film wilders online

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-03-2008 21:23

Of een bom in een metrostation? Een opgeblazen dubbeldekkerbus?

Kom op Mourad. Je gaat mij niet vertellen dat er uitzonderingen zijn die de bloedbladen afkomstig van aanslagen goed praten?

Niet zo lastig lijkt mij om daar eens heel helder over te zijn.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

29-03-2008 21:27

:D :D :D , da`s wel weer leuk ja, maar feit is dat je bijv. geen hindoe of jahova
tegenkomt met een bom in zijn broekzak.

en dat heb je WEL bij de fanatieke islam aanhangers. dat vind ik nu beangstigend bij deze religie.
goed, je moet in je mening wel verschil maken tussen de echte fanatieke moslims, en bijv,..eh.....mourad :D :wink: , maar toch.......

gr.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

29-03-2008 21:33

:oops: :oops: :oops: , het eerste gedeelte van mijn reactie had betrekking op dat van Klaas, en niet dat van Kees.

gr
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
K. van den Herik

30-03-2008 10:39

the next answer, uit eigen kring:


http://www.nu.nl/news/1498161/11/rss/An ... april.html

9 jarige bruid? :cry:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-03-2008 11:06

Tsja wat zouden al die Nederlandse sextoeristen in Thailand doen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-03-2008 11:20

Beetje flauw. Mohammed leefde midden 5e eeuw met andere normen en waarden. In die tijd was dit geen ongewone leeftijd.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

30-03-2008 11:41

bidden Douwe?








dat ze niet gepakt worden?
Laatst gewijzigd door K. van den Herik op 30-03-2008 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-03-2008 11:43

De dag waarop de mensen inzien dat alle verhalen over hogere machten, goden, godenzonen en meer van die primitieve zaken, verzonnen zijn, zal de wereld een stuk aangenamer zijn. De vraag is of de wereld er tegen die tijd niet al aan ten onder is gegaan.

Religie is haat die wordt verkocht onder de merknaam liefde.
8)
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

30-03-2008 11:47

Robert,

Verdomd waar, ik ben het met je eens!

Vind het ook frappant dat ineens weer iedereen 'een mening' over die kutfilm heeft, en iedereen moet zo nodig maar weer wat vinden....

Bananenrepubliek Nederland, goeiemiddag!

gr. Frank
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-03-2008 11:55

Nou, een tijd geleden dat wij een revolutie of een staatsgreep hebben gehad Frank. Maar alles wordt wel heel erg opgeklopt tegenwoordig. Teveel media, vrees ik. Nogal hedendaags probleempje. Flikker een filmpje op internet, en je hebt een rel met wereldbereik. En al die forums over de hele wereld leuteren dan wat af. Niet erg specifiek Nederlands dus. Wel grappig dat dit op een karperforum moet.

Die tijd van Robert is nog ver weg vrees ik. Om bij het board te blijven. Karpervissen is ook niet helemaal vrij van geloof.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-03-2008 12:48

Mensen die uit een andere cultuur komen, kun je het niet kwalijk nemen dat zij die cultuur niet in een korte tijd uit zichzelf krijgen, zeker niet wanneer die mensen uit een gebied komen waar de omstandigheden het zelfde zijn als dat ze hier honderden jaren gelden waren. Ik bedoel dat als je bijvoorbeeld in een dorpje in de bergen woont, je wereld zo groot als jou dorp, waar een daar erkende God indirect de dienst uitmaakt, waar vrouwen aanzienlijk lager staan dan mannen, waar lijfstraffen de normaalste zaak van de wereld zijn, waar gelijkheid en vrijheid van meningsuiting nog lang niet is uitgevonden enz. etc. je niet van die mensen kunt verwachten dat zij een stap van honderden jaren in een paar jaar maken. Dat is geen redelijke verwachting. Het is ook geen redelijke verwachting dat die groep hun kinderen zal opvoeden volgens onze normen en waarden. Waarschijnlijk zal het per generatie wel wat bijschaven. Stuur eens een groepje Hollanders uit 1500 naar het hier en nu, zou dat goed gaan denk je? Of stuur voor het gemak eens een groepje ras Amsterdammers naar een bergdorpje in Marokko, eens kijken hoe snel zij zich hebben aangepast…

Of het dan slim is geweest om die mensen hier toe te laten is de vraag, maar die vraag had vooraf gesteld moeten worden, en niet achteraf.

Mensen die een Godsdienst gebruiken of misbruiken om andersdenkenden iets aan te doen, zijn gewoon mensen met een zieke, gemanipuleerde geest, die uit de samenleving moeten worden verwijderd.

En dan denk je gelijk aan die gesluierde bomleggers, maar zodra een Wilders de ‘normale’ moslim ook gaat benadelen,….
8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-03-2008 13:18

De koppeling tussen extremisten en de gelovige bevolking van het arme platteland klopt niet. De hele relatie met de Koran die Wilders maakt is verder onzin. Het gaat niet over dezelfde mensen.

