film wilders online

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

28-03-2008 21:41

@peter

klopt, de amerikanen zijn ook smeerlappen
alles lijkt geoorloofd als het om olie gaat
en daar zijn ze trouwens ook best extreem gelovig!?

makkelijk hé om alles in de naam of uit naam van een dode te doen :-?

verschuilen achter om alles te rechtvaardigen :P

laat me niet lachen, en daar dan nog respect voor hebben??

mvg jacco
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

28-03-2008 21:42

jacco noordermeer schreef:juist daarom zou de moslim gemeenschap die scheve kaarten eens moeten aanpakken mourad!


50% van de moslim jongeren mourad!!!! in nederland nogwel :-?

hoe zouden zulke nederlandse jongeren in marokko behandelt worden ??

nederland geeft ze gewoon te veel vrijheid waar ze niet mee om kunnen gaan

mvg jacco


jacco, ik begrijp wat je bedoelt. ik denk hetzelfde over deze jongeren. maar er is een verschil tussen afkomst en geloof.

wat jij beschrijft over deze jongeren, heeft te maken met hun afkomst, cultuur, hun naasten en opvoeding. niet met hun geloof.

veel mensen verwarren cultuur, geloof en politiek met elkaar. je gaf zelf een goed voorbeeld hiervan: "moslim jongeren".


en peter: wijze woorden.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

28-03-2008 21:46

Patrick Visser schreef:
Kees Ouwehand schreef:Aangezien er maar weinigen een hele koran hebben gelezen zulle ze de man zonder kapper wel geloven kees.


Zeg dat nou niet!!!!! :evil:

Hij zal vast wel een kapper hebben! De vraag is alleen wanneer hij hem voor het laatst heeft gezien..

Jeej, mijn 2000ste bericht!
Jan Peter Teerling

28-03-2008 21:46

Toch frapant dat die gematigde moslims hier in Nederland er niet voor schromen om hun moskeeen hier te laten financieren door extremisten uit Saoedi-Arabië. Die zo indirect hier achter de schermen aan de touwtjes trekken, en oa. extremistische imams hier aan het werk helpen/in het zadel helpen.

Indirect helpen de Amerikanen met hun olie dorst het extremisme in stand te houden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3071 ... len__.html

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3106 ... kee__.html

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3639 ... tml?p=21,1

http://krant.telegraaf.nl/nieuwslink/te ... tbank.html


Eerst maar eens schoonschip maken in de eigen gelederen, dat neemt voor anderen de wind al uit de zeilen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-03-2008 21:49

Patrick Visser schreef:
Kees Ouwehand schreef:Nou, nou, Mourad, je gelooft toch niet in hetgeen Wilders laat zien?

Groet, Kees

Gaat erom wat hij de nederlandse burgers wilt laten geloven. Aangezien er maar weinigen een hele koran hebben gelezen zulle ze de man zonder kapper wel geloven kees.


Nee, gaat om de opmerking van Mourad dat Wilders uithaalt naar waar de moslims heilig in geloven. Als deze film het geloof van moslims werkelijk juist verbeeld is er inderdaad iets mis. De onjuiste presentatie is waar je je wellicht druk over kunt maken. Maar ja, je weet wie het is.

Nee, ik hoop niet dat er veel meer Nederlanders zo dom zijn dan het aantal dat de stemmers vertegenwoordigd. Dat is minder dan 5% van het Nederlandse volk. Lijkt mij meer dan genoeg.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-03-2008 21:49

Beste Jacco,
Ik heb respect voor ieder mens gelovig of niet tot men het tegendeel bewijst.
Voor mensen die geweldadige zaken plegen en zich verschuilen achter hun geloof lijkt me evident welke vorm van respect er dan overblijft.

Dit staat dus ook compleet los van een bijbel of koran, een anti koranfilm zegt voor mij dan ook meer over de beperktheid van Dhr Wilders. Plato heeft dit vroeger al mooi verwoord (zie onderschrift) in zijn leer.
Verder sluit ik me volledig aan bij Kees, als het er meer worden dan ga ik me echt ernstig zorgen maken :D

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-03-2008 21:58

Jacco,

\\wat wilders naastreeft is naar mijn mening nog geen eens zo verkeerd.
iemand moet dit soort zaken actueel houden//

Wat streeft Geertje behalve scheve beeldvorming en stemmingmakerij dan eigenlijk na met dit filmpje?


