Wij hebben vorig jaar een huis gekocht. In de tuin van dat huis lag ook een door de vorige bewoner aangelegde vijver. Toen wij aankwamenn de eerste dag trokken wij al snel de conclusie dat er waarschijnlijk geen vissen meer in zaten. Dit omdat het een enorme troebele bedoeling was en omdat de pompen allemaal uit stonden en de filters vies en verstopt. We hebben toen de pomp voor het Bio filter vervangen en de lamp in het UV filter ook. Zo heeft de vijver de rest van het vorige jaar verder gedraaid. Hij is echter het hele seizoen troebel gebleven en dat is iets waar wij graag wat aan zouden willen doen. Wij hebben alleen geen verstand van vijvers en daarom willen we daar graag jullie hulp bij inroepen. Ik zal hieronder wat gegevens en foto's neerzetten en zou jullie dan willen vragen hoe jullie het zouden aanpakken? De boel helemaal leeghalen en opnieuw beginnen? Deel van het water verversen? Zeg het maar...

Afmetingen:
Lengte: 4,90 meter.
Breedte: 1,70 meter.
Diepte: 0,65 meter.
Inhoud: 5,415 kubieke meter
Planten:
Op dit moment zitten er voor zover wij hebben kunnen zien alleen lelies in de vijver, ook staat er nog een bak in met een soort van bamboe. Zuurstofplanten hebben wij nog niet kunnen bekennen (groot gemist denk ik).
Vissen:
In de vijver zitten op dit moment een groot aantal goudwindes (5 volwassen, 20 kleine (van vorige zomer) en 2 shubunkins.
Bodem:
Op de bodem ligt op dit moment een vrij dikke laag blubber (weet ook even geen beter omschrijving) afgelopen zomer kwam dit ook steeds in grote hoeveelheden in het bio-filter (lijkt me niet goed). Verder zit er gewoon vijver folie door de hele vijver (logisch denk ik maar vermeld het toch maar even

Pompen en filters:
Op dit moment hebben wij een biologisch filter met 3 matten en een UV-Filter. Deze filters hebben beide een eigen pomp.
Foto's:
De opbouw met de bak met de engel eraan willen we weghalen en daar willen we dan achter in de grond een bak maken van dat hout om de filters in weg te werken. De rest van de foto's is een beetje ter verduidelijking.