De extremist waar in de film een link mee wordt gelegd is doorgaans goed opgeleidt en woont in het westen.

Bin Laden bijvoorbeeld is geen arme woestijnbewoner, maar een kind van een steenrijke Saoudie Arabische zakenman in de bouwwereld.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-03-2008 13:20

Mourad en Ensar,

Aangezien jullie hier beiden vermelden Moslim te zijn, zou ik jullie graag het volgende vragen;

jullie Allah, zoals jullie die zien, hoe staat die tegenover de ‘martelaars’ die de aanslagen plegen? Worden zij verafschuwd of geprezen? Maagden of de hel?

Groeten, Robert.
8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-03-2008 13:21

Robert,

Vergeet niet dat wat jij op TV ziet ingehuurd klapvee is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

30-03-2008 13:25

Frank van Amerongen schreef:Robert,

Verdomd waar, ik ben het met je eens!

Vind het ook frappant dat ineens weer iedereen 'een mening' over die kutfilm heeft, en iedereen moet zo nodig maar weer wat vinden....

Bananenrepubliek Nederland, goeiemiddag!

gr. Frank



Jouw visie is lekker, snel je handen ervan aftrekken en net doen of het niet bestaat, daar red je de wereld mee hoor.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-03-2008 13:29

Ik kijk nagenoeg geen tv, Kees 8)

Heb wel veel Godsdienst gerelateerde boeken gelezen. Hoewel ik niet in een God of hogere macht geloof, vind ik het praten erover met mensen die dat wel doen best boeiend, dus dat doe ik ook wel.

Mocht je laatste en 1 na laatste posting betrekking hebben op mijn posting van 12.48 uur, het ging me daar meer om de problematiek met groepen jongeren in Nederland dan om extremistische moslims, dat heeft naar mijn idee niet echt veel met elkaar te maken namelijk.
De terreur/aanslagen is (nog) geen specifiek Nederlands probleem, als je het mij vraagt, dat wordt in die film alleen gebruikt om een ander probleem erger te laten lijken. Probleem in Nederland is het cultuurverschil denk ik, daar is Godsdienst een onderdeel van, niet meer niet minder.


Denk ik.
Laatst gewijzigd door robert de jong op 30-03-2008 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-03-2008 13:32

Ik adviseer onze moslimkarpervrienden niet op dergelijke vragen in te gaan, de mening is al vooringenomen en de discussie gaat boven een karper gerelateerd forum en gaat het ook ver boven menig bevattingsvermogen, niet doen dus.

PS.
Ik denk overigens niet dat het boven het bevattingsvermogen van de vraagsteller gaat maar dat terzijde voor die weer in de stijgbeugel springt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-03-2008 13:40

Robert,

Die koppeling speelt juist een prominente rol in de film. Wat jij aangeeft is dat dit onjuist is, hetgeen overeenkomt met mijn opmerking.

De binnenlandse problematiek is een andere, maar niet zozeer onderwerp van dit topic.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

30-03-2008 13:46

robert de jong schreef:Mourad en Ensar,

Aangezien jullie hier beiden vermelden Moslim te zijn, zou ik jullie graag het volgende vragen;

jullie Allah, zoals jullie die zien, hoe staat die tegenover de ‘martelaars’ die de aanslagen plegen? Worden zij verafschuwd of geprezen? Maagden of de hel?

Groeten, Robert.
Niemand weet hoe Allah(swt) erover denkt, dat merkt ieder1 pas op de dag des oordeels robert. Ook de zogenaamde martelaars gaan dan horen/zien wat ze krijgen voor hun daden die ze hebbe verricht in het leven op aarde.

maar dat weet ieder1 al, mits je de koran hebt gelezen.
geel he
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-03-2008 14:03

Ik weet wel wat erover geschreven staat, maar als je alles wat er geschreven staat letterlijk neemt, weet ik ook het antwoord wel.

Ik neem toch aan dat je over zaken als; hoe staat mijn God tegenover Zijn volgelingen die zich bezig houden met het vermoorden van anderen omdat zij Hem niet erkennen? in elk geval een mening/idee hebt gevormd, want als je dat niet van iemand weet hoe kun je dan in hem vertrouwen?
8)
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

30-03-2008 14:07

robert de jong schreef:Ik weet wel wat erover geschreven staat, maar als je alles wat er geschreven staat letterlijk neemt, weet ik ook het antwoord wel.

Ik neem toch aan dat je over zaken als; hoe staat mijn God tegenover Zijn volgelingen die zich bezig houden met het vermoorden van anderen omdat zij Hem niet erkennen? in elk geval een mening/idee hebt gevormd, want als je dat niet van iemand weet hoe kun je dan in hem vertrouwen?
Moord in naam van geloof is nooit goed. Niemand mag leven nemen van mens behalve hijzelf (god, allah wie dan ook) De vraag die jij stelt kan eigenljk niemand antwoord op geven robert, want jij moet ook weten dat niemand gelijk is aan hem, dus kan je niet denke als hem of voor hem (hem=god) Maar reken maar dat moorden in naam van god niet goedgekeurd word.

Zoals die mohamed B, zon actie kan ik m eniet voorstellen dat dat goedgekeurd word door god. Maar dat ziet hij wel als zijn licht uitgaat en zich moet verantwoorden voor zijn daden. Niemand kan praten namens god. Omdat niemand gelijk is aan God.
geel he
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-03-2008 14:47

robert de jong schreef:De dag waarop de mensen inzien dat alle verhalen over hogere machten, goden, godenzonen en meer van die primitieve zaken, verzonnen zijn, zal de wereld een stuk aangenamer zijn. De vraag is of de wereld er tegen die tijd niet al aan ten onder is gegaan.

Religie is haat die wordt verkocht onder de merknaam liefde.


Robert,
De tijd als de wereld wederzijds respect inziet als de kracht om te komen tot een rechtevenredige balans zal de wereld een stuk aangenamer zijn. In jou beleving is religie iets wat niet bestaat, nu maak jij je net zo schuldig aan het tonen van disrespect als andersom door je uitlatingen. Heb wel de rest van je reply`s gelezen en snap de context van je bedoeling beter.

Ik geloof niet, anderen doen dit wel en geloven op vreedzame wijze. Dit is het overgrote deel van de gelovigen, bepaalde stromingen en mensen die misbruik maken uit naam van geven religie een negatieve klank. Helaas maar al jaren zo, als je het geloof compleet uitbant komt er wel iets ander voor in de plaats niet waar, mensen vinden zichzelf beschaafd maar als puntje bij het paaltje komt zijn we hier ver van af.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-03-2008 15:00

Patrick Visser schreef: Maar dat ziet hij wel als zijn licht uitgaat en zich moet verantwoorden voor zijn daden. Niemand kan praten namens god. Omdat niemand gelijk is aan God.


Beste Patrick,
Prima, niemand kan ook spreken vanuit mijn naam, niemand is gelijk aan mij. In jou opinie is er iets in het hiernamaals en dit respecteer ik van harte. In mijn beleving is er niets, nada en hoef me niet verantwoorden en ben mijn halve leven lastig gevallen met mensen die het nodig achten mij te bekeren tot hun geloof. Respect of respectloos richting een ander individu?


Discussie of patstelling?

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

30-03-2008 15:06

peter, ik weet niet of er wat is in het hiernamaals of dat er uberhaupt een hiernamaals is. Wat dat betreft ben ik niet echt gelovig. Hoe ik het daar neerzette is hoe het gezien zou moeten worden vanuit de islam, meer niet.
Ik hou me meer bezig met andere zaken.

Mvg, Patrick.
geel he
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-03-2008 15:11

peter postema schreef:Robert,
De tijd als de wereld wederzijds respect inziet als de kracht om te komen tot een rechtevenredige balans zal de wereld een stuk aangenamer zijn. In jou beleving is religie iets wat niet bestaat, nu maak jij je net zo schuldig aan het tonen van disrespect als andersom door je uitlatingen.
mvg,
Peter



Wat je zegt klopt niet helemaal vind ik.

Ik zeg alleen dat het naar mijn mening niet bestaat, waarmee ik niet wil zeggen dat ik de mening van een ander niet respecteer.

Als ik het bestaan van een God ontken, en daarmee disrespect toon aan een gelovige, dan is die gelovige in mijn beleving aardig extremistisch bezig. In dat geval zou het ook vrij weinig respect naar mij toe tonen om te zeggen dat het wel bestaat. Want in eerste instantie houden we het op een mening die verschilt, en als het verwerpen van de mening van de gelovige gelijk staat aan geen respect hebben, dan gaan we alweer uit van een situatie waarin er iets niet wordt gerespecteerd als het niet wordt erkend, en als dat het geval is dan lijkt het net alsof we al uitgaan van iets heiligs o.i.d. en dan is discussie redelijk onmogelijk lijkt mij. Het is een verschil van mening, aangezien we beiden niets kunnen aantonen. Voor iets waarvan iemand mij niet kan aantonen dat het überhaupt bestaat, mag die persoon van mij toch niet verwachten dat ik dat zonder meer voor waarheid aanneem? Als het uitspreken van die gedachte gelijk staat aan tonen van disrespect, is het openlijk bedrijven van welke Godsdienst dan ook, dat ook, omdat je daarmee dan het bestaan van de anderen zou ontkennen, of niet zou respecteren.

Voor wat betreft de aangenamere wereld, dat is denk ik best wel te bewijzen, in elk geval kunnen we over de aantoonbaar negatieve effecten die door (al dan niet verkeerd geïnterpreteerde) vormen van religie zijn ontstaan, (of eraan worden/werden opgedragen) wel wat boekenkasten volschrijven, en de aantoonbare positieve dingen… tsja, daar kun je met een kladblok velletje toe.

Een van de enige dingen die ik zeker weet van religie, is dat zij een groot aantal slachtoffers op haar geweten heeft...
8)
Plaats reactie