eenieder die mij volgen wil zal wreed hard moeten lopen.

vrij vertaald naar Urbanus
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 28-03-2008 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

28-03-2008 21:59

peter

dat iemand geloofd heb ik geen moeite mee.
alleen heb ik wel een probleem met mensen die geloven zolang zij er beter van worden {betaald geloof}
ik heb een collega ,man wat een eikel!
de benaming "scheinheilig" is voor hem verzonnen.

mensen die geloven zonder er financieel beter van te worden respecteer ik weer wel!

ach , ieder zijn meug

mvg jacco
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

28-03-2008 22:02

Henk dat weet je best.

vraag het hem anders gewoon zelf even :wink:

ajuus
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

28-03-2008 22:03

Mourad Aviara schreef:
jacco noordermeer schreef:wilders veroordeelt niet iedere moslim![/quote

jacco, hoe kan jij nu zeggen dat hij niet iedere moslim veroordeelt, terwijl hij fel uithaalt naar dat waar ze heilig in geloven? het is niets anders dan een kaartenhuis die door iemand met kwaad (en haat) in zijn zin in zijn geheel wordt weggeblazen. en waarom? omdat sommige van die kaarten misschien scheef zijn.


Hallo Mourad,

Als je het nu omdraait? Wilders is alleen. Maar die boze Moslims die pleiten dat de joden onthoofd moeten worden en de christenen bla bla bla....... en dat islam weer zal heersen over de wereld, dat zijn er toch wel wat meer. Wie zaait er nu haat en kwaad..... en hun veroordelen ons ook allemaal En ik denk als het puntje bij paaltje zou komen en het zou uit de hand lopen, dat toch heel veel moslims achter hun eigen geloof staan en ook zullen kiezen. Laten we niet hopen dat dat ooit zal gebeuren in de toekomst.

Zolang die extremisten het maar lang genoeg gaan herhalen keer op keer dan ga je het oplaatst ook geloven. Nou zal dat in Europa wel wat meevallen maar in hun eigen land zullen ze absoluut groeien en groeien, is het nu niet dan is het wel over 50 jaar.
Laatst gewijzigd door Dries Jacke op 28-03-2008 22:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

28-03-2008 22:06

Zoo, dit is echt een hot topic..
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

28-03-2008 22:35

Film is inmiddels verwijderd na ernstige bedreigingen aan het personeel van de site die de film had geplaatst.
TTB Baits !
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-03-2008 23:06

Film Wilders offline.

Dus.

Zou heel fijn zijn als iedereen zijn mening kon uiten zonder die laffe bedreigingen!

Van wie dan ook.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

28-03-2008 23:28

Tsjah.......... dat zegt wel weer alles, dacht ik zo :o
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-03-2008 00:03

Waar ik al eerder aangaf dat je de politieke en religieuze Islam van elkaar moet scheiden gaat het hier steeds weer over de combinatie van beiden met de nadruk op de politieke.
Deze hele poppenkast is volgens mij bedoeld om de weg vrij te maken voor de volgende stap die is voorspelbaar maar toch nog verscholen in de aangetaste brein van Geertje.
Toch horen die bedreigingen bij die agenda en speelt Geertje in de kaart.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

29-03-2008 00:21

Mourad Aviara schreef:
jacco noordermeer schreef:wilders veroordeelt niet iedere moslim!


wilders beschrijft zijn film als "de anti-koran film". wilders noemt zijn film "fitna", wat inhoudt dat hij de islam ziet als zijn beproeving.


Mourad Aviara schreef:Als moslim zijnde vind ik het jammer dat de islam zo wordt tentoongesteld. Als mr Wilders zich echt in de islam heeft verdiept (moet haast wel om al die soera's te vinden), zou hij ook weten dat die zinnen die hij quote vervolgen hebben.



Ik vind het ook jammer maar blijkbaar gebeuren dat soort dingen echt! En is het geen fixie. Die dingen staan in de Koran Mourie ook al zijn het maar enkele zinnen...

Ik verafschuw extremisten. Bah! En of deze film nu over Christenen of weet ik veel welk ander geloof zou zijn gemaakt, ik word er kotsmisselijk van!

Als ik een gelovige zou zijn, zou ik mij in ieder geval de pleuris schamen met wat er in het geloof gebeurt.

