van Europese karpers in Engeland. Maar wat kunnen ze doen tegen al die Franse putjes die volgedouwd zitten met gejatte vissen van Franse wateren en die voor 100% voor en door Engelsen geëxploiteerd worden? Helemaal niets en hier zal Camou een flinke kluif aan krijgen. Ook als KSN en VBK kunnen wij hier weinig aan doen.

Ik denk dat we het beste af zijn met één organisatie per land die onderling zoveel mogelijk info uitwisselen en elkaar steunen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

18-02-2003 10:11

Klaas,

Overleg betekent vaak compromis.

Dit is volgens mij een onderwerp waar je geen compromissen over moet sluiten!!!

Ik betwijfel alleen in hoeverre je de geleverde info verkregen met de enquete als argument en bewijs (voor of tegen) kan gebruiken.

Hoe kan de KSN zich als voorvechter presenteren als de achterban dat weer teniet doet door toch op btw te vissen?

groet,
Kiron

Ps aan welke dingen zou je actief kunnen meehelpen ter bestreiding? het actief deelnemen aan het bestuur van de hsv is geen optie, 900 witvissers tegen 5 karpervissers.............
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

18-02-2003 10:16

Mark,

ik heb de afgelopen 4 jaar de ledenvergadering bijgewoont. Hierbij verschijnen ongeveer 50 witvissers, en hooguit 5 karpervissers. en hierbij waren alle serieuze karpervissers gemobiliseerd. De overige die weleens een beetje op karpervissen boeit het geen zak en zijn niet te overtuigen van het nut en de noodzaak.

Wij worden met opzet uit het bestuur gehouden, en met 50 tegenstemmen zal tegen 5 voor zal het je nooit lukken.

Groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

18-02-2003 11:07

Kiron,

Je kan wel degelijk heel veel bereiken binnen een HSV, en zelfs op zeer korte termijn.
Wel is het heel belangrijk om niet te gaan schelden of witvissers en bestuur de schuld geven van verkeerd visstandbeheer.
Als jullie je flexibel opstellen en zelf met goede ideeën aankomen dan kan ik mij niet voorstellen dat ze jullie compleet links laten liggen.
Als wij karpervissers willen, en we gaan allemaal naar de jaarvergaderingen en gaan in de besturen zitten dan is er in zeer korte tijd zeer veel te bereiken.

Vr.Gr.

Bertil
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

18-02-2003 11:37

Bertil,

Een meer tegenwerkende vereniging zal je niet snel tegenkomen dan de waddinxveense. Gegevens over vacante posten binnen het bestuur en controleurs worden bewust verzwegen. Er zitten enkele "karpervissers" in het bestuur, echter deze gebruiken de regels zoveel mogelijk in het eigen voordeel, en niet in het voordeel van de karpervissers en/of vereniging.

vb
bestuursleden voeren zelf niet, maar degene die wel voeren vangen stukken beter. Gevolg? bestuurslid/karpervisser dringt erbij de overige bestuursleden opaan het voeren te verbieden. De rest van het bestuur/witvissers volgt klakkeloos het advies van het ene bestuurslid.

vb2
een bestuurslid/karpervissers, vind het te duur om met tijgers te vissen. Degene die echter wel met tijgers vissen vangen stukken beter. gevolg? je raad het al. hij gaat naar zijn medebestuurders en dringt erop aan tijgers te verbieden onder het mom van dat het schadelijk(giftige stoffen) zou zijn voor de karper. Mijn reactie daarop had gevolg dat tijgers opeens schadelijk zouden zijn voor het darmkanaal??? en dus volgt de rest van het bestuur en verbied tijgers.

en zo kan ik nog wel fftjes doorgaan..........


De opkomst bij de ledenvergadering is ten alle tijden ruimschoots in het voordeel van de witvissers.

Er is nog nooit naar elkaar gescholden en dergelijke. Wel heb ik een keer in een bestuursvergadering (dus zonder leden) aan het bestuur enkele dingen proberen uit te leggen, o.a. over hoe regels tot stand dienen te komen, hierbij heb ik verwezen naar de statuten van de betreffende vereniging. Mij werd verteld dat het bestuur die statuten eigenlijk maar onzin vond en daarom werden genegeerd. Als argument werd aangedragen dat die statuten al te oud waren om nog te gebruiken.



