Andere suggesties dan alleen Sloterplas zijn welkom ?

Plaats reactie
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

03-04-2008 15:52

Mijn oude schoolgabber woont pal aan de sloterplas in Amsterdam, op de Alhambralaan. Nu wilde ik hem even gek maken met het karpervissen, dus zo afgesproken zou ik vanuit Utrecht met de auto volgeladen as zaterdag bij hem uurtje of 7 op de stoep arriveren met de gedachte een dagvergunning te scoren en eens een dagje te vertoeven op de plas en wie weet een visje te vangen.
Nu heb ik vandaag naar Hengelsport Osdorp gebeld, en die meldde mij tot grote verbazing dat er geen dagvergunningen bestaan. Zou me dan 44 euro voor een jaarvergunning gaan kosten. Nou, dat is me iets te veel van het goede voor een dagje vissen.
Mijn vraag is of iemand anders in de buurt van Amsterdam een watertje weet, waar ik mijn beste maat, de beginselen van het vissen kan leren, zonder zo'n dure vergunning.

Ik heb wel even gekeken in de lijst van landelijke viswateren, maar daar kom ik geen wijs uit. Kijk ik kan wel op het Amsterdamrijnkanaal zitten, maar dan wordt de kans op een vis wel erg klein. Maargoed het hoeft nu ook weer geen knollenputje te zijn.

Uiteraard hoef ik geen stekken te weten.. begrijp me goed.
Iemand nog een suggestie? Zo niet, dan mos ik me hengels maar thuis laten, en de binnenstad van Adam maar onveilig maken.

ik hoor het wel.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

03-04-2008 17:01

Ik zou Bert Vooijs van dit board even een PB sturen. Die kan je wel helpen denk ik.

gr. Rene
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

03-04-2008 17:33

of gewoon gaan zitten als je gepakt wordt kost het je iets meer. :lol:
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

04-04-2008 06:00

Die mokummers hier op het bord blijven angstvallig stil.....
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-04-2008 08:34

Eumir,

voor al het Amsterdamse water heb je een vergunning van de AHV nodig. Ook ik vind het vreemd, dat er geen driedaagse vergunningen meer beschikbaar zijn. Er wordt gewerkt aan een "gastvergunning", waarbij een gast -onder begeleiding van een lid (dan niet zomaar elke lul :D )- een driedaagse vergunning, of dagvergunning kan aanschaffen.

je zou eens kuennen proberen een dagvergunning te regelen bij één van de aangrenzende verenigingen.

succes en excuses voor het "ongastvrije" beleid.
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

04-04-2008 10:32

Hoi Mitsz,

Ja het wordt lastig gemaakt, niet alleen voor de mensen van buiten, maar ook voor de Amsterdammertjes zelf.
Ik bedoel die maat van mij, ziet elke weekend een twintigtal tentjes rondom de sloterplas als hij een wandelingetje maakt.
Hijzelf is wel eens gaan roofvissen met zijn zwagertie uit lelystad, maar was nu wel erg benieuwd/ nieuwsgierig naar het karpervissen geworden. De beste man, woont nog geen 100 meter van de sloterplas. Maar moet dus eerst 44 euro neertellen om eens een dagje een keer aan het karpervissen te ruiken....
1 voordeel - zijn vrouwtje hoeft nu niets over vissen, boilies draaien, voerboten in de toekomst aan te gaan horen.

1 vraagje, is er tussen Amsterdam en de nabuur gelegen verenigingen nog uitwisseling van wateren? Zodat het toch nog mogelijk is om in Amsterdamski te vissen?

Ik zat de hele week al te kijken via Google Earth of er nog leuke stekjes bij zaten, hengeltjes voor mij en de beste man in orde gemaakt, Maar vanochtend maar alvast de Uitkrant van Amsterdam bekeken, want waarschijnlijk wordt het niets. Of iemand moet nog met een optie aankomen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-04-2008 10:48

Nou, vlak bij Amsterdam. Ik let er niet zo op, want in bezit van de nodige vergunningen. Toch gewoon de landelijke lijst erbij pakken. In de regio is wel een en ander ingebracht. Ook van de AHV. Maar niet die paar gekende karperwateren. Overal zit karper, dus dat is geen zorg.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-04-2008 11:29

Kees heeft -zoals bijna altijd- weer eens gelijk.

Op pagina 111 van de lijst landelijke viswateren, vind je de wateren in Amsterdam waar je met een vergunning mag vissen. De wateren waar je NIET mag vissen met de Utrechtse vergunning:

- Sloterplas
- Gaasperplas
- Sierwater Amsterdam Zuid-oost
- Kinselmeer
- Bosbaan

Dus je kunt gewoon lekker gaan vissen met je Utrechtse vergunninkje...

groetjes Mitsz
Plaats reactie