wat houden jullie allemaal bij? vangstregistratie enz.

Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

27-01-2010 13:54

-datum
-tijd
-wat voor weer en temperatuur
-wat voor karper
-welk aas
-welke stek
-welk water
-windrichting
-bijzonderheden/ uiterlijke kenmerken
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

27-01-2010 18:51

Jamy wuijts schreef:-datum
-tijd
-wat voor weer en temperatuur
-wat voor karper
-welk aas
-welke stek
-welk water
-windrichting
-bijzonderheden/ uiterlijke kenmerken


en daar komt voor mij nog bij dat ik elke voersessie opschrijf, hoeveel en welk voer er op de dag van het vissen zelf erin gaat.
veranderingen in het weer worden in het specifiek opgeschreven (alleen voor de aanbeet, anders schrijf je je hele boek vol natuurlijk), hoe vaak gebeurt het niet dat het zonnetje doorbreekt en je 5 tot 10 minuten later een vis op de kant hebt liggen.

hoeveel andere vissers zitten er op het water, en op welke plek, ivm eventuele dressuur
ook als ik weet dat andere mensen voeren wordt dit opgeschreven, zodat je daar op in kunt spelen (niet dat ik op hun stek ga zitten, maar voerhoeveelheden aanpassen of zelfs single hookbait gaan vissen om de vissen niet te verzadigen)

welke kant de vis op runt vanaf het haken.

bij het drijvend vissen observeer ik ook vis die niet op de kant komt, dit gaat ook in het boekje.
van welke kant ze komen bij het drijvend vissen, heb ze wel eens van 20 meter afstand aan de oppervlakte zien komen met de rug boven water, recht op dat ene hondenbrokje (met haak natuurlijk) af die in het water licht. zodra ik hem aan zag komen wist ik gewoon dat ie hem ging pakken.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

27-01-2010 19:14

ik sluit me aan bij Hans, mijn oude plaatsgenoot. Het hoeft voor mij ook niet echt meer.

Het enige wat ik bijhoud is de datum, aas, gewicht (evt lengte), water en de hoeveelste het van het seizoen was. verder maak ik van praktisch alles een foto dus herkennen kan ik hem later wel zonder alles op te schrijven.

Ik moet wel vermelden dat het volgens mij interessanter is om al die gegevens te bewaren bij het statisch vissen. Bij het drijvend vissen, zoals ik dat bijna alleen nog maar doe, is het gewoon een kwestie van "zijn ze er, dan zijn ze er. " Ik heb ze tussen het ijs aan de oppervlakte gevangen maar ook bij temperaturen tegen de 40 graden, bij regen, nacht of volle maan, het maakt niet uit. Hoeveel ik ook bij zou houden, er komt voor mij nooit een constante uit. Volgens mij is die constante juist hetgeen iedereen hoopt te ontdekken om zo de vangstkans op te schroeven.
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

28-01-2010 10:40

Is er een vrij eenvoudig programma voor? Ik hou eigenlijk nooit niks bij, alles zit wel in me hoofd, maar misschien toch niet verkeerd om komend jaar te gaan doen.

Hoor het wel

gr
De vangsten maken de visser nog niet!
Armand Wesche
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-08-2008 13:40
Contacteer:

28-01-2010 11:12

Hoi Frans,

Bezoek http://www.carp-log.net eens, en maak er een account aan!
Je kunt er op een simpele manier je vangsten bijhouden (ook van vorige seizoenen).

Veel suc6 en plezier,

Armand
http://www.CARP-LOG.net | Catch...Release...Log!
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

28-01-2010 19:27

mmmmm dit klinkt alleen maar als reclame.

Beschikbaarheid
CARP-LOG.net doet haar uiterste best om de hoogst mogelijke beschikbaarheid te bewerkstelligen. Door afhankelijkheid van derde partijen (bijv. webhosting) en eventuele benodigde update- en onderhoudswerkzaamheden is echter enige down-tijd onvermijdelijk.

CARP-LOG.net houdt zich het recht voor deze voorwaarden zonder aankondiging tussentijds te wijzigen.

Zo'n account geeft je 60 dagen gratis toegang om de mogelijkheden van carp-log te ontdekken.

Later kun je dit tijdelijke account laten om zetten naar een permanent account!


eerst kun je het 60 dagen uitproberen en daarna kun je een permanent lid worden....... voor een aardige paar euro's zeker!! en als de site dan crasht, dan ben je alles kwijt!!

waar mensen tegenwoordig al geen geld mee proberen te verdienen!!
naast betaalwater heb je nu ook de betaalvangstregistratie :cry:
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

29-01-2010 12:39

@Frans: Ik heb nog wel een leuk excel programma voor je om dit bij te kunnen houden
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

30-01-2010 12:14

Oke, martien ik heb het gezien inmiddels!
De vangsten maken de visser nog niet!