Nu mogen jullie mij eens uitleggen wat ik kan bereiken tegen / binnen het bestuur van bijv. deze vereniging.

groetn,
Kiron
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-02-2003 12:37

Kiron,

Een goed journalistiek gebruik is hoor en wederhoor. Middels de enquette kan een b-water wederhoor toepassen.

Heb niet beweerd dat belangenbehartiging zo maar even gemakkelijk is. Sterker: de meeste HSV besturen bestaan uit (bijna) niet vissers.

Dat mensen hun functie voor eigenbelang gebruiken, is vervelend.

Met 5 karpervissers je belangenbehartigen is best te doen. Maar... dan niet he wij hebben een probleem, regel dat eens.

Nee, he we hebben een probleem, we willen dat zo en zo oplossen. Daarvoor hebben we dat en dat nodig. De resultaten zullen dan zo en zo zijn.

Laat je in el;k geval nooit tot welles nietes verleiden.

Tijgers: verzamel materiaal (Marco Kraal NVVS?) waaruit het tegendel blijkt.

Voeren: Zie er achter te komen, wat een gemiddelde witvisser tijdens zijn visserij voert. Zet daar tegenover jou voergebruik.

Tís soms een eenzame strijd, vaak ook tegen windmolens, maar de strijd moet gevoerd worden.

Waddinxveen= Regio Den Haag van de KSN?

Binnen niet al te lange tijd zal er een regionale CBB komen, dioe op lokaal gebied, actief wordt. Leg ze je probleem eens voor.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

18-02-2003 13:21

Wij hebben al meerdere malen onze problemen bij ze neergelegd, en de daarbij passende oplossingen. Echter die worden gewoon totaal genegeerd.

Wat betreft tijgernoten. Eerst beweerde men schadelijke stoffen, toen ik daarvan hoorde heb ik ze beloofd een oenologisch rapport te doen toekomen om het tegendeel te bewijzen, men heeft echter daarna het besluit al door het bestuur laten goedkeuren, maar onder een andere reden. Namelijk dat het slecht zou zijn voor het darmkanaal. Dit is besluit is nooit bekrachtend door een ledenvergadering zoals zou moeten gebeuren volgens de statuten, maar is volgens hun toch van kracht.

Wat het voer betreft hebben wij exact dat voorbeeld aangedragen dat jij noemt. witvissers en hun voergedrag. Echter weer geen gehoor kunnen vinden. resultaat? je mag 25 boilies per hengel per sessie gebruiken.

Het boeit ze gewoon niets......... wij zijn hier een te kleine groep binnen de vereniging. zo rond april volgt er weer een ledenvergadering, dan zal ik een poging doen toe te treden tot het bestuur (indien er vacature is). Men moet echter zich inschrijven voor een bepaalde datum, maar als je de uitnodiging te laat ontvangt........ (zoals de afgelopen twee jaar)

met strijdbare groet,

Kiron
mark hofman.

18-02-2003 14:22

ik denk niet dat je een grote kans heb dat ze jouw in het bestuur laten kiron!

zoals kiron al zei de waddinxveense valt niet mee te praten.

ze stemmen in alles toe wat een oude, zielige aow'ende karpervisser zegt. het zijn gewoon hondjes!

mark
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

18-02-2003 15:02

Kiron,

In het geval van besluiten die niet volgens de statuten van de vereniging zijn genomen, hoef je je er volgens mij ook niet aan te houden. Dan moeten ze de statuten maar up-to-date houden maar ze zijn absoluut bindend voor het bestuur.

Zoals Klaas aangeeft, verzamel feiten en argumenten waar ze niet om heen kunnen en ga de dialoog met ze aan. Net zo lang tot ze spuugzat van je zijn maar blijf het spel fair spelen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

18-02-2003 16:17

Mark, zo denk ik er ook over, maar het bestuur niet. Houd je je niet aan die (niet geldende) regels dan nemen ze je vergunning in of verstrekken ze hem het jaar erop niet meer.