Denk dat er wereldwijd de mensen nu wel wakker zijn geschut. Niet alleen over het gedrag van de extremisten maar ook zoals een land als Amerika. Oorlog voeren tegen terrorisme? Of dukaten verdienen?

Een discussie waar nooit een einde aan komt. Diverse oorlogen zullen zeker nog gaan volgen aan deze 'poepelegein' zoals de geschiedenisboeken er al mee vol staan.
Blijkbaar is tolerantie ver te zoeken in deze samenleving.

Ik blijf maar in mezelf geloven en hoop het beste voor onze kinderen en klein kinderen...

Maar ik voel me niet veilig als ongelovige ( ja, want ook dan schijn je niet 'goed' in het leven te staan als ik sommige preken van priesters of imaams mag geloven...)

Mannen! Ik ga vissuuuuuuuuuh! ( mijn geloof )

Groetjes,

Ruud
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

29-03-2008 00:34

Amen 8)
Mvg,
Stephan van Went
Jan Peter Teerling

29-03-2008 00:45

AMSTERDAM - De bolwerken van de ultraorthodoxe islam in ons land blijken nog steeds het jachtterrein te zijn van ronselaars voor de heilige oorlog. De jihadisten onderhouden achter de schermen zelfs goede banden met religieuze leiders, die worden aangestuurd vanuit vier bekende moskeeën.

Deze verontrustende ontwikkeling is waargenomen door de inlichtingendienst AIVD. In recente openbare rapporten wordt er niet over gerept, maar tijdens een conferentie in de Amerikaanse hoofdstad Washington bleken twee medewerkers van de geheime dienst vorige week opmerkelijk openhartig.

Het tweetal, slechts aangeduid als 'Martin' en 'Paul', verzorgde op 16 januari een briefing bij het Center for Strategic & International Studies (CSIS). De AIVD'ers gaven uitleg over het onderzoek naar de opkomst van het zogeheten islamitisch neoradicalisme in Nederland. De dienst schreef daarover een rapport, dat in oktober vorig jaar verscheen.

In de conferentiezaal van CSIS was het muisstil toen Martin en Paul een boekje opendeden, zo blijkt uit een geluidsopname. Opvallend is dat Martin uitgebreid inging op de contacten tussen de omstreden moskeeën en terreurronselaars. Terwijl de AIVD in 2006 bekendmaakte dat de rekrutering 'ondergronds' was gegaan, stelde Martin dat jihadisten nog altijd kind aan huis zijn in de gebedshuizen. Het gaat om de moskeeën El Tawheed (Amsterdam), Al Fourkaan (Eindhoven), As-Soennah (Den Haag) en de Islamitische Stichting voor Opvoeding en Overdracht van Kennis (Tilburg). De vier moskeeën zijn de aanvoerders van het zogeheten 'salafisme', de stroming die de orthodoxe islam aanhangt en pleit voor invoering van de strenge shariawetgeving.

De gebedshuizen kwamen regelmatig in opspraak; sommige Tweede Kamerleden drongen aan op sluiting. De leiding is afkomstig uit Egypte, Syrië en Saoedi-Arabië. El Tawheed en Al Fourkaan zijn beide opgericht met Saoedische steun. El Tawheed bleek banden te hebben met de terroristische stichting Al-Haramain en Al Fourkaan verwierf bekendheid als pleisterplaats voor radicale predikers.

De Haagse As-Soennah is de moskee van de fanatieke imam Fawaz die Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali en Ehsan Jami verketterde. En het Tilburgse gebedshuis is de uitvalsbasis van Ahmad Salam die in 2004 weigerde toenmalig minister Verdonk de hand te schudden. Zijn zoon Suhayb is één van de 25 jongerenpredikers die vanuit de vier moskeeën het land rondreizen en lezingen verzorgen in het kader van de radicale 'dawa' (oproep tot de islam).

De banden met de jihadnetwerken zijn overduidelijk, blijkt uit de woorden van AIVD'er Martin in Washington: " Wij weten dat enkele bekende rekruteurs reguliere bezoekers zijn van de salafistische moskeeën en dat zij tot op zekere hoogte banden hebben met het leiderschap. In het algemeen kan gezegd worden dat de instigatoren van de radicale dawa een geweldloze boodschap hebben, maar dat zij op het persoonlijke vlak betrekkingen onderhouden met jihadisten."


Vrouwenrechten


Volgens Martin profileren de salafisten zich tegenover gemeenten en het rijk als gematigde moslims en weten zij zo subsidies in de wacht te slepen. "Ze gaan naar gemeenten en zeggen: 'Wij zijn voor vrouwenrechten' of: 'Wij willen jongeren helpen'. En soms, zoals in Eindhoven, betrekken de autoriteiten ze bij allerlei projecten." Via huiswerkklassen worden moslimjongeren in de armen van extremisten gedreven, aldus de AIVD.

'Operationele informatie' van de AIVD wijst volgens Martin uit dat binnen de muren van de moskeeën een heel ander geluid klinkt. "In vertrouwde kring dragen zij een sterk radicale boodschap uit, ook tegen andere etnische groepen." Soms wordt in contacten met de overheid het ware gezicht van de salafisten getoond, blijkt uit een relaas van de eveneens op de conferentie aanwezige Nederlander Peter Slort. De voormalig politiecommissaris uit Amsterdam is nu op onze ambassade in Washington verbindingsman voor de politie. Hij bezocht in 2004 de El Tawheedmoskee na de rel over haatboeken waarin staat dat homo's gedood moeten worden.

Slort over zijn ontmoeting met de moskeeleiding: "Men weigerde afstand te nemen van die oproepen. Wie zijn wij om wijze mannen tegen te spreken, zeiden ze. En ze vertelden mij: uiteindelijk is ons ideaal een islamitische maatschappij, ook in Nederland."



Het lijkt me duidelijk dat de AIVD weet waar ze het over hebben. Paard van Troje?
K. van den Herik

29-03-2008 07:45

Zal het wel niet snappen maar wat ik begrijp is dat we allemaal weten dat er uit naam van een geloof aanslagen worden gepleegd en terreur wordt gezaaid. Gebaseerd op passages in een boek.

Op een beetje aparte manier wordt gevraagd om die passages uit dat boek aan te passen.

Stel he, dat er een spaceschip van een ander planeet hier landt, met daarin 3 wezens. Alle 3 lezen ze een boek. 1 de koran 1 de toran den 1 de bijbel, oude deel. Daarna volgt de boekbespreking. Wedden dat ze tot de conclusie komen dat het vertalingen van elkaar zijn?

Yoenoes of Jonas what s in a name...

Enne Henk, de meeste amerikanen nu zijn afstammelingen van de randdebiele geloofswaanzinnigen die we er hier in 1700 hebben uitgetrapt...

Toch is het allemaal ook weer inconsequent want zoveel lopen er niet rond met de rechterarm er af

MVG

Klaas


Klein voorbeeldje van htp://www.islambronnen.nl/

Doden van een mens
< Daarom hebben Wij de kinderen van Israël deze wet voorgeschreven < wie een ziel doodt - niet als vergelding voor een ziel of het zaaien van verderf op aarde - is alsof hij alle mensen doodde; en wie iemand laat leven, is alsof hij alle mensen deed leven. > Q. 5:32)
K. van den Herik

29-03-2008 08:38

maar dat houdt niet in dat zij namens de koran praten...


Als elke moslim nu eens laat zien wat wel bedoeld wordt? Zijn we klaar toch? :)

Maar nog 5 jaar praat niemand meer over moslims. China is next. Zoals men daar nu consumeert is het produceren en aanvoeren niet meer bij te houden. Hier betalen we al het dubbele voor koper binnen een jaar. Olie idem, hout niet meer aan te komen. Wedden dat dat escaleert?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-03-2008 09:27

Jan Peter,

De AIVD moet zijn terrorisme budget rond krijgen. Dit is oud nieuws en was al jaren terug bekend. Ik zou zeggen, doe er dan eens wat aan.

We worden in elk geval steeds beter in erover ouwehoeren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-03-2008 12:17

Antwoord is binnen http://www.youtube.com/watch?v=P9z7-PXnGqM&eurl wordt vervolgt??
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

29-03-2008 13:39

Direct inschrijven vertrek 01-04-08

Afbeelding


http://IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0479042/
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

29-03-2008 19:42

K. van den Herik schreef:
maar dat houdt niet in dat zij namens de koran praten...


Als elke moslim nu eens laat zien wat wel bedoeld wordt? Zijn we klaar toch? :)


was het leven maar zo simpel, klaas. ieder regel heeft uitzonderingen. kijk maar naar wilders :D
K. van den Herik

29-03-2008 20:55

Tja, liever 1 met een grote bek dan 9 met een vliegtuig in een flat. :oops: