film wilders online

Plaats reactie
K. van den Herik

28-03-2008 08:27

Henk tM,

Er is toch niets meer origineel? Zelfs de hair niet (19e eeuw) of gebruik van flavours door die vent met zijn mandje.

Als ik 10 punten mocht geven voor een commentaar dan deze ( vrij vertaald)

Als er zoveel muzzelmannen afstand nemen van dat radicale gedoe, waarom dan niet het boek aan passen naar een wat minder haatoproepende versie?

Zelfs dat is al eens gedaan Henk. OT --> NT

Enne voor mij zij al die geloven met 1 opperhoofd gelijk. Alleen is er hier en daar 1 geweest die zijn eigen draai er aan wil geven.

Ook al meer gehoord...

De rest ben ik vergeten, teveel broodverbeteraar gesnoven. :lol: of te weinig vitamientjes.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

28-03-2008 08:56

Martijn Kooij schreef:Nou ik heb heel de film gezien, en ik vind het niet echt een film waarvan je kan zeggen: ja dit heeft wat aan mijn visie gedaan over de moslims. Eigenlijk denk ik dat deze film alleen maar voor meer haat gaat zorgen, en ik ben ook van mening dat Geert wilders binnen 1 week is afgemaakt(sorry dat ik het zo zeg). Want deze film gaat voor zoveel haat bij de Moslims zorgen omdat ze eigenlijk alleen maar worden beledigt in deze film. :(

Eigenlijk worden er in de film heel veel extreme dingen geciteerd van mensen maar dat betekent niet dat alle moslims er zo over nadenken. :-? En er zijn maar een paar citaten in de film uit die echt uit de Koran komen en ook echt extreem zijn.
Verder vind ik wel dat de homo haat van de Moslims erg ver gaat hoor, ik heb het zelf ook niet echt met die mensen maar ik ben niet van mening dat je hun kop eraf moet hakken of moet verbranden.

Maarja zo denk ik erover.

Groeten, Martijn Kooij


al was het maar een extreem citaat uit de koran dan nog was dat teveel, aangezien er belachelijk veel moslims zijn in nederland en iedere moslim een trouw aanhanger van de koran is zouden er geen extremistische uitspraken in dat oh zo heilige boek mogen staan.
dat is hoe ik erover denk
M.v.g Stef Jansens
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

28-03-2008 09:33

Ik vind de film niet vernieuwend, had extremere dingen verwacht maar Geert had zijn doel al bereikt voor de release van de film. De bedoeling was gewoon om even de politiek goed wakker te schudden, en dat is gelukt. hopelijk dat nu de discussie op politiek niveau normaal gevoerd kan worden tussen verschillende landen.

Maar zijn wij "christenen" niet hetzelfde als hun? honderden of duizenden jaren geleden had je de kruistochten van de christenen en werd ook iedereen vermoord die anders geloofde of zich niet wilde bekeren.

Nu doet de islam hetzelfde. en het westen (voornamelijk christenen) voelen zich beter en machtiger dan de islam. hierdoor blijf je altijd wrijving houden tussen 2 religieen omdat de er altijd 1 superieur wil zijn.

als ieder geloof zich nu bezig houd met hun eigen geloof en niet bemoeid met andere geloven of rassen, dan zou de wereld een stuk beter zijn..

Maarja er wil er altijd 1 de baas zijn.

Gr. Remko
Niels Rook
Berichten: 166
Lid geworden op: 22-09-2007 10:43
Locatie: gouderak

28-03-2008 11:00

overal waar geloof is zijn nu eenmaal oorlogen, waar het om gaat ? omdat de één zijn verhaal anders is dan de ander slaat nergens op maar het is wel zo. denk dat de film van wilders niet egt aanstotelijk is (mijn mening) maar door de film op internet te zetten geef je de extremisten alleen maar een excuus om een aanslag ed. te plegen dus ben er geen voorstander van maar hij heeft nu eenmaal gelijk, dat het zo niet verder kan ..
je hebt je hart op de juiste plaats ..... alleen jammer dat het nog klopt
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

28-03-2008 11:13

de waarheid is hard en sommige mensen kunne daar dus niet tegen :-?
dus wat moete we doen?
gewoon iedereen afmaken die gelooft 8) en dan kan het weer gezellig worden :)
of is dit nu ook extremistisch :roll:
zal wel......!
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

28-03-2008 11:17

stefan andriessen schreef:de waarheid is hard en sommige mensen kunne daar dus niet tegen :-?
dus wat moete we doen?
gewoon iedereen afmaken die gelooft 8) en dan kan het weer gezellig worden :)
of is dit nu ook extremistisch :roll:


Denk dat dat wat ver gaat :wink:

Maar idd, als iedereen zich nou gewoon lekker met zn eigen geloof bezig houdt en dit niet probeerd op te dringen aan anderen of er anderen niet mee lastig valt, dan is er niets aan de hand. Maarja, wanneer dat eens gaat gebeuren :roll: domme wereld.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

28-03-2008 11:23

Tuurlijk is de film van wilders niet goed maar er zitten zeker punten in waar hij gelijk in heeft!
Bijvoorbeeld de Cartoons er zijn al zo veel cartoons gemaakt over jezus maria weet ik veel wie allemaal en daar hoor je niks van.
Er komt een cartoon over Mohammed en gelijk staat de wereld op zijn kop!
Of een vlag in de brand steken als ze in irak of weet ik veel waar een vlag van nederland in brand steken niks aan het handje maar het zou is andersom moeten zijn dan is er gelijk weer een rel!
Ik snap het niet wat maakt het nou uit wat andere van je geloof zeggen het gaat er tog om wat je zelf geloofd maar jah ik zal het wel verkeerd zien.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-03-2008 13:23

Ik ben absoluut geen Wilders fan toch heeft hij een punt.

In Nederland mag je niet aan religie komen de één is daar strikter in dan de ander, moet ook kunnen in een polderland.

Maar daarin zit ook een groot gevaar zolang je de Islam als religie blijft beschouwen en dus handjes af ontken je wel een potentieel gevaar.
Dat gevaar zit hem nu net in de ideologie van de Islam, het systeem van de wet is in ieder geval strijdig met de rechten van de mens.
De radicale gedachten die vele moslimjongeren en ook ouderen hierbij hebben is wel degelijk een gevaar van de Islam.
De religie predikt vrede en verdraagzaamheid de ideologie die er achter zit is in ieder geval kwalijk.
En dat is nu net het punt wat Wilders heeft, de rest is plagiaat en bij elkaar geraapt en absoluut bedoeld om op de onderbuikgevoelens van de goegemeente te spelen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dylan Smits
Berichten: 391
Lid geworden op: 17-06-2006 22:09
Locatie: Sliedrecht

28-03-2008 14:31

De film van Wilders maakt uiteraard een hoop los, kwalitatief is het een slechte film. Maar de boodschap die hij over wil brengen is gewoon correct, vind ik. Tuurlijk zijn niet alle moslims zo, in deze film komen de extreme gevallen aan het woord.

Maar als ik sommige beelden zie, kan ik me echt opvreten. Over wat deze mensen gedaan hebben, en wat hun ideeën zijn. Dan krijg ik echt erge haat gevoelens tegen die gasten.

Wat net ook iemand zei; is dat die kerels wel over andere geloven mogen zeiken, maar als wij iets over de islam zeggen hebben. Dan krijgen we een heilige oorlog, aanslagen, en wordt de vlag in de fik gestoken. Is toch niet normaal.

Zelf ben ik echt totaal niet gelovig, of wat dan ook. Al dat geloof is gewoon bullshit, er komt alleen maar narigheid van.

Ik vind dat Wilders een punt heeft.

Gr,
Dylan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

28-03-2008 15:13

Leven en laten leven...

Alles wat doorslaat naar het extreme vind ik eng en gevaarlijk.
radicale moslims, extreem rechts, extreem links, orthodoxe christenen etc etc....

Fitna heb ik gezien. Dit soort films kun je over elke soort geloof maken. Er zijn in elke geloof extreme aanhangers die maar van alles roepen. Wat plakken knippen en klaar.

Ik hoop dat iedereen zich rustig houd na het zien van deze film. Het zou toch knap vervelend zijn als je je welverdiende vakantie met het gezin naar turkije moet annuleren van de zomer :wink:
TTB Baits !
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

28-03-2008 15:15

man man man wordt er echt ziek van,"
we zitten in nederland en waar gaat het dagelijkse nieuws over? alleen ma over die film omdat ze bang zijn voor de islam..in je eigen land.

ff wat anders bij ons op school dat volk aankijkt zegge ze meteen: wat kijke man sjap moetje stoot op je bek?
waar gaat dit heen..?
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

28-03-2008 16:15

Ik vind zeker dat wilders een punt heeft.
Het wordt eens tijd dat Nederland wakker word.
We leven in Nederland en hebben ons aan de Nederlandse regelgeving te houden.
Alleen hebben daar bepaalde groepen heel veel moeite mee en hebben hun eigen wetten en regels en verstoppen dit achter een bepaald geloof.
Wat de film betreft het is niks nieuws het is alleen maar een opsomming van feiten.
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je uit naam van een geloof dit soort verschrikkelijke dingen kunt doen en het nog probeert goed te praten.
Dit is mijn mening.

Groeten Bouke
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-03-2008 16:22

Het is te gek voor woorden dat de meerderheid van de Moslims geen front opwerpen tegen de extremisten die een bedreiging zijn voor hun geloof.
Maar inderdaad diegenen die de donkere kant van de ideologie niet wensen te zien, zien inderdaad een demagoog aan het werk die wel degelijk een punt heeft, en misschien ook wel krijgt het is alleen de vraag wat aan die punt vastzit.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

28-03-2008 16:46

Wij waren op zijn minst zo debiel..
Afbeelding


....530 jaar geleden!






En daarvoor

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moren

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Kru ... Kruistocht


En wij willen dat in een maandje oplossen hihihi
Gebruikersavatar
Leon Broekhuizen
Berichten: 119
Lid geworden op: 23-05-2007 17:54

28-03-2008 16:47

alleen wat balkie zat te auwhoeren vond ik maar treurig.

gelijk van wij staan hier niet achter dit en dat, en dat er mensen gekwetst worden. in mijn ogen word er niemand in die film gekwetst.

en over die drijgementen moeten ze zich niet zo drukmaken.
of zie ik dat verkeerd?
mvg Leon
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

28-03-2008 17:04

K. van den Herik schreef:Wij waren op zijn minst zo debiel..
Afbeelding


....530 jaar geleden!






En daarvoor

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moren

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Kru ... Kruistocht


En wij willen dat in een maandje oplossen hihihi



Maar het is nu 2008 ;)
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

28-03-2008 17:09

Wat hij laat zien over de koran klopt niet :lol: er staat juist niks in over geweld of haat..
:roll: En die foto die Mohammed B. moet zijn is Salah Edin, een marokaanse rapper..
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

28-03-2008 18:04

Douwe Bijlsma schreef:Ik ben absoluut geen Wilders fan toch heeft hij een punt.

In Nederland mag je niet aan religie komen de één is daar strikter in dan de ander, moet ook kunnen in een polderland.

Maar daarin zit ook een groot gevaar zolang je de Islam als religie blijft beschouwen en dus handjes af ontken je wel een potentieel gevaar.
Dat gevaar zit hem nu net in de ideologie van de Islam, het systeem van de wet is in ieder geval strijdig met de rechten van de mens.
De radicale gedachten die vele moslimjongeren en ook ouderen hierbij hebben is wel degelijk een gevaar van de Islam.
De religie predikt vrede en verdraagzaamheid de ideologie die er achter zit is in ieder geval kwalijk.
En dat is nu net het punt wat Wilders heeft, de rest is plagiaat en bij elkaar geraapt en absoluut bedoeld om op de onderbuikgevoelens van de goegemeente te spelen.


Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

28-03-2008 18:23

Ensar Ozcelik schreef:Wat hij laat zien over de koran klopt niet :lol: er staat juist niks in over geweld of haat..
:roll: En die foto die Mohammed B. moet zijn is Salah Edin, een marokaanse rapper..



Ook moslim Ensar??

mij lijkt vast niet dat hij het verzint. :-?
dat soort dingen zijn gewoon te controleren.
als hij het zou verzinnen dan word hij zeker niet serieus genomen
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-03-2008 18:43

K. van den Herik schreef:Wij waren op zijn minst zo debiel..
Afbeelding


....530 jaar geleden!


En wij willen dat in een maandje oplossen hihihi


Nix 530 jaar geleden Klaas,
gebeurt momenteel in Irak en radikaal ook nog.
Niet door de God bless Amerikaanse Christenen zelf hoor, maar wel door de ingevlogen huurlingen uit o.a. Servië en Zuid Amerika.
De huurlingen blijven zorgvuldig op de achtergrond en verdienen in 3 tot 4 jaar een Amerikaans paspoort, ligt een beetje aan hoe bont ze het maakten.

Nee radikaal zijn we al lang niet meer..God bless .................tsssssssssss :cry:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marc van Egmond
Berichten: 86
Lid geworden op: 05-10-2004 13:47
Locatie: Den Haag

28-03-2008 18:44

Een echte propaganda film. Punt of geen punt, er zijn grenzen aan vrijheid van meningsuiting ik persoonlijk vind dat het niet kan. Dit kan leiden tot rassen haat. Ben wel blij dat de moslim gemeenschap in Nederland heel nuchter over de situatie is en er niet al te veel aandacht aan besteed.
Smells like fish,looks like your mother
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

28-03-2008 19:10

Ik wil na mij eerste reactie toch nog een kleine vergelijking maken. Aangezien dit board over karpervissen gaat neem ik de karpervissers als voorbeeld.

Wat als een of andere mafkees van de partij voor de dieren een film gaat maken over karpervissers. Er zijn genoeg slechte vissers (natuurlijk niet hier op het board :wink: ) die een slecht voorbeeld zijn voor de de rest. Wat als zo'n persoon allemaal stukjes achter elkaar zet van rommel achter laten, kratten bier aan de waterkant, vis beschadigen, met geweld stekken opeisen etc etc etc. Wat zal het gros van de mensen die niets van karpervissen weten dan denken ?.. dat alle karpervissers zo zijn !... Karpervissen moet voorboden worden want het zijn allemaal assosiale gekken die het niet zo nauw nemen met de regels.

Wat Wilders doet is een bepaald beeld proberen te scheppen zodat zijn partij gaat groeien. Het is heel jammer dat alle moslims hiervan de dupe zijn.
Hij neemt voorbeelden van de laatste jaren van louter extreme personen die extreme gedachten erop na houden.

Hou zouden jullie je voelen als zo'n film uitkomt over karpervissen waar alleen maar slechte voorbeelden worden uitgezonden. Dat er bewust aan negatieve beeldvorming wordt gewerkt. En dat alleen maar om eigen belang.
TTB Baits !
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

28-03-2008 19:21

Sorry Ronald, maar ik vind dat een hele slechte vergelijking.

Ik bekijk het zo, kijk eens wat Hitler in zijn 1tje heeft bereikt.

En nu heb je weet ik hoeveel van die mafkezen die bijna voor het zelfde pleiten namelijk wereldheerschappij en daar zie ik toch wel wat gevaar in.
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

28-03-2008 19:31

Dat jij het een slechte vergelijking vind, dat mag. Ik wilde alleen duidelijk maken dat je niet iedereen over 1 kam moet scheren.

Wat Hilter heeft bereikt, daar weet ik zat van. Heb daar genoeg over gelezen en gezien.

Als je het aantal moslims dat zich radicaal uit afzet tegen het aantal moslims over heel de wereld die gewoon een normale denkwijze erop nahouden. Dat percentage zal erg laag uitvallen...

Eigenlijk is Wilders net zo slecht als een extreme imaam. Ze zetten allebei aan tot vreemdelingen haat.
TTB Baits !
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

28-03-2008 19:47

Ronald Ermes schreef:Wat als een of andere mafkees van de partij voor de dieren een film gaat maken over karpervissers. Er zijn genoeg slechte vissers (natuurlijk niet hier op het board :wink: ) die een slecht voorbeeld zijn voor de de rest.


Met zo'n film heb ik totaal geen problemen als het met ware feiten komt.
(Al zie ik nog geen zelfmoordkarper een world trade center opblazen of iemand zijn kop afhakken.)
We moeten onze ogen niet sluiten voor slechte karpervissers.
Maar dat geldt dus ook dingen die gebeuren in de moslim gemeenschap.