Fair spelen? Ik strijd altijd volgens de regels, altijd al gedaan, de tegenpartij niet. Ben al een keer in de rug geschopt door een bestuurslid (aangifte politie) en heb al een keer bijna (tijdens een bestuursvergadering) slaande ruzie gehad met een ander bestuurslid, omdat ie niet kon "winnen" in de discussie, dit was dan ook de discussie waarbij men later aangaf zich niet te willen houden aan de statuten.

Ben ook meerdere keren bedreigt en/of bijna in het water gegooit toen ik met een bepaalde controleur in discussie probeerde te gaan......

Sommige mensen willen gewoon de dialoog niet aan omdat ze weten dat hun denkbeelden niet op de waarheid berusten.

Groet,
Kiron

_________________
Betaalwatervissers en betaalwaterverhuurders zijn medeplichtig aan de diefstal van, de mishandeling van, en de moord op de vis die zij zo graag zeggen te vangen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kiron Zaal op 2003-02-18 16:24 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-02-2003 16:18

Kiron,

Waarom perse bestuur? Commissie viswater kan ook he.

Wat niet linksom wel probeer dan rechtsom. Door in een cie plaats te nemen. Laat je je goeie wil zien. Zo langzamerhand zullen ze aan je wennen. Voorzichtig laat je eens iets tussen neus en lippen vallen.

Je kan je voorstellen als daar mensen zitten die al 10 jaar of zo, op hun manier, hun best doen niet zitten te wachten op die ze komt vertellen dat ze het eigenlijk al jaren niet zo goed doen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

18-02-2003 16:30

Klaas,

Commmissie viswater? nou ben ik niet echt thuis al dat vereniging gebeuren. Maar als zo'n cie een onderdeel van de plaatselijke hengelsport vereniging is, dan weet ik zeker dat ie ontbreekt bij de Waddinxveense.

Er is wel iemand die vind dat ie verantwoordelijk is voor het viswaterbeheer. En laat dat nou net iemand zijn die hierboven door iemand wordt omschreven als "oude, zielige aow'ende karpervisser". En laat dat nou net diegene zijn die mij ook al een keer in de rug heeft aangevallen. laat dat nou ook net ff degene zijn die vind dat tijgers en voeren verboden moeten zijn.

Groet,

Kiron

Ps bij ons staat zelfs in de vergunning dat voorvoeren door derden verboden is en kan leiden tot het innemen van de vergunning.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-02-2003 17:00

Kiron,

3e alinea da's de clou.

Vertrouwen zien te winnen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

18-02-2003 17:05

Dan zal het wel nooit wat worden......... vertrouwen is iets wederzijds.... net zoals respect.....

Groet,
Kiron
mark hofman.

18-02-2003 17:09

ze willen je niet vertrouwen! er valt echt niet mee te praten. dat is het punt.

als de regels veranderen is oude, zielige aow'ende karpervisser bang dat hij minder vangt als de rest.

waddinxveense bestuur is gewoon een stel kunstgebitten die denken alles goed geregelt te hebben.

mark
gert-jan terluin
Berichten: 74
Lid geworden op: 23-09-2002 02:00
Locatie: Steenwijk

18-02-2003 17:44

Ik houd niet zo van dat internationale geouwehoer. Samen ben je sterk, dat wel ja maar je gaat er wel op achteruit. vooral als jij het goed had en anderen iets minder... Kijk maar naar de EU. bovendien ben ik bang voor monolistische beleidsvoering straks; In engeland bedenkt iemand iets wat we hier over moeten gaan nemen terwijl de omstandigheden niet te vergelijken zijn. (ik hoef nog geen bonnetje te trekken om op een grote-vis-badkuip te vissen (tenzij je een één of andere "bekende" visser bent, dan gaat het stukken makkelijker maar dat terzijde)).

tuurlijk ben ik me terdegen bewust dat we samen iets kunnen doen tegen dingen als verbieden van nachtvissen, tenten, bescherming van de vis (en noem alle problemen maar op) wat je alleen niet kan doen. Nu wil ik niet generaliseren maar wie heeft dit soort beleidsveranderingen teweeg gebracht? juist de karpervissers! dezelfde karpervissers die na bij een dergelijke beleidsverandering snel lid worden van een groepering waardoor het beleid weer wordt teruggedraaid. Tuurlijk zijn een aantal de dupe van beleidsveranderingen. We doen zelf namelijk nooit iets verkeerd.

ik ben zelf niet tegen dit soort dingen, integendeel maar het moet wel gedegen worden opgezet. Met wat denk en coordineer werk is er een hoop van de grond te krijgen. Met verantwoordelijkheidgevoel bij karpervissers misschien nog wel weer....
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

18-02-2003 18:11

Kiron, Mark,

Probeer niet op korter termijn te denken, jullie zijn nog jong. Vertrouwen wint je door ze niet in
de haren te strijken. Maar op een politieke (rot) manier onze zaak te verkopen,
die (oude bokken) hebben het eeuwige leven niet.
Zelf zit ik een VBC, je spreekt veel bestuurders, je bent een aanspreek punt, en je mening wordt gevraagd
Dit gaat niet van zelf, vertrouwen en respect moet je afdwingen, door met name takt vol te werk gaan. Voor jullie jongenhonden valt dat niet mee.


Sterkte Peter
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

18-02-2003 18:25

Kiron,

Ook ik ben lid van de KSN, de volgende maand organiseren zij voor leden een workshop.
Die bestaat uit 2 delen:

1. Visstandbeheerscommissies (VBC), hengelsportbestuursland en belangenbehartiging.

2. Toelichting visie karperbeheer KSN.

Ook dit doet de KSN.

De KSN is een vereniging door en voor Karpervissers, geen lid, geen stem.

Peter
Carpboard
Berichten: 48
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

18-02-2003 18:33

Alles over ECHO nu te lezen op:

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl</a><!-- BBCode auto-link end -->
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

18-02-2003 18:41

Kiron, kijk eens op deze site, altijd handig als je een en ander weet als je met het bestuur "op de vuist" moet.
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://utopia.knoware.nl/users/oterhaar/wetten/bw2.htm#vn" target="_blank" class=bericht>http://utopia.knoware.nl/users/oterhaar/wetten/bw2.htm#vn</a><!-- BBCode auto-link end -->


Jos
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-02-2003 20:52

Kiron,

Vertrouwen maar zeker respect moet je soms ook verdienen. Vaak een kwestie van geven en nemen.

Mark H.

Stel nu jou AOW-er leest per ongeluk dit board. Wedden dat jullie nooit meer vrienden worden?


MVG

Klaas
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

18-02-2003 21:36

Ik heb de site van ECPO een bestudeerd, maar ik mis enkele essentieele dingen.
- Is ECPO als rechtspersoon in Nederland geregistreerd?
- Veel plannen om leden te werven, maar geen financieele onderbouwing voor alle doelstellingen.
- Hoe wordt gegarandeerd dat ECPO de ingelegde gelden gebruikt voor de doelstellingen?
- Hoe en door wie moeten alle doelstellingen gerealiseerd worden?
- Wat gebeurd er als de doelstellingen niet gehaald worden?


Jos
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-02-2003 23:26

Beste Tommy en Nicky, natuurlijk steun ik ECHO zoveel ik maar kan, vraag dat b.v. maar eens aan Viv Shears of Phil Bolton. Toen Phil vroeg of hij op Carp eventueel met zijn Nederlandse (AID) collega's zou kunnen overleggen heeft de KSN dit binnen twee dagen geregeld (om zomaar eens een voorbeeld te noemen).
Nogmaals, we streven hetzelfde na en daarvoor moeten we ons gezamenlijk sterk maken.
ECPO? De Europese Karper Beschermings Organisatie? Dit zijn door jullie uitgevonden benamingen die misschien wel mooi klinken, maar geen hout snijden.
ECPO vind ik een mooie naam, maar dan als dit een samenwerkingsverband van ECHO, VBK, CAMOU, KSN, de net opgerichte Italiaanse 'CAMOU',de Waalse Club en de Luxemburgse Club zou gaan worden. Alleen dan krijg je één sterke organisatie, die onderling zoveel mogelijk moet gaan samenwerken en per land gezien zal de aanwezige landelijke vereniging/club het beleid moeten uitvoeren.
Alle overige versnippering kan alleen maar afbreuk doen aan hetgeen we met z'n allen voorstaan.