film wilders online

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

28-03-2008 19:50

die hele film slaat nergens op, hoe kan je nou een beeld schetsen van iemand op basis van ongegronde uitspraken etc.

Wat als nu een moslim een film maakt over christendom en die priesters die sex hebbe met kleine kids... (http://www.nu.nl/news/1040879/22/rss/Ru ... ldigd.html) (moeste ze paar weken terug 100den miljoenen schadevergoeding voor betalen in usa dus is gegrond) ik bedoel dan zegt dat toch ook niks over ALLE christenen...of als dit filmpje eens goed gepromoot word, zegt dat dat alle joden slecht zijn? http://youtube.com/watch?v=F2MOrOhtaAU

Maar ja, ieder zijn geloof, al1 moet je erg ver heen zijn om die wilders te geloven.
geel he
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

28-03-2008 19:56

Hee,

Ik ben moslim ja.

Wilders kijkt ook alleen maar naar moslims, kijk eens hoe die Israeliers die Palestijnen afmaken etc.
Daar moet hij ook naar kijken weetje, ik denk dat het veel erger is..
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

28-03-2008 20:00

Als moslim zijnde vind ik het jammer dat de islam zo wordt tentoongesteld. Als mr Wilders zich echt in de islam heeft verdiept (moet haast wel om al die soera's te vinden), zou hij ook weten dat die zinnen die hij quote vervolgen hebben.

Het is op zich wel een kunstwerk vind ik, omdat het niet makkelijk is om een heel boek te lezen op zoek naar iets wat hij nodig heeft, daar 4 zinnen uit halen, die dan te quoten en daar filmpjes bij zoeken.

Wat deze meneer heeft gedaan is enkelingen die "predikeren" in de naam van de Islam tentoongesteld in zijn documentaire en alleen de delen gebruikt die hij kon gebruiken. Nogmaals petje af voor deze kunstenaar.

En als mens zijnde vind ik dit een waardeloos "filmpje" wat niets anders dan haat kweekt. Het is nu de Islam, maar wat volgt hierna? Christemdom? Gegarandeerd dat men enkelingen kan vinden die predikeren in de naam van de Christendom die enkele zinnen zeggen die zij kunnen gebruiken. Daar vervolgens een paar filmpjes van opzoeken (of ze kloppen of niet, maakt niet uit), enkele zinnen over homoseksualiteit in de bijbel opzoeken en voila, weer een kunstwerkje.

Ik vind het jammer dat er op zo'n manier MISbruik (nee, geen GEbruik) wordt gemaakt van vrijheid van meningsuiting en er wereldwijd zoveel haat wordt gekweekt. En dat alles, omdat meneertje ooit is gepest door een Marokkaan voor zijn kapsel. Zonde om het af te gaan reageren op een derde van de wereld.

De mensen die dit geloven, hebben naar mijn mening een lager IQ dan degene die het gemaakt heeft. Zo, ik heb mijn zegje gedaan :D
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

28-03-2008 20:13

ja of t kunswerkjes zijn of niet.
ik denk dat de boodschap duidelijk is.
ik denk dat veel nederlanders na gezien hebben van de film de oogkleppen in de afvalbak gemikt hebben.
soms hebben ze net dat een kunstwerkje nodig en zo kunne we wel weer heen en weer praten wat wel en niet.
je moet t goed brengen.
ik neem me nog een mars..... :lol:
en die balkenende wat een feestnummer.hij spreekt namens de ned bevolking hou op nou,die lamzak moet gewoon ze ballen tonen.kan echt niet.
ben ik blij dat ik ruskie ben.daar gaat t makkelijker.die sluiten de bioscoop met bom en gaan nergens op in.
breek me de slurf niet open
Jan Peter Teerling

28-03-2008 20:17

Mourad dat de ETA die aanslagen heeft gepleegt is zéér onwaarschijnlijk.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Terroristi ... maart_2004

En hoe bedoel je de mensen die dit geloven hebben een lager iq dan de maker?

Wat valt er te geloven?
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

28-03-2008 20:19

ron thijsen schreef:je moet t goed brengen.


ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er een goed gebracht filmpje uitkomt die iets over een ander geloof laat zien. hopen dat die mensen dan hun oogkleppen terug kunnen vinden.

als men toch bezig is met het misbruiken van vrijheid van meningsuiting,...

jammer dat dit allemaal zo moet gaan
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

28-03-2008 20:19

Jan Peter Teerling schreef:Mourad dat de ETA die aanslagen heeft gepleegt is zéér onwaarschijnlijk.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Terroristi ... maart_2004


Black ops, niemand zal het ooit te weten komen. net als in london.

@ ron, doe lekker die oogkleppe af, en doe de roze bril van wilders op met ze alle.. en allemaal beeh beeh zegge als een kuddeschaap :D :lol: :lol: :lol:
geel he
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

28-03-2008 20:21

Mourad Aviara schreef:
ron thijsen schreef:je moet t goed brengen.


ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er een goed gebracht filmpje uitkomt die iets over een ander geloof laat zien. hopen dat die mensen dan hun oogkleppen terug kunnen vinden.

als men toch bezig is met het misbruiken van vrijheid van meningsuiting,...

jammer dat dit allemaal zo moet gaan
dat filmpje heb ik net gedropt, paar antwoorden terug, youtube link. Jodendom is een vreedzaam geloof kijk zelf maar :lol: :lol: :lol:

ik ga ff een roze bril bestelle, anders hoor ik er niet bij, wil ook een kuddeschaap zijn, volledig geintegreerd in de nederlandse maatschappij...beeh beeh
geel he
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-03-2008 20:22

Ron Ruskie heeft ook wel iets goeds; Systema. :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-03-2008 20:24

Dries Jacké schreef:Sorry Ronald, maar ik vind dat een hele slechte vergelijking.

Ik bekijk het zo, kijk eens wat Hitler in zijn 1tje heeft bereikt.

En nu heb je weet ik hoeveel van die mafkezen die bijna voor het zelfde pleiten namelijk wereldheerschappij en daar zie ik toch wel wat gevaar in.


Haha, met die vergelijking met Hitler kun je dus 2 kanten op.

Jongens, gewoon niet zo druk maken. Die film toont helemaal niets wat onbekend is. Is dus het sop niet waard.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

28-03-2008 20:30

jpt, dat van de eta had ik al veranderd (had het daarna even opgegoogled).

en dat van het geloven: ik had het over de mensen die geloven dat de enkelingen die voorkomen in zijn filmpje daadwerkelijk praten namens de koran, al hebben die mensen een aanhang. ongeveer anderhalf miljard mensen zijn moslim. uit deze anderhalf miljard mensen kunnen dit soort enkelingen makkelijk een aanhang vinden. maar dat houdt niet in dat zij namens de koran praten.

en ik had het ook over de filmpjes. dit zijn allemaal geisoleerde gebeurtenissen (sommigen tijdens oorlogstijden). als ik jou nu een filmpje laat zien over een groep christenen/nederlanders die iemand onthoofden, kan ik jou overhalen dat alle christenen/nederlanders moordenaars zijn?

ik wil het niet doen klinken als een of andere islam vs christendom actie, maar ik geef je alleen wat vergelijkbaar materiaal, dus begrijp me niet verkeerd.

een beetje jammer dat sommigen cultuur, geloof en politiek niet uit elkaar kunnen halen..
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

28-03-2008 20:36

ja douwe daarom zit ik in ned en nrw duitsland ik nooit meer ussr.never.
verdien me geld wel hier daar mag je er nog niet eens over praten.
tjheppo,s die militaire daar.
ik zelf zet al t geloof een rode neus op en dan lijkt t beetje op ..........
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

28-03-2008 20:41

ik denk niet dat er geduid wordt op alle moslims.

maar wat ik raar vind is dat zulke extremen het vol kunnen houden als ze zo veel krankzinnige dingen doen. daar moet een einde aan komen lijkt me en of je nu moslim christen homo of karpervisser ben maakt geen fuck uit iedereen hoord waarden te hebben en fatsoen.

die dingen die er gebeuren zijn niet fatsoenlijk dat ziet een kind van 3 nog wel.

en onfatsoenlijke dingen verdienen media aandacht zodat er reactie op kan komen.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-03-2008 20:46

Dan heb je waarschijnlijk toch zitten slapen. De Amerikanen voeren al weer heel lang hun oorlog tegen het terrorisme. En wij dragen dapper ons steentje bij.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

28-03-2008 20:56

Kees Ouwehand schreef:Dan heb je waarschijnlijk toch zitten slapen. De Amerikanen voeren al weer heel lang hun oorlog tegen het terrorisme. En wij dragen dapper ons steentje bij.

Groet, Kees



is ook goed werk.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-03-2008 20:59

Heren,
Gewelddadige mensen beweren dikwijls dat God hun handelswijze rechtvaardigt.
Wat dhr Wilders toont zijn fragmenten, het zou hem sieren ook het christendom op deze wijze weer te geven. Religieus gedreven geweld, zoals van de uitersts rechtse Timothy McVey in Oklahoma, van de Joodse reactionaire Baruch Goldstein in Israel, en van de fundamentalisische leider Osama Bin Laden. Aanhangers van diverse vormen van geloof? De teksten in bijbel of koran zouden, losstaand en uit hun verband gehaald, kunnen worden uitgelegd als rechtvaardiging van geweld tegen ongelovigen.

voorbeeldje uit den bijbel:

Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. (Mattheus 10:34) one-liner waar je beelden bij kunt verzinnen niet waar?

Verder is het de moeite niet waard, komt eerder zielig over dan goed uitgedacht en gebasseerd op feiten. Geen bronvermeldingen gebruiken, copyright schenden en verkeerde foto`s van mensen plaasten.

met niet gelovige maar respect hebbende groet voor mensen die wel geloven,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

28-03-2008 21:07

ik zie dat de meningen nogal verdeelt zijn over wilders en zijn filmpje.

maar wie heeft er nu zoveel aandacht gegeven aan de komst van deze film?
naar mijn mening is juist de regering schuldig aan alle commotie er omheen.
wilders gaf zga geen commentaar afgelopen maanden,de media en cabinet juist wel!?
balkenende heeft zich naar mijn mening gewoon aangesteld als een klein kind, ja zgn om HET niet erger te maken dan het al was.
niet dat je met doodzwijgen iets berijkt dit terzijde.

hoe dan ook de film toont de realiteit van de afgelopen jaren.
de twin tower gebeurtenis staat nu nog op mijn netvliezen gebrand,ik zette net de tv aan toen dit gebeurde.
een kind van 3,5 jaar!!!!!!!!!!!!!!! het is te zot voor woorden!
besnijding van meisjes! waar zijn we mee bezig?


wat wilders naastreeft is naar mijn mening nog geen eens zo verkeerd.
iemand moet dit soort zaken actueel houden,het is tenslotte 2008! en geen middeleeuwen en dat vergeet men in den haag wel eens.
mensen die durven te zeggen wat ze denken ,daar zijn er te weinig van en daar word van geprofiteerd.

wilders veroordeelt niet iedere moslim! maar laat wel zien dat extremisme echt verkeerd is,
en daar kan ik het volledig mee eens zijn.

zo nu maar eens afwachten wat dit voor gevolgen geeft

mvg jacco
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

28-03-2008 21:14

jacco noordermeer schreef:wilders veroordeelt niet iedere moslim!


wilders beschrijft zijn film als "de anti-koran film". wilders noemt zijn film "fitna", wat inhoudt dat hij de islam ziet als zijn beproeving.

jacco, hoe kan jij nu zeggen dat hij niet iedere moslim veroordeelt, terwijl hij fel uithaalt naar dat waar ze heilig in geloven? het is niets anders dan een kaartenhuis die door iemand met kwaad (en haat) in zijn zin in zijn geheel wordt weggeblazen. en waarom? omdat sommige van die kaarten misschien scheef zijn.
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

28-03-2008 21:17

je haalt de woorden uit mijn (te droge) mond
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

28-03-2008 21:20

jacco bedoelde ik,
sorry mourad ben t met jacco eens,geloof ook niet dat hij alle moslims aanvalt,vind dat hij best dit mag laten zien
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-03-2008 21:28

Nou, nou, Mourad, je gelooft toch niet in hetgeen Wilders laat zien?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

28-03-2008 21:30

juist daarom zou de moslim gemeenschap die scheve kaarten eens moeten aanpakken mourad!


50% van de moslim jongeren mourad!!!! in nederland nogwel :-?

hoe zouden zulke nederlandse jongeren in marokko behandelt worden ??

nederland geeft ze gewoon te veel vrijheid waar ze niet mee om kunnen gaan

mvg jacco
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-03-2008 21:32

jacco noordermeer schreef:ik zie dat de meningen nogal verdeelt zijn over wilders en zijn filmpje.
de twin tower gebeurtenis staat nu nog op mijn netvliezen gebrand,ik zette net de tv aan toen dit gebeurde.wilders veroordeelt niet iedere moslim! maar laat wel zien dat extremisme echt verkeerd is,
en daar kan ik het volledig mee eens zijn.
mvg jacco


Jacco,
Snap je reactie goed alleen zou het een optie zijn meer background te hebben?
Sinds 1979 gaf de CIA 5 miljard dollar aan Afghaanse rebellen, Bin Laden inbegrepen, om hen te beschermen, te voeden en te behuizen, om ze te laten vechten tegen de Sovjets en om de weg vrij te maken voor de aanleg van oliepijplijnen voor Amerikaanse multinationals. (http://fas.org/irp/cia/ciabud.htm)

In 1979 sticht Bush zijn oliemaatschappij Arbusto Energy. Eén van de vennoten is de maatschappij Bin Laden Aviation met thuisbasis in Austin, Texas. De baas heet Salem Bin Laden. Hij wordt rijk dankzij een aantal vliegtuigen die hij van de CIA koopt. Zijn broer Osama krijgt vanaf 1984 van diezelfde Amerikaanse inlichtingendienst geld voor terroristische acties tegen de Russen in Afghanistan. Hij krijgt ook wapens, onder meer de beruchte Stinger-raketten, raketten die Amerika zelfs de NAVO niet gunde. Afghanistan vormt de inzet van de grootste CIA-operatie ooit. Kostprijs: 5 miljard dollar.

Na die tijd wordt hij afgedankt door Bush en vervolgd als extremist, hij slaat terug uit "naam van allah"?
Te zotte acties maar heeft eigenlijk geen moer met de koran te maken.
Wilders zijn uitspraken gaan mij te ver:
1) koran verbieden
2) marokkanen is de te verwijderen doelgroep --> hadden ze een leuke naam voor in de 2e wereldoorlog.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

28-03-2008 21:34

Amen peter, mooi verwoord. :wink:
geel he
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

28-03-2008 21:40

Kees Ouwehand schreef:Nou, nou, Mourad, je gelooft toch niet in hetgeen Wilders laat zien?

Groet, Kees

Gaat erom wat hij de nederlandse burgers wilt laten geloven. Aangezien er maar weinigen een hele koran hebben gelezen zulle ze de man zonder kapper wel geloven kees.